BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 00:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Przymulone 328 w automacie
PostNapisane: 17 października 2009, 14:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 813
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e36 328i Cabrio
Kod silnika: M52B28
Witam mam pewnien problem z moja bunia 328 w automacie 95 rok przebieg 180 tys. Otoz auto jest dosyc slabe nie jest to jakis przeogromny spadek mocy jednak nie jedzie tak jak powinno przyspieszenie 0-100 ma powyzej 10s. (opony 225 17 przod tyl jezeli to ma jakies znaczenie)i przy wyzszych predkosciach rowniez sie to nie poprawia :kwasny: . Swoja droga wie ktos dokladnie jakie bylo fabryczne przyspieszenie od 0 do 100 dla kabrio w automacie? W necie sa rozne dane i wahaja sie miedzy 8 a 8,4. Auto przyspiesza rowno i przebieg mocy wydaje sie normalny(porownywalem z 325 w automacie kumpla ktory objezdzamnie regularnie ;) )Sprawdzilem kompresje oscyluje miedzy 13 a 14 na wszystkich cylindrach wiec chyba prawidlowo. Po podpieciu pod komputer pojawil sie blad sondy lambda ale ona nie ma wplywu na moc po depnieciu w podloge i wyszedl rownierz silniczek przepustnicy (?) Po skasowaniu tych bledow i zrobieniu paru kilometrow bledy nie powrocily jednak dla swietego spokoju wyczyscilem przepustnice. Pojawily sie rownierz bledy w skrzyni biegow o nr 36 i 153 jednak byly bez opisu :zdziwko: wie ktos co to za bledy skrzyni? Moze to ona jest przyczyna problemow? Biegi zmienia plynnie raz za czas szarpnie i ma troche opozniona reakcje ale nie potraie tego dokladnie stwierdzic bo nie wiem jak bylo w orginale a kolega ma zmodzona w 325 nowa 6 biegowa skrzynie i u niego chodzi to doskonale wiec moze mam spatrzony punkt odniesienia bo w automacie jezdzilem jeszcze tylko audi a6 2,8l multitronic i chrysler 300m 3,5l w tych autach chodzi to doskonale. Coz jeszcze moge napisac swiece wynienione olej filtry tez cewki kable czujniki raczej sprawne inaczej wyszlo by to na kompie jezeli sie myle to mnie poprawice. Tak wiec moze ma ktos jakies sugestie to chetnie wyslucham. A i jeszcze jedno zminy silnik nie pali na dotyk potrzebuje ze 2-3 razy zakrecic zanim zapali ale to chyba wina akumulatora. Obroty nie faluja pracuje rowno tylko troche kopci przy niskiej temp ale to pewnie przez wypalony katalizator


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2009, 18:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
36 - tank ventilation valve
153 - control voltage of knock control

pierwszy blad oznacza problem z odpowietrzeniem zbiornika , a konkretnie z zaworem el
drugi blad to problem z napieciem na kick down ktory znajduje sie pod pedalem gazu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2009, 23:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 813
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e36 328i Cabrio
Kod silnika: M52B28
Dzieki wielkie obejze jutro kick downa chociaz nie zdazylo mi sie zeby zawiodl ale moze bedzie gdzies jakies przetarcie na kablu badz jakies przebicie na samym przycisku. Poszukam tez tego elektrozaworu ale ten temat musze dopiero zglebic :) ale to raczej nie przez to auto traci moc. :/ obejzalem caly uklad dolotowy wyglada na ok nigdzie sie lewe powietrze nie dostaje. wiec moze wydech jest gdzies przytkany ale nie wiem jak samemu to stwierdzic. Jeszcze raz dzieki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 00:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 220
Lokalizacja: Wodzislaw Slaski
Moje BMW: E46 & E36
Skoro wywalilo błąd sondy lambda to tam zajrzyj , u mnie jak sonda padła to jakby chodził na 3 cylindry, ani przyspieszenia, ani wkrecania na obroty itd, po wymianie wrocilo do normy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 10:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
Seth8 napisał(a):
Dzieki wielkie obejze jutro kick downa chociaz nie zdazylo mi sie zeby zawiodl ale moze bedzie gdzies jakies przetarcie na kablu badz jakies przebicie na samym przycisku. Poszukam tez tego elektrozaworu ale ten temat musze dopiero zglebic :) ale to raczej nie przez to auto traci moc. :/ obejzalem caly uklad dolotowy wyglada na ok nigdzie sie lewe powietrze nie dostaje. wiec moze wydech jest gdzies przytkany ale nie wiem jak samemu to stwierdzic. Jeszcze raz dzieki ;)
problem z odpowietrzeniem moze powodowac lekki brak mocy bo powstaje podcisnienie w zbiorniku i silnik niedostaje odpowiedniej dawki paliwa przy wysokich obrotach . Na probe zrob test przyspieszenia z otwartym zbiornikiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 03:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 813
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e36 328i Cabrio
Kod silnika: M52B28
udolf napisał(a):
Skoro wywalilo błąd sondy lambda to tam zajrzyj , u mnie jak sonda padła to jakby chodził na 3 cylindry, ani przyspieszenia, ani wkrecania na obroty itd, po wymianie wrocilo do normy.


Blad sondy po skasowaniu sie juz nie powtorzyl sprawdzalem to po przejechaniu paru km i moc sie nie zmienila :kwasny: juz nawet myslalem zeby ja calkiem odpiac i zobaczyc jak wtedy sie samochod bedzie zachowywal ale tu na forum wyczytalem ze przy pelnym wcisnieciu gazu tzw full throttle komputer nie bierze juz pod uwage danych z sondy. Ale potym co napisales chyba jednak to zrobie ewentualnie podmienie sonde od m50b25 bo chyba sa takie same i zobacze efekty

gosc4x4 napisał(a):
problem z odpowietrzeniem moze powodowac lekki brak mocy bo powstaje podcisnienie w zbiorniku i silnik niedostaje odpowiedniej dawki paliwa przy wysokich obrotach . Na probe zrob test przyspieszenia z otwartym zbiornikiem


Test zrobilem ale wyniki nie sa miarodajne bo mialem problemy z trakcja przy ruszaniu. Ciezko narazie znalesc kawalek suchego asfaltu ale raczej nie zauwazylem poprawy:/
Za to cos na rzeczy napewno bylo bo czasem przy obrotach przekraczajacych 5 tys byl odczuwalny spadek mocy na ok 1/3 sekundy tak jakby mu wlasnie paliwa brakowalo i nastepnie odzyskiwal moc i ciagna dalej juz normalnie. Ale to naprawde sporadyczne przypadki byly. Poczekam az kaluze znikna i powtorze test


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 19:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 813
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e36 328i Cabrio
Kod silnika: M52B28
Zrobilem test przyspieszenia z otwartym zbiornikiem na suchej nawieszchni wynik taki jak poprzednio czyli brak poprawy :( pokombinuje jeszcze z ta sonda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL