BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 20:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] M50B25 24V Nietypowy problem
PostNapisane: 24 listopada 2010, 07:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
Witam, posiadam bmw e30 ze zrobionym swapem na silnik m50b25, silnik jeździł super na początku , mocny, żwawo się wkręcał, 6 garów pracowało na niskich i było tak jak powinno być. Do momentu aż pokusiłem się o założenie gazu sekwencyjnego, od tamtego momentu sprawa ma się tak, ze silnik, albo chodzi dobrze na gazie (równo się wkręca, 6 cylindrów pracuje od początku do końca) a wtedy benzyna kuleje (nierówno pracuje , trzęsie autem, jest generalnie bardzo źle, ciężko nim jechać po słychać strzały w dolot), a jak znowu coś mu się "odwidzi" to jest całkowicie odwrotnie (benzyna ideał, równo , kręci się do końca) a na gazie (nie równo, nie wkręca się na obroty, pracuje na 4 cylindry - bardzo nierówno)

W samochodzie zostało wymienione - pompa paliwa, świece zapłonowe , fajki świec , filtr paliwa oraz wszystko co mogło mieć na to wpływ.

Dodam, ze bylem u innego gazownika i wziął obroty z kostki, bo wcześniejsi gazownicy wzięli z czujnika Halla, a myślałem ze to mogło być powodem, bo z problemem borykam się od założenia gazu i dziwnie jest to, ze albo jedno paliwo pracuje ok albo drugie, nigdy razem nie pracował idealnie.

Opadają mi już ręce i nie wiem co mam robić, dodatkowo śmierdzi gazem po odpaleniu po nocy i czasami zaśmierdzi benzyna , a wycieków nie ma nigdzie.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M50B25 24V Nietypowy problem
PostNapisane: 24 listopada 2010, 10:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam. Miałem podobnie z silnikiem M50B20 wiec praktycznie to samo. U mnie pomogła wymiana wszystkich filtrów gazu, kalibracja wtryskiwaczy bo czerwone walki strasznie się rozjeżdżają. Dodatkowo zresetowałem komputer silnika, przejeździłem ok 50-60km na PB i wtedy dokładnie zgrałem mapy LPG i PB. Warzna jest też temperatura przełączenia z PB na LPG, jak będzie za nisko to LPG będzie mieszało w mapach PB i wtedy wychodzą takie problemy. Napisz jeszcze jaki masz komp od LPG, wtryski, reduktor i ciśnienie gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M50B25 24V Nietypowy problem
PostNapisane: 24 listopada 2010, 12:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
Dzieki za odpowiedz, nie wydaje mi sie ze to jest wina tego, bo jak samochod ma humorek i pracuje dobrze na gazie a zle na benzynie, to po odpieciu bezpiecznika z gazu nic sie nie zmienia, a przeciez zamyka sie zawor wiec nie moga lac...

Ciekawa rzecz zauwazylem, ze samochod jak ma z 20 litrow PB to wtedy prawie zawsze zle chodzi na benzynie, a teraz jak sie zaswiecila rezerwa to chodzi super caly czas , a kuleje LPG.

Wtryskiwacze - Valtek czerwone 3ohm
Komputer - ISU gaz
Reduktor - do 300km z LO.GAS , a cisnienie na programie gazu jest 120kPa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M50B25 24V Nietypowy problem
PostNapisane: 24 listopada 2010, 13:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
Jedna rzecz mi przychodzi jeszcze do glowy, czy jest mozliwosc aby te objawy powodowala Sonda Lambda lub Czujnik Halla (polozenia walu) albo Czujnik Temperatury do komputera. Koncza mi sie pomysly.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M50B25 24V Nietypowy problem
PostNapisane: 24 listopada 2010, 21:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
neok05 napisał(a):
Jedna rzecz mi przychodzi jeszcze do glowy, czy jest mozliwosc aby te objawy powodowala Sonda Lambda lub Czujnik Halla (polozenia walu) albo Czujnik Temperatury do komputera. Koncza mi sie pomysly.


moze to byc tez przepływomierz. Ile placiles za instalacje ? cos widac ze schrzanili robote panowie skoro tak masz od poczatku

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M50B25 24V Nietypowy problem
PostNapisane: 24 listopada 2010, 22:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
kosmos1990 napisał(a):
neok05 napisał(a):
Jedna rzecz mi przychodzi jeszcze do glowy, czy jest mozliwosc aby te objawy powodowala Sonda Lambda lub Czujnik Halla (polozenia walu) albo Czujnik Temperatury do komputera. Koncza mi sie pomysly.


moze to byc tez przepływomierz. Ile placiles za instalacje ? cos widac ze schrzanili robote panowie skoro tak masz od poczatku


A może to być też uszczelka pod głowicą, albo brak pojęcia co się pisze. Przepływomierz sprawdzony, poza tym jest to taka część, że raczej ciężko o czasowe chwilowe uszkodzenie , a potem normalna pracę.

Wiem, że spieprzyli robotę na całej lini, nie polecam warsztatu z Zabrza "fachury" Krzysztofa Psuja - Ci ludzie powinni sie zając motorynkami, a nie samochodami, bo narobili tyle szkód, że szkoda gadać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M50B25 24V Nietypowy problem
PostNapisane: 27 listopada 2010, 02:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
Dzisiaj mechanik wymienił czujnik położenia wałka rozrządu i samochód znacznie lepiej odpala, ale problem pozostał. Pochodził z 20 minut dobrze (był odpięty akumulator - zawsze jak mu odepnę to przez jakiś czas jest okej, a potem znowu szaleje) a potem znowu działo się to co zwykle - czyli, jak dobrze chodzi gaz to znowu źle benzyna i tak w kółko. Jak chodzi dobrze na gazie ,a przełączę na benzynę to jak daje trochę gazu i trzymam w tej pozycji jadąc na przykład to go muli,trzęsie, nawet sobie strzeli w kolektor ssący i potem jak ręką odjął, ale wysokich obrotów to on nie ma-bardzo nierówno przyspiesza i tak jakby go zalewało-albo dostawał za mało paliwa, ciężko stwierdzić, a na gazie się kręci do końca.

Znowu jak ma humorek i na gazie źle pracuje, przy przyspieszaniu na gazie jest adekwatna sytuacja tak jakby mu brakowało i bardzo nierównomiernie przyspiesza - ewidentnie jest słabszy samochód.

Dodatkowo zauważyłem , że jak wleje 8 litrów benzyny to bardzo szybko mi to znika, a zazwyczaj jeżdżę na benzynie do momentu przełączenia na gaz więc nie ma możliwości spalenia takiej ilości

Jest możliwe , że to wszystko powoduje Sonda? Bo nie mam już siły do tego. Proszę o jakąś pomoc, bo pieniądze wydaje a problem nie ustaje :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M50B25 24V Nietypowy problem
PostNapisane: 27 listopada 2010, 15:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
Dzisiaj jak silnik glupial na benzynie to odlaczylem sonde lambde i nie dalo to wiekszego rezultatu wiec podlaczylem ponownie. Zatrzymalem sie, odpialem akumulator na 3 minuty , podpialem ponownie i jezdzilem jakies 30km tylko na benzynie i jest szatan, kreci sie jak szalony, idealnie rowno pracuje. Dam sobie obciąć interes, że jakbym pojeździł na gazie to problem sie tworzy. Nie mam pojecia czego szukac i gdzie, bo z tamtymi gazownikami zakończyłem współprace.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M50B25 24V Nietypowy problem
PostNapisane: 27 listopada 2010, 16:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
moze za duzo pisze o tym ale u mnie wine za takie szopki ponosi emulator wtryskow. czasem jak na gaz przelacze to tez mam tak jakby 1 gar kulał a jak pukne w ta puske to zalapie i dziala normalnie-ostatnio mi tak zrobil ze zamienil mi jakby benzyne z gazem i na gazie ok a na benzynie wogole i wtedy reset kompa pomogl. bjawy wlasnie na to wskazuja-uwalone to co powoduje odciecie wtrysku benzyny po przelaczeniu na gaz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M50B25 24V Nietypowy problem
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 08:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
Problem rozwiązany, a może nie tyle rozwiązany co znaleziony. W komputerze emulator wtrysków benzynowych nie odcinał 5 i 6 cylindra i jak jeździł na gazie to na 2 cylindrach lała się benzyna ,stąd śmierdziało w środku i benzyna uciekała w strasznym tempie, ale poradziłęm sobie z tym tak, że zrobiłem mechaniczny wyłącznik pompy-rozwiązanie skuteczne a dużo tańsze niż nowy komputer gazowy. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M50B25 24V Nietypowy problem
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 09:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
czyli tak jak pisałem:) zrób jednak to bo wiem ze z to dziadostwo może trochę nerw popsuć. możesz mieć problem z odpalaniem na benzynie nawet przez to. wiem też że odcięcie zasilania czasem pomaga na jakiś czas po czym znowu potrafi świrować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL