BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 09:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] M40b16 mocowanie akumulatora, odma, odpowietrzniki
PostNapisane: 8 października 2009, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 touring '91
Kod silnika: M40B16
Poprzedni właściciel mojego obecnego touringa zaniedbał parę spraw i chciałbym się dowiedzieć, na ile to co widzę w przedziale silnika jest dziełem wyobraźni inżynierów BMW, a w jakim stopniu efektem zaniedbań.
1. akumulator trzyma się tylko na kablach - nie ma niczego, co by zapobiegało jego ruchom np. przy ostrym hamowaniu, albo podskakiwaniu na wybojach. Czy tak ma być, czy też brakuje jakiegoś zamocowania?
2. słyszałem, że w tym silniku ma być jakiś odpowietrznik układu chłodzenia w pobliżu termostatu. Znalazłem metalową śrubę, której częściowe wykręcenie odsłania otworek z boku gwintu - ale nie wylatuje tamtędy para ani woda, pomimo, że ten punkt jest sporo niżej, niż najwyższy punkt układu chłodzenia (np. odpowietrznik samej chłodnicy). Czy tak ma być, czy może otwór ten jest u mnie zatkany?
3. na prawo od korka wlewu oleju starczy z silnika jakiś taki zaczep, prawdopodobnie hak do podnoszenia silnika. Obok tego haka przebiega czarna gumowa rurka, która u mnie jest załamana pod kątem ok. 90 stopni - wygląda, jakby to zagięcie zatykało ją całkiem. Jaka jest funkcja tej rurki (czy to może odma?) i czy może być tak zagięta?

Pozdrawiam i przepraszam za lamerskie pytania. Już dzięki pomocy kogoś z niniejszego forum wstawiłem sobie tunel (osłonę) wentylatora chłodnicy - bez niego nie działało wisko i silnikowi groziło przegrzanie, zresztą testując to spowodowałem wybuch chłodnicy, bo jej korek też był niesprawny. A teraz chodzi pięknie - wskazówka termometru nie przechodzi pionu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 22:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
1 ma nie być! brakuje!
2 może być zapchany a może jest odpowietrzony poprawnie i temu nie leci, może za mało wykręcasz
3 wstaw zdjęcie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL