Witam. To mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość.
Pacjent to E30 320i z '88. Do tego instalacja gazowa BRC. Autko kupiłem wczoraj, a już dziś sprawia problemy.
Pierwsza i najmniej kłopotliwa sprawa, to kontrolka CHECK. Miga cały czas. Na górnej tablicy (z lampkami) pali się 'break-light'. Rzeczywiście lewa żarówka stopu nie działa. Jednak problem w tym, że od czasu do czasu (nie wiem, od czego to zależy) pali się dioda 'lic plate-light' (oświetlenie tablicy rejestracyjnej). Czyżby słabo przykręcona żarówka czy raczej kable?
Gdy poprzedni właściciel wyciągał DVD, grzebał w kablach z lewej strony deski i przypadkowo zwarł poprowadzone tam "-" i "+", co (zgaduję) wywaliło jakiś bezpiecznik. Efekt jest taki, że nie działa centralny zamek (alarm nadal się uzbraja i działa) oraz nie mruga na desce prawy kierunek. Co ciekawe, podczas uzbrajania alarmu miga bez problemu. Który to może być bezpiecznik? Jeden z rezerwowych? Listę mam, ale tam kierunki mają wspólny bezpiecznik.
Aby było ciekawiej, to mam angielską tablicę przyrządów (kierownica po dobrej stronie), czyli w mph i mpg. Wynik jest taki, że nie mam pojęcia ile jadę (tylko orientacyjnie - 60mph = 100km/h) i nie mam pojęcia, jakie jest spalanie (staram się trzymać wskazówkę jak najbliżej lewej strony). Ponieważ mam jeszcze kilka innych wydatków, nie uśmiecha mi się zakup tablicy. Czy założenie nakładek/tarcz od 320i (naklejek z allegro po 20 pln) rozwiąże problem? Tzn czy ich wyskalowanie jest na tyle dobre, aby wychylenie wskazówek miało odbicie w rzeczywistej prędkości? Mam wyskalowane do 140mph, czyli jakieś 240km/h.
Jutro planuję wyjazd do rodziny - 25km w jedną stronę. Problem w tym, że łożysko w lewym przednim kole huczy tak, że na wolnych obrotach nie słychać silnika. Mogę jechać, czy sobie odpuścić? Poprzedni właściciel przejechał na nim trasę z Katowic do Jasła i wytrzymał. Tzn w Katowicach już huczenie stało się nieznośne - nie wiem, od którego miejsca w Polsce zaczęło huczeć. Potem ja jeszcze przejechałem od jego domu do siebie, czyli jakieś 30km i też nic strasznego się nie stało. Czy można coś się stać złego przez te 50km? Są święta, więc nawet głupio prosić znajomego mechanika o grzebanie w tym.
Na koniec największy problem - z odpaleniem bryki. Wczoraj paliła prawie normalnie - przy pierwszym uruchomieniu chodziła dość nierówno, potem było ok. Dzisiaj jest jednak skrajnie uparta. Ponieważ (tak mi się przynajmniej wydaje) skończył się gaz, jeżdżę na benzynie. Motyw jest taki: Próbuję odpalić na benzynie i niby kręci, niby chce załapać ale nie wychodzi. Przełączam na gaz, kręcę i od razu załapuje i gaśnie (zapewne pusta butla). Wtedy przełączam na benzynę i z ciężkim bólem ale łapie. Na samej benzynie mogę kręcić nawet 10 razy i nic. Haczyk jednak w tym, aby po zapaleniu przez kilka sekund trzymać obroty powyżej 2 000, bo inaczej zgaśnie. Potem puszczam gaz i obroty spadają na około 1200, aby następnie powoli samoczynnie wzrosnąć do 1500 i tak się zatrzymują. Co gorsze, przez kilka sekund silnik działa strasznie nierówno , a jest to przecież 6 cylindrów. Zachowanie podobne, jak silnik 1.9 Diesel w brata Golfie, gdy jest zimny.
Dodam tylko, że mój silnik ma jakieś 320 000 km, 2 dni temu pokonał trasę Anglia - Polska bez problemu, ma wymienioną uszczelkę i kable wysokiego napięcia. Możliwe, że coś jeszcze było robione. Klawiatura gra, ale silnik po rozkręceniu się pracuje raczej równo, nie krztusi się, nie falują obroty. Co do straty mocy, to trudno mi powiedzieć, bo nigdy wcześniej nie jeździłem takim wozem. Wydaje mi się jednak, że jak na taki przebieg i instalację gazową, to raczej jest ok.
Odnośnie rozwiązania, to słyszałem różne wersje: filtr paliwa, ustawienia instalacji LPG, świece i coś tam jeszcze. Co jeszcze mam sprawdzić? Podłączenie pod komputer mi się nie uśmiecha, bo to nie jest za darmo, a nie zawsze pomaga. Jestem jednak niemal pewien, że po zatankowaniu gazu auto będzie chodzić jak w zegarku - palić i jeździć na gazie bez oporu. Zostaje więc układ zasilania paliwem - pompa, filtr, komputer, kable itp. Czy tak?
Edit:
Problem podobny do tego:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2568