BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 06:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 lutego 2011, 12:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
jnx napisał(a):
Roger-Nysa napisał(a):
Witam
jnx napisał(a):
Tak pomyślałem... Robił ktoś hybrydkę z tej turbosprężarki ?


W jakim celu ?


+200PS


a jakie są zalety hybrydy w porównaniu do wstawienia większego turbo ?

jest mniejszy lag??

i z jakiej innej turbiny miałby być ten przeszczep bebechów?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 lutego 2011, 15:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 320td/530d/335d e92
Z hybrydami jest loteria, albo sie uda albo nie i lag bedzie wiekszy. Mało kto potrafi dobrze złozyc hybryde. Wersja 163 km e90 ma gt1752v czyli troche wieksza strone zimna, wirnik ma podwójne łopatki, lecz jest sterowana elektronicznie wiec trzeba zmienic sterowanie na podcisnieniowe. Jednak najlepszym rozwiazaniem wydaje sie byc gt2052v z 525d, po przerobieniu wydechu i dolotu. Tylko czy jest sens zmiany turba dla tych +- 20koni?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 lutego 2011, 15:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Oczywiście że jest.. Jeśli ktoś ma turbo do wymiany a chciałby albo już posiada mocniejszy program to lepiej włożyć turbo które nie będzie się męczyć. Lag często jest do opanowania programowo.. Mówisz że GT2052V podchodzi, mógłbyś powiedzieć coś więcej o tych przeróbkach? Jakieś flansze ? Etc. ?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 lutego 2011, 16:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 320td/530d/335d e92
W wczesniejszym aucie, mialem do wyboru albo hybryda albo ori z mocniszej wersji, zdecydowalem sie na ori, ktora po sofcie chodzila na swoim standartowym doladowaniu i nie bylo mowy o zadnym lagu. Przy gt20, masz wydech inaczej mocowany delikatnie pod innym katem i inna flansza, dla wprawnego spawacza to nie problem. Oprocz tego rura do intercoolera w gt20 jest na opaske a standartowo w gt17 masz szybkozłaczke.

gt2056v z e60 na pierwszy rzut oka widac ze wydech jest identyczny jak w 2.0 i wyjscie do coolera tez bardzo podobne na szybkozłaczke, ciekawe czy srednice wyjsc sa takie same gt20 i gt17, dodatkowo dochodzi przerobienie na sterowanie podcisnieniowe. gt2056 z e60 ale dotyczy to tylko pierwszych rocznikow poniewaz młodsze maja mocowanie kolektora i wydechu na opaske.
Ogólnie troche zabawy jest.


Ostatnio edytowano 16 marca 2011, 23:36 przez Francesco, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 lutego 2011, 18:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
to jak się składa hybrydę? tylko wirnik turbiny/ koło kompresji? czy całą stronę zimną się przeszczepia?

i ja nadal nie wiem dlaczego ktoś miałby się bawić w turbosprężarkę hybrydową np. właśnie w połączeniu z tą z e60 525d zamiast wymienić całe turbo na te od e60 525d??

jakie istnieją korzyści z zastosowania hybryby w porównaniu do seryjnej turbosprężarki z mocniejszego modelu??

oczywiście poza pasowaniem np. wydechu itp.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 lutego 2011, 20:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
No właśnie sobie odpowiedziałeś. Nie ma rezania..

Czyli od 525d wydech na jakieś kolanko.. A jak ze średnicą rury od IC ? Ta sama, czy tylko te mocowanie?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 lutego 2011, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 320td/530d/335d e92
jnx napisał(a):
No właśnie sobie odpowiedziałeś. Nie ma rezania..

Czyli od 525d wydech na jakieś kolanko.. A jak ze średnicą rury od IC ? Ta sama, czy tylko te mocowanie?


wydech od gt20 z e60 wyglda jak w 2.0. Srednica rur do ic raczej bedzie inna. Najlepszy sposob to sprawdzenie organoleptycznie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 lutego 2011, 20:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
tu jest turbo od e46 (wersja EU4 na silniczku, a nie na gruszce)

http://pl.turbolader.net/Katalog-Turbos ... 5009S.aspx

a tu od e60 525d 177KM

http://pl.turbolader.net/Katalog-Turbos ... 5018S.aspx


po fotkach to wygląda, że część gorąca ma identyczne mocowanie wydechu, kanał turbo-intercooler mocowanie takie samo ale wychodzi pod innym kątem (w obu płaszczyznach) i mi tak na oko wygląda że wlot powietrza do turbo ma większą średnicę (no ale na oko to chłop w szpitalu umarł ;) )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 lutego 2011, 21:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
ahhh gt20 piękna krowa ;-)
Francesco masz jakieś fotki tej adaptacji ?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 lutego 2011, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 320td/530d/335d e92
jnx napisał(a):
ahhh gt20 piękna krowa ;-)
Francesco masz jakieś fotki tej adaptacji ?


Nie mam nie robilem tego, narazie szykuje sie na soft i moze wydech.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 lutego 2011, 23:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Francesco napisał(a):
i moze wydech.

jaki układ planujesz??

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 lutego 2011, 00:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
pewnie downpipe z końcowym co ładnie tłumi ;-)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 lutego 2011, 15:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 96
Lokalizacja: Białystok / Wysokie
Moje BMW: e46 318d
Kod silnika: m47
Witam wszystkich.
Na wstępie wielki szacun szczególnie dla Rogera za założenie tego tematu i wiedzę która posiada i tak skrupulatnie ją nam przekazuje...oraz innych osób wypowiadających sie w temacie. :padam:
Ale do rzeczy.... otóż od 8 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem e46 318d rok 2002 przebieg 167171 co wazne wszystko udokumentowane.... auto naprawde zadbane i wszystko super.... ale po dłuższym użytkowaniu brakuje mi troche mocy, tego jadu!!!!! i tu pytanie do kolegów co by sie dało z tym samochodzikiem zrobić, jakie przewidywane efekty???? aktualny przebieg 183535. i może jakis zakładzik do polecenia okolice białegostoku????? Mile widziana wypowiedź posiadacza takiego autka po chipie....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 lutego 2011, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 320td/530d/335d e92
nie chcac isc w wieksze koszta a miec lepsze osiagi w pierwszej kolejosci program

r_e_n_i napisał(a):
może jakis zakładzik do polecenia okolice białegostoku?


z podlaskiego polecam http://www.turbodiesel.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 lutego 2011, 17:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 96
Lokalizacja: Białystok / Wysokie
Moje BMW: e46 318d
Kod silnika: m47
własnie chodzi mi o program... żadne zmiany w silniku typu zmiana turbo nie wchodzi w gre....
dzięki bardzo za szybka odpowiedź
jeszcze jedno pytanie:
na ile w miare rozsądku i bezpiecznie maksymalnie kucy można wbić to auto?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 lutego 2011, 17:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 320td/530d/335d e92
r_e_n_i napisał(a):
na ile w miare rozsądku i bezpiecznie maksymalnie kucy można wbić to auto?????

zależy od egzemplarza, tuner zrobi odpowiedni mod pod stan twojego auta :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 marca 2011, 08:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
Witam. Na poczatku chcialem wszystkich pozdrowic bo widze ze dobrze sie bawicie. Pozdrawiam takze Adriana ktorego poznalem jeszcze w momencie kiedy sie uczyl fachu i pracowal u Seby.

Pisze ta odpowiedz bo byl poruszony temat podmianki turbo z modelu sterowana grucha na turbo ze sterowaniem elektronicznym. Oto kilka danych: wejscie i wyjscie pasuje, ale mocowanie gruchy i mocowanie silnika krokowego sa inne jest mozliwosc zmiany muszli czesci zimnej ale pojawia sie kolejny problem srednica wirnika jest inna w obu turbinach i turbo ze sterowaniem elektronicznym nie ma odboju ograniczajacego sterowaniem kierownicy. To wszystko spowodowalo ze oddalem moje turbo do regeneracji a orginal ze sterowaniem elektronicznym zostal. jesli ktos potrzebuje chetnie sprzedam stan idealny(kupowalem dla siebie) wiec zadnych luzow anie wzdluznych jak i poprzecznych, lopatki nie uszkodzone brak sladow zpiaskowania. turbo wyjete z silnika ktory musialem zamontowac do mojej beci. cena na pw ale mysle ze sie dogadamy.
Rogal gratuluje zakupu ale jakos ucichlo i nie napisales jakie mody robisz.
Co do mojej beci to wpakowalem okolo 7tys by ozyla (znalazlem ja pod drzewem gdzies w majej miejscowowosci pod wroclawiem w bardzo oplakanym stanie). Ale zyje, silnik musialem wymienic mam duzo czesci z silnika, a takze duzo doswiadczen zwiazanych ze swapem(np nie wiem czy wiecie od dluzszego czasu luk nie przysyla do polski dwu masy i jest problem z tarcza sprzeglowa mowie o wersji z 6 biegowa skrzynia, podpowiem ze jak poszukasz dwunmasy do e60 lub e90 do silnika m47n204d2 to jestes w domu).
Adrian kiedy robisz dynoday chetnie przyjade na pomiar i na pogawedke bo lata sie nie widzielismy......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 marca 2011, 22:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Znalazłem post na necie:

Cytuj:
If it's any help, I believe Alpina fit a 330d turbo onto their 320d engine to make the D3 (single turbo version). It has 200bhp and can be remapped to about 240bhp I think. This also has uprated injectors and possibly intercooler. I don't know if it runs a different manifold or not though... (E90 engine though)

The later D3 version has a 123d engine in it (bi turbo) which again has 200bhp but is more responsive (smaller turbos) and can be remapped to about 250bhp - bog standard engine/turbos I think.

I think fitting a big turbo to a 320d engine will end up quite laggy unless you're very careful. A boost controller is a bit of a gimic unless you need to switch between different boost levels - an adjustable actuator will generally be a good fit and forget solution.

Hope that helps - sorry I can't help with specifics :)

Rich

ps. I hate to say it, but you would be better off selling your 320d and buying a 330d and then tweaking that.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 7 marca 2011, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
Jesli chodzilo ci o ostatnie zdanie to zgodze sie..... przez ponad rok mialem 330d 204KM. uwazam ze jest to jedyny sluszny wybor..... a ze kupilem 320d no coz....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 7 marca 2011, 21:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
nie ma jedynych słusznych wyborów :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL