BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 22:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Źle działające wycieraczki
PostNapisane: 28 maja 2009, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: SÂłupsk
Mój problem trwa już od kupna auta, czyli trochę ponad rok. Wycieraczki działają prawidłowo tylko na ostatnim biegu(najszybszym). Na 1 biegu i na pozostałych gdy włączę , to wracają tylko do połowy, trzeba odczekać z 30 sekund ,aby mogły zejść na dół i tak w kółko. Ciekawostką jest to ,że raz , kiedy padał deszcz to zaczęły działać normalnie tak jak powinny na każdym biegu. Moja radość trwała niestety tylko jakieś pół godziny. Proszę o pomoc jak się z tym uporać ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 19:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: krakĂłw
musisz wyciągnąc silniczek od wycieraczek i najprawdopodobniej go wymienic ewentualnie jak masz jakiegos dobrego elektryka naprawic oile sie da kumpel miał to samo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: TYCHY
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M54B30
rozbierz mechanizm wycieraczek,wyczysc i przesmaruj tuleje prowadzace oraz te sworzenie w nich chodzace i wszystko bedzi poprawnie dzialalo.Rok temu przerabialem ten sam temat i jakos nie wymienialem silniczka i modulu sterujacego tak jak tu niektorzy sugeruja i wszystko jest teraz oki.Przeczysc i posmaruj a bedzie dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 23:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 123
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Najlepiej jest wyczyścić silniczek wycieraczek, z wyjęciem, zależnie od modelu auta może być większy lub mniejszy kłopot, pod blokiem na parkingu może być ciężko, przygotuj sobie ściągacz, rozkręć go (silniczek) (pamiętaj żeby ustawić potem wirnik w takiej samej pozycji jak go rozkręcałeś (inaczej wycieraczki będą wykonywać zbyt płytki lub inaczej ograniczony ruch, mimo że cykl pracy jest cały czas ten sam), najlepiej markerem zrobić sobie kropkę lub ryskę jakimś pilnikiem w miejscu położenia wałeczka wirnika w obudowie), wyczyść cały szlam ze środka (najlepiej myjką naftową jeśli masz dostęp, oczywiście broń Boże wodą, jak nie masz dostępu do myjki to druciak taki do naczyń zwilż w jakimś oleju technicznym np. silnikowym), wyczyść komutator, wyczyść szczotki (sprężyny szczotek powinny ładnie odbijać), dobrze wypsikaj odrdzewiaczem, przesmaruj smarem, po wyczyszczeniu i przesmarowaniu moje wycieraczki śmigają jak nowe, z taką siłą że rękę by złamały bez problemu (tylko model E39), układ przenoszenia siły na ramiona (wodzikowy) możesz też przesmarować, ale najlepiej delikatnie i gęstym smarem (deblock tutaj dużo nie da). Cała operacja regeneracji (tylko że w E39) zajęła mi 2,5 godziny (z wyczyszczeniem do poziomu nówka), zaoszczędziłem grubo ponad 100zł...
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 11:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: TYCHY
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M54B30
Brevka,nie widze powodu dla ktorego trzeba az silnik od wycieraczek rozbierac jest to bezsensowna i czasochlonna robota poniewaz silnik nie jest winny tej usterki tylko mechanizm a to dlatego ze po latach eksploatacji tuleje i prowadnice mechanizmu sie poprostu zaczely zacierac i ciezko chodzic a ze silniczek ma wylacznik przeciazeniowy to dlatego wycieraczki staja w polowie szyby bo wylacznik ten czuje opor ze strony mechanizmu i wylacza silnik.Rok temu przerabialem ten temat i wystarczajace jest tylko wyczyszczenie i przesmarowanie mechanizmu czyli tulei i prowadnic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 13:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 123
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
arturoo napisał(a):
Brevka,nie widze powodu dla ktorego trzeba az silnik od wycieraczek rozbierac jest to bezsensowna i czasochlonna robota poniewaz silnik nie jest winny tej usterki tylko mechanizm a to dlatego ze po latach eksploatacji tuleje i prowadnice mechanizmu sie poprostu zaczely zacierac i ciezko chodzic a ze silniczek ma wylacznik przeciazeniowy to dlatego wycieraczki staja w polowie szyby bo wylacznik ten czuje opor ze strony mechanizmu i wylacza silnik.Rok temu przerabialem ten temat i wystarczajace jest tylko wyczyszczenie i przesmarowanie mechanizmu czyli tulei i prowadnic.


I tutaj Cię zaskoczę, w moim aucie, przy przebiegu około 240tkm mechanizm wodzikowy działał idealnie, najmniejszych oporów ruchu ani zgrzytnięć, tuleje również były w porządku, nawet ich nie smarowałem - nie było potrzeby, natomiast silniczek miał w sobie kilo bagna, wiadomo, układ nie jest idealnie szczelny, dostała się wilgoć , wewnątrz korozja, sprężyny dociskowe szczotek (mimo że szczotki nie były zużyte) nie ruszały się prawie w ogóle, nie mówiąc że cały wirnik pokryty był niezłym bagnem, wątpię żeby wyczyszczenie i przesmarowanie samych wodzików ruszyło unieruchomione korozją szczotki, cudów nie ma...silnik elektryczny szczotkowy nie będzie działał bez docisku szczotek do komutatora...jeśli Tobie to pomogło to znaczy że silniczek miałeś w porządku, a przytarł się tylko mechanizm, bez ruszania jednego jak i drugiego nie osądzisz co zawiodło bo objawy są podobne, wręcz identyczne, jak się wyjmie mechanizm wodzikowy to wyjęcie i rozebranie z wyczyszczeniem silniczka szczotkowego to kwestia 40-50 minut, sądzę że to czas znikomy...
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: SÂłupsk
A gdzie jest ten silniczek? Mógłby to ktoś tak łopatologicznie opisać jak wyciągnąć? Mam bmw e36 1.6 1991 m40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 00:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Witam kolegów,wlasnie mam identyczny problem jak kolega thomas19od kilku dni zaczelo mi sie cos z wycieraczkami dziac na 1,2 biegu wlacza sie raz ale przy powrocie zatrzymuja sie na polowie szyby, jedynie na 3biegu chodza elegancko :( :zly: i sadzac po waszych opiniach winny jest mechanizm lub silniczek, bo juz zastanawialem sie czy to nieprzekaznik :] jak dostac sie do silniczka i czy latwo go zdemontowac w e36 m50b20

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Źle działające wycieraczki
PostNapisane: 24 marca 2011, 16:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 7
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: 328i
Kod silnika: M52B28
Mam ten sam problem czy ktoś wie jak to naprawic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Źle działające wycieraczki
PostNapisane: 27 marca 2011, 19:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 7
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: 328i
Kod silnika: M52B28
Problem ogarnięty, po wyjęciu całego mechanizmu okazało się ze śrubka mocująca mechanizm do wieloklinu wychodzącego z silniczka się poluzowała i przestawił się mechanizm na wieloklinie o kilka ząbków. Konsekwencją było to że wycieraczki wykonywały cały cykl ale na wolnych biegach zatrzymywały się na środku szyby natomiast kiedy pracowały non stop na najwyższym biegu wszystko było normalnie ponieważ wtedy nie działał wyłącznik krańcowy znajdujący się w silniczku który nie zatrzymywał wycieraczek. Przy okazji rozebrałem cały mechanizm i wyczyściłem wszystko i nasmarowałem. Tulejki w których poruszają się wielokliny do których mocowane są bezpośrednio wycieraczki były suche w środku, wiec je również rozebrałem i nasmarowałem porządnie przez co mechanizm chodzi jak nowy praktycznie nie stawiając żadnych oporów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL