BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 05:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Wymiana łożyska tył
PostNapisane: 9 września 2006, 16:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 385
Lokalizacja: Radomiak
Moje BMW: e30
Kod silnika: narazie m40
Wreszcie się wziąłem za wymianę tylnego łożyska bo odgłos jaki wydawało był już straszny. Wszystko odkręciłem i tak dalej ,kulki się wysypały, flansza do wymiany bo ją zdążyło troszkę zedrzeć ale nie o tym. Otóż nie mogę wybić pozostałości zewnętrznej łożyska Obrazek
Dodam że jest to325 i piasta jest razem z wahaczem i nie mogę tego sobie wyjąć. Od tyłu jest mało miejsca
Obrazek
bo przeszkadza półoś .Macie jakieś pomysły, odkręcać półoś albo podgrzać gazami .Może przerabiał ktoś już to.

_________________
BMW ....i wszystko jasne :-) !!!


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 15:08 przez Buła, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2006, 17:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Moim zdaniem to grzanie niejest dobrym pomysłem może sie zdażyć że "rozchartujesz"(bo chyba jest hartowane...)chyba bez wyjęcia półosi sie nie obejdzie...ale nigdy tym sie nie zajmowałem....więc niech ktoś znający się wypowie...

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2006, 20:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 506
Lokalizacja: Kęty/Chełmek i okolice :)
rozhartowac tak latwo nie rozhartuje. Musial by material mocno podgrzac.Jak palnikiem podgrzeje nic sie nie powinno stac.Wiadomo jak przedobrzy to bedzie problem.
Ja bym na poczatku sprobowal rozbic piercien lożyska np. przecinakiem. Material z jakiego sa wykonane pierscienie lozyska sa kruche i powinien peknac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2006, 09:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
asek22 napisał(a):
rozhartowac tak latwo nie rozhartuje. Musial by material mocno podgrzac.J

Żeby odpuścić wystarczy że podgrzeje do 300-400 stopni(im wyżej rozgrzeje to tym bardziej "miekie bedzie") oczywiście zalezy jaki to rodzaj stali....a pojecia nie mam z czego to jest zrobione.
asek22 napisał(a):
Ja bym na poczatku sprobowal rozbic piercien lożyska np. przecinakiem. Material z jakiego sa wykonane pierscienie lozyska sa kruche i powinien peknac
Załorzyłęm że już próbował...ale faktycznie na zdjęciach nie widać żeby się za to zabierał...tak więc kolego młot w dłoń i do dzieła :mrgreen:
Ale obawiam sie że będzie trzeba rozbierać i przecinać :(

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2006, 10:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
ja ostatnio wymieniałem łożysko u siebie i też kombinowałem jak to zrobić , jednak najlepiej jest odkręcić półoś i idzie jak z płatka, całą wymiana zajęłą mi ok 1h30min na 1 strone


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2006, 17:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ja coprawda mam 1.8 i tam są bębny. Żeby wyjąć łożysko, a dokładnie tę pozostałość zdejmowałem wachacz... później 5kg młotek i po bólu. Ogólnie nie jest to taka prosta sprawa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2006, 19:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 506
Lokalizacja: Kęty/Chełmek i okolice :)
hmmm niewidac tego zabardzo ale zatanawiam sie czy nie weszly by tam lapy od sciagacza go lozysc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2006, 23:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 385
Lokalizacja: Radomiak
Moje BMW: e30
Kod silnika: narazie m40
Pierścień po łożysku jakoś wybiłem. Nowe łożysko już na miejscu teraz mam pytanie jak nabić flansze ,bo jak ją troszkę wbiłem to wewnętrzna częć łożyska chciała wyjść z drugiej strony a nie chciał bym go uszkodzić ?

_________________
BMW ....i wszystko jasne :-) !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2006, 21:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 4
Lokalizacja: W-G
witam
łozysk sie nie wbija tylko wciska na prasie ew na samochodzie wciaga sie łazysko szpilka
tak samo piaste
kupujesz spilke M14 w sklepie + dwie nakretki te długie podkładki duze i naprzód
skrecasz szpilke i automatycznie piasta ci ładnie wchodzi do łozyska
łozysko z wachacza rowniez wyciagniesz taka szpilka ale musi byc mocna/twarda

powodzenia
pozdrawiam

_________________
pospolitus maniakus beemwuus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2006, 18:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
troche stary post ale podpowiem ze podkładka musi miec wymiar zewnetrzny ciut mniejszy od wymiaru zewnetrznego łozyska, aby zapierała sie na całej płaszczyźnie łożyska. Jeżeli tak nie bedzie przy wciskaniu łożyska uszkodzimy je poprzez wypchnięcie jego wewnetrznej cześci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL