BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2024, 20:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] WYMIANA PŁYNU CHŁODNICZEGO
PostNapisane: 12 listopada 2006, 18:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: opole
Cześć, proszę o rzetelną i konkretną wskazówkę jak sprawnie wymienić płyn- cały układ- (gdzie jest spust,czy wystarczy spuścić płyn z jednego miejsca z chłodnicy, czy trzeba odpowietrzać po zalaniu i ewentualnie jak i gdzie ???). Wiem że cały układ ma 10.5 litra. Chciałbym wymienić jak największą ilość (oczywiście nie do kropli).
Pomóżcie
Tomasz - BMW 520i


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2006, 02:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Po pierwsze auto musi być absolutnie zimne - pamiętaj że duża a w zasadzie długa głowica (6 garów) jest wrażliwa na wszelkie termiczne "eksperymenty", dalej pamiętaj ze przed spuszczeniem musisz ustawić pokrętła nagrzewania na czerwone pole - przy właczonym zapłonie! tak aby nagrzewnica została otwarta.

Co do samej wymiany - masz dwa korki spustowe - jeden w chłodnicy, na samym jej dole dokładnie pod korkiem wlewowym.
Z chłodnicy powinno zlecieć ok 4-5 litrów.

Drugi korek spustowy jest w bloku silnika, pod kolektorem wylotowym - dokładnie nad poprzeczką zawieszenia. Umiejscowienie kretyńskie bo cały płyn leci pięknym strumieniem na belke......gdzie sie rozchlapuje i masz prysznic.


Gdy płyn przestanie lecieć możesz podmuchać w otwór wlewowy powinno wyleciec jeszcze ok litra.


Co do napełnienia - nalewasz płynu pod korek, następnie zapalasz silnik, odkecasz odpowietrznik w chłodnicy, lub korek wlewowy. Samochód pracuje, układ sie odpowietrza.

_________________
Pozdrawiam!
TOMEK_M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 00:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: opole
Dzięki Tomek, bardzo mi pomogłeś.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL