BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 14:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ E34 ] Kupuję 520 M20B20 + LPG , pytanko o chłodzenie
PostNapisane: 9 lipca 2011, 16:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 36
Lokalizacja: Jastrzębie
Moje BMW: E34 520i
Kod silnika: M20B20
Witam wszystkich ! Jestem nowym userem , od pewnego czasu poluję na swoją pierwszą BMW , na początku miało to być e30 ale w koncu zdjecydowałem się na E34 ( które podoba mi się od małego ) z silnikiem 2.0 .....

Budżet mam dość skromny i dobrze wiem , że nie kupię ideału za 4 klocki ale przejdę do rzeczy ...

Oglądałem pewną 520 z silnikiem M20B20 , ogólnie autko całkiem zadbane , srodek czysty i schludny , wyposażenie trochę golas ale to nic , nadwozie również przyzwoite , trochę rys i 2 purchle na błotniku . Autko w miarę przyzwoicie ciągnie na gazie , jest ciche , nie kopci , dobrze hamuje , nie znosi , nic się nie tłucze .... Niby bezwypadkowe , ale czego się spodziewać za tę kasę , ważne , że jedzie prosto , nie dymi i wygląda na zadbane .

Wszystko byłoby ok , gdyby nie wskazówka cieczy chłodzącej . Jazda próbna trwała ok 10-15 min , było gorąco , jeździłem po mieście , kręciłem ją wysoko do ponad 5 tyś , ale nie przekroczyłem 100 , później na postoju wkręcałem ją kilka razy do odcięcia , by zobaczyć czy nie kopci . Spojżałem na wskazówkę i była na 3/4 .... Przed jazdą sprawdzałem korek od oleju i chłodnicy , nie było żadnego masełka czy syfów z układu chłodzenia , ale chłodnica była zalana tak , że od lustra cieczy do korka było jakieś 5 cm . Tak ma być , czy może za mało płynu ?

Wentylator nawet podczas , gdy wskaźnik był na 3/4 chodził na tak samo , jak było to po pierwszym zapaleniu ( wtedy wskazówka była na 1/4 ) . Może uszkodzone jest wisko ?? Czy może to normalne , że silnik może się tak zagrzać ?? Gdyby była pęknięta głowica lub walnięta uszczelka silnik raczej trochę by kopcił i na korku olejowym byłaby nietypowa maź ....

Autko bym wziął , gdyby się okazało , ze ta temp. to nie problem . A tak korci mnie inna e34 , wizualnie i we wnętrzu do poprawek , full opcja , idzie słabiej od tej , ale bez tragedii , silnik lekko zapocony , dyfer suchy z tym , że za 2 klocki . Bezwypadkowa nie jest , ale nie znosi , wygląda na prostą , rdzy trochę przy korku i lekki nalot na błotnikach z przodu . Poza tym ma do wymiany łożyska w kołach z tyłu .


Może się trochę rozpisałem , ale proszę o poradę , bo na bmw na razie za bardzo się nie znam , do tej pory tylko motocykle ;)

Podsumowując :
Czy warto dopłacać 2 klocki za tą bardziej zadbaną e34 , z tym , że mogą być problemy z układem chłodzenia ? Czy może to nie problemy tylko normalka , lub zbyt mało płynu . ??

Dorzucam link do tej e34 , co do której mam wątpliwośći ( i prośba , by mi jej nie podbierać :D )
http://allegro.pl/bmw-e34-520i-lpg-i1707146712.html


PS: Proszę mnie nie namawiać na 2.5 , wiem , że jest fajniejsze , ale koszty OC mnie zeżrą

_________________
Zdrowe karmy dla psów i kotów , karmy lecznicze i hipoalergiczne
http://sklepzkarmami.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E34 ] Kupuję 520 M20B20 + LPG , pytanko o chłodzenie
PostNapisane: 9 lipca 2011, 16:49 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 1615
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e36 i e34
Kod silnika: M52TUB30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161768
gdyby to była wiskoza to wskazówka chodziła by na prawo i lewo, płynu tam się wlewa tak ok 3/4 do zbiorniczka. Ale to dziwne że się przegrzał, ja miałem źle odpowietrzony układ po regeneracji chłodnicy (trochę ciekła ;() i po 3 min. pokazywał że się zagotował, wystarczyło odpowietrzyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E34 ] Kupuję 520 M20B20 + LPG , pytanko o chłodzenie
PostNapisane: 9 lipca 2011, 17:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Trzeba było puknąć w szybkę licznika i zobaczyć co zrobi wskaźnik :hyhy:
Wiskozę najłatwiej sprawdzić próbując nią zakręcić na zimno, a później dla porównania na rozgrzanym silniku, rzecz jasna przy wyłączonym motorze. Ew. na włączonym rozgrzanym np. gazetą spróbować zatrzymać, jeśli się podda to wiemy co jest uszkodzone. Trzeba by sprawdzić czy pojawia się płyn w przelewie chłodnica-zbiorniczek wyrównawczy. Płynu wlewa się do ~ połowy zbiorniczka, w miarę nagrzewania płyn się rozszerza i "robi się go więcej".

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E34 ] Kupuję 520 M20B20 + LPG , pytanko o chłodzenie
PostNapisane: 9 lipca 2011, 18:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
może termostat sie skończył i wystarczy załozyć nowy i po problemie, jak nie kupisz i nie rozbierzesz to nie bedziesz wiedział, zrobisz sobie ta pierdołę i masz całkiem fajne autko, pozatym jak jeździłeś ostro i w korkach i płyn sie nie zagotował i nic nie wyleciało to bym sie nie obawiał :D

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E34 ] Kupuję 520 M20B20 + LPG , pytanko o chłodzenie
PostNapisane: 10 lipca 2011, 09:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
Juras napisał(a):
Trzeba było puknąć w szybkę licznika i zobaczyć co zrobi wskaźnik

Ja mam tak w e30 xD

Proponuje odpowietrzenie, bo to nic nie kosztuje, jak nic nie da, to termostat.. powinno pomoc. Gdyby to było coś poważnego to by się gotował.

PS. gratuluje kręcenia do odcinki sprawdzając czy kopci :rotfl:

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E34 ] Kupuję 520 M20B20 + LPG , pytanko o chłodzenie
PostNapisane: 10 lipca 2011, 09:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 36
Lokalizacja: Jastrzębie
Moje BMW: E34 520i
Kod silnika: M20B20
Wskaźnik to to na pewno nie jest , bo od silnika waliło gorącem dość mocno .... Więc pewnie to termostat , może wisko lub ew. pompa wody ?? Chyba nie ma jakiegoś specjalnego testu na pompę .... Zapowietrzony układ też raczej nie był , bo przy zapowietrzeniu wskazówka też by miała wahania ....

Co do tego kręcenia wisko na ciepło i na zimno , jeśli będzie sprawne jak powinno się zachowywać , podczas takich prób kręcenia ?

Ewentualne wydatki to : pompa wody 120 zł , termostat 65 zł , wisko 120 zł , chyba , że wiecie , gdzie można taniej w miarę porządnej jakości ;)



Pozdrawiam

_________________
Zdrowe karmy dla psów i kotów , karmy lecznicze i hipoalergiczne
http://sklepzkarmami.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E34 ] Kupuję 520 M20B20 + LPG , pytanko o chłodzenie
PostNapisane: 10 lipca 2011, 09:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 89
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Moje BMW: e36
Kod silnika: M42b18, M52b28
Na zimnym silniku powinno dać się lekko kręcić na rozgrzanym (czy przegrzanym) powinno być zblokowane z silnikiem.

Sklep mogę polecić od naszego kolegi z forum: stones1 http://!_nie_reklamujemy_!/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E34 ] Kupuję 520 M20B20 + LPG , pytanko o chłodzenie
PostNapisane: 10 lipca 2011, 13:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
Kolego ale m20b20? :zakrecony: Przecież to ledwo jedzie i pali pewnie z 13lpg;/ To twoj zakup ale odradzam ten silnik do takiej masy auta.Jak chcesz 2.0 to tylko m50b20 :) Prawdopodobnie na dniach będzie u mnie na sprzedaz e34 m50b20 w przyzwoitym stanie i w pieniadzach takich jak cię interesuje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E34 ] Kupuję 520 M20B20 + LPG , pytanko o chłodzenie
PostNapisane: 10 lipca 2011, 15:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 36
Lokalizacja: Jastrzębie
Moje BMW: E34 520i
Kod silnika: M20B20
Niestety , ale kolego mam do ciebie za daleko , a w mojej okolicy , z moim budżetem jest tylko jedna m50b20 kombi , jeździłem nią , trup , szła słabiej niż ta BMW z m20b20 nad którą rozmyślam , wizualnie gorsza niż pewna e34 za 2 klocki a facet woła za nią 4300 bo niby 94 rocznik :rotfl: ....

_________________
Zdrowe karmy dla psów i kotów , karmy lecznicze i hipoalergiczne
http://sklepzkarmami.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL