BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 23:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 20 lipca 2009, 22:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
Mam problem, otóż dzisiaj pojechałem z kolega na łuk żeby poćwiczył sobie przed egzaminem na prawko, po godzinnej jezdzie na luku (powolna jazda praktycznie w miejscu) zakręciłem jeszcze 2 baczki bo był zuzel i fajny teren przy drugim baczku poczułem zapach wody i polecial dym spod maski. Wskazowka od temperatury była na czerwonym polu, szybko zgasiłem silnik i otworzyłem maske, woda poleciała spod korka chlodnicy. Jak zgasla czerwona kontrolka zapaliłem silnik na moment i lekko falowal na obrotach. Wyłączyłem go jak ostygnął wyjechalem na trase momentalnie zagarzal się na nowo. Wróciłem na plac i kupilem koncentrat kagera i wode destylowana, spuściłem stary płyn bo nie wiedziałem co było nalane i zacząłem nalewac nowy, weszlo 5 litrow, po nalaniu zagrzałem go żeby odpowietrzyc, niestety caly czas trzymałem na obrotach a on tak jakby nie chciał otworzyc termostatu, cieple powietrze z nadmuchu nie lecialo, przewody do nagrzewnicy zimne, jakos wróciłem do domu po drodze raz nagrzal się do czerwonego pola. Czy od takiej sytuacji moglo stac się cos z silnikiem (czy uszczelka pod glowica mogla pojsc czy raczej musialabyc to by trasa i wieksze przegrzanie), co moglo się uszkodzic?? Co teraz najlepiej zrobic?? Pomocy, czym moglo być to spowodowane??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 22:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
teraz to tylko pozostało się modlić żeby głowica była cała


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 20 lipca 2009, 22:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
molic napisał(a):
Mam problem, otóż dzisiaj pojechałem z kolega na łuk żeby poćwiczył sobie przed egzaminem na prawko, po godzinnej jezdzie na luku (powolna jazda praktycznie w miejscu) zakręciłem jeszcze 2 baczki bo był zuzel i fajny teren przy drugim baczku poczułem zapach wody i polecial dym spod maski. Wskazowka od temperatury była na czerwonym polu, szybko zgasiłem silnik i otworzyłem maske, woda poleciała spod korka chlodnicy. Jak zgasla czerwona kontrolka zapaliłem silnik na moment i lekko falowal na obrotach. Wyłączyłem go jak ostygnął wyjechalem na trase momentalnie zagarzal się na nowo. Wróciłem na plac i kupilem koncentrat kagera i wode destylowana, spuściłem stary płyn bo nie wiedziałem co było nalane i zacząłem nalewac nowy, weszlo 5 litrow, po nalaniu zagrzałem go żeby odpowietrzyc, niestety caly czas trzymałem na obrotach a on tak jakby nie chciał otworzyc termostatu, cieple powietrze z nadmuchu nie lecialo, przewody do nagrzewnicy zimne, jakos wróciłem do domu po drodze raz nagrzal się do czerwonego pola. Czy od takiej sytuacji moglo stac się cos z silnikiem (czy uszczelka pod glowica mogla pojsc czy raczej musialabyc to by trasa i wieksze przegrzanie), co moglo się uszkodzic?? Co teraz najlepiej zrobic?? Pomocy, czym moglo być to spowodowane??


No to masz nauczkę bo robiłeś wszystko tak jak nie powinno się robić... Opcje są dwie albo źle odpowietrzyłeś układ albo wywaliło uszczelkę/pękła głowica lub blok.

Czym spowodowane ? Brakiem wiedzy na temat obsługi samochodu marki BMW.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 22:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Przy kazdym przegrzaniu istnieje ryzyko wydmuchania uszczelki lub uszkodzenia glowicy. powodem moglo byc uszkodzenie pompy wodnej. czesto zdarza sie ze smiglo odpada od osi pompy i nie mamy obiegu. Sprawdz czy w zbiorniczku masz strumien wody jak silnik chodzi. moze to tylko pompa i nic sie jeszcze nie stalo, ale nie uzywaj auta w takim stanie bo zabijesz motor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 22:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
W BMW dmuchawa zalacza sie powyzej 2000obr wiec na przyszlosc trzeba bylo potrzymac go przez chwile na nieco wyzszych obrotach i szybko by sie ochlodzil. Przegrzanie nie sluzy tym silnikom ale na razie musisz dojsc do ladu z chlodzeniem i a nie martwic sie na zapas. Domyslam sie ze BMW masz od niedawna, ja bym zaczal od odpowietrzenia ukladu, moze to byc tez pompa wody, termostat mozesz na czas prob calkiem wymontowac. Czasem trzeba sie namachac przy przewodach zeby odpowietrzyc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 22:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
w m52 nie wystepuje uszkodzenie uszczelki pod glowica tylko leci odrazu cala glowica


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 23:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Uuuuu nie chce Ciebie straszyc ale u mnie skonczyło to sie wymianą silnika.. szkoda było motoru ale co zrobić. Gazownik mi załatwił auto źle odpowietrzajac mi układ i zalewając go wodą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 08:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
A termostat? Czyli co powinienem najlepiej teraz zrobic? Jak go dobrze odpowietrzyc. Jak przyloze ucho to slychac jak sie woda w bloku gotuje (termostat?), dotkne weza to czuje jak woda szoruje wiec pompa chyba nie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 14:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
tomasz86 napisał(a):
w m52 nie wystepuje uszkodzenie uszczelki pod glowica tylko leci odrazu cala glowica


Hehe ciekawa teoria. Skad wzieta?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 19:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Kolego troche zimnej krwi :) Bierz ją na spokojnie. Tak jak napisane wczesniej. Sprawdz czy jest obieg (czysie przelewa z odpowitrznika do zbiorniczka przy dodawaniu gazu), i sprawdz koniecznie termostat a najlepiej wlasnie go wywal narazie.
Jak dlugo nie trzymales na goracym uruchomionym silniku i nie tracil mocy to raczej nic sie nie stalo. Wychylenie wskazowki pod czerwone pole jest dopuszczalne jednak czerwona lampka to juz zdecydowanie za duzo.
Czy chlodnica w ogole sie nagrzewa?

ded napisał(a):
W BMW dmuchawa zalacza sie powyzej 2000obr wiec na przyszlosc trzeba bylo potrzymac go przez chwile na nieco wyzszych obrotach i szybko by sie ochlodzil.
Hmm.. pierwsze slysze. Jak jest wiatrak elektryczny (klima) to wlaczy niezaleznie od obrotow jak rowniez wisko gdy temp za chlodnicą silnika osiagnie 65*C.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 20:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
Ostmark napisał(a):
Hehe ciekawa teoria. Skad wzieta?

z 3 walnietych glowic w 328


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 20:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
sprawdz czy nie masz "mleka" pod korkiem wlewu oleju i czy po dodaniu gaziu na cieplym silniku nie leci woda z wydechu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 22:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
To, ze jest woda w wydechu to tez jeszcze o niczym nie swiadczy. Jak zalal mierne paliwo to woda i tak bedzie ;) U mnie tez czasem sie zdarzy mokry wydech a na dworzu 30 stopni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
Dzisiaj mialem troche czasu i pogrzebalem, wyjalem termostat, wlozylem go do garnka z woda i zaczalem gotowac, jak woda zaczynala podchodzic pod gotowanie to termostat sie otwieral jest na nim napisane 88 stopni wiec termostat chyba ok, probowalem nie wkladac termostatu ale cieklo mi spod obudowy termostatu, druga proba - wycialem uszczelke pod ta obudowe, nalalem wody zaczalem jezdzic (ale chyba dobrze nie odpowietrzylem) jak zaczalem jezdzic i dawalem mu w palnik jesli chodzi o moc to raczej jak bylo, w koncu zaczal osiagac temp powyzej polowy, wiec sie zatrzymalem i zobaczylem ze dalej cieknie spod obudowy termostatu, stwierdzilem ze zaloze termostat i sprobuje dobrze odpowietrzyc, ale z oryginalnej uszczelki nic nie zostalo a ta ktora wycinam jest za gruba, wiec posmarowalem silikonem i czekam do jutra (narazie szkoda mi kupowac uszczelki jak bedzie trzeba moze jeszcze odkrecac. Jesli chodzi o plyn to zlewalem go dzis pare razy i jest czysty nie zabrudzony olejem. Wiec juz nie wiem co o tym sadzic? Napisz jutro jak zaleje wody i odpowietrze dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 22:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
Acha pompa jest chyba okej bo sie przelewa, tak chlodnica sie nagrzewa, a weze sa strasznie twarde jak sie silnik zagrzeje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 23:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
uszczelka kolo 20zl ale w m52 chyba juz jej nie ma osobno?? Jak dla mnie po tym co piszesz wyglada na to, ze wszystko ok z motorem ale nie bagatelizuj sprawy bo przeciez z jakiegos powodu sie zagrzal. Ze spokojem ale musisz wszystko sprawdzac do momentu az znajdziesz przyczyne.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
dzisiaj probowalem go odpowietrzyc, nie wiem czy dobrze, dolalem wody ile sie da i pojechalem kawalek sie przejechac jak sie zagrzal powyzej polowy zatrzymalem sie i zaczalem odkrecac odpowetrznik (na zgaszonym silniku) caly czas lecialo powietrze, jak cisnienie zlecialo z ukladu odkrecilem korek i dolalem wody. I tak w kolko, jednak caly czas nie dzialalo ogrzewanie w srodku i po chwili dalej sie grzeje. Robilem to ze 3 godziny w sumie od wczoraj wlalem jakies 14 litrow wody, dziwne gdyz uklad miesci 10,5, plyn wyglada na czysty, korek wlewu oleju normalny, a z rury tez nic innego nie leci, Ja juz tego nie rozumiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 21:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
samochod odpowietrza sie na wlaczonym silniku
gdy samochod zlapie temperature do pionu odkrecasz odpowietrznik i zakrecasz go w momecie gdy zaczyna tryskac woda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 22:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
po pierwsze plyn chlodzacy a nie woda - po drugie sprawdz stan oleju i jego wyglad - po trzecie posprawdzaj weze wisco chlodnice i wewnatrz auta dywaniki -problem powstal i musisz zmalezc przyczyne jesli wczesniej bylo dobrze - jesli gdzies byla uszczelka musisz ja tam wlozyc- nowa zadne silikony -powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
Sprawdzalem pod dywaikami sucho, stan oleju jest okej, wyglad tez, wisko na nagrzanym silniku slabo chodzi ale to tak od poczatku dlatego tak ja zalatwilem jezdzac po luku (ale nie bylem do konca swiadomy ze wisko zwalone), oddalem auto do mechanika ma sprawdzic bo ja juz sily nie mialem napisze co sie okazalo. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL