BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 25 września 2009, 09:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Cześć...

Zbieram się do wymiany uszczelki miski w e34 z motorkiem m50b25 (bez vanosa o ile to ma jakieś znaczenie). Mam pytanie: czy da się to zrobić w miarę bez bólu? Tzn dostęp do niektórych śrubek jest kiepski ale to nie problem. Zastanawiam się czy uda mi się zdjąć miskę bez rozbierania czegokolwiek w okolicy? Zawieszenia itd? Czy np wał korbowy nie przeszkodzi w jej sciągnięciu? Samo odkręcenie to nie problem - chodzi tylko o wyjęcie....

Pzdr

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 18:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
wspomoże ktoś wiedzą tajemną na wyżej wymieniony temat?? :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 20:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
http://luuk.xs4all.nl/bmwboeken/Bentley ... Manual.pdf
strona 147/148

a tyle na ten temat w "Sam naprawiam"

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Ostatnio edytowano 27 września 2009, 06:52 przez krilan, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: A może może
PostNapisane: 26 września 2009, 20:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Kolego popraw link
http://luuk.xs4all.nl/bmwboeken/Bentley ... Manual.pdf

Wymieniałem u siebie i łatwo nie jest bo niektóre śrubki są na prawdę w przeje...... miejscu ale ale.... da rade. Dobrze jest odkręcić poduchę i zawiechę skrzyni i silnik podciągnąć do góry, obrócić wał w takiej pozycji żeby przeciwwagi (wykorbienia wału) ułożyły się w pozycji poziomej, dużo to ułatwi. Nie jestem pewien ale chyba też odkręcałem smok ale ale nie do końca pamiętam, bo lekka fazka :)

Po samej wymianie spotkałem się z opinią że silnik potrafią wyjąć tylko po to aby tą uszczelkę wymienić bo nie każdą śrubkę idzie dokręcić z odpowiednią siłą, bo po prostu są tak pochowane że ciężko jest tam wsadzić jakikolwiek klucz i potem leje się z silnika jak z piz... co miesiąc.

Ale jest to możliwe. Na samą uszczelkę nałóż też silikon i pamiętaj żeby przed zabiegiem wszystko dobrze wyczyścić i odtłuścić.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 21:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Co do dostępu do śrubek to nie ma sprawy - pierwsza rzecz to wszystkie sprawdzilem czy byly dokrecone wiec musiałem dobrać się do wszystkich po kolei i wiem jak to trudne jest ;) Nawet jedek klucz obciąłem żeby mi wlazł w jedno miejsce.

O czyszczeniu to wiem oczywiscie... ale silikon? Na pewno konieczny? Tzn nałożyć go mogę to nie problem ale czy to konieczne? Jakos zawsze lepienie czegokolwiek silikonem kojarzy mi się z naprawami typu "weź większy młotek". To konieczne?

Z podnoszeniem silnika to tego się właśnie obawiałem ale chyba spróbuję na początek tylko z opcją przekręcania wału :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Nic na siłę
PostNapisane: 27 września 2009, 17:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Ja nigdy nikogo do niczego nie namawiam.
Osobiście wszystkie nowe uszczelki jakie zakładam, daje na silikon temperaturo-odporny (czarny). Nawet nowa uszczelka może po jakimś czasie zacząć przepuszczać, a tak musi trzymać.
Grunt żeby nie za dużo, bo może zaciągnąć w jakiś kanałek olejowy i go zatkać a wtedy ała :(
Zawsze odtłuszczam rozpuszczalnikiem powierzchnie, nakładam silikon, przykręcam dany element ale tylko załapuje tak aby lekko silikon powychodził na boki.
Po jakiś 3 godz. dopie.... na gotowo.
Jakoś u mnie działa :)

To nie jest zasada, i broń boże nikogo nie namawiam, po prostu ja tak robię u siebie.


Aaaaa bo zapomniałem w cholerę o bagnecie, go też trzeba wykręcić i wyjąć. Tylko trzeba uważać przy wkładaniu bo uszczelka (o-ring) lubi się zawinąć i wtedy to dopiero cieknie. Dobrze olejem go potraktuj przy wkładaniu i delikatnie delikatnie kręć w osi lewo prawo i sobie swobodnie wskoczy.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 22:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no spoko - dzis oglądałem od spodu jak będzie wygladac kwestia podciągania silnika w górę i widze ze to kilka śrubek i juz wiec sobie poradze (w garazu mam wyciąg z sufitu i kanał czyli pełen luksus)

Kwestię silikonu przemysle ale chyba negatywnie ;) A bagnet po prostu się wykręca? Od góry się łapie czymś i wykręca? Szczerze mówiąc to jak teraz o tym myślę to właśnie on może ciec!!! uszczelka swoją drogą do wymiany ale w okolicy bagnetu leci najwięcej ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: NA 100% nie pamiętam
PostNapisane: 29 września 2009, 20:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
NA 100% nie pamiętam ale bagnet jest przykręcony od góry albo do kolektora na 1 śrubkę albo gdzieś w okolicy kolektora.
Powiem ci że jeśli masz olej w okolicy bagnetu to i tak musisz miskę wywalić bo ni cholery tam dojścia nie ma żeby to zrobić na silniku, no chyba że, ale ja osobiście bym ściągnął miskę. Jeśli nie jesteś pewien czy cieknie ci z pod miski czy z bagnetu to popatrz dobrze skąd kapie.
Wjedź na kanał wytrzyj szmatą dokładnie, odpal auto i lekko w gaz tak z 10 minut, dobrze jest pogazować żeby się wytworzyło dobre ciśnienie i wtedy latarka i pomału i dokładnie patrzeć, tylko uważać na kolektor bo będzie gorący i wtedy ała.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 20:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Ja kiedyś u siebie walczyłem z uszczelką pod michą cały dzień i efekt dupa. Okazało sie że simering na wale korbowym puszczał i olej po całej misce mi sie rozlewał w czasie jazdy, no i pomyślałem że to ona. Dobrze ci koledzy radzą, POPATRZ uważnie to zaoszczędzisz roboty i nerwów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 23:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
uszczelka miski jest na bank wywalona bo tu i ówdzie są wycieki. kupiłem ją juz - jutro zmieniam. co do miejsca kapania: oglądałem to juz milion razy i wg mnie leje sie spod miski. ale jak rozumiem bagnet jest wetknięty w miskę a nie w blok? i demontuję go tylko odkręcając to mocowanie przy kolektorze? czy może wyjmuję razem z miską?

ps: skąd sciągnąć "sam naprawiam" do e34? szukam tu na forum i w necie i nie moge znaleść :/ w pdfie, jpg'ach wszystko jedno....

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 18:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no chłopaki...? ten bagnet to jak sie dokładnie demontuje? z misją się wyjmuje czy jak to dokladnie leci? w miskę wetknięty czy w blok?

i skąd sam naprawiam wytrzasnąć?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: sorki za zwłokę
PostNapisane: 3 października 2009, 19:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Sorki kolego ale wczoraj zachlałem i nie było jak napisać.
Odkręcasz mocowanie bagnetu , już nie pamiętam chyba przykręcone do kolektora albo lekko pod nim, odkręcasz miskę i lekko opuszczasz i wtedy dopiero bez problemów wyjmujesz bagnet lekko kręcąc w osi w lewo i w prawo i ciągnąc do góry.

Miska musi lekko opaść bo jak jest przykręcona to są problemy a tak wyskakuje bez problemu.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 00:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no dobra jest tak:

miska odręcona, bagnet wyjąty wszystko ładnie pięknie tylko jej wyjąć nie mogę :/ zapiera się o koło pasowe na wale, pompę wspomagania i możliwe ze cos wewnątrz (nie o wał bo tyle widze zeby wiedziec ze to nie on)

Jakas koncepcja? Szarpałem się z nią jakies 1,5 - 2h i nic....?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Nic na chama
PostNapisane: 4 października 2009, 09:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Nic na chama tylko z głową.
Musisz pokręcić wałem tak aby przeciwwagi ustawiły się jednakowo, czyli w pozycji że przeciwwagi są po bokach (trzeba się trochę nakręcić żeby zaczaić ten moment) do tego jeśli dobrze pamiętam to ja chyba wykręcałem smok od pompy oleju, i na prawdę dobrze podnieść silnik ze skrzynią, czyli ją też odkręcasz od tej poprzecznego mocowania.
Cała zabawa opiera się na tym że tam jest taki moment że ona w końcu wyskoczy tylko trzeba na niego trafić, a więc lekko w lewo w dół i w prawo i w dół i do przodu i tak dalej i dalej, spokojnie i bez nerwów na pewno pójdzie.
Dlatego też spotkałem się z opinią że mechanik woli wywalić cały silnik ze skrzynią żeby wymienić tą uszczelkę bo raz że lepsze dojście do śrub a dwa że łatwiej.
Ale tak też da radę więc kombinuj.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 10:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
wał widzę pod miską bez problemu, przeciwwagi nie przeszkadzają zresztą micha ma do nich na prawdę duzy kawałek. Chyba odkręcę pompę wspomagania od bloku i powinno pójść. A silnik mam uniesiony bardzo wysoko i odkręcony mocowanie skrzyni też. Po prostu zapiera sie głównie o pompę wspomagania. Bede kombinował ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: nie ma potrzeby
PostNapisane: 4 października 2009, 11:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Tak jak ci już pisałem, nie jest to łatwe ale na pewno możliwe i nie trzeba wyciągać nic więcej, ale jeśli ci to ułatwi to czemu by nie.
Jest trochę nerwów z tą miską i łatwo jest się poddać.
Dobrze gdy robisz to na kanale lub podnośniku, ja robiłem top na podniesionym aucie i też poszło, choć gdyby mnie wtedy ktoś nagrał to same pi pi pi miska pi pi pi :)
Walnij się pod auto i na spokojnie próbuj i patrz o co ci haczy. Grunt to żeby ten wał był w dobrej pozycji i silnik dość wysoko a reszta to już kombinacja, ale nie denerwuj się i pomału, musi w końcu wyskoczyć.
Powodzonka

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 22:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
hehe - ja na szczęście dysponuję kanałem i wyciągarką z sufitu więc pod tym względem to luksus pełen :)

po odkręceniu pompy wspomagania z mocowań micha nieomal sama wypadła mi na głowę. potem jeszcze tylko smok (może by wyszło ale to tylko 2 śrubki i wychodzi bez problemu) i juz. Jutro czyszczenie krawędzi mich i bloku i składam :]

podziękował za rady.

ps: jakby ktoś czytał to kiedyś - nie znalazłem tego w poradniku żadnym ale u mnie miska była zamocowana jeszcze takim rodzajem podpory - podwieszona na tyłach pompy wspomagania. Też to trza odkęcić ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 06:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Witam, śledzę uważnie Twój temat,ponieważ niedługo czeka mnie ta sama operacja na misce :kwasny: ale do rzeczy:
wladekkow napisał(a):
skąd sciągnąć "sam naprawiam" do e34? szukam tu na forum i w necie i nie moge znaleść w pdfie, jpg'ach wszystko jedno....


Jeśli chcesz w PDFie i nie przeszkadza Ci,że po angielsku to wpakuj mi Swojego maila na PW to coś poradzimy.. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 10:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
p0o angielsku juz mam i szukam po polsku ;)

dodam jeszcze jedna rzecz ważną! zdjęcie pompy wspomagania z mocowań (bynajmniej nie odpinając jej przewodów) powoduje że dostęp do wszelkich śrubek miskowych jest b. dobry więc korzyść podwójna a roboty to 3min (zdjąć pasek wieloklinowy, dwie śruby mocujące). Jeszcze jedno: miska jest też przymocowana na skrzyni biegów na 3 śrubki które u mnie miały łeb antytorx (nie wiem jak dokładnie sie to zwie) u mnie 2 poszły ośmikątną nasadką 8mm a trzecia się omknęła więc musiałem ciąć...

Dziś będę składał to wszystko jak cos to wal na prv albo w tym temacie to jak cokolwiek bede wiedział to powiem.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 13:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Mam po polsku ale do e36 :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL