BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 00:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Problem z nawiewami i płynem chłodzącym
PostNapisane: 16 października 2009, 21:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam Forumowiczów!:)Mój problem wygląda następująco:otóż po włączeniu nawiewów i rozgrzaniu się silnika do norm.temp ciepłe powietrze pojawia się tylko z prawej strony(tylko nawiewy po str.pasażera)natomiast po stronie kierowcy ciągle dmucha zimne powietrze.Stało się to nagle i nie mam pojęcia jaka może być tego przyczyna.Zaznaczyć muszę również iż mam ubytki płynu chłodzącego(tj.ubywa go średnio raz na kilka dni ze zbiornika wyrównawczego przy codziennej eksploatacji auta)nie widać natomiast śladów gdzie i skąd ów płyn ubywa.Będe wdzięczny za pomoc.(BMW 524TD,91`)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z nawiewami i płynem chłodzącym
PostNapisane: 17 października 2009, 08:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
mick532 napisał(a):
Witam Forumowiczów!:)Mój problem wygląda następująco:otóż po włączeniu nawiewów i rozgrzaniu się silnika do norm.temp ciepłe powietrze pojawia się tylko z prawej strony(tylko nawiewy po str.pasażera)natomiast po stronie kierowcy ciągle dmucha zimne powietrze.Stało się to nagle i nie mam pojęcia jaka może być tego przyczyna.Zaznaczyć muszę również iż mam ubytki płynu chłodzącego(tj.ubywa go średnio raz na kilka dni ze zbiornika wyrównawczego przy codziennej eksploatacji auta)nie widać natomiast śladów gdzie i skąd ów płyn ubywa.Będe wdzięczny za pomoc.(BMW 524TD,91`)


elektrozawory tu masz info jak się do nich dobrać http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.p ... ater+valve

posiadam takie sprawne, przez przypadek wpadły mi w ręce z dodatkową pompką więc wymieniłem http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 00#p770000

a tutaj moja walka z układem chłodzenia http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32635

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Ostatnio edytowano 17 października 2009, 09:01 przez krilan, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: BMW 524TD
PostNapisane: 18 października 2009, 13:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki za rady,za "chwile"sie biore za elektrozawory,powiedzcie tylko czy pewna jest ich wymiana w tym wypadku czy jeszcze można jakimś "knifem"coś uratować?:)Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 13:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Najpierw sprawdź czy to na pewno elektrozawory.

Teoretycznie jest możliwość naprawy kliknij na link i szukaj "Clean-Repair the Water Valves":

http://twrite.org/shogunnew/fixes/clima ... ter_Valves

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 15:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Sosnowiec
No i jeszcze raz dzięki!A czy jest możliwość kupienia takiego zestawu naprawczego do tych elektrozaworów??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 16:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Takie to znaczy jakie?

O żadnych zestawach naprawczych nie słyszałem, używane do 100zł. Najpierw bym sprawdził czy ze sterowaniem elektrozaworów jest wszystko ok. We wtyczce 3 pinowej są dwie masy i jeden + ,trzeba pomierzyć czy regulując ciepłem (pokrętło ciepło-zimno) zmienia się napięcie. Zdaje się że 4-5 V od zimnego ma rosnąć do wartości X. Co do tego jakie to mają być wartości musisz sobie poszukać na necie bo nie pamiętam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 20:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki Pinczer!!You are great!:)))Myślałem generalnie o zestawie naprawczym,ale spróbuje najpierw pójść za Twoją radą.Pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 17:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
mick532, wyciagnij i rozkrec elektrozawory na czesci pierwsze, przeczysc i sprawdz druciki pod gniazdem czy ktorys sie nie zerwal lub przepalil, ja u siebie zlutowalem i dziala, potem nie zapomnij odpowietrzyc ukladu!!

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL