BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 12:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2007, 15:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 445
Lokalizacja: Płoty - Szczecin
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30A
lukas23 napisał(a):
Dobra panowie a ktos montowal to do E-39 mam m52b25 rocznik 96 czyli chyba taki sam silnik jak kolega w kompakcie tak mi sie zdaje, ktos to robil do tego silnika konkretnie


Zacytuje tutaj to co mi napisal reserved:
"...na wstepie trzeba sprawdzic dokladnie jaki masz sterownik ( potrzebne sa jego numery ) bo tutaj nie jest juz tak latwo jak w starszych Boschach. Z wzgledu na immobilajzer moze sie okazac, ze bedzie potrzebny oryginalny wsad i na jego podstawie bedzie musiala byc wykanana modyfikacja."

Koszt chipa to podobno 400zl.
Masz ten sam silnik co ja :)

_________________
BMW Klub Szczecin
Obrazek
Moja__była__Bunia__323ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2007, 22:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
okej, dzieki za info, a Ty masz zamontowanego chipa u siebie??? jak to sie sprawuje???

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2007, 17:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 445
Lokalizacja: Płoty - Szczecin
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30A
Jeszcze nie mam, ale jak jakas luzna gotowka wplynie, to nieomieszkam zamontowac i opisac wrazenia z jazdy :)

_________________
BMW Klub Szczecin
Obrazek
Moja__była__Bunia__323ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 16:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 136
Lokalizacja: Brighton/Kroscienko
No to napiszcie jak to jest z tym chipem do silnika m52b25/28 moze ja tez cos takiego kupie.

Znalazlem opis jak wyjac ecu,moze sie komus przyda: ecu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 17:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
też mi opis hehe , schody dopiero sie zaczynaja po ostatnim zdjęciu :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 22:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
dla zainteresowanych dodam, ze nowsze sterowniki, np. 328 czy M3 ( nie wiem jak 3.0 ale 3.2 na pewno ) maja zupelnie inny typ pamieci.. a mianowicie uklady sa montowane powierzchniowo - typ pamieci PSOP44. Konieczne jest lutowanie powierzchniowe przy zastosowaniu stacji lutowniczyc HOT AIR.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 04:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
hehe stacje hot air to ja akurat mam , ale niestety nie mam M3 :rotfl:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 09:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
reserved,

Witam mam e36 318is m42 dokladny rok produkcji to maj 1993r

jestem zdecydowany wstawic chipa do swojego bolida

mialbys cos do mojego silnika??

mam konkretne pytania:

1. co to jest DME , ECU , DF i HOT AIR???
2. jak zamontaowac nowego chipa (jakas konkretna instrukcja z czynnosciami krok po kroku zeby nie spiepszyc czegos)?
3. gdzie jest u mnie komputer w ktory sie wsadza chipa?
4. ile kosztuje u Ciebie chip do mojej bety?

pozdro czekam na odpowiedz na forum lub na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2007, 23:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 263
Lokalizacja: Neverland
zamawiam a jak zamontuje opisze wrazenia. :hyhy:

_________________
do licha them new model cars, we ridin' old school ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2007, 23:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
szebart, a jaki masz piecyk w swojej becie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2007, 23:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 263
Lokalizacja: Neverland
kem44 napisał(a):
szebart, a jaki masz piecyk w swojej becie??

piecyk? znaczy co silnik? komputer? farelke? LOL ja nie znaju szo piecyk ? :wstyd: silnik 1800i m43 na lancuchu jutro sprawdze komputer dla reserved'a ;] mowil ze chip doda ok 10-12 kuców do tego silnika - bedzie czuc na bank. Pamietam ja zmienialem tlumik i dodalem strumiennice-facet mowil ze taka operacja mogla dodac ok 4-5KM. Rzeczywiscie auta nie poznalem jak od nich wyjechalem-jakby nowy oddech zlapalo takze mniemam z chipem bede mial gile na policzkach :]

PS: Panowie spokoju mi nie dalo no i znalazlem na googlach full opis jak wymienic chipa tyle ze po angielsku ale sa foty dla nieanglistów :)
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... nstall.htm

A dzisiaj wyjalem kompa i wyglada tak
Obrazek
montaz chipa wydaje sie byc prosty z tego co sie zdarzylem naczytac zobaczymy jak bedzie w praktyce. Jak zrobie to sie podziele doswiadczeniami. Krzychu laduj pake i wysylaj bo mnie juz korci zeby dodac pare kuców :)

_________________
do licha them new model cars, we ridin' old school ;p


Ostatnio edytowano 18 kwietnia 2007, 13:26 przez szebart, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 08:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 136
Lokalizacja: Brighton/Kroscienko
Widzieliscie ten test? http://testy.autocentrum.pl/go/338__Chi ... 04315.html Zastanawiajace co... a jak to jest w benzynowych silnikach.Ktos z Was zauwazyl pogorszenie...czegos.
Czy to znacze ze moj komp do zmiany chipa potrzebuje lutowania? Czy da sie to jakos domowym sposobem Mcgivera zrobic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 09:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
przepraszam byc moze sie nie znam ale z tego co slyszalem to najtanszy chip kosztuje w granicach 1000zl i nie wystarczy tylko wyjąc stary i wlozyc nowy.kazdy samochod potrzebuje indywidualnego strojenia na hamowni.A z tego co widzę to chipy ktore sie montuje z samemu pod domem to nic innego jak jazda na ssaniu.jesli sie myle niech ktos mnie oswieci :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 09:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
A co byś powiedział gdybym kupił chip dop takiego silnika jak twój za np. 1500 zł i zgrał z niego całe oprogramowanie, a następnie klonował po 100 zl za sztukę ?
Przecież wtedy za "stówkę" będziesz miał dobry wsad.
Najważniejsze aby kupić od sprawdzonej osoby bo w innym wypadku faktycznie można nabyć kicz.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 10:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Dominator napisał(a):
przepraszam byc moze sie nie znam ale z tego co slyszalem to najtanszy chip kosztuje w granicach 1000zl i nie wystarczy tylko wyjąc stary i wlozyc nowy.kazdy samochod potrzebuje indywidualnego strojenia na hamowni.A z tego co widzę to chipy ktore sie montuje z samemu pod domem to nic innego jak jazda na ssaniu.jesli sie myle niech ktos mnie oswieci

widzę że wiesz że gdzies dzwonia ale nie wiesz w którym kościele. ;)
Co do ssania to jesli chodzi o rezystory te za kilkanaście złotych z potencjometrem to własnie jest tak jak piszesz , ale chipy to raczej nie to samo bo po wsadzeniu chipa za 130 zł mam odcinkę przesunietą o 500rpm wyżej pozatym samochód szybciej się wykręca na wyższe obroty i co ciekawe spalanie mi spadło o jakieś 10% w porównaniu do fabrycznego chipa. :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 10:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 136
Lokalizacja: Brighton/Kroscienko
mcgiver napisał(a):
wsadzeniu chipa za 130 zł mam odcinkę przesunietą o 500rpm wyżej pozatym samochód szybciej się wykręca na wyższe obroty i co ciekawe spalanie mi spadło o jakieś 10% w porównaniu do fabrycznego chipa


Laaaa ;( ja tez chce cos takiego,prosze dajcie mi tego chipa bo oszaleje :mur: . Napiszcie prosze co z chipami do silnikow m52b28.

_________________
szesc cylindrow, 9 litrow pojemnosci i 310 koni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 10:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
gagapuk napisał(a):
Widzieliscie ten test? http://testy.autocentrum.pl/go/338__Chi ... 04315.html Zastanawiajace co... a jak to jest w benzynowych silnikach.Ktos z Was zauwazyl pogorszenie...czegos.
Czy to znacze ze moj komp do zmiany chipa potrzebuje lutowania? Czy da sie to jakos domowym sposobem Mcgivera zrobic.


Ten artykul jak jakby to powiedziec o niczym, a do silnikow wolnossacych to ma sie juz zupelnie nijak. Jedne sterowniki wymagaja przelutowania epromu..inne nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 10:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
gagapuk napisał(a):
mcgiver napisał(a):
wsadzeniu chipa za 130 zł mam odcinkę przesunietą o 500rpm wyżej pozatym samochód szybciej się wykręca na wyższe obroty i co ciekawe spalanie mi spadło o jakieś 10% w porównaniu do fabrycznego chipa


Laaaa ;( ja tez chce cos takiego,prosze dajcie mi tego chipa bo oszaleje :mur: . Napiszcie prosze co z chipami do silnikow m52b28.


Napisz jaki masz sterownik u siebie w aucie, 5wk9.., a co dalej? moze byc na priv


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 10:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 136
Lokalizacja: Brighton/Kroscienko
reserved napisał(a):
Napisz jaki masz sterownik u siebie w aucie, 5wk9.., a co dalej? moze byc na priv
super,tylko ja jestem totalnie zielony,jesli chodzi o rozbieranie kompa.Troche sie boje maczas w tym palce a z tego co wiem numer sterownika jest na samym kompie.

_________________
szesc cylindrow, 9 litrow pojemnosci i 310 koni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 10:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Dominator napisał(a):
przepraszam byc moze sie nie znam ale z tego co slyszalem to najtanszy chip kosztuje w granicach 1000zl i nie wystarczy tylko wyjąc stary i wlozyc nowy.kazdy samochod potrzebuje indywidualnego strojenia na hamowni.A z tego co widzę to chipy ktore sie montuje z samemu pod domem to nic innego jak jazda na ssaniu.jesli sie myle niech ktos mnie oswieci :zdziwko:


najtanszy chip kosztuje 1000..bo jest on najtanszy!, jak chcesz miec indywiduala to placisz 1500 albo 2000 i wtedy jest strojony ;-) i dlatego wlasnie jest to _indywidual_.. Ps. tutaj nie jest mowa "CHIP rezystorze" za 5gr - sprzedawanego po 10zl wraz z instrukcja..pt. jak jezdzic caly czas na ssaniu. Do tego w strojenie chipa live to sie mozna bawic.. ale w sterownikach, ktore daja taka mozliwosc zmiany oprogramowania poprzez zlacze diagnostyczne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL