BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 czerwca 2022, 00:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] 330D LCI N57 montaż wydajniejszej pompy CR z N57 313PS
PostNapisane: 9 czerwca 2022, 11:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E91 330D LCI
Kod silnika: N57
Witam kolegów,
przymierzam się do montażu pompy L75 z 535D LCI 313PS (numer katalogowy 7823470).
Pompa ta nominalnie ma wydajność 2000bar, ale bez problemu pompuje 2200bar (sprawdzone).
Obrazek

Na mojej obecnej pompie L70 (nominalnie 1800bar) mam ustawione 1870bar, dawka wtrysku 97mg/skok, doładowanie 2.25bara.
Plan jest taki, aby po montażu pompy L75 ustawić ok 2100-2150bar na railu, co powinno znacząco obniżyć czasy wtrysku.


Kupiłem już wspornik do L75, bo trochę się różni. Nie wiem czy czeka mnie też kupno przewodów elastycznych do pompy.

Problem z L75 jest taki, że 1 głowica jest obrócona króćcem o 180stopni, a w mojej L70 mam 2 króćce w głowicach po tej samej stronie.
Czy można dać tą L75 do profesjonalnego zakładu, żeby obrócili górną głowicę o 180 stopni i wykorzystać moje stare przewody z L70 ?

Pozdrawiam :)


Ostatnio edytowano 25 czerwca 2022, 15:01 przez lukaszlublin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 330D LCI N57 montaż wydajniejszej pompy CR z 535D LCI
PostNapisane: 9 czerwca 2022, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E91 330D LCI
Kod silnika: N57
Podjechałem do serwisu gdzie robią pompy i jednak głowiczki nie można przekręcić o 180 stopni, bo tylko po 1 stronie jest "dziurka" i pompa nie pracowałaby.
Rozwiązaniem jest wymiana głowiczki na inną + nowe uszczelki albo zmiana przewodów elastycznych od pompy do szyny rail.

Z tego co czytałem to na zachodzie jest to dość popularny mod, np tutaj jest gotowy zestaw do kupienia z pompą od 550d: https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... -n57s.html

Orientuje się ktoś czy przewody elastyczne z 535D biturbo LCI 2016 podejdą do mojego E91 N57 LCI ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 330D LCI N57 montaż wydajniejszej pompy CR z 535D LCI
PostNapisane: 11 czerwca 2022, 14:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 29
Posty: 573
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171275
przewody musisz zmienić razem z pompą i tyle, wszystko pasuje

_________________
Moje posty, przedstawiają wyłącznie moje prywatne zdanie i opinię.

"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 330D LCI N57 montaż wydajniejszej pompy CR z 535D LCI
PostNapisane: 11 czerwca 2022, 14:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E91 330D LCI
Kod silnika: N57
Przewody elastyczne kupione :).
Czekam aż wszystko przyjdzie i jadę do warsztatu na montaż.
Następnie zwiększenie ciśnienia na railu u mojego tunera i jeszcze większy fun z jazdy :hyhy: .

Obiło mi się o uszy, że podobno będzie potrzebna linearyzacja dawki wtrysku.
Wydaje mi się, że chodzi o linearyzację w sofcie czujnika ciśnienia na listwie, żeby działał w szerszym zakresie.
Dobrze myślę ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 330D LCI N57 montaż wydajniejszej pompy CR z 535D LCI
PostNapisane: 25 czerwca 2022, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E91 330D LCI
Kod silnika: N57
Nowa pompa zamontowana :) .
Cała operacja trwała ok 6 godzin.
Mój mechanik sporo się namęczył bo jest bardzo mało miejsca żeby tą pompę wyjąć.
Obyło się bez wyciągania silnika czy skrzyni.
Przy okazji czyszczenie kolektora, nowe uszczelki itd.
Kupno uchwytu pompy było niepotrzebne, pasował stary.

Pompa L75 z N57 313PS ruszyła od razu, wszystko działa, pompuje zadane ciśnienie :).

Dzisiaj kupiłem także wtryskiwacze N57 313PS.
Są szybsze i bardziej wydajne niż moje.
Po montażu wtryskiwaczy szykuje się większa korekta softu :hyhy:


Ostatnio edytowano 25 czerwca 2022, 14:14 przez lukaszlublin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 330D LCI N57 montaż wydajniejszej pompy CR z 535D LCI
PostNapisane: 25 czerwca 2022, 13:23 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 22051
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
lukaszlublin napisał(a):
Po montażu wtryskiwaczy szykuje się większa korekta softu :hyhy:



W jakie cyferki celujesz ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 330D LCI N57 montaż wydajniejszej pompy CR z 535D LCI
PostNapisane: 25 czerwca 2022, 14:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E91 330D LCI
Kod silnika: N57
Szczurek1986 napisał(a):
lukaszlublin napisał(a):
Po montażu wtryskiwaczy szykuje się większa korekta softu :hyhy:

W jakie cyferki celujesz ? ;)

W bardzo bezpieczne 390-400 koni i 800Nm .

Mam hybrydowe turbo od TC-Turbo, które według firmy może ładować 2.4bara bez problemu, ale muszę dać większy margines beczpieczeństwa, bo już raz ukręciłem wirnik w poprzednim 320D N47 :).
Dbam o nie lepiej niż o żonę, nowy filtr powietrza wpada co 2-3 tys km :ok: .

Spróbuję początkowo z 100mg dawki wtrysku, 2050bar na railu i 2.28bar doładowania.
Przybędzie z 10 koni a przy tym będą duże niższe czasy wtrysku, na czym mi zależy.
Ogólnie układ paliwowy będzie dużo mniej wysilony niż obecnie, będzie pracował bardziej precyzyjnie i stabilnie :ok: .
To moje daily więc niezawodność też jest wskazana :).

Pojeżdżę tak z miesiąc i finalnie pewnie podwyższę lekko powyższe wartości o 2-3%.
Powinno wypluć wtedy cos w okolicach 400 koni.

Z tego co się dowiadywałem, to układ paliwowy z N57 313 wystarcza do ok 430 koni, później już trzeba bawić się w pompę L93, wtryskiwacze i czujnik ciśnienia z M50d tri-turbo.
No i przydałoby się wydajniejsze turbo z większym wirnikiem od strony gorącej.

W planach mam także sportową chłodnicę wody, żeby motor miał lżej, teraz potrafi się nagrzać do 106 stopni po ostrym sprincie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL