BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 21:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] pęknięta głowica m20b25 silnik wymieniony...
PostNapisane: 15 września 2010, 21:48 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
Witam zabrałem się za wymianę uszczelki pod głowicą w mojej zepsutej od ponad roku e34 i mam takie pytania ;
Jaką siła dokręcić głowicę i w jakiej kolejności ,oraz czy uszczelka od m20b20 to jest taka sama jak do m20b25 bo nie chcę kupić czegoś niedobrego co nie będzie pasowało i najlepiej jakiej firmy ta uszczelka powinna być ,a i czy można głowice skręcić na starych śrubach czy muszą być nowe ?
To chyba tyle będę wdzięczny za pomoc... pozdrawiam

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Ostatnio edytowano 23 września 2010, 22:35 przez BMW520gonzo, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jaką siłą dokręcic głowice w silniku m20b25
PostNapisane: 15 września 2010, 23:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
BMW520gonzo napisał(a):
Jaką siła dokręcić głowicę i w jakiej kolejności


wg TISu
- 30Nm
- o 90stopni
- o 90stopni

co do kolejności to dokręca się chyba od środka na zewnątrz głowicy, ale niech się ktoś lepiej obeznany wypowie

BMW520gonzo napisał(a):
czy uszczelka od m20b20 to jest taka sama jak do m20b25


wg np. bmwfans.info jest inna

BMW520gonzo napisał(a):
a i czy można głowice skręcić na starych śrubach czy muszą być nowe ?


powinny być nowe

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jaką siłą dokręcic głowice w silniku m20b25
PostNapisane: 16 września 2010, 07:29 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
marcin87k napisał(a):
czy uszczelka od m20b20 to jest taka sama jak do m20b25


wg np. bmwfans.info jest inna

Aha czyli musze kupic taką do m20b25 z tym ze na allegro nie znalazłem zadnej zo oznaczeniem do m20b25 tylko jedną do m20 i tyle pisze...

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jaką siłą dokręcic głowice w silniku m20b25
PostNapisane: 16 września 2010, 07:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
dokładnie tak-od środka na zewnątrz.najpierw przykręcasz wszystkie ręka aż poczujesz opór potem na środku dociągasz jedna następnie ta na przeciwko.obrazowo to wygląda jakbyś ślimaka takiego narysował i po tej Lini dokręcał o kolei


a śruby powinno się wymieniać ale u mnie skrecone na starych i tez trzyma.nie kupuj jakiś tandetnych śrub bo juz widzialem jak się ukręcają


uszczelkę kup do 2.5 i pytaj o grubość.1.74 jest chyba oryginalnie ale jak planowałeś głowice to może ci tłok o zawory zawadzać-u mnie zakładałem 2.4 chyba. na pewno powyżej 2mm grubości

jak juz skrecisz to na sucho recznie obroc silnik zeby zprawdzic czy wlasnie dobrze chodzi i nigdzie jedno z drugim kolizji w rodku nie ma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jaką siłą dokręcic głowice w silniku m20b25
PostNapisane: 16 września 2010, 07:55 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
Głowica jeszcze nie splanowana chce ją dać do sprawdzenia żeby się nie okazało ze jest pęknięta :faint: i na darmo włorze kase w nowe części na nic...

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jaką siłą dokręcic głowice w silniku m20b25
PostNapisane: 16 września 2010, 13:08 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
A jeszcze pytanie muszę planować głowice czy nie i ile takie planowanie powinno mniejwięcej kosztowac?

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jaką siłą dokręcic głowice w silniku m20b25
PostNapisane: 16 września 2010, 18:38 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
nikt nie wie :zdziwko: ?

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] wymiana uszczelki pod głowicą m20b25 jakies rady?
PostNapisane: 16 września 2010, 20:13 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
Ponawiam pytanie...
BMW520gonzo napisał(a):
A jeszcze pytanie muszę planować głowice czy nie i ile takie planowanie powinno mniejwięcej kosztowac?

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] wymiana uszczelki pod głowicą m20b25 jakies rady?
PostNapisane: 16 września 2010, 20:17 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
niby nie musisz, ale gdybym ja wymieniał uszczelkę to na pewno chociażby dla świętego spokoju bym splanował, bo po co później robić drugi raz, kolega robił planowanie + sprawdzanie + etc. w m50b20 koszt 300 PLN

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 21 września 2010, 18:00 przez rafal_13, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] wymiana uszczelki pod głowicą m20b25 jakies rady?
PostNapisane: 16 września 2010, 20:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
teoria głosi ze jeśli głowica jest zdjęta to idzie do planowania i koniec. tyle teorii :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] jaką siłą dokręcic głowice w silniku m20b25
PostNapisane: 16 września 2010, 21:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
BMW520gonzo napisał(a):
marcin87k napisał(a):
czy uszczelka od m20b20 to jest taka sama jak do m20b25


wg np. bmwfans.info jest inna

Aha czyli musze kupic taką do m20b25 z tym ze na allegro nie znalazłem zadnej zo oznaczeniem do m20b25 tylko jedną do m20 i tyle pisze...




Tak jak kolega napisał m20b20 ma inną uszczelkę głowicy niż m20b25.

Głowica powinna być splanowana. Warto również dotrzeć zawory do gniazd zaworowych i wymienić uszczelniacze zaworowe na nowe (grzech tego nie zrobić mają głowicę na stole).

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] wymiana uszczelki pod głowicą m20b25 jakies rady?
PostNapisane: 16 września 2010, 22:23 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
rozumiem koledzy a do planowania żeby oddać to muszę wyciągać zawory wałek i wogule czy w całości dać?

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] wymiana uszczelki pod głowicą m20b25 jakies rady?
PostNapisane: 16 września 2010, 22:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
można całość. a uszczelniacze wymień koniecznie. kosztują grosze.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] wymiana uszczelki pod głowicą m20b25 jakies rady?
PostNapisane: 17 września 2010, 08:27 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
wladekkow napisał(a):
można całość. a uszczelniacze wymień koniecznie. kosztują grosze.

zrobię wszystko jesli tylko bedzie z głowicą w porządku tym się najbardziej martwię bo wiem ze lubią pękac :/ ...

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] wymiana uszczelki pod głowicą m20b25 jakies rady?
PostNapisane: 17 września 2010, 08:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
a uszczelka wydmuchała Ci się sama z siebie czy przegrzałeś motor? bo jak sama z siebie co też się zdarza to głowicy nie powinno nic być... ale sprawdź koniecznie bo szkoda robić 2x

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] wymiana uszczelki pod głowicą m20b25 jakies rady?
PostNapisane: 17 września 2010, 09:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
kolego do sprawdzenia szczelnosci to i tak musza ja rozebrac ( 30 zl w lodzi za to biora dodatkowo)

uszczelniacze to grosze wiec wymien jak glowica okaze sie cala

zawory do dotarcia i wyczyszczenia( i tak masz wyjete i tak)

ta rurka do smarowania krzywek do czyszczenia-bardzo wazne!!! do spirytusu czy benzyny i powietrzem dobrze wydmuchaj

uszczelka tak jak pisalem wez grubsza( lepsza na nierownosci wiecej bedzie jej przylegac i napewno tloki nie beda zawadzac o zawory i szkoda wydawac kase dwa razy-u mnie byl ten problem ale w sklepie podobno dali ta najgrupsza a potem sie okazalo ze koles sie gowno zna:))

sprawdz te mloteczki czy nie sa wytarte

walek tez do czysczenia i sprawdzenia czy nie ma na tych slizgach za duzego zuzycia bo nie ustawisz pozniej zaworow tak jak trzeba

planowanie w lodzi 80 zl

szczelnosc sprawdzenie tez 80 zl i musi byc gola glowica


za zlozenie nie wiem bo skladalismy z kumplem samemu-biedny recznie caly dzien szlifowal zawory:):):):) recznie i dokladnie-takie ma zboczenie:):)

sile dokrecania masz napisane na kartce doloczonej do danej uszczelki



nie martw sie jak na uszczelce nie bedzie sladu ze jest cos nie tak. u mnie uczelka byla niby cala i nie widac nic bylo.niestety lubia pekac ale nie ma strachu-4 razy u mnie sie zagotoawala i pol roku pozniej dopiero szlak trafil uszczelke a nie glowice wiec chyba tragedi nie ma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] wymiana uszczelki pod głowicą m20b25 jakies rady?
PostNapisane: 17 września 2010, 10:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 219
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
12-10-4-2-6-8-14
13-7--5-1-3-9-11
Najpierw dokręcamy z siłą 30Nm a potem dokręcamy o 90stopni. Czekamy około 20-30min aby jak to mówią osiadło.Następnie dociągamy znowu o 90stopni. i to już koniec.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] wymiana uszczelki pod głowicą m20b25 jakies rady?
PostNapisane: 17 września 2010, 11:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
BMW520gonzo, nie będę się powtarzał po innych, napiszę to co jeszcze chyba nikt nie napisał:
- uszczelka głowicy elring (ewentualnie goetze), nie musi być wcale grubsza, bo podstawowe planowanie tzw zabielanie to około 0.1mm czyli nic się praktycznie nie zmieni!!!
- śruby głowicy albo stare albo nowe wysokiej jakości np z ASO, jak kupisz nową taniochę to po dokręceniu "popłyną" czyli się rozciągną i wydmucha uszczelkę głowicy bo docisk się zmniejszy.

Poza tym: uszczelniacze zaworowe ja kupowałem elringa, zawory i gniazda trzeba przeszlifować na nowy kąt, wyczyścić nagar z komór spalania, tłoków.
Mi głowicę w autoszlifie umyli myjką ultradźwiękową i wyglądałą jak nówka, nawet ojciec jak zobaczył spytał się: nowa głowica? :]
Chyba tyle

BMW520gonzo napisał(a):
czy uszczelka od m20b20 to jest taka sama jak do m20b25

oczywiście że jest inna, przecież średnica cylindrów w B25 jest większa :!:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] wymiana uszczelki pod głowicą m20b25 jakies rady?
PostNapisane: 17 września 2010, 12:44 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
Dzieki koledzy dzis zdemontowałem głowice i okazało się niestety :( ze pęknięta na dwóch cylindrach 2 i 4 no i teraz to nie wiem spawać o ile się da - czy kupić używaną - no przy okazji moze ktos ma na sprzedaz pewną głowice kompletną do m20b25?
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34]pęknięta głowica m20b25 spawac czy kupic uzywaną?
PostNapisane: 17 września 2010, 13:54 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
a właśnie i ile takie spawanie morzę kosztować?

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL