BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 22:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] problem z automatem....
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 18:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: obywatel swiata
Wiem, że temat poruszany już wiele razy, ale cóż... spać mi po nocach nie dał przez weekend, i sie turlam teraz starym seatem ibizą... :/

a więc. posiadam e30 1.8 czarna coupe 1988r z silnikiem m40 115km z automatyczną skrzynią biegów. Autko kupiłem dość niedawno za dość nie duże pieniądze, bo miało kilka wad lakierniczych, delikatnie pukające prawe koło, i kilka pierdółek... silnik zdrowizna więc dlaczego się nie skusić, serce przeciez najwazniejsze?

po kilkunastu dniach, po przejechaniu pierwszej długiej trasy (500 km) pojawił się problem ze skrzynią. A mianowicie zaczęła szarpać w drodze powrotnej z trasy. Niezbyt mocno, na pierwszych dwóch, trzech biegach dość lekko, za to czwarty bieg już słychać i czuć ewidentnie "łup", szarpnięcie. Uczucie jakby bieg wchodził zbyt ciężko i nerwowo, a tylne koła na moment zatrzymały się. ciężko to opisać, poprostu szarpie.

Olej w porządku, od momentu zakupu nie ubyło ani milimetra na bagnecie, olej nie śmierdzi, czysty, bez opiłków.

to moje pierwsze bmw, pierwszy w życiu automat... Auto od momentu zakupu nie "dostało" w skórę przez wybity prawy przedni sworzeń, no i brak głębokiego przeglądu. Poprostu grzeczna jazda. Zresztą nie mam duszy rajdowca, samochód ma służyć poprostu do jazdy, nie do szaleństw... zresztą to tylko 1.8 i automat.

Bmka narazie stoi, znajomy mechanik powiedzial zebym lepiej zrobil co trzeba, bo jak poleci coś dalej to bedzie gorzej.

Biegi zmieniają się dalej w tych samych prawidłowych wartościach obrotów, wsteczny również działa, tak samo blokada biegów 1,2,3. Biegi nie źlizgają się. Skrzynia używana w prawidłowy sposób, bez przełączeń w trakcie jazdy, wsteczny tylko po zatrzymaniu, itp itd...

wracam wlasnie od mechanika.

gumowy łącznik między wałem a skrzynią -> OK
poduszki skrzyni -> OK
poduszki silnika -> OK
podpora wału -> OK
śruby na wale -> OK
amortyzator drgań skrętnych -> OK
guma na dyfrze -> OK

no i lecimy dalej... samochód po postawieniu na kanale w pozycji "P" i ruszaniu nim "przód tył" wydaje jakieś dzwonienie z dyfra, jakby luz. Inny mechanik (konsultacja telefoniczna) powiedzial, ze "automaty tak czasem mają i to nie powinno być przyczyną".

Pojechałem na "szarpak" sprawdzic luzy. ZERO luzów.

Kur** :/ chwalą mi autko wszyscy, wszystko gra gitara, tylko ta skrzynia... ehh...

dodam jeszcze, że olej w skrzyni nie spadł ani o milimetr, nie śmierdzi, nie ma w nim żadnych opiłków...

cała historia mojej skrzyni pod adresem:

http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=6674


Ostatnio edytowano 6 grudnia 2008, 01:13 przez kotmen, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 19:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
Zrób taki test: stań autem na prostym odpal rano (na zimnym silniku), włącz D, puść hamulec i bez dodawania gazu powinno ruszyć, to samo zrób w pozycji R. Następnie przejdź ze 20 km (aby się olej zagrzał w skrzyni) i powtórz test - to podstawowy test na sprawność ASB. Następna sprawa; jakieś delikatne wzniesienie, pagórek (naprawdę delikatne); zatrzymaj się i puść hamulec - auto powinno stać w miejscu bez dodawania gazu, nie powinno się stoczyć w tył...ponadto kiedy wymieniany był olej w skrzyni + filtr + uszczelka?? Wymiana oleju może pomóc, ale nie musi...Twoja decyzja...remont ASB z gwarancją do E34 2500 zł na moim terenie (to tak nawiasem).

Cytuj:
Skrzynia używana w prawidłowy sposób, bez przełączeń w trakcie jazdy


...można przełączać w trakcie jazdy z D na blokadę 1, 2, 3 lub 4 biegu (w zależności od typu skrzyni), oczywiście przy zachowaniu odpowiedniej prędkości obrotowej silnika, również można zmieniać tryby pracy skrzyni (sport, ekonomik, zima - w zależności od rodzaju skrzyni)...podczas jazdy nie wolno jedynie z D dawać na R...ale to chyba wiesz... :rotfl:

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: obywatel swiata
skrzynia działa bez problemów! rusza po włożeniu D, cofa po włożeniu R. To samo po rozgrzaniu oleju. Żadnych problemów z toczeniem na wzniesieniu, tylko to "łup" na ostatnim biegu. Na niższych delikatnie też, ale pewnie gdyby nie to ŁUP na ostatnim biegu, to tych niższych bym pewnie nie usłyszał, bo są naprawdę minimalne.

Filtr, olej, uszczelka? nie wymieniałem jeszcze, bujam sie nią dopiero trzeci tydzień, a skrzynia zaczęła łupać po pierwszej dłuższej trasie (500 km w ciągu dnia na trasie, bez kick down'ów, ani jazdy z prędkością powyżej 120m/h).

wymieniać olej + filtr = uszczelkę w ciemno, czy jechać do jastkowa licząc się z nie małym wydatkiem? ale 2500 to napewno nie zapłacę, bo e30 mnie 3000 kosztowala :P :P :P to juz wole druga np rozbitka poszukac i z dwoch zlozyc jedna i miec duuuuuuuzo czesci w zapasie :P :P :P

scenariusz 1: wymienię filtr, olej, uszczelkę. Wybulę xxx złotych i nie pomoże? plus kolejny wydatek w serwisie, kolejna wymiana oleju.... masakra,

scenariusz 2: (ostateczność) wkładać manuala? Polubiłem już tego automata... Silnik gra super, nie chce manuala :( :( :(

pomóżcie....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 20:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
...ja też dwie poprzednie miałem w automacie, teraz niestety mam manual...czego szczerze żałuję :P , ale do rzeczy; jesteś pewien, że to "łup" jest ze skrzyni...?? słuchaj, nie wiem jak jest w E30, ale w E34 sterowanie skrzyni jest elektroniczne, więc przy wymianie oleju, filtra, uszczelki...kasowanie błędów komputera ASB to standard...tak teraz myślę, jeżeli Twoja ASB ma komputer, to może poszukaj w okolicy warsztatu co zajmuje się ASB (ale szukaj fachowców...) i podepnij się pod kompa...tak na początek...

...nie wiem skąd jesteś...ale koło Wrocka mogę Ci polecić warsztat zajmujący się ASB...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 5 grudnia 2008, 20:14 przez misiek666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 20:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Piszesz że olej OK ale nie wiesz kiedy był wymieniany, może wyglądać że jest ok ale tak naprawdę stracił swoje właściwości.
Ja bym wymienił olej i filtr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 20:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
kotmen napisał(a):
no i lecimy dalej... samochód po postawieniu na kanale w pozycji "P" i ruszaniu nim "przód tył" wydaje jakieś dzwonienie z dyfra, jakby luz. Inny mechanik (konsultacja telefoniczna) powiedzial, ze "automaty tak czasem mają i to nie powinno być przyczyną".


Musialbys zablokowac wal, zeby sprawdzic luzy na dyfrze.

kotmen napisał(a):
Filtr, olej, uszczelka? nie wymieniałem jeszcze, bujam sie nią dopiero trzeci tydzień

Piszesz, ze olej w dobrym stanie, nie wymieniales, wiec olej mogl stracic swoje wlasciwosci, tak samo z opilkami, moze Ci sie tylko wydawac czy ich nie ma. Pierwsza operacje jaka bym wykonal to zmiana olej+ zmiana filtra (jezeli jest)

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 20:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
...poczytaj kolego tutaj..., ja przygodę z automatami zaczynałem właśnie od tego linka...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 16:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: obywatel swiata
nie będe wymieniał oleju, uszczelki, filtra, + reset komputera profilaktycznie, bo to nie mały koszt jest.... :/ dopiero jeśli wykluczę przyczynę w dyfrze, (lub gdzieś indziej) to zabiorę się za ASB. Na szczęście jakieś 40 km ode mnie, (w Jastkowie kolo Lublina) jest profesjonalny zakład ASB.

mongooes: piszesz: "Musialbys zablokowac wal, zeby sprawdzic luzy na dyfrze". Jak zablokować ten wał?

kurde, mój mechanik twierdzi (nie jest pewien), że automat może mieć prawo do "luzu" na dyfrze, (albo i nie) i sie wykrecil od zostawienia auta na weekend do diagnozy i ewentualnej naprawy. Tyle sie dowiedzialem :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly:

Jak sprawdzić w automacie ten luz na dyfrze, i czy automat ma prawo mieć luzy??!! :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] problem z automatem....
PostNapisane: 2 października 2010, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 19
Lokalizacja: Lubasz
Moje BMW: e30 320iA e36 325i
Kod silnika: M20B20 M50B25
Witam JA MAM E 30 320iA ogolnie to moje drugie auto wiec sie nie spieszy...
A wiec od zakupu auta skrzynia dziwnie sie zachowywała tzn zle zmieniała bieg 3-4 trzeba było jej troche wstawic na obroty aby przełączyła ,niekedy przełaczała odrazu a niekiedy mogłem tak przejechac chyba z kilometr... Kupiłem nowy filtr no i olej ...wymieniłem.... Po wymianie mialem nadzieje ,ze to pomoze a tu du... :przestraszony: W Pozniejszym czasie po odpaleniu zeby rucszyc autem musiałem troche jej gazowac.... noi niestety przed wczoraj stoje na gorce atu auto mi sie kula do tyłu.... Wczoraj wymieniałem poduche mostu po wymianie przejechałem sie z 1km auto sprawowało sie normalnie ,zadowolony ,ze nic nie puka z tyłu oczywiscie :hyhy: A tu trach auto nie chce jechac do przodu ... Powrót do domu na R i teraz tylko wsteczny jest :mur: Pomocy

_________________
Only BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL