BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 00:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 1.8 is problemy problemy problemy....
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 06:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 203
Lokalizacja: Września
Moje BMW: Brak
Kod silnika: brak
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99442
jakis czas temu kupiłem autko z silnikiem 1.8 is z roku 92 przebieg przy kupnie 202tys (faktyczny hmmm napewno wiekszy)... na poczatku wszytko wydawało sie ok. po jakims czasie silnik zaczoł dziwnie pracowac tzn. falowały obroty na begu jałowym w trakcie jazdy dzialo sie cos tak jak by nie przepalał na ktorys gar...czytałem tez wtedy forum i : wymieniłem

gume przepływomierza
wymienone były swiece(jak sie okazało były w raczej kiepskim stanie )
sonda (wyszło po podłaczeniu kompa)

wiekszosc objawów ustało tzn obroty nie faluja trzyma równe. zaczoł mniej palic. ten efekt jakby nie przepalał na jeden gar hm zmniejszył sie... zdarza sie ze przy nagłym dodaniu gazu... badz redukujac przy wyprzedzaniu i dodawnaiu gazu .. czynawet na starcie z miejsca na pierwszym biegu ... silnik trzesie cała buda kreci sie na obrotomierzu niby normalnie ... ale strzela tak jakby nie przpalał czy cos... no i nie ma mocy wrecz nie jedzie... zdarza sie to rzadziej po wymianie tych wszystkich rzeczy ale, zdaza i czasami stwarza nie bezpieczne sytuacje przy wlaczaniu sie do ruchu np z firmowego parkingu na dosc ruchliwej drodze gdzie trzeba zrobic to w miare dynamicznie...ogolnie silnik nie ma zadnych widocznych wyciekow , nie posiadam podtlenku lpg...i nie bardzo juz wiem co zrobic... mechanicy nie widza problemu bo przewaznie jak u ktoregos jestem to akurat sie to nie dzieje....albo poprostu radza rzeczy ktore juz były zrobione ..... najczesciej zdaza sie to po odpaleniu po nocy ale tez nie zawsze .. zdarza sie tez na ciepłym silniku po zrobieniu 50 km... i nie widze jakiejs zaleznosci od temperatury czy jest zimno czy jest cieplej dzieje sie to samo..... moje pytanie czy miał ktos doczynienia z czyms podbnym i czy zwalczył ten problem ??

aha jecze sprawa dziwnego dzięku z okolicy kolektora ssacego czy tez bardziej przepsutnicy gdzies tak jkaby zza niego zaczoł dzownic nie stuka tylko tak metalicznie brzdęka co to moze byc ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8 is problemy problemy problemy....
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 13:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
co do kolektora ssącego w środku jest przepustnica ukierunkowania powietrza (czy jakoś tak to sie zwie) jest sterowana podćisnieniem, może jakis medyk wyjoł ten siłownik i siła bezwładnosci sie zamyka i otwiera
sprawdz sobie tez cisnienie na garnuszkach
może tez któraś cewka sie konczy i nie pali na kturyms gaże
sprwdz po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu czy niezbiera sie rosa na fajkach zapłonowych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8 is problemy problemy problemy....
PostNapisane: 20 kwietnia 2011, 19:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 203
Lokalizacja: Września
Moje BMW: Brak
Kod silnika: brak
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99442
Problem poki co zlikwidowany ... wymieniony potencjometr przepustnicy i tak jak koglega pisał cos było luzne przy przepustnicy (nie dokrecone , nie szczelne ? ) nie wiem jak to nazwac nie do konca sam wiem bo nie miałem czasu za bardzo jak odbierałem auto i nie wdałem sie w dyskusje z mechanikiem... ale mowi ze to wynik jakiejs nie udolnej naprawy poprzedniego własciciela...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL