BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 00:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Swap M42 na m44
PostNapisane: 19 października 2009, 13:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: Kurort Adamówek/WaWa
Moje BMW: E36 318 IS coupe
Kod silnika: M42
Witam,
To mój pierwszy post i jak ten internetowy cham zaczynam od problemu.
W związku z zakończeniem sezonu motocyklowego pomyślałem o czymś tylno napędowym.
Padło na IS-a z 92 roku. Autko z full chyba możliwym wyposażeniem bez m-pakietu.

Długo się nie nacieszyłem, wraz ze zmianą oleju na półsyntetyczny elf competition sti posypała sie panewka na korbie drugiego tłoka. Prawdopodobnie dorabiana, olej który spuściłem przypominał kisiel, w ogóle ciężka sprawa, w środku ze 3 mm nagaru który pewnie spłynął z tym świeżutkim olejem, remont bez sensu, wał, korba, zawory(spotkały się z cylindrem) do wymiany, także nie ma silnika). Szkoda gadać, na auto dużo nie wydałem także kupno nowego silnika nie będzie tragedią.

Silnik aktualny to M42, chciałem kupić M44, niby trochę mocniejszy no i przede wszystkim duża szansa kupienia w stanie do jazdy z końca produkcji.

Wiem że wtryski są inne. coś tam przy kolektorze dolotowym więcej dynda, podobno komputer, cewki, ews.

Ale może ktoś z Was zna ten temat, czy można go złożyć na podzespołach z M42 lub co trzeba zmienić.

Pozdro
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 00:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Może pomyśl nad anglikiem... Wtedy będziesz miał wszystko co będzie Ci potrzebne+pozostałości do odsprzedania ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: Kurort Adamówek/WaWa
Moje BMW: E36 318 IS coupe
Kod silnika: M42
A tam anglik.

Kupiłem od europejskiego cabrio z 97 roku, kompletna wiązka, kolektor dolotowy i wydechowy, alternator, pompa klimy, pompa wspomagania, komputer, ews, cewki, paski(wszystko jest wieloklinowych, zupełnie inaczej niż w M42), nawet ze sprzęgłem :)

Dzisiaj może go przełożę wieczorową porą także napisze jeszcze co i jak dla potomnych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL