BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 23:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Najlepsza baza do swapa 318 ,320 ?
PostNapisane: 6 lutego 2009, 12:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Âżory
Witam - chce zakupic dosc dobrze utrzymana e30 i zmienic w niej motor - gdybyscie mi doradzili co było by najlepsza baza - generalnie wiem ze chciałbym kombi - 320 ciezko jest znalexc w dobrym stanie i nie bite , za to 318 juz tak -jak chamulce,zawiecha- czy szukac moze 325 ?Auto ma generalnie słuzyc do zabawy. Jezeli watek juz był to z góry przepraszam - nie znalazłem.Silnik docelowo w niej bedzie siedział m50b25 albo m50b28 - chyba ze macie lepsza propozycje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Najlepsza baza do swapa 318 ,320 ?
PostNapisane: 6 lutego 2009, 13:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Noel napisał(a):
Witam - chce zakupic dosc dobrze utrzymana e30 i zmienic w niej motor - gdybyscie mi doradzili co było by najlepsza baza - generalnie wiem ze chciałbym kombi - 320 ciezko jest znalexc w dobrym stanie i nie bite , za to 318 juz tak -jak chamulce,zawiecha- czy szukac moze 325 ?Auto ma generalnie słuzyc do zabawy. Jezeli watek juz był to z góry przepraszam - nie znalazłem.Silnik docelowo w niej bedzie siedział m50b25 albo m50b28 - chyba ze macie lepsza propozycje.


Dopiero 2,5 ma z tyłu tarcze hamulcowe i trochę "lepsze" zawieszenie niż 4 cylindrówki.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 14:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Âżory
czyli wnioskuje z tego ze to nie ma znaczenia czy to bedzie 1.6 1.8 czy 2.0 ... o 2.5 nie mysle bo ciezko je dostac w dobrej cenie i dobrym stanie.to ze zawiche bede musiał zmienic to wiem - jestem gotowy na gwint.a jak z reszta gratów?z tego co wiem to w 1.6 nie ma wspomagania - a w 1.8 ?czy kombi z tym samym silnikiem jest duzo wolniejsze od cupe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 17:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Noel napisał(a):
czyli wnioskuje z tego ze to nie ma znaczenia czy to bedzie 1.6 1.8 czy 2.0 ... o 2.5 nie mysle bo ciezko je dostac w dobrej cenie i dobrym stanie.to ze zawiche bede musiał zmienic to wiem - jestem gotowy na gwint.a jak z reszta gratów?z tego co wiem to w 1.6 nie ma wspomagania - a w 1.8 ?czy kombi z tym samym silnikiem jest duzo wolniejsze od cupe?


Różnice w osiągach będą nie zauważalne. Wspomaganie i tak lepiej założyć z E36.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Âżory
czyli śmiało moge szukac dobrej zdrowej szupy nie patrząc na silnik i potem tylko wpakowac dobry zdrowy silniczek, no moze nie tylko ale w uproszczeniu.a powiec mi - czy moze wiesz co jest przyczyna tego ze na forum mozna znalexc dosc sporo e30 z m50b25 ale juz z m30b35/30 czy m50b28 nie - czy te silniki poprostu najłatwiej wsadzic i nie wymagaja tak duzo przeróbek itd czy jak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 18:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Noel napisał(a):
czyli śmiało moge szukac dobrej zdrowej szupy nie patrząc na silnik i potem tylko wpakowac dobry zdrowy silniczek, no moze nie tylko ale w uproszczeniu.a powiec mi - czy moze wiesz co jest przyczyna tego ze na forum mozna znalexc dosc sporo e30 z m50b25 ale juz z m30b35/30 czy m50b28 nie - czy te silniki poprostu najłatwiej wsadzic i nie wymagaja tak duzo przeróbek itd czy jak?


M50B25 jest tanie jak barszcz po prostu ;) M30B35 jest starym silnikiem i jak ktoś ma trochę więcej pieniędzy to wkłada właśnie M50B25 albo M52B28.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 19:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
Noel napisał(a):
czyli śmiało moge szukac dobrej zdrowej szupy nie patrząc na silnik i potem tylko wpakowac dobry zdrowy silniczek, czy moze wiesz co jest przyczyna tego ze na forum mozna znalexc dosc sporo e30 z m50b25 ale juz z m30b35/30 czy m50b28 nie - czy te silniki poprostu najłatwiej wsadzic i nie wymagaja tak duzo przeróbek itd czy jak?


jesli bedziesz chcial wsadzic silnik m50b25/m50b28 do budy po 4-cylindrowce zawieszenie i hamulce bedą rowniez wymagaly wymiany.. silnik m30b30/m30b35 to stara bardzo sprawdzona (wrecz wieczna) jednostka, ale niestety jej masa sprawia ze wkladana jest zwlaszcza do projektow typu "palenie gumy"..

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 19:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
aily napisał(a):
ale niestety jej masa sprawia ze wkladana jest zwlaszcza do projektow typu "palenie gumy"..


Nie szerz mitów !!! :cisza:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 19:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
sprawdzilem.. poprawiam swoj bląd :) roznica wagi miedzy m52b28 a m30b35 to tylko/az 25kg, miedzy m50b25 a m30b35 to tylko 7kg..

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 19:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
aily napisał(a):
sprawdzilem.. poprawiam swoj bląd :) roznica wagi miedzy m52b28 a m30b35 to tylko/az 25kg, miedzy m50b25 a m30b35 to tylko 7kg..


No :) Tak lepiej !

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 19:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
jak co mam kompletny m52b20 z e36 ze skrzynia i osprzetem calym za 2200 zł info PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Najlepsza baza do swapa 318 ,320 ?
PostNapisane: 5 października 2011, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: e30 325i
Kod silnika: M50B25
Ponoć bude najlepiej od 1.8is, ja u siebie miałem 320i e30 i instalacje sam robiłem bez pomocy elektryka do tego instalacja byłą na automacie. Projekt banalnie prosty tylko parę pierdółek potrzebnych od innych modeli.

Co do wspomagania to żalezy trzeba patrzeć po prostu. Moja była bez i też żadnych akrobacji nie było tylko problem z znalezieniem krzyżaka między maglem a kolumną kier.

Co do tego to powiem tak że w swapie z m30b35 jest to starszy model silnika to raz
2. Cięższy (jeśli robimy auto na sprinty to każde kg gra rolę :) )
3.Łapy trzeba samemu spawać bo żadne nie pasują oryginalne (chyba że są ale nie słyszałem o nich to przepraszam) znalazłem ale na niemieckiej stronie gdzie komplecik łap do e30 pod m30b35 koszt 250 euro coś koło tego :)
4.Potrzebne będzie skrócenie wału ponieważ też dużo osób cieło i spawało na nowo.

Tak więc jeśli masz e30 i np robisz trasy za granicę jak ja to proponuję m50 silniki bo wszystko jeśli dobrze pobawisz się pasuje jak z fabryki i po 2 sam to ogarniesz jak co to pomogę:)

Ja ze swojego swapu jestem zadowolony e39 z m52b25 biorę bez problemu,e46 z m52b28 też odstawiam w lusterku,z mercem 3.0 w kombi mocowałem się też nie dał rady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Najlepsza baza do swapa 318 ,320 ?
PostNapisane: 5 października 2011, 18:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
Bobby Vintage napisał(a):
Dopiero 2,5 ma z tyłu tarcze hamulcowe i trochę "lepsze" zawieszenie niż 4 cylindrówki.


i tu się mylisz, tarcze występowały w 1.8 już, a w kombi to juz raczej nie miało znaczenia jaki silnik tak samo z lagami, w kombi miałeś grube lagi w każdej wresji silnikowej a w sedanach i coupe niestety powyzej 2.0 :D


co do wkładania silnika to tylko M50B25 bez vanosa, moim zdaniem do zabawy i do E30 zdaje egzamin na 5 :D

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Najlepsza baza do swapa 318 ,320 ?
PostNapisane: 5 października 2011, 18:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 121
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
groocha napisał(a):
i tu się mylisz, tarcze występowały w 1.8 już, a w kombi to juz raczej nie miało znaczenia jaki silnik tak samo z lagami, w kombi miałeś grube lagi w każdej wresji silnikowej a w sedanach i coupe niestety powyzej 2.0

Właśnie, właśnie 6 cylindrowe e30 miały tarcze hamulcowe x4 :cwaniak: i zawieszenie także inne, a turasy miały wszystkie ta konfiguracje, wiem, bo miałem e30 touring M40B16 :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Najlepsza baza do swapa 318 ,320 ?
PostNapisane: 5 października 2011, 19:49 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Buda przy takim projekcie nie ma znaczenia, byle ja najlepiej utrzymana.
Jak masz kasę to ładuj m52b28 + kolektor z m50b25. Samochód będzie naprawdę miażdżył większość fur i w miarę bezawaryjnie służył na co dzień, a do tego całkiem nie dużo palił.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E30] Najlepsza baza do swapa 318 ,320 ?
PostNapisane: 5 października 2011, 20:29 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
iloveE34 napisał(a):
Właśnie, właśnie 6 cylindrowe e30 miały tarcze hamulcowe x4

Zapewniam Cię, że nie wszystkie :)
iloveE34 napisał(a):
i zawieszenie także inne

To również nie jest prawa ;-)
A tak w ogóle gratuluję odgrzania kotleta sprzed 2,5 roku :lol:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Najlepsza baza do swapa 318 ,320 ?
PostNapisane: 5 października 2011, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: e30 325i
Kod silnika: M50B25
Maaaad fakt odgrzany kotlet ale moim zdaniem dobrze ;P bo ludzie latają po forach i pisząc w google i trafiając w temat postu prowadzi ich tu :) tak więc ktoś inny tu trafi poczta dowie się innych rzeczy niż chciał i jest zadowolony :) moim zdaniem wiedza to podstawa,a każdy na pewno chce jej coraz więcej i trzeba udostępniać jak najbardziej trafnej a nie dalekiej od prawdy.

Co do tarcz w wszystkich 2.0 to nie jest tak. Sam miałem 2 w swoim życiu e30 w m20b20 i sedan jak i coupe mają bębny,ktoś gdzieś na forum poznania napisał że jakieś tam wychodziły z tarczami z tyłu i widział(podejrzewam że ktoś przerobił w własnym zakresie)

Kamil_85 - Dokładnie jak mówisz buda jak w najlepszym stanie nie róbcie tego co ja. Kupiłem do "lekkich" poprawek lakierniczych.....i tak się zrobiły lekkie że całe auto w grudniu maluję i będzie przechodził zgrywanie lini ;p i modlę się do boga aby korniki je całe nie zjadło do tego czasu:P tak więc szczerze i z sumieniem dajcie więcej a nie pożałujecie!! bo ja już żałuje mojego wyboru bo miało to inaczej wyglądać.
Silnik m52b28 tak zgadzam się ale do jazdy takiej że powiem lekkiej. wszystkie m52 były na aluminiowym bloku a m50 na żeliwnym. Jak każdy dobrze wie aluminium reaguje na temperaturę. Tak że jeśli chodzi o auto do typowego katowania to jak najbardziej m50 bez vanosa lub z. Ja mam z vanosem i jest wszystko ok zbiera się zdolnych obrotów. Co jednak nie zmienia faktu że vanos nie jest wytrzymały i długotrwały jest zaliczany do wad niż zalet(opinia kolesia z serwisu BMW)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Najlepsza baza do swapa 318 ,320 ?
PostNapisane: 5 października 2011, 22:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Bobby Vintage napisał(a):
Dopiero 2,5 ma z tyłu tarcze hamulcowe

323 też ma tarcze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Najlepsza baza do swapa 318 ,320 ?
PostNapisane: 6 października 2011, 18:47 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Martin1989 napisał(a):
ktoś gdzieś na forum poznania napisał że jakieś tam wychodziły z tarczami z tyłu i widział(podejrzewam że ktoś przerobił w własnym zakresie)

Te z ABS miały tarcze z tyłu - nie wyobrażam sobie ABS na bębnach :-D
Martin1989 napisał(a):
wszystkie m52 były na aluminiowym bloku a m50 na żeliwnym. Jak każdy dobrze wie aluminium reaguje na temperaturę.

Żeliwo, z tego co mi wiadome, również :-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Najlepsza baza do swapa 318 ,320 ?
PostNapisane: 6 października 2011, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: e30 325i
Kod silnika: M50B25
No tak reaguje masz racje:) ale nie tak jak aluminium:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL