BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2025, 21:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 października 2012, 19:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
podol napisał(a):
Czyli tak naprawdę jedynym ryzykiem jest znalezienie dobrego turbo ;)

I nie inaczej. Ale oprócz tego trzeba je lekko z modzić aby wchodziło p&p. ;) To akurat jest pikuś..

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 października 2012, 19:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Znam takiego jednego w Nysie co to ogarnia ;)

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 października 2012, 19:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
podol, musisz się sprężać bo Rora też szuka do swojego bimerka gt2260.
Ostatnio te od x5 i e60 pierwszy wypust w wersji 218ps to bardzo chodliwy towar. :hyhy:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 października 2012, 20:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Roger spoko mam czas, ale poszukiwania czas zacząć, tak naprawdę to trochę szkoda mi mojej turbiny bo wszystko ładnie chodzi jak na razie.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 października 2012, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Roger-Nysa napisał(a):
Efekt taki że dobrze wystrojona wstaje niemal natychmiast i pięknie trzyma na wysokich obrotach.


W jaki niby sposób uzyskałeś, w tej e46 co ostatnio modziłeś, 2.35bara przy 1700obr i to jeszcze w automacie ?
Wrzuć logi, live data z INPA jeśli takie posiadasz...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 października 2012, 23:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
M-ka, Nie pisałem że przy 1700 obr 2,35bara. Gość miał soft na 2,25.
W przypadku twojego auta nie było potrzeby ustawiać inaczej gruszki ,ta nie wadziła o podłożnicę.
Nie zagłębiałeś się.... do e46 to turbo trzeba modzić aby weszła gruszka i stała pionowo obok podłużnicy i po to aby odejście i przyjście oleju było tak jak w starej turbinie.....
Trzeba rozebrać zmienną geometrię i ją przestawić przy tym zabiegu dostrzegłem że tej turbinie na zamknięciu zmiennej można dodać 0,5mm .Czyli pomniejszyć zwężkę na każdej łopatce geometrii. Turbinę wyciągałem kilka razy i analizowałem jak to ugryźć ,za którymś razem już na drodze pojąłem co zrobiłem. Z ciekawości rozebrałem ostatnio gt 2256 sprawdzić czy też jest możliwość i niestety nie ma :zdegustowany:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 23 października 2012, 10:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Wiem, że w e46 miałeś więcej gimnastyki z montażem tej turbiny ale sam napisałeś ,że przy 1700obr pompuje 2.35bara, cytuję :

"...Efekty !! Po właściwym wystrojeniu turbiny , wstaje ona niemal natychmiast ,bez zwłoki ,lekkie muśnięcie pedału przyśpieszenia zrywa niesamowicie auto . Po programie żądano od turbiny w silniku m57 2,25 bara . W efekcie turbo uzyskuje 2,35 w boście który pojawia się przy 1700 obr..."

Możesz wyjaśnić w jaki sposób to zmierzyłeś ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 23 października 2012, 12:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
W disie -diagnostyka -odhaczasz obroty ,ciśnienie zadane ,ciśnienie zmierzone. :hyhy: :hyhy:
Niebawem będę dłubał następną to nagram... Tamto było dawno więc wyłapało kosz.
Z reguły nie kłamię jeśli tak napisałem to tak było.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 23 października 2012, 14:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Ok, to jak będziesz miał możliwość to wrzuć też z INPA.
U mnie w szczycie jest prawie 2.5 bara więc ciekawość mnie zżera ile w takiej e46 wypluje...

BTW. Nawet jeśli pompuje 2.35 przy 1700obr. to skrzynia tym bardziej automatyczna nie jest w stanie takiego kopa wytrzymać :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 7 listopada 2012, 19:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
chłopaki kto wykona rysunek nawet w paintcie tej podstawki oleju w 320D tylko żeby wymiary wszystkie dokładne były... projekt w CADzie będzie zrobiony wówczas :)
btw...

MAM JUŻ WYKRES MOJEGO M47N :D Kto ciekawy? Kto?!

aha... następne info to takie że... snow performance już kupione i jest w drodze :hyhy: trzeba dbać o motor :ok:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 listopada 2012, 12:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
jnx, Ty nie pitol tylko wklejaj ...bo jestem ciekawy jak to wygląda na papierze.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 listopada 2012, 12:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
wczoraj dotarła do mnie hamownia i nie wytrzymałem i pojechałem na nocną eskapadę na prościutką ulicę płaską jak stół, deejays z matimą będą wiedzieć : ul. pomorska, odcinek od ronda solidarności do lumumbowa :)

Obrazek

wątek jest na bmw-klub. jest jeszcze zapas, ale z założenia soft jest na drogę.. na wyścig mam coś mocniejszego(kopcącego) :hyhy:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 listopada 2012, 13:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
wynik zacny :ok:
jnx, mierz teraz ten mocniejszy (dymny) soft :hyhy:

No i podaj czasy zmierzone 0-160kmh a także na 1/4mili, bo podobno ta hamownia ma taką opcje. A jaką wage auta wpisałeś, z dowodu ?!

Jesteśmy w kontakcie :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 listopada 2012, 14:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Bardzo ładnie to wygląda , szkoda że skala dla Nm jest do 800 Nm to przesadnie wypłaszacza wykres ..
Zupełnie inny wizualnie będzie w skali do 450Nm ;)

Druga sprawa czas wstawania , ja idąc w turbine GTB 1752V nastawiony byłem nie na wynik końcowy tylko na szybkość uzyskania przyjemnego momentu oborowego.
Szkoda że 325 Nm dopiero po 2200obr. Duży IC daje radę na wysokich obrotach ale zwiększył lag od dołu.

Żeby nie było że stanąłem i się nie rozwijam ,choć moje cele są całkiem inne niż JNXa ,pochwalę się że zakupiłem specjalnie do testów kolejną GTB1752V wraz z kolektorem x3 i sterownikiem elektronicznym turbiny. Jestem po pierwszych testach i powiem wam że bez większych problemów można zastąpić sterowanie podciśnieniowe znacznie szybszym elektronicznym.
Filmik niebawem .
Cel jest taki aby móc wkładać do e46 320d GTB1752V zamiast gt1749v bez przeróbek i strojenia P@P no i z znacznie szybszą i dokładniejsza reakcja na wciśnięcie pedału przyśpieszenia.

W związku z tym jest na sprzedaż moja turbina na której aktualnie śmigam , pochodzi od e60 520d m47tu2 z 2007 roku. Jest w idealnym stanie , działa bezszelestnie, daje naprawdę dużą frajdę w jeździe , kto miał przyjemność jechać moim autem lub JNX wie o czym mówię.

Zainteresowanemu turbinę w ramach transakcji wymienię u mnie na miejscu, zloguję auto i zaktualizuje soft. Jeśli jest ktoś zainteresowany czekam na PW.

Opcja bardzo ciekawa dla posiadaczy e46 320d 150ps. z sprawną turbiną.Podmiana na nowszą znacznie lepszą turbinę i sprzedaż swojej starej sprawnej turbiny. To minimalizuje niemal do zera koszty i daje spore zmiany.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 listopada 2012, 16:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Soft można zrobić tak by waliło od 2000 wysokim momentem, miałem i taki, pamiętasz przecież z moim IC jak turbo budziło się przy 1800obr, sam wtedy powiedziałeś że w sumie pojemność tego coolera nie zmieniła lagu :ok: i tak też jest teraz... turbo budzi się tak samo jak wtedy, reakcja na pedał gazu pozostała bez zmian, tyle że nie chciałem wstępnie rozgrzewać suszarki i chciałem jak najzdrowiej dla silnika, jak wiadomo niski moment na niskich obrotach jest niekorzystny z punktu widzenia mechanicznego :ok: Soft jest do jazdy na codzień, zresztą Matima jechał ze mną to wie jak auto chodzi :) do 3000obr chce mieć normalny soft by mi nie dymił w wąskiej łódzkiej uliczce gdy dodam gazu :ok: Skala dla wykresu jest taka by pokazać linie 400Nm jak pięknie się ciągnie do samego końca, tu już nie chodzi czy jest 400 czy 420Nm, chodzi mi o płaskie 400Nm do samego końca co świadczy o progresywnym nastawieniu turbosprężarki :)

Zresztą popatrz sobie na skale innych firm tunerskich, przyjmują skalę 2x max moment to jest standard przy wykresach, więc nie czepiaj się mnie bo jak ktoś wstawi wykres rogala który pokazuje moment w tej samej skali co ja to jest cisza, dlaczego?

ja szykuję również malutką niespodziankę... moje GTB1752V przerobione na podciśnienie również jest na sprzedaż, GT1749 również jakby co i turbo od E90 177KM również :)

aha... jeszcze jedno :) zasugerowałem się Twoim wpisem odnośnie hamulcy... rotingery tuning czekają na montaż. Zamówiłem komplet ale jakoś nie chce mi się zabrać za wymianę, tamte jeszcze są okej i tak się zastanawiam... może na wiosnę je założę... na zimę to szkoda :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 listopada 2012, 07:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Roger-Nysa zastanów się jakie jest zapotrzebowanie na powietrze silnika przy 2000 rpm i porównaj to z różnicą pojemności standardowego i większego IC, to jest forumowy mit.

Oczywiście lag się zwiększa (większa pojemność układu) ale jest to niezauważalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 listopada 2012, 08:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
hała napisał(a):
Roger-Nysa zastanów się jakie jest zapotrzebowanie na powietrze silnika przy 2000 rpm

Dobrze zastanowię się ..... :ok:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 listopada 2012, 21:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Panowie jaka jest różnica pomiędzy m47n z euro3, a tym z euro4 pod względem czipowania?
Ktoś pisał że z euro4 są jakieś wydajniejsze wtryski no i ten ma 6b ale jak to sie ma do całości?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 11 listopada 2012, 10:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E93 | E30
Kod silnika: N55B30 | M52B28
jnx czy mógłbyś jakiś nagrać filmik ze sprintu? ile teraz wychodzi Ci do 100 km/h?

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 11 listopada 2012, 11:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
filmiki to dupa, przedstawię realne dane z hamowni od 0 do 100, tyle że w takich temperaturach moje letnie opony które mam na wykończeniu nie trzymają trakcji na 2 biegu jak depne a co dopiero sprint... :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL