BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 czerwca 2024, 18:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 27  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 26 stycznia 2015, 19:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Ma ktoś wykresy z przed i po kolektorze m54 w m52tub28? Z pierwszej strony niestety poznikały, coś niby znalazłem ale nie satysfakcjonuje mnie :D Chodzi mi o przebieg momentu, wzrasta równo w całym zakresie czy przesuwa się wyżej jak w przypadku m52 z kolektorem m50? :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 27 stycznia 2015, 19:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
Witam, u mnie po zmianie niestety ale efekt ujemny ;/ ma zamuła po prostu, dzień przed mierzyłem 0-100 = 7-7,5 sek, po zmianie kolektora na m54b30+ disa = 8-9 sek... Ktoś wie co mu dolega ? lewego powietrza raczej nie łapie, świece, odma wymienione... No i różnica dnia przed i po ;/ Proszę o rady i pomoc !

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 2 lutego 2015, 00:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Zapisałem kiedyś niektóre wykresy z tego wątku.

Piotresa Z3 M52TUB28:
Obrazek

Porównanie 328iA z dwoma egzemplarzami 330i:
Obrazek

Niestety ciężko znaleźć w sieci porównanie na jednym wykresie przebiegów przed i po zmianie kolektora. Kolega robił mod w 328Ci (kolektor z 3.0) i nie czuć żadnej poprawy w dolnym zakresie. Mi 323i delikatnie zmuliło z "dołu" (kolektor z 2.5), ale górny zakres to rekompensuje.

@Bmwwe36, sprawdź czy DISA jest sprawna i czy wszystkie czujniki podpięte. I zmierz 0-100 w różnych warunkach pogodowych. Ja np. zauważyłem, że jak jest suche powietrze, to lepiej auto się zbiera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 1 kwietnia 2015, 10:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
Znalazłem chyba przyczynę co u mnie jest nie tak... Kolektor kupiłem razem z DISą, założyłem, miało być ok jak to wszyscy piszą... walczyłem ze wszystkim, odma, przewody, pryskałem plakami, samostartami, żadnych zmian w zakresie obrotów... Dziś wyciągam DISę, a tu takie czaromary....

Obrazek

Widać jakby ktoś chciał tą klapkę zgrzać żeby była ciągle zamknięta... Normalnie brak słów...

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 1 kwietnia 2015, 10:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
miejmy nadieje ze bolec zabezpieczajacy i reszta DISY nie zostala w kolektorze :P

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 1 kwietnia 2015, 11:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
Kolego, widać ze to jest ucięte... taką całość kupiłem z przeróbką ... ;/ Teraz tylko szukać nowej Disy... ;/

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 14 kwietnia 2015, 19:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52
i jaki efekt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 16:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
Dalej to samo... wracam do serii ;/ 1000+ PLN wyrzucone w błoto... ;/

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 31 maja 2015, 12:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
https://youtu.be/NLxLZ18A2Pc - po paru małych poprawkach jedzie, ale myślę że to jeszcze nie jest to :-)

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 11 czerwca 2015, 09:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
Czyli nie warto na seryjnych mapach ? Może dopiero jest sens wymiana kolektora + mapa. Mam takie domysły że sama mapa by dała poprawę. Kiedyś w M42B18 wkładałem gotowca (sam scalak z mapą) i była różnica. Od tamtej pory zmieniłem zdanie że w silnikach bez turbo nie opłaca się zmieniać map. To w M52TU powinna być jeszcze większa różnica. Znacie kogoś co robił same mapy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 13 czerwca 2015, 15:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
lucasp napisał(a):
Czyli nie warto na seryjnych mapach ? Może dopiero jest sens wymiana kolektora + mapa. Mam takie domysły że sama mapa by dała poprawę. Kiedyś w M42B18 wkładałem gotowca (sam scalak z mapą) i była różnica. Od tamtej pory zmieniłem zdanie że w silnikach bez turbo nie opłaca się zmieniać map. To w M52TU powinna być jeszcze większa różnica. Znacie kogoś co robił same mapy ?


Kolego, ja zauważyłem też że silnik się jakis czas adaptuje :) Filmik numer 2:

https://www.youtube.com/watch?v=XrwQ2S0wYZE

Jak zrobie za jakis czas remap (jesli znajde za rozsadna cene) to wrzuce nastepny, a narazie jestem naprawde zadowolony z efektow bo jest lepiej niz seria :) teraz sie czuje ze ciagnie do samego konca wczesniej bylo czuc ze juz przy 5,5tys wysiadal :)

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 14 czerwca 2015, 17:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Bmwwe36 napisał(a):
po paru małych poprawkach jedzie, ale myślę że to jeszcze nie jest to :-)

A jakie to były poprawki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 14 czerwca 2015, 20:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
Elvis90 napisał(a):
Bmwwe36 napisał(a):
po paru małych poprawkach jedzie, ale myślę że to jeszcze nie jest to :-)

A jakie to były poprawki?


uszczelnienie dolotu za przeplywomierzem :) wymiana obu gum :)

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 2 sierpnia 2015, 20:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: M52B28TU, M50B25
Witam, ma ktos na sprzedaz adapter z m52b28Tu na b30 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, 21:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: M52B28TU, M50B25
Nikt nie ma taki adapter/flansze ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 6 sierpnia 2015, 19:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
Napisz do piotresa, jakiś czas temu sprzedawał, może jeszcze ma bądź tobie zrobi :-)

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 11 sierpnia 2015, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: e46 323ci
Kod silnika: m52
Witam, mam e46 323 Ci czyli m52tub25 i teraz mam pytanie czy warto zmieniać dolot w tym silniku bo czytając ten temat już sie zgubiłem :) Ogólnie musze zregenerować vanosa więc odrazu moznaby było zrobić coś takiego jeżeli to ma jakikolwiek sens w tym silniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 12 sierpnia 2015, 01:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Z tego, co czytalem to zmiana wlasnie w 323 i 328 kolektora najlepiej od 330, daje najlepsze efekty. Dorzuc wkladke lub odizolowany stozek np k&n, wrzuc wydech od 330, jesli bedzie pasowac (323 jedna rura, a 330 dwie przez cala dlugosc) i zrob program lub jakiegos chipsa. Powinno to cos dac, a po vanosie juz powinno byc naprawde dobrze. Jakie parametry uzyskasz, tego nie wiem, ale byc moze 200KM, wiec bylbys zadowolony.
To tyle ile wyczytalem w necie i na tym forum. Jesli sie myle, niech mnie ktos poprawi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 13 sierpnia 2015, 07:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
barman_2000, ja zakładałem z M54B22/B25 w takim samym silniku jak Twój i różnica w mocy po kilkuset km na plus. Setka w 7s:
https://youtu.be/FTEHIbSAVvw
Ale dół mi się zepsuł, bo DISA, z którą kupiłem dolot była uszkodzona. Jak jeszcze miałem kolektor seryjny to też ten "zawór" wymieniałem i dobre ~10% momentu przybyło.
Według mnie ten SWAP ma sens tylko pod warunkiem zamontowania w pełni sprawnej DISY. A jak chcesz iść dalej i relatywnie małym kosztem to zrób zimny dolot (tylko poczytaj o stożkach, bo one często powodują spadek momentu w dolnym zakresie). I tak jak kolega podpowiada, dobrze by było założyć wydech z 3.0 na podwójnej rurze - wtedy i dźwięk się drastycznie poprawi :) Słyszałem kiedyś, że katalizatory w M52TU i M54 blokują trochę mocy i najlepiej założyć bodajże ze starszego 2.8 na pojedynczym Vanosie. Ale poczytaj o tym, bo nie pamiętam dokładnie jak z tym było. Na koniec warto zrobić program, żeby wszystko zsynchronizować i okolice 200 KM powinieneś osiągnąć ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 13 sierpnia 2015, 09:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Ladnie sie zbiera jak na 323. Robiles cos poza zmiana kolektora?

Kazdy silnik da sie przerobic, tylko nie kazdy warto. Akurat z tego, co czytalem to wolnossace bmw czy to r6 czy v8 mozna niezle podciagnac, zmieniajac dolot,wydech i robiac program/chipsa.
Ktos tu na forum mial zrobiona 330ci na 272km i ponad 300Nm z 220km. Zmienil wydech,dolot na stozku,koletory i pozniej chipsa wrzucil.

Ktos inny mial 328 zrobione na 235km i podobno mial robic na wiecej, ale nie pamietam kto i jaki teraz ma wynik.
Katalizatory napewno sa juz tez zapchane po takim czasie, wiec mozna wywalic, ale u kogos kto ma pojecie, bo bedzie problem z sondami.
Nie wiem na jakim paliwie latasz, ale samo uzycie np shell nitro+, powinno juz polepszyc osiagi ze wzgledu na wysoka liczbe oktanow,zamiast 95 jak duzo ludzi stosuje. Sprawdz tez czujnik polozenia walka ssacego i wydechowego,swiece,cewki,filtr paliwa.
Moja 323 byla zamulona az tak, ze objezdzalem moja dziewczyne w niej gdy jezdzilem 206 1.6 16v. Ze startu cisnalem jak szalony, ale pug byl w stanie bdb.
Okazalo sie, ze wlasnie to wszystko mulilo ja strasznie, a po wymianie i wrzuceniu wkladki k&n+dolot ze zderzaka i powiekszenie kanalow do nerek dalo naprawde poprawe osiagow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 27  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL