BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 00:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Potrzebna uszczelka pod podstawę filtra oleju, 1,8 M43
PostNapisane: 4 października 2009, 15:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam, nie jestem do końca pewnien czy dobrze umieściłem temat, za co przepraszam z góry jeśli się pomyliłem ;-| . Natomiast ostatnio zauważyłem w moim autku (jak w opisie forumowicza) mały wyciek oleju z miejsca łączenia się podstawy filtra oleju z blokiem. Zauważyłem , że jest tam uszczelka i jestem na 99% pewien, że to ona poszła i własnie jest przyczyną tego zjawiska. I własnie nie o to tutaj chodzi by mi doradzać do końca, że to uszczelka bo juz to wiem tylko problem polega na tym, że nigdzie nie mogę jej zlokalizować by zakupić (chodzi o internet, allegro...), szukałem w allegro, google i nawet w naszym forum kochanym i nic nie znalazłem:ile to kosztuje i gdzie to można dostać by wymienić. Wiem, że będę potrzebował silikonu czerwonego by położyć cienką warstwę po obu stronach uszczelki na miejscach łączenia się z metalem, odtłuścic przed tym itd itd. Pytanie mam takie: kto wie ile mniej więcej tam jest śrub i co trzeba zdjąć by się tam dostać??? Alternator i resztę ( koła naciągowe/ślizgowe paska)??? Proszę o wskazówki: gdzie dostać tą uszczelkę, jak mniej więcej sie do tego zabrać by nie narobić sobie roboty zbędnej lub tez czegoś nie zgmatwać... ;-) Dziękuję i pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 5 października 2009, 07:31 przez Malas, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 15:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
http://www.mototec.pl/etk.php - Tu dowiesz się co i ile kosztuje.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... _filter-2/ - Na tej stronie szukasz tego co potrzebujesz na tej wyżej sprawdzasz ile kosztuje na samym dole masz opcje cena w PLN i wtedy zamawiasz w ASO

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 16:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Dzięki tigwelder ;-).. Muszę się wbić teraz tylko na stronę ASO i złozyc zamówienie na przedmiot o nr katalogowym : 11421709800 i będzie ok ;-) . 6.38 zł z VAT ;-)...i myślę, że ok 2-3h roboty i będzie po krzyku ;-)... Już zaczynam szukać strony ASO od razu ;-) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 16:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Śmiem sądzić iż po uszczelkę będziesz musiał się pofatygować osobiście. Aso nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej. Zadzwoń, dowiedz się czy dostępna jak nie to zamów. Jeśli jest no to wycieczka Cie nie ominie :)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 17:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Dzięki...wyczytałem na forum tutaj gdzieś o sklepie w Warszawie z nr tel : (022)646-64-84, ponoć mają taką sprzedaż. Jutro zadzwonie i może zdziałam coś ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 08:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 2007r
Kod silnika: 320D 163PS
przy okazji wymiany uszczelki podstawy wymien także dwa oringi gumowe, ale to pewnie w aso Ci doradza. przynajmniej mi powiedzieli zeby tak zrobić, koszt niewielki a robota i tak ta sama


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 13:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam...Natomiast sprawę widzę tak: byłem na CPNie kupiłem środek do czyszczenia zabrudzeń olejopochodnych-spryskałem duzą ilościa miejsce zabrudzone wyciekiem i umyłem karcherem do czystego aluminium -OCZYWIŚCIE NA ZIMNYM SILNIKU ;-) . Przejechałem ok 600km i znów się pojawił malutki wyciek, oringi 24x3mm, są tam dwie sztuki bodajże zakupiłem nowe i zrobie tak : silikon czerwony i doszczelnię uszczelkę, oczywiście wszystko odtłuszczając i czyszcząc, wymienię oringi bo byłem już w kilku sklepach motoryzacyjnych i wszędzie lipa narazie ;-(, ta podstawa jest chyba dokręcana 4 śrubami i mam nadzieję, że nie będę musiał zdejmować alternatora, pompy wspomagania i naciągów paska wieloklinowego. Powinno to wystarczyć, a jak nie to się kiedyś pofatyguję juz konkretnie o uszczelkę jak to nie pomoże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 14:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Ja uszczelkę dokupiłem bez problemu, w sklepie( nie ASO) ale z częściami tylko do bmw oczywiście oryginał...

Ta uszczelkę montuje sie bez silikonu... (wiadomo dokładnie oczyść miejsce po starej, oraz porządnie odtłuszcz) ;)
W moim przypadku (IS) żeby odkręcić podstawę filtra(4 śruby), jest przymuś odkręcania kolanka (uchwytu) od podstawy alternatora :ok:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 16:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam ponownie ;-)....a więc juz po sprawie!!!! ;-) Temat wyglądał nbastępująco : wyciek nie był spowodowany uszkodzoną uszczelką pod podstawą filtra oleju ;-) tylko był spowodowany tym , że O-Ringi 2 szt o rozmiarach 24x3mm umieszczone na zaworku były już do kitu !!!! Jeden był już skaleczony i trzymał jeszcze swój pierwotny kształt O-Ringa ;-), a drugi był juz stwardniały jak plastik i stracił swój pierwotny kształt i wyglądał nie jak O-Ring tylko jak tulejka, bo przekrój juz nie był okrągły 3mm średnicy tylko był prostakątny ;-) i mało tego, gdy zacząłem go zdejmować to rozsypał mi się w rękach ;-)....Wszystko wyczyściłem elegancko, nałozyłem nowe O-Ringi, za które zapłaciłem w sklepie 60gr ;-) ;-), odtłuściłem powierzchnię podstawy i nałożyłem cieńką warstwę silikonu czerwonego, drugiej powierzchni (na bloku)nie tykałem bo była przyklejona do niej uszczelka, o kórej mowa wcześniej-tylko ją wyczyściłem delikatnie i odtłuściłem by związała z silikonem na podstawie. Wszystko złożyłem i ładnie powoli skręciłem tak jak było. Spsikałem środkiem czyszczącym silniki z oleju i smarów i spłukałem ciepłą wodą by było czysto ;-). Więc tak: trzeba zdjąć pasek wieloklinowy główny, zdjąc alternator ( odręcić dwie śruby długie na klucz 16mm nasadowy i dwa przewody główny i kontrolny klucze nasadowe 13mm/10mm-wcześniej odłączyć akumulator najpierw "-" potem "+" i potem odwrotnie zakładać)-alternator wyjąć, potem odkręcić jak dobrze pamiętam 5 śrub długich na klucz 13mm nasadowy i zdjąć podstawę razem z pompą od wspomagania-przemieścić by było wygodnie z dojściem do odkręcania podstawy, odkręcić i przemieścić zbiorniczek od płynu ATF-wspomagania kluczykiem 10mm, można jeszcze zdjąć pokrywę filtra powietrza wraz z gumą i przepływomierzem-przemieścić by było dojście do zdejmowania alternatora-a szczególnie przewodów, następnie odkręcić 6 śrub na kluczyk 10mm- nasadowy najlepiej i zdjąć podstawę razem z filtrem-UWAGA- będzie leciał olej ponieważ jest on w filtrze-ok 50% szklanki. Czynności wykonać odwrotnie po dokonanej naprawie nieszczelności podstawy-sprawdzić dolać troszkę oleju jak potrzeba i jeździć ;-). Czas wykonania ok 3h wraz z tym, że przez jakiś czas zastanawiałem się nad tym czy się za to zabierać czy nie ;-) ;-) czy dam radę itd ;-)...mało tego-praca robiona na dworzu, mrzawka i chłodno-bez garażu warsztatu i wcześniejszego doświadczenia w tej sprawie bo nigdy nie robiłem tej usterki, a jestem amatorem, a nie zawodowym mechanikiem. Proponuję się wyposażyć w cierpliwość, czas i dobre klucze płaskie jak i nasadowe czy też poligony ;-). Teraz tylko patrzeć czy jest wszystko ok ;-). Mam nadzieje, że jest po wycieku ;-). vincit1 - dobrze, że mi poruszyłeś temat tych O-Ringów bo właśnie one były przyczyną tego ;-)...a ja stawiałem na uszczelkę, która okazała się dobra, a O-Ringi uszkodzone ... Pkt dla Ciebie za pomoc ... Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za podpowiedzi i sugestie.


20.10.2009r - ok 800km przejazdu- SUCHUTKO ;-)... Wina dwóch oringów-ewidentnie..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL