BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 09:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Ile i jak najlepiej obniżyć Compact'a ?
PostNapisane: 13 lutego 2008, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
No więc kolejne pytanie ode mnie, mam nadzieje, że komuś się też to przyda, mianowicie, po ile mm obniżyć, nie chce mieć ani mega gleby no i nie chce też mieć tak jak w oryg, prościej mówiąc coś pod polskie drogi, chociaż pewnie niektórzy napiszą, że na polskie drogi to oryginał trzebaby podnieść :D też bym sie i może do tego dołączył :P no ale btw, chce obniżyć mojego Compacta, oczywiście po kosztach, czy da sie obniżyć poprzez zamiane samych sprężyn na krótsze czy jak ? jeżeli tak to jakie kupić ? a może ktoś ma na sprzedaż ? narzędzie do ściskania sprężyn full hydraulike mam, podnośnik też mam także godzinka i gotowe :) bo na zime pewnie będę wsadzał oryginały no ale do wiosny chce coś założyć także bardzo proszę o rade :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 21:16 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
Do ori amorków to sprężyny max -30 mm. Poniżej dobrze by było krótsze amorki. Z mojego rozeznania w temacie (narazie czysto teoretycznego :/ ) można obniżyć -60mm i będzie się dało jeździć... Springi muszą być dobrej firmy i ważne jest czy r4 czy r6. Do kompaktów są chyba inne niż do limo/coupe

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 22:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 226
Lokalizacja: Krk NH
Moje BMW: E30 325 KJSedition
na -35 i oryginalnych amorkach juz sie troche slabo jezdzi, wyglada ok ale auto dziwniej sie prowadzi, idzie tak jezdzic , jezdzilem tak rok w poprzednim aucie, mialem eibach pro-kit -35, ale w tym czasie wylal mi amor, sprezynki sprzedalem i powiedzialem sobie ze nastepnym razem juz samymi sprezynami sie bawil nie bede, jak zmieniac to amorki+sprezyny, pozdro

_________________
E30 325i KJS EditionObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 22:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
ja mam m-technik zawias w jednym z compactow i jest spoko fajnie wyglada fajnie sie jezdzi a jest to tylko -20mm.Tak bym zrobil na twoim miejscu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 22:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 226
Lokalizacja: Krk NH
Moje BMW: E30 325 KJSedition
zgadzam sie z tomasz86staszic, m-technik jest optymalny, u siebie w compakcie tez mam m-technik i jezdzi sie dosc przyjemnie, nizej/sztywniej jak dla mnie nie trzeba, pozdro

_________________
E30 325i KJS EditionObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 08:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
ok, to w takim razie będę szukał zawiechy m technik, na początku myślałem -40 bo to chyba tak optymalnie nie ? ale jak mówicie, że -20 jest ok to tak zrobie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 09:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 521
Lokalizacja: PĂą
Obniżysz o 20 mm i po krótkim czasie stwierdzisz ,że to nic nie dało i wogóle nie widać że auto jest niżej :) Wstawiaj -40 mm :ok:

_________________
TOURING SPRZEDANY
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6245&hl=pl
http://www.youtube.com/watch?v=1BTQljELTgk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 09:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
hehehe, no tak na 90% jestem zdecydowany na -40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 10:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
racesupport napisał(a):
hehehe, no tak na 90% jestem zdecydowany na -40


Poszukaj zestawu sprężyn i amorków ! Ja kupiłem sprężyny -40 i okazały się za krótkie do normalnych amorków :/

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 00:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1251
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=54536
Mam do sprzedania komplet sprężyn Eibach (czerwone) stan super.Montowane na seryjne amorki :) Auto jeździ jak gokart po zakrętach :D Wiadomośc na priv.
tak auto na nich wyglądało
Obrazek

Obrazek

_________________
BMW - RADOŚĆ Z JAZDY !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 17:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
areek, mam takie samo BMW jak Twoje ;] 316, mój z rocznika 96, światła z przodu te same, podejrzewam, że Sonary, felg mi tylko brakuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2008, 17:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1251
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=54536
racesupport napisał(a):
areek, mam takie samo BMW jak Twoje ;] 316, mój z rocznika 96, światła z przodu te same, podejrzewam, że Sonary, felg mi tylko brakuje.


No to na wiosnę felgi spraw Buni :hyhy:

_________________
BMW - RADOŚĆ Z JAZDY !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ww
PostNapisane: 22 lutego 2008, 00:57 
niebieskie sprezyny se dupnij i po 3 mc na polskich drogach bedziesz sie zastanawial czy to byl najlepszy pomysl

sam mam niebieskie i starczy i tak jak widze betonowy prog to zawracam bo szkoda autka


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2008, 10:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
już kupiłem u kolegi z forum Eibacha czerwone :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2008, 15:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam, mam z tym troche doswiadczenia i moze komus te info tez sie przydadza:

- W compactcie, sedanie, combi i coupe sa identyczne sprezyny (nie liczac m3), a zroznicowanie jest na r4 i r6 (sprawdzone)

- Mam sedana r4 z 18" felami, 7,5" szerokosci, et 40, 225/40/18 opony, czerwone -50/-40...

...od roku zalozone sprezyny do seryjnych amortyzatorow, czerwone, -50/-40 - do serii najlepiej czerwone sprezyny (najtwardsze) bo inne moga byc za miekkie przy takim obnizeniu i bedzie grubo bujalo a trzeba wziasc poprawke ze to juz bedzie - 5 cm od serii. slyszalem ze na serii mozna dac max -40 ale sam mam -50 i wszystko jest tak jak nalezy.
Jezeli fele maja odpowiednie do modelu e36 et/is (tj. et 35-42 - przy 18" 7-8" szerokosci i et 30-42 przy 17" 7-9" szerokie - oczywiscie zakladam obnizony samochod bez przerabiania nadkoli!) to nic nie bedzie obcieralo nawet przy -60 (czerwone!). Wazne zeby przy szerszej feldze bylo wyzsze et (te auta mozna ubrac w rozne rzeczy ale standardowo zeby wszystko gralo tak jak powinno to jest tak jak pisze!) Wazna tez jest opona. Jej szerokosc musi byc odpowiednia do serokosci felgi. Jezeli ktos wzuci 255 na tyl przy 18", 8,5" szerokie, et 30 i -40 to pewnie bedzie tarlo. Standardowo tak na 7-7,5" serokosci felgi daje sie 225 szerokosci opony. Nie ma potrzeby wiecej. Przy takich autach i charakterze wykorzystywania samochodu to nic to nie da a pewnie spalanie tylko bedzie wyzsze.


Podsumowanie:

- nic nie obciera, wszystko idealnie pasuje a jazda i wyglad miodzio!
- nie zmienie 18" na mniejsze ani nie podniose auta!
- 50/40 czerwone najlepsza konfiguracja - kompromis miedzy bardzo twardym zawieszeniem a komfortowym - najbardziej praktyczene bo nie za miekkie i nie za twarde

Jestem zadowolony w 100%. W miare mozliwosci bede bral udzial w dyskusji. Jak sie uda zrobie i wzuce foto.
Pozdrawiam i zycze szerokosci i przyczepnosci... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2008, 16:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
11cichy11 napisał(a):
slyszalem ze na serii mozna dac max -40 ale sam mam -50 i wszystko jest tak jak nalezy.


Tzn zamorki są standardowe i sprężyna nie jest za luźna ? Coś mi się nie chce w to wierzyć...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2008, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Ja mialem w kupecie -60mm na seryjnym amorku-efekt nowy siadl calkowicie po miesiacu a i nie prowadzil sie fajnie :kwasny: .Z 40mm moze chodzic na seryjnym ale wszystko nizej uwazam ze niszczy amortyzator i nie spelnia swojego zadania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2008, 20:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1251
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=54536
11cichy11 napisał(a):
Witam, mam z tym troche doswiadczenia i moze komus te info tez sie przydadza:

- W compactcie, sedanie, combi i coupe sa identyczne sprezyny (nie liczac m3), a zroznicowanie jest na r4 i r6 (sprawdzone)


W compakcie sa inne sprężyny z tyłu :)

_________________
BMW - RADOŚĆ Z JAZDY !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ile i jak najlepiej obniżyć Compact'a ?
PostNapisane: 24 marca 2008, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: elblÂąg
racesupport napisał(a):
No więc kolejne pytanie ode mnie, mam nadzieje, że komuś się też to przyda, mianowicie, po ile mm obniżyć, nie chce mieć ani mega gleby no i nie chce też mieć tak jak w oryg, prościej mówiąc coś pod polskie drogi, chociaż pewnie niektórzy napiszą, że na polskie drogi to oryginał trzebaby podnieść :D też bym sie i może do tego dołączył :P no ale btw, chce obniżyć mojego Compacta, oczywiście po kosztach, czy da sie obniżyć poprzez zamiane samych sprężyn na krótsze czy jak ? jeżeli tak to jakie kupić ? a może ktoś ma na sprzedaż ? narzędzie do ściskania sprężyn full hydraulike mam, podnośnik też mam także godzinka i gotowe :) bo na zime pewnie będę wsadzał oryginały no ale do wiosny chce coś założyć także bardzo proszę o rade :)


najlepiej gwintowany zawias :):)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL