BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 07:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Sportowe sprężyny 1.8 Is
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 20:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: Jetta A5
Witam kolegow !

Mam pytanko obecnie mam zalozone niebieskie sprezyny H&R ktore obnizaja okolo 35 mm
Z racji i jest to dla mnie troche za malo chcialbym obnizyc moja IS'Ke bardziej
Pytanie czy jak wloze sprezyny na przod -60mm to amortyzatory beda normlanie pracowac?
http://moto.allegro.pl/item199372860_sp ... sport.html
Np. taki zestawik.

Prosze o podpowiedz kolegow :)

Pozdrawiam Alchemikk

_________________
"Nie dziękuj " kliknij "Pomógł" :super:

VW on board :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 78
Lokalizacja: ³ódzkie
czytałem na forum, że chłopaki pomykają na takich sprężynkach i standard amorach, ale czy działa on wtedy normalnie??, ja jeździłem golfem na standardowych amorach i speężynkach -50mm i było :ok: , nich wypowie się ktoś kto pomyka na takim zawiasie, pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 22:31 
Standardowe amory max. do 40mm. Pasować będą ale długo nie pojeździsz na nich.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2007, 12:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 508
Lokalizacja: WSC
Podłączam się do pytania Alchemikk
Moje pytanie dotyczny tych sprężyn http://www.darstuning.com.pl/document.php?id=223.
Niżej jest plik .xls i w nim pozycja 92.
Obniżenie o 60mm przód i 40mm tył.
Obecnie mam standardowe zawieszenie i niespecjalnie mi sie ono podoba.
Pytanie do osób znających temat:
Ile można maksymalnie opuścić e36 tylko wymieniając sprężyny, od jakiego obniżenia zaczyna robić się niezdrowo dla amortyzatorów.
Druga sprawa, czy po obniżeniu -60 -40 nie ma problemu z kołami 17" opony 40mm wysokości.
Trzecia sprawa, co polecacie jeśli nie to rozwiązanie co napisałem.[/b]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2007, 15:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 345
Lokalizacja: wa-wa/kielce
Moje BMW: e46 tOurinG
Kod silnika: M47N
niedawno założyłem sprężynki Eibacha -50/30, na orginalne amorki, w żeczywistości autko poszło w -40/15, jest swietny klin, jak chciałem,
po tygodniu załozyłem 17" (wcześniej na 15") i szok na 17" jest lepiej niz na 15", myslałem że bedzie zbyt twardo, jest fajnie.
w tym tygodniu wrzuce w końcu zdjecia to popatrzycie jak wygląda.

_________________
poprzednie BMW - e36 318is http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8952
- e46 touring 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=78705
e36 318is -http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79294&p=873695&hilit=bmw+318is#p873695


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2007, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
ja mam apropos obnizania i utwardzania pytanie do fachurki :) czy to nie wplywa negatywnie na kielichy amortyzatorow? Bo wtedy mniej energii jest tlumionej w oleju.. Do jakiego stopnia mozna obnizac/utwardzac zeby nie trzeba bylo stosowac roznego rodzaju wzmocnien itp...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2007, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: BiaÂłystok
a ja mam inne pytanie. czy u was też tak jest że tył koło jest równo z nadkolem ?? mam e36 sedana 320i fele 16 a z przodu na seri kolo sie nie chowa w nadkole to o ile obnizyc zeby bylo rowno z nadkolem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2007, 20:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Arsenix napisał(a):
a ja mam inne pytanie. czy u was też tak jest że tył koło jest równo z nadkolem ?? mam e36 sedana 320i fele 16 a z przodu na seri kolo sie nie chowa w nadkole to o ile obnizyc zeby bylo rowno z nadkolem


jeśłi zawieszenie jest standardowe to tak właśnie to wygląda, ale jak staniesz na równym to zobaczysz, że auto stoi równo, nie ma odwrotnego klina. Obniżając auto najlepiej zrobić to z tyłu i z przodu na tych samych komponentach bo w przeciwnym razie może się źle prowadzić. wg mnie obniżenie 40/20 lub 40/15 powinno rozwiązać Twój problem

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2007, 21:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
Podepne się do tematu i zapytam czy wie ktoś może coś na temat sprężyn [e36] : Firma SUPER SPORT czerwone, symbol 100001 przód, 100002 tył , jakie obniżenie? , 4 czy 6 cyl ?


Ostatnio edytowano 16 czerwca 2007, 19:21 przez Mały Baron, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2007, 21:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
a jest sens wstawic sprezyny tylko na przod inne zeby tylko z przodu poszedl w dol i to na standard bilstein b4 , np -30 z przodo?

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2007, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
szwedu napisał(a):
a jest sens wstawic sprezyny tylko na przod inne zeby tylko z przodu poszedl w dol i to na standard bilstein b4 , np -30 z przodo?

odp. j.w., nie ma sensu no chyba, że auto służy Ci tylko do patrzenia bo podczas jazdy może się okazać niebezpieczne

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2007, 22:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
rorafalki napisał(a):
szwedu napisał(a):
a jest sens wstawic sprezyny tylko na przod inne zeby tylko z przodu poszedl w dol i to na standard bilstein b4 , np -30 z przodo?

odp. j.w., nie ma sensu no chyba, że auto służy Ci tylko do patrzenia bo podczas jazdy może się okazać niebezpieczne

no ta bo jedni mowia ze na seri max 40mm a inny ze n ajlepiej nie... tylko ze taniej kupic same sprezyny np. -20 niz zm,ieniac razem z amorami.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2007, 22:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kupić sprężyny - TAK
do seryjnych amorków - MAX obniżenie -40
wymianiać - TYLKO KPL. czyli przód i tył a nie sam przód

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 06:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: BiaÂłystok
rorafalki, dzięki za odpowiedź


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2007, 07:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
zgadza się jak obnizysz sam przód to auto dziwnie sie zachowuje przy bardzo szybkiej jeździe. wymiana samych sprężyn daje słabe efekty auto pójdzie w dół ale jazda na większych nierównoscia moze okazać sie niebezpieczna więc najlepiej załozyć zestaw amorów i spręzyn. kolega ma w e36 zestaw fk 60/40 i jest zaebyście twardziusio niziusio tak idealnie

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Ostatnio edytowano 13 czerwca 2007, 08:14 przez ///ESIU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL