BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 12:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 9 października 2015, 16:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Witam :)
Interesują mnie poza silnikowe różnice między 320i, a 316i i 318i. (coupe)
Wszystkie tematy jakie udało mi się znaleźć są o spalaniu, mocy i dźwięku 6 cylindrów ;)

Chcę w tanim budżecie kupić któreś z tych 3, które za jakieś pół roku/rok będzie swapowane na 325 lub 328.
I teraz pytanie co się bardziej do tego nadaje :)

320 ma już akumulator przeniesiony na tył tak? Mniej roboty przy swapie.
O ile dobrze kojarzę to każde 320 ma tarcze z tyłu ale niektóre 316 i 318 mają jeszcze bębny tak?
Obiło mi się o uszy, że 320 ma inne przednie zawieszenie - prawda to?
Co jeszcze? Bo podejrzewam, że więcej tego :)

Przy okazji jeszcze jedno silnikowe pytanie: starsze 316 i 318 mają jeszcze pasek rozrządu, a 320 mają wszystkie łańcuch?

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 9 października 2015, 16:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
m52 i m50 ma łańcuch. R6 ma tarcze z tyłu, miał je także 318is. Różnic jest trochę ale jak byś kupił m52b20 to swap będzie w miarę plug and play. Nawet na dym samym kompie pojedzie choć jest delikatnie inna mapa. Przepływka ma inna średnicę niż z 2.8 więc wtedy i dolot do zmiany.

Generalnie przemyślałbym sens całej operacji. Nie masz auta a chcesz je kupić z myślą o swapie? I to na silnik, który wychodził fabrycznie? Trochę to pozbawione sensu, szczególnie, że swap to koszty i ewentualne problemy. O znalezieniu silnika w rozsądnym stanie nie wspominam. Co Cię skłania do takiego wyboru?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 9 października 2015, 17:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Odpowiedź jest bardzo prosta... kasa (jak zwykle) ;)
Chcę teraz na zimę BMW co by się pobawić, a mniejszy silnik jest tańszy w zakupie, eksploatacji (niekoniecznie :P) i opłatach :)
Pół roku/rok pośmigam na tym co kupię a zacznie brakować mocy to zacznę myśleć o swapie.
Poza tym chcę spróbować swoich sił przy zmianie silnika no i lubię jak wszystko jest zrobione po mojemu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 9 października 2015, 17:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jak kasa jest ważna to dozbieraj i kup to co ma być docelowo. Wyjdzie najtaniej- serio. 2.8 jak zadbane to trzyma cenę ale pomyśl o tym, jak trudno dostać silnik w dobrym staniej. Większość jest wyjęta z auta i o stanie silnika dowiesz się jak zamontujesz. Zaraz przyjdzie sporo części dokupić, dyfer będzie miał inne przełożenie itp. Ogólnie to swap się robi jak zajeździsz silnik a planowanie zakupu auta z myślą o swapie za pół roku to poroniony pomysł. Do tego chcesz sam to zrobić nie mając doświadczenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 9 października 2015, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Zawsze łatwo pisze się "dozbieraj" :)
Silnik mam świadomość, że będzie trudno dostać niezajechany... jakoś się ogarnie :)

Co do braku doświadczenia... jakoś trzeba je zdobyć tak? :)
Poza tym w internecie dużo poradników, a ja wyzwań się nie boję ;)

To już jest postanowione... teraz tylko 316/318/320 więc proszę o te różnice właśnie :)


Ostatnio edytowano 9 października 2015, 18:09 przez Enignum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 9 października 2015, 18:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Różnica tylko a akumulatorze, praktycznie cała reszta będzie inna w stosunku do fabrycznego 2.8.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 9 października 2015, 18:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Dobra to inaczej :P
Jakie są minusy poza silnikowe 316 i 318 w stosunku do 320 :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 9 października 2015, 19:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Enignum napisał(a):
Dobra to inaczej :P
Jakie są minusy poza silnikowe 316 i 318 w stosunku do 320 :D


Akumulator z przodu, hamulce bębnowe z tyłu zamiast tarczowe, inne zawieszenie z przodu (stabilizator przód na bank, i chyba twardość sprężyn inna), sprzęgło inne, licznik jest inny z tego co kojarzę, wydech inny. Więcej grzechów nie pamiętam. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 9 października 2015, 19:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
328 chyba ma tez inny wodzik zmiany biegów, taki fabryczny niby-short shifter. Do tego licz, że jak robisz swap to już głupio nie wymienić wszystkich gumowych elementów po drodze takich jak poduchy silnika itp. Weź pod uwagę to, że przy odsprzedaży możesz mieć problem- ja bym np nie chciał auta ze zmienianym silnikiem. Szczególnie jak robił to ktoś pierwszy raz w życiu.

Piszesz:
Enignum napisał(a):
Zawsze łatwo pisze się "dozbieraj" :)

Łatwo się pisze, "zrobię swap na 2.8" :P

Fajnie, że nie boisz się grzebać przy swoim aucie, ale poczytaj forum, popytaj ludzi. Wielu mechaników robiąc swap daje ciała i problemy z autem się nie kończą. Nie wnikam w Twoją wiedzę i umiejętności techniczne, ale sytuacja może cię przerosnąć. Powiedz, na ile kalkulujesz koszt części tego swapa? Możesz już sobie wyliczyć po tym co Ci napisaliśmy. Zaraz Ci wyjdzie, czy się opłaca :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 9 października 2015, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Dzięki Piotrek :)

Cytuj:
Weź pod uwagę to, że przy odsprzedaży możesz mieć problem- ja bym np nie chciał auta ze zmienianym silnikiem

Ja jeszcze jej nie kupiłem, a ty mnie już sprzedażą straszysz :DD

Cytuj:
Łatwo się pisze, "zrobię swap na 2.8" :P

Nooo to jest takie "dozbieraj" tylko, że odłożone w czasie ;)
Na zimę E36 musi być i już :)

Jasne, wiem, że sytuacja może mnie przerosnąć no ale cóż... kto nie ryzykuje... :P

Jaki koszt? Napiszę ile myślę to ktoś napisze: "Mało, dolicz z tysiąc albo dwa!" :P Nie ważne ;)
Czy się opłaca? Pewnie średnio ale można powiedzieć, że tak sobie założyłem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 9 października 2015, 20:30 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
proponuję ci kupić e36 na zimę, nie szukać wycackanej, tylko takiej która nie będzie spawana z dwóch i mechaniczne będzie akceptowalna, a jak dozbierasz to sprzedaj i kup 328

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 9 października 2015, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Z pierwszą częścią z pełni się zgadzam, a druga to też był pomysł ;)
Czas pokaże ale jak na razie swap mi po główce chodzi :) Choć też pewnie dużo zależy od tego jaką kupię teraz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 10 października 2015, 11:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Zadajesz tak proste i podstawowe pytania to jak ty chcesz później swap robić? :zdziwko:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 10 października 2015, 14:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1103
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Swap w e36 to dla laika jakies 2 dni po kilka godzin. Otatnie wypusty czesto mialy tsrcze z tylu. Szukajac e36 stan budy jest najwazniejsxy. 2.8 siadzie na kazda skrzynie którą masz w e36. Ceny 328 sa czesto sa dziwnie wysokie a auta w wiekszosci srednio lub slabo utrzymane. Taniej i lepiej wyjdzie znslezc dobrze utrzymany i wyposazony 316, i poswapowac niz wydac 10000-16000 za auto ktore mialo juz kilku mlodych rzeznikow za soba. Pewnosc w zakupie swapa 2.8 jest taka sama, jak kupna calego auta.
Ja bym radzil szukac dobrze wyposazonej budy, w switnym stanie. Bo na nic 2.8 jak progow czy podlogi nie ma.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i a 316i,318i - różnice poza silnikiem
PostNapisane: 10 października 2015, 14:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Ooo jest jakiś głos wsparcia :) Dzięki :)

Czyli mówisz, że nawet 316 nadaje się na swapa bo nie ma później z niczym tragedii?
Jedynie te kilka rzeczy, które prędzej już były tu wymienione (ale to myślę, że w tysiącu się zamknie), byleby buda była zdrowa...

No i git :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL