BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 02:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] kilka pytan o m50 bez vanosa
PostNapisane: 3 stycznia 2010, 20:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
Witam otoz mam kilka pytan odnosnie silnika m50 po wymianie glowicy zaczal nierowno chodzic i szukam przyczyny ale nie moge znalezc a moje pytanie za co jest odpowiedzialny i gdzie podlaczyc przewod wychodzacy kolo czujnika walka koloru brazowego (mocno kopie)domyslam sie ,ze cos ma wspolnego z obrotomierzem i drugie jak podlaczyc czujniki temp znalazlem,ze ten po lewej patrzac od strony kierowcy jest do kompa a ten drugi do wskaznika tylko teraz ktora wtyczka jest ktora obie sa takie same


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kilka pytan o m50 bez vanosa
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 20:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 215
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54b22
Garaż: Było:e34 535i (M30B35), e34 525i 24v (M50B25), e36 320i cabrio (M50B20), e46 320d(M47TU), jest e46 320i (M54B22)
Gdzie podłączyć ten czujnik, hmmm, najprosciej powiem, że po długości kabla trafisz do odpowiedniej wtyczki i bedzie ona pasowała tylko tam. I to moze być przyczyna nierównych obrotów. Z tym drugim pyt, to nie wiem niestety...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] kilka pytan o m50 bez vanosa
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 21:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
dzieki kolego przewod juz podpatrzylem w innym aucie jest poprostu przykrecony do pokrywy zaworow ,co do czujnikow komp nic nie pokazuje wiec pewnie jest dobrze ale co autko nie chodzi to nie chodzi przestaje chodzic na wszystkie w zakresie obrotow miedzy 2,500 do ok 3,200 cewki zmienialem kolejnosc i dalej to samo swiece nowe i tez zmieniane ,a konkretnie srednio pracuje na 1 i 6 mierzylem cisnienie i nie jest super ale wszedzie rowno mechanik mowi ,ze przy takim cisnieniu jak jest powinien pracowac rowno .Slyszalem dwie opinie na temat rozrzadu jedna to taka ,ze wlasnie jest moze zle ustawiony a druga,ze gdyby byl zle ustawiony to bylyby problemy na wszystkich a nie na dwoch ogolnie jestem za glupi chyba aby dojsc do usterki ale pocieszam sie tym ,ze nie tylko ja ale i mechanicy i elektronicy tez w ogole to sa problemy z poloczeniem sie z kompem prosilbym o jakies porady pomysly itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] kilka pytan o m50 bez vanosa
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 20:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 215
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54b22
Garaż: Było:e34 535i (M30B35), e34 525i 24v (M50B25), e36 320i cabrio (M50B20), e46 320d(M47TU), jest e46 320i (M54B22)
Z rozrządem to raczej nic, bo tam się nie ingeruje, na łańcuchu jest. Ja mialem problem z czujnikiem polłożenia wału korbowego, u jednej osoby na dwóch programach nic nie wykazało, wszystko było idealnie, a u innego pokazało, właśnie ten czujnik...Może sprawdz na innym kompie, innego mechanika...Mozna tez sprawdzić oporność tego czujnika, jezeli jest w normie, to jest dobry, jeżeli malo, zepsuty...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] kilka pytan o m50 bez vanosa
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 23:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
no wlasnie kolego u mnie byl wymieniany rozrzad bo przeskoczyl i popekaly slizgi i wszystko co za tym zlego idzie ,dzis mierzylem ponownie cisnienie i jest ok wiec rozebralem pokrywe zaworow i cos mi sie te walki nie podobaja chociaz nigdy wczesniej nie mialem do czynienia z razrzadem ale nie ma na nich zadnego wspolnego symetrycznego punktu odniesienia a najbardziej zastanawiaja mnie te kwadraty na koncach walkow ,czy one powinny byc mniej wiecej rowno czy jak ? szukalem schematu i jeden znalazlem ale nie moge pobrac ,jutro przyjdzie majster co sie na tym zna ,a co do czujnika to jak mozesz to podpowiedz jak zmierzyc i jakie ma miec opornosci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] kilka pytan o m50 bez vanosa
PostNapisane: 8 stycznia 2010, 19:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
problem rozwiazany uszkodzony czujnik walu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] kilka pytan o m50 bez vanosa
PostNapisane: 8 stycznia 2010, 19:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
no właśnie miałem ci to napisać ale się spóźniłem:) u siebie w e34 miałem podobny problem, okazało się że uszkodzony był czujnik położenia wału przy kole zamachowym z przodu silnika.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] kilka pytan o m50 bez vanosa
PostNapisane: 8 stycznia 2010, 19:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
ogolnie sporo nerwow i pytanie czemu komp nic nie pokazal w sumie to nawet do konca nie wiem czy uszkodzony, tylko ktos "madry" zamontowal podkladke pod nim i przerwa byla ok 1 cm miedzy czujnikiem a kolem i byc moze mechanik przy naprawie glowicy o niego zachaczyl i odgial go jeszcze bardziej i dlatego nie chodzil jak przedtem teraz zalozylem bez podkladki ,przejechalem papierem sciernym kolo ,i teraz jest przerwa kilka mm jutro jeszcze z ciekawosci zaloze swoj stary bez podkladki i zobacze jaki bedzie efekt ,swoja droga rozrzad niby tez byl zle ustawiony (nie wiem czy wierzyc} no ale chyba tak bo zaczal lepiej sie wkrecac i jeszcze pytanie czy po wymianie czujnika trzeba jechac kasowac bledy ? skoro ich i tak komp nie widzial czy moze da cos odlaczenie akumulatora czy poprostu nic nie robic i cieszyc sie,ze wkoncu sie udalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] kilka pytan o m50 bez vanosa
PostNapisane: 9 stycznia 2010, 11:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 215
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54b22
Garaż: Było:e34 535i (M30B35), e34 525i 24v (M50B25), e36 320i cabrio (M50B20), e46 320d(M47TU), jest e46 320i (M54B22)
Hmmm, dziwne. Ja w e36 320 wymienialem czujnik walu korbowego, ale objawy mialem takie, ze ciezko mi dopala, ale jechac normalnie jechal, tylko z odpaleniem byl problem. Tak jak mowilem, u mnie na jednym kompie nic nie wykazywalo, a na drugim wykazalo ten czujnik. Bledy mozna wykasowac w sumie, chociaz, na jazde nie ma to wplywu w tym przypadku, ja nie kasowalem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL