BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2024, 07:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] Wymieniać czy remontować silnik???
PostNapisane: 22 listopada 2006, 18:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam.
Ostatnio mam problemy z silnikiem...Zaczął głośniej pracować, stracił na mocy i bierze sporo oleju :kwasny:
Byłem u jednego "specjalisty", dowiedziałem się, że to pierścienie. Nie wiem ile w tym prawdy więc pytam, może mi doradzicie. Silnik chodzi głośniej, słychać pewnego rodzaju cykanie, im więcej gazu tym szybsze i głośniejsze cykanie. Jeśli nadszedł już czas silnika to co mam robić, wymieniać silnik czy remontować? Co jest pewniejsze? Koszty z tego co wiem nie różnią się od siebie bardzo, obie usługi ok.1500zł. Macie może namiary na jakiegoś mechanika, który podjąłby się jednej lub drugiej możliwości naprawienia :usterki".
Z góry WIELKIE DZIEKI za odpowiedź.

POZDRAWIAM !!!


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 22:24 przez Libertas_E30, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 18:08 
hmm, ja bym sie zastanowił, nad tym aby zmienić silnik i zrobic 335i :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 18:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: KrakĂłw
Hehe. Myślałem o 325, ale jeszcze nie jestem zdecydowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 18:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
kupując silnik za 1500zl nie wiesz co kupujesz do puki nie odpalisz.takze proponuje remont... nowe panewki, nowe pierścienie, regeneracja głowicy...to takie minimum bez szlifów itp...przy okazji możesz sie pobawić w poprawe głowicy w której jest duzo do poprawienia po fabryce :super:


Ostatnio edytowano 23 listopada 2006, 08:08 przez Kornelio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 18:13 
No tak, ale do ceny czesci trzeba równiez doliczyc cene robocizny, chyba ze robisz sobie to sam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 18:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: KrakĂłw
Rozumiem, a jesli bym miał do kupienia silnik, który jeszcze jest w aucie i można go sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 18:16 
No, to co innego, posprawdzasz dokładnie i sam zadecydujesz czy jest cos wart, własnie najlepiej kupic silnik do sprawdzenia bo nie kupujesz w Ciemno :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: KrakĂłw
Jeden "specjalista" podjął sie remontu i wyliczył mi wszystko razem z robocizną 1500zł. Silnik jakbym chciał kupić ok.1200zł. + 300-400zł robocizna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 18:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: KrakĂłw
Czyli generalnie mając wybór: wymienić silnik, który moge sprawdzić lub remontować silnik radzisz wymienić silnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 18:36 
No ja bym radził, wymienić, ale na taki konkretny i sprawdzony, i niekoniecznie musi byc to 2.0 ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 19:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Darex zejdz na ziemie i poprzyj swoja wypowiedz doswiadczeniem moze?

Do kolegi:
zrob remont.zrobisz raz i bedzie spokuj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 19:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Remont silnika... jakoś mi się źle kojarzy... czy 1500zł to cena z olejem, płynami, uszczelkami itp? Czy 1500 + płyny "ustrojowe" i paski i świece i kopułka i palec...

Ja bym wymieniał. Mam złe doświadczenia z nagle rosnącymi kosztami remontów.

Najlepiej kupić silnik, który jest jeszcze w aucie a no i sporo części zostanie.


A mechanik dobry? Na pewno to nie zawory?

Tani remont. Mnie sama obróbka głowicy z płynami i JEDNYM zaworem w M10 kosztowała 1000zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Wilno
Moim zdaniem lepiej go napraw.Chociaz bedziesz wiedzial co w nim jest.I bedziesz mial spokoj na przyszlosc, bynajmniej z silnikiem.POZDRO

_________________
Zobacz i oceĂą mojÂą http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2746


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 21:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 134
Lokalizacja: TarnĂłw
raczej remont ;)

_________________
Ojojoj ;d ?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: KrakĂłw
Widze, że zdania są podzielone. Cena silnika to ok.1200zł, jest to cena za cały silnik tak jak sobie wyciągne go z auta, z kablami, świecami, itd. Znajomy coś wspominał, że nie wiadomo co jest przyczyną tego co dzieje się z silnikiem. Nie znam się na tyle, ale wspominał o pierścieniach, jeśli porysowały tłok lub cylinder to 1500zł. nie wystarczy na remont. Zawory były regulowane jakiś czas temu, ale pomogło tylko na kilka dni. Usterka prawdopodobnie dotyczy jednego tłoku, gdyż na 5-tym jest bardzo mała kompresja. Wyczytałem też na forum, że olej 15W40 (mineralny) nie jest zbyt dobry do tych silników, a poprzedni właściciel właśnie takiego używał, nie wiem czy to ma jakiś wpływ na to co się teraz podziało. Wiem jedynie, że w najbliższym czasie czeka mnie nie mały wydatek :zalamany:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 22:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
w takim przypadku najlepiej wymienic silnik choc wiadomo ze kupujac silnik wcale nie musi byc lepiej... najlepiej kupic silnik od warsztatu ktory to zrobi wtedy masz pewnosc ze wszystko jest okey no bynajmniej mi sie tak wydaje bo np. my dajemy gwarancje na silnik jesli zostal zakupiony i zalozony u nas :)
PS. wymiana silnika wraz z uszczelkami plynami i dobrym olejem nie powinno przekroczyc sumu 1700zl moim zdaniem :) a stary silnik na czesci i cos z tego odzyskasz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2006, 07:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: KrakĂłw
Poszukam jakiegoś silnika, najlepiej jakby był w aucie żebym mógł go sprawdzić, jeśli takiego nie znajde to chyba będe remontował. Dzieki wszystkim za info.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2006, 11:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Jeszcze ja się wypowiem, we wrześniu musialem zmienić silnik, głowica była popękana. Więc załatawiłem sobie niby ekstra silnik za 1000zł, plus rozrząd za 350zł, uszczelka pod zawory i miske - 40zł, filtry 60zł, olej 70zł. Poduszki pod silnikiem się rozleciały jak je ruszyłem... 50zł = co daje łączną kwote - 1570zł Sam zmieniałem więc robocizna free :rotfl:
i nie wiem czy dobrze zrobiłem... silnik chodzi, całkiem nieźle... no ale padła jeszcze po 3 dniach pompa wody... 150zł.
Masz silnik 2.0 - on daje całkiem niezłe przyjemności z jazdy, ja miałem 1.6 i teraz mam 1.8 - różnica jest :) Ja bym na Twoim miejscu remotnował. Częsci wbrew pozorom nie są takie drogie :)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2006, 16:32 
Racja, zdania są podzielone, chyba bedziesz musiał w sumie sam zadecydowac co dobre ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2006, 17:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Proponuję rzucić monetą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL