BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 21:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325TD automat v-max 140?
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 62
Moje BMW: 325TD sedan
Kod silnika: M51
Witam. Gdy na początku kupna auta sprawdzałem osiągi "wyciągał" bez problemów 160 km/h i chciał nawet więcej. Zostały wymienione: olej do silnika, olej do skrzyni, filtr oleju silnikowego i filtr do skrzyni. Po około 3 miesiacach od momentu kupna autko wyciąga maksymalnie 140 na prostej z czego od 100 do 140 km/h przyspiesza nawet parenaście sekund, obroty wtedy zostają na stałym poziomie 3500, a spalanie 12l (gaz do dechy). Po odpaleniu niemożliwe jest cofnięcie pod górkę na wstecznym - trzeba go bardzo długo rozgrzewać. W sumie przewiduje że trzeba wymienić świece i filtr paliwa, ale czy to wystarczy? Filtr powietrza jest dość czysty myśle że jeszcze na nim troche pojeżdże. Po rozgrzaniu do 100km/h przyspiesza dobrze, ale później to już katorga... Spalanie jest wg mnie duże jak na jego możliwości. Mało tego... miałem auto z silnikiem 1.1 benzyna i tam wyrywał od początku w najgorsze mrozy... Jest to na tyle uciążliwy problem że zastanawiam sie już nad powrotem do jakiegoś autka na benzyne z małą pojemnością... Proszę o opinie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD automat v-max 140?
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 14:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
rozumiem że problem że niemożesz ruszyć na wstecznym to znaczy wrzuacasz R naciskasz gaz i nić się nie dzieje dopuki skrzynia się nie nagrzeje ?

jeśli tak to :


tu popełnieś bład -> wymeniając olej w skrzyni , jeśli nigdy nie był wymieniany to się go nie wymienia

możesz już zaczać szukać skrzyni

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD automat v-max 140?
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 14:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 62
Moje BMW: 325TD sedan
Kod silnika: M51
"Po odpaleniu niemożliwe jest cofnięcie pod górkę na wstecznym - trzeba go bardzo długo rozgrzewać." Czyli jeśli rozgrzewam autko z 5 minut to wtedy wyjeżdża. Inaczej jedzie, ale w pewnym momencie zatrzymuje sie, wyje i nie chce dalej podjeżdżać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD automat v-max 140?
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 14:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Nikodem napisał(a):
tu popełnieś bład -> wymeniając olej w skrzyni , jeśli nigdy nie był wymieniany to się go nie wymienia

Nie zawsze...tez tak kiedys myslalem...i nie wymieniajac wlasnie oleju zajezdzilem stara skrzynie. Nie ma zasady. albo bedzie lepiej jak skrzynia jest oka, albo wymiana oleju raczej nie pomoze.
Do autora tematu, miales tak od kupna?Czy stalo sie to nagle, moze byc cos z koszem, tarczkami...lub ze sterowaniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD automat v-max 140?
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 15:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 62
Moje BMW: 325TD sedan
Kod silnika: M51
Ciężko powiedzieć. W jeździe miejskiej w sumie dużej różnicy nie ma. Nie był nigdy demonem szybkości. Ciężko przyspieszał, szczególnie gdy był zimny. W sumie niedawno (miesiąc temu) jeszcze dało sie nim jechać ponad 150, ale teraz chociażbym trzymał gaz do dechy cały czas to nie pojedzie więcej niż 140. W sumie mam czasami takie wrażenie że autko w pewnym momencie przy dużej prędkości włącza sprzęgło hydrokinetyczne (jak przy zmianie biegów) i inaczej chodzi silnik ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD automat v-max 140?
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 15:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Nikodem napisał(a):
u popełnieś bład -> wymeniając olej w skrzyni , jeśli nigdy nie był wymieniany to się go nie wymienia


Bzdura :]

EDIT:

Nikodem zwracam honor po pewnej rozmowie z pewnym fachowcem przyznaje ze masz racje :padam:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Ostatnio edytowano 7 grudnia 2009, 17:38 przez Clatrine, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD automat v-max 140?
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 15:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
też kiedyś mysłałem że to bzdura

niestety własne doświadczenie mówi że jednak wymiana oleju w skrzyni w której olej nie był wymieniany od nowości a auto ma 300 000 i ponad 10 lat stwierdzam że na 10 wymian oleju , 8 skrzyn nie pojeździło zbyt długo ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325TD automat v-max 140?
PostNapisane: 25 stycznia 2010, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 62
Moje BMW: 325TD sedan
Kod silnika: M51
Jeszcze raz ja z tej strony. Ostatnio przeczyściłem filtr na pompie paliwa i sprężarką przeczyściłem przewody paliwowe. Autko od razu zaczeło sie lepiej zbierać. W końcu czuć że autko aż rwie do przodu :) Zamierzam jeszcze w najbliższym czasie wymienić całkowicie pompke na oryginalną Boscha. Jeszcze z drobnych rzeczy to wyczyściłem dziś zawór egr, mimo że jak się okazało nie był zbytnio zasyfiony (małe ślady oleju). Nie znalazłem u mnie przepływomierza i szczerze mówiac nie mam pojęcia czy wogóle jest. Filtr powietrza jest w niezłym stanie, chociaż chyba niedługo go i tak wymienie. Nie odkręcałem turbiny, kiepskie dojście tam jest, a w tych mrozach to sie aż odechciewa :mur: Są jeszcze jakieś elementy które mógłbym sprawdzić we własnym zakresie i które mają bezpośredni związek na przyspieszenie i prędkość maksymalną? Jeszcze tak na koniec dodam, że gazując na postoju i odpuszczając silnik przez ułamek sekundy sie dławi, tak jakby miał zgasnąć, ale od razu wszystko wraca do normy. Niedługo zrobie test prędkości na jakiejś dobrej prostej, ewentuanie nakręce filmik jak przyspiesza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL