BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 13:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] ryzyko rozszczelnienia silnika
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 18:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 161
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Witam szykuje mi się wymiana oleju i mam kilka pytań wiem że było wiele tematów o olejach i czytałem ich sporo, Mam silnik M52b20 jeżdżę na Castrol 10w40 wiem że ten olej nie jest jakiś rewelacyjny i chce zmienić na motula lub valvoline 10w40. Zastanawiam się nad płukaniem silnika przebieg 270 tys, i zastanawia mnie to jakie uszczelki mogą mi puszczać gdyby się okazało że silnik nie jest pierwszej świeżości.Wymieniłem uszczelki pokrywy zaworów , miałem olej w gniazdach świec, wie ktoś jaki jest koszt uszczelek które mogą się rozszczelnić i ile by ich było, chodzi mi o sztuki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ryzyko rozszczelnienia silnika
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 20:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
to już jakiś obłęd z tym rozszczelnianiem
są markowe produkty do płukania
zastosowanie na opakowaniu
możesz wymienić nic się nie stanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ryzyko rozszczelnienia silnika
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 20:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
adamsik83 looknij na ''uciszylem szklanki'' ..jednym sie rozszczelni innym nie . a co do uszczelek ktore moga puscic to i tak prawdopodobnie lepiej bylo by juz zmienic kpl

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ryzyko rozszczelnienia silnika
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 20:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
adamsik83 napisał(a):
Mam silnik M52b20 jeżdżę na Castrol 10w40
adamsik83 napisał(a):
i chce zmienić na motula lub valvoline 10w40.


Kolego wiem z doświadczenia że jak się nic nie dzieje w silniku to nie należy się czepiać bo można tylko pogorszyć. Ja bym nic nie płukał chyba
że dosypywałeś czegoś do oleju (piasku czy coś ) :).
Miałeś wcześniej półsyntetyk a teraz chcesz zmienić znowu na półsyntetyk tylko innego producenta to nic się nie stanie.

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ryzyko rozszczelnienia silnika
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 10:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Popieram kolegę Mira_s1987. Zlej stary olej, wlej nowy i wio! (filtr przy okazji ale to rozumiem że wiesz :D ) Jeśli auto chodzi dobrze to nie ma co szukać dziury w całym.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ryzyko rozszczelnienia silnika
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 11:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 Convertible
Kod silnika: M54
Przede wszystkim płukanka silnika, a potem przejście na olej odpowiedni dla twojego silnika czyli syntetyk, nie lej znowu pół syntetycznego oleju. A o uszczelki się nie martw, zużyte wymienisz i tyle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ryzyko rozszczelnienia silnika
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 14:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
rzeczywiscie z tym wyplukaniem uszczelek to jakis obled - i tak te co sa skrecone srubami nie wyplukaja sie bo i jak a uszczelniacze typu simering pracuja w styku guma -metal i jesli owa guma jest wytarta to na obojetnie jakim oleju przepuszczac bedzie co do plukania silnika - nie jestem zwolennikiem tej metody bowiem lepszym rozwiazaniem jest spuszczenie starego oleju i zalanie nowym i szybsza zmiana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ryzyko rozszczelnienia silnika
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 15:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 161
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Czytałem cały temat" UCISZYŁEM SZKLANKI" i właśnie na jego podstawie mam takie obawy tam był jeden przypadek że zaczęło się sączyć z silnika (jeśli dobrze pamiętam m52b28)
KOLEGO DaRo25 komplet czyli uszczelniacz wału z przodu z tyłu podstawa filtra oleju coś jeszcze czy tylko te 3?? co do płukania to widzę że każdy ma swoje zdanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ryzyko rozszczelnienia silnika
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 16:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
adamsik83, ten silnik (czyli aluminiowy kadłub) powinien jezdzic na 0w-40 ale dobry jest tez 10w60 jak juz polsyntetyk lejesz. Jesli nie masz problemow w tej chwili, zadnych wycieków, stuków i ogolnie jednostka jest zdrowa, to zmiana na taki sam olej innego producenta nic nie wniesie. Castrol jest znany z tego, że dobrze plucze silnik i jesli go uzywasz od dawna a nie ma problemow, to ja bym nie zmienial. Piszesz, ze castrol taki niespecjalny a BMW go zaleca ale 10w60 a nie 40 ;)

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ryzyko rozszczelnienia silnika
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 16:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 161
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
przejechałem na nim dopiero 8kkm i skłaniam się do motula x-cess 5w40 silnik nie klekocze nie cyka, oleju wiele nie konsumuje , mam zatkaną odmę jutro jak wymienię to zobaczę czy coś się poprawiło.Ogólnie zakładając ten temat chciałem się dowiedzieć jakie będą koszty wymiany elementów uszczelniających w razie gdyby przejście na zalecany olej nie było trafną decyzją.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL