BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 08:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 20 października 2010, 09:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Krapkowice
Witam,

Koledzy mam taki problem, a mianowicie u siebie w E36 z przodu mam amortyzatory Bilstein B6 i prawy z nich wczoraj skończył żywot ( wyciekł olej ). Napisałem do firmy Zerkopol, napisalem im ich numer seryjny i okazało się, że są nienaprawialne niestety. Jestem zmuszony kupić coś nowego, ale niestety nie będzie to juz Bilstein B6 ( ze względów finansowych ).

Zastanawiam się nad Bilstein B4. Obecnie mam sprężyny Eibach -35/30 mm.

Macie jakieś propozycje co do amorków w podobnej cenie co Bilstein B4 ( ok.250 zł za 1 szt. )? Jak jest z ich trwałością?

Jeśli ktoś jest zainteresowany to będe miał do sprzedania lewy amortyzator Bilstein B6 ( sprawność ok.70% ) - cena do uzgodnienia.


Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 20 października 2010, 16:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Różnica między B4 a B6 jest tylko i wyłącznie w charakterystyce pracy. B6 jest utwardzony i pewnie dlatego ktoś włożył go do sprężyn Eibacha, żeby poprawić i uzupełnić doznania jazdy na sportowym zawiasie.
Do tak małego obniżenia wystarczy B6 lub B4 ( mają identyczne długości skoku i bagnetu), a do większych obniżeń tylko B8 i wyżej (jest utwardzony, ma inny zakres pracy i krótszy bagnet).

Jak szukasz kompromisu, to kup amorki do obniżonych zawieszeń z "TA TECHNIX". Może nie są tak renomowane jak Bilstein ale 150zł za sztukę i dwa lata gwarancji, do mnie przemawiają.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 20 października 2010, 16:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
Boggy e36 napisał(a):

Jak szukasz kompromisu, to kup amorki do obniżonych zawieszeń z "TA TECHNIX". Może nie są tak renomowane jak Bilstein ale 150zł za sztukę i dwa lata gwarancji, do mnie przemawiają.


Mam takie w coupe i po roku użytkowania nie mam do nich zastrzeżeń ;)

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 20 października 2010, 16:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
zimack, mamy B4 + Jamex. Kumpel ma B4 + Jamex. Działają i się sprawdzają. Ta Technix nie jest dobry.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 20 października 2010, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Krapkowice
kanar napisał(a):
Mam takie w coupe i po roku użytkowania nie mam do nich zastrzeżeń


A jak to wg Ciebie będzie się miało do tego co mam obecnie ( Bilstein B6 )? Nie chce, aby było twardziej niż mam teraz.

A ogólnie jakie są opinie na temat tej firmy TA-Technix? Nie słyszałem o niej nic. Auto planuje sprzedać koło marca/kwietnia, więc mam nadzieję, że wytrzymają conajmniej pół roku, żebym nie musiał za chwile znowu kasę wydawać na nie. Nie jest może tak, że jeśli twardsze sprężyny to amortyzator trochę mniej dostaje po dupie?

Mieliście na myśli takie: http://allegro.pl/amortyzatory-sportowe ... 34551.html ??

Macie jeszcze jakieś inne alternatywy?


Dziękuje za zainteresowanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 20 października 2010, 17:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
zimack napisał(a):
A jak to wg Ciebie będzie się miało do tego co mam obecnie ( Bilstein B6 )? Nie chce, aby było twardziej niż mam teraz.

Porównywalnie. Te, i te co masz (a w zasadzie miałeś :) ) są utwardzone. Jedyna różnica to skrócony skok pracy amora, ale to nawet jest z korzyścią dla Ciebie bo masz sprężyny niższe.

zimack napisał(a):
Auto planuje sprzedać koło marca/kwietnia, więc mam nadzieję, że wytrzymają conajmniej pół roku,

Przecięż i tak dostaniesz gwarancję na 2 lata :hyhy:

zimack napisał(a):
Nie jest może tak, że jeśli twardsze sprężyny to amortyzator trochę mniej dostaje po dupie?

Nie rozchodzi się tutaj o twardość samej sprężyny. Ona może być jedynie niższa lub wyższa, a jak jest niższa (mniej zwojów), to z prawa fizyki mniej się ugina. Twardość zawieszenia nadaje głównie amor w połączeniu ze spręzyną..

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 20 października 2010, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Krapkowice
Boggy e36 napisał(a):
zimack napisał(a):
Auto planuje sprzedać koło marca/kwietnia, więc mam nadzieję, że wytrzymają conajmniej pół roku,

Przecięż i tak dostaniesz gwarancję na 2 lata


Gwarancja, gwaranacją. Mi zależy, żeby nie wysypało mi się to w krótkim czasie. B6, które mam/miałem założone było w 2000 roku :).

Nie umiem się przekonać jakoś do tego :). Nie chce kasy w błoto wywalić :).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 20 października 2010, 18:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Kolego ja śmigam na Eibachu Pro Kicie i własnie z B4, zakładałem cały komplet nowy i jest ok. 20 000 km i nic sie nie dzieje. Co do B6 to kolega Boggy wyżej się myli jest to amortyzator nie tylko o utwardzonej charakterystyce ale również o skróconym skoku i wcale nie takim samym jak w B4. Ale do 4cm można spokojnie stosować amorki o normalnym skoku i rożnica w żywotności nie bedzie duża.

Podobnie myli się również co do twardości sprężyn bo nie zależy ona głownie od ilości zwojów tylko własnie od materiału z jakiego jest wykonana. Ilość zwojów jest porównywalna tyle że są one gesciej ułozone, chyba że mowimy o gwincie tam jest inaczej.

_________________
|------------------------------------------------------------------------------|
Moje 3er ==> viewtopic.php?f=6&t=72749&p=788209#p788209
|------------------------------------------------------------------------------|

<Croniss>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 20 października 2010, 18:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
zimack z tego co wiem to B6 są regenerowalne. Sprawdz czy masz od dołu amora śrubę która mocuje cały wkład w amortyzatorze jesli tak to muszą być regenerowalne. Ja także mam B6 zółte i regenerowali mi w zerkopolu w wawie. Do tego skracali mi skok amora bo mam spręzyny -60 a to troche za nisko dla b6.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 20 października 2010, 20:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Krapkowice
ukanio328i napisał(a):
zimack z tego co wiem to B6 są regenerowalne. Sprawdz czy masz od dołu amora śrubę która mocuje cały wkład w amortyzatorze jesli tak to muszą być regenerowalne. Ja także mam B6 zółte i regenerowali mi w zerkopolu w wawie. Do tego skracali mi skok amora bo mam spręzyny -60 a to troche za nisko dla b6.



Pisałem już do nich i niestety akurat moje nie są :(. Ubolewam nad tym bardzo, ponieważ nawet bym się nie zastanawiał :/.


Zastanawiam się nad tymi TA Technix, ale mało opinii o nich jest. Głównie, że to badziew jakiś.


Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Mój amorek się wylał, więc teoretycznie jest zepsuty, ale nic nie stuka, nic nie puka, tylko troszke się pogorszyło prowadzenie ( nie jest jakoś bardzo zauważalne, ale dla maniaka dla którego wszystko musi być w porządku jest odczuwalna :) ).

Można tak jeździć narazie? Auto nie jest niżej z jednej strony, ani nie zachowuje się dziwnie przy np. hamowaniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 20 października 2010, 21:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
zimack, można jeździć. Na wiosnę wymienisz łączniki, tuleje, sworznie... 1200zł. A do tego i tak amory za 500 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 20 października 2010, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Krapkowice
KotSylwester napisał(a):
zimack, można jeździć. Na wiosnę wymienisz łączniki, tuleje, sworznie... 1200zł. A do tego i tak amory za 500


Wyczerpująca odpowiedź :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 20 października 2010, 22:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Croniss napisał(a):
Co do B6 to kolega Boggy wyżej się myli jest to amortyzator nie tylko o utwardzonej charakterystyce ale również o skróconym skoku

Nie myli się niestety !

Tu masz opis producenta: http://www.bilstein.pl/strona/amortyzatory.html
B6
* Jednorurowy gazowy wysokociśnieniowy amortyzator sportowy do samochodów osobowych, terenowych i dostawczych wyposażonych w seryjne zawieszenie (nie obniżone),
* Charakteryst. tłumienia przystosowana do agresywnego typu jazdy,
* Dobry dla wymagających kierowców oraz jazdy sportowej po ulicy,
* Znacznie poprawia bezpieczeństwo oraz parametry jezdne samochodu
B8
* Jednorurowy gazowy wysokociśnieniowy amortyzator sportowy do obniżonego zawieszenia wymagający użycia kompletu skróconych sprężyn,
* Dopuszczalne standardowo obniżenie zawieszenia o 25 - 35 mm,
* Poprzez obniżenie środka ciężkości samochodu poprawione są właściwości jezdne oraz wygląd zewnętrzny pojazdu.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 20 października 2010, 23:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
ok, zwracam honor zostałem wprowadzony w błąd przez niekompetentnego sprzedawcę :wstyd:

_________________
|------------------------------------------------------------------------------|
Moje 3er ==> viewtopic.php?f=6&t=72749&p=788209#p788209
|------------------------------------------------------------------------------|

<Croniss>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 21 października 2010, 10:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
B6 na rynek USA jest do obniżonego. Przynajmniej do E24 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 21 października 2010, 10:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
A ja mam pytanie z innej beczki... Czy jeśli mam B6 a dam B8 to czy auto pójdzie w dół na tych samych sprezynach ;) ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 21 października 2010, 10:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
http://allegro.pl/amortyzatory-przod-bm ... 21335.html

Zawsze stówkie taniej...

A B6 w USA to to co B8 w Ojropie.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 21 października 2010, 13:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Wronas napisał(a):
A ja mam pytanie z innej beczki... Czy jeśli mam B6 a dam B8 to czy auto pójdzie w dół na tych samych sprezynach ;) ?

Nie.

Chodzi tu o to, że, w założeniu, amor o niższym skoku włożony do obniżonej sprężyny wytrzyma teoretycznie dłużej niż amor o normalnym skoku, który nie będzie pracował w zakresie jaki dla niego przewidziano.
Jeśli byś zakładał odwrotnie, czyli krótsze amory do zwykłych sprężyn, to jest duża szansa że nie sięgnie ci gwint od bagnetu i nie zakręcisz u góry.
W praktyce nie stwierdzisz raczej, czy i o ile dłużej wytrzyma. Musiał byś założyć oba typy amorów do identycznych, fabrycznie nowych aut, i jeździć jednakowo po podobnych drogach,... itp.

Dlatego trzeba wierzyć producentowi na słowo. :)

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 22 października 2010, 11:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Krapkowice
Koledzy, dzisiaj się po rozkodowaniu VIN mojego auta okazało się, że mam M Sport Suspension i kolega z Silesia Parts twierdzi, że mam droższe amortyzatory w związku z tym.

Czy to zawieszenie się różni od czegoś? Może on miał na myśli, że mam seryjne sprężyny itd. z M Sport Suspension, natomiast u mnie siedzą Eibach -35/30 mm.

Czy różni się czymś innym jeszcze? Trochę się zdziwiłem.


Ogólnie jaka jest różnica między tym zawieszeniem, a normalnym? Pytanie czysto z ciekawości, bo nie miałem o tym pojęcia, że moja wersja coś takiego ma/miała.


Pozdrawiam i dziękuje,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] Bilstein B4 - pomoc w wyborze
PostNapisane: 22 października 2010, 11:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Możesz włożyć zwykłe amorki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL