BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2024, 10:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 27  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 13 sierpnia 2015, 16:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: e46 323ci
Kod silnika: m52
No fajnie to wyglada, ciekawy jestem czy wydech z 330 pasuje bez wiekszego rzeźbienia do 323. U mnie na poczatku do zrobienia jest Vanos bo auto ma już ponad 300 tys i 15 lat. Świece i cewki zrobione, filtry też. Potem pomyśle o zmianie kolektora, przejściówke pod przepustnice sa na eBayu. Teraz pytanie czy lepszy kolektor będzie z B25 czy z B30 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 13 sierpnia 2015, 23:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
W tym temacie na poczatku mozesz znalezc wykresy, a jesli nie ma ich juz, to bierz od 3.0 i sprawdz dise, jak koledzy wczesniej pisali. Jak cos to wymien i ciesz sie wzrostem mocy i momentu. Koniecznie wrzuc wkladke, a odczujesz jeszcze wieksza roznice. Stozek nie warto, bo da to samo co wkladka z rura dociagnieta do zderzaka. Sprobuj cos z nerkami pokombinowac, aby wiecej powietrza zbieraly,najlepiej cos w stylu air scoops. W turbo niewiel da, ale wolnossak juz bedzie lepiej sie zbieral. Wydech powinien podejsc bez wiekszych problemow, gdyz budowa ukladu od silnika do walu jest podobna w m52 i m54.

Jeszcze raz dla porownania roznice kanalow w kolektorach
http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat ... ber033.JPG

W 323 masz od polowy jedna rure do tlumika, a w 330 leca dwie przez caly uklad, wiec cos powinno dac. Nie mam pojecia jak jest z kolektorami wydechowymi. Mozesz sprobowac jakies ta technix, ale to chinczyk. Inne firmy sa drogie, nawet bardzo, np supersprint. Jesli chcesz tanio, to dolot z kolektorem wydech 3.0 i chips/program. Poczujesz roznice napewno.


Jak bedziesz robic vanosa, to zdejmij kolektor przy okazji,zeby nie bylo niespodzianek. Sprawdz link, ktory podeslalem, aby zobaczyc jakie masz wloty w kolektorze. Jesli masz wieksze, to nie zmianiej, bo nic wymiana nie da. Wrzuc wtedy wydech, dolot i chip.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 14 sierpnia 2015, 17:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: e46 323ci
Kod silnika: m52
Dzięki za rady, teraz zaczynam powolne kompletowanie gratow i będe ruszać z robotą ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 14 sierpnia 2015, 21:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Punisher napisał(a):
Ladnie sie zbiera jak na 323. Robiles cos poza zmiana kolektora?
Nic nie robiłem więcej.
Co do wysokiego przebiegu to zobacz sobie moje inne filmy na YT. Miałem drugą 323i z tym samym silnikiem oraz przebiegiem 280 kkm (kompletna seria) i ona dokładnie taka samo przyspieszała jak pierwsza, czyli 7,6 s do setki. Wrzuciłem także filmik z elastycznością 80-120 km/h na V biegu. Jak widać przebieg rzędu 300 tys. km nie robi wrażenia na silnikach R6 :)

@Punisher, złe zdjęcie pokazujesz. To nie są kolektory z M52TU ani z M54. Tutaj widać różnicę:
http://i.imgur.com/j4x0rGE.jpg
Ten niżej jest z M54 i otwory idealnie pokrywają się z kształtem kanałów w głowicy. W M52TU jest schodek. Stąd po SWAPie dolotu przyrost w górnym zakresie obrotów, jednak u niektórych odczuwalnie słabszy dół (info z zagranicznych forów).
A co do różnicy w samych kolektorach z M54 to ten kanał gdzie DISA wchodzi jest w 3.0 szerszy. Widać to przyglądając się zaworom DISA:
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/842/e9cy.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/841/a9ns.jpg
Po lewej mamy M54B30, na środku M54B22/B25 oraz po prawej M52TU. Kanał, w który wchodzi DISA otwiera się na wysokich obrotach, dlatego B30 mając większy przekrój daje najlepsze przyrosty mocy, ale niewiele większe niż B22/B25, bo najważniejsze są te kanały od strony głowicy. Osobiście nie dopłacałbym do kompletnego dolotu z 3.0 dla tych 2-3 KM. Lepiej zaoszczędzone pieniądze wydać na tłumik ;)
Teraz masz taki wydech:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AM31-EUR-08-1999-E46-BMW-323i&diagId=18_0320
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AM31-EUR-08-1999-E46-BMW-323i&diagId=18_0326
Kawałkiem za katalizatorami jest podwójna rura, a dalej do końcowej puchy pojedyncza.
Tobie natomiast trzeba coś takiego, co pasuje plug&play:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=ET55-EUR-12-2002-E46-BMW-330i&diagId=18_0426
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=ET55-EUR-12-2002-E46-BMW-330i&diagId=18_0435
Przy czym 3.0 miewało też taki na pojedynczej rurze, więc szukaj wyłącznie aukcji z rzeczywistymi zdjęciami. Powodzenia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 15 sierpnia 2015, 00:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Moj blad z tymi kolektorami. To sa od m50.

Mojej dziewczyny tata mial 523i z przebiegiem ok 400tys km i dalej cisnela ostro. Wystarczy dbac i wymieniac wszystko na czas.

Te 3.0 z pojedynczym wydechem, to chyba pierwsze roczniki 99-2000, a pozniej byly na podwojnej. Z tego, co wiem to m54 2.2 i 2.5 mialy juz podwojne rury na wydechu. Jesli ktos chce tanio to wlasnie wydech 3.0, dolot nawet bez zmiany kolektora i program. Mysle, ze 30KM/20-30Nm jest do zrobienia bez problemu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 15 sierpnia 2015, 13:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: e46 323ci
Kod silnika: m52
Dzieki Elvis za lepsze rozszerzenie tematu, i opinię o wydechu bo ja właśnie przeglądałem te zdjęcia ale nie byłem pewny czy to spasuje bez większego rzeźbienie. No moja właśnie skończyła 300 tys i dlatego chce zrobić Vanosa no i coś podkręcić. Skoro nie warto pchać sie w 3 litrowy to biore ten od 2.5 bo zawór disa jest tańszy. Mnie nie chodzi o nie wiadomo jaką moc, ale jak da się zrobić ok 200 KM to będe zadowolony bo auto mam zadbane i silnik jest w porzątku więc po co zmieniać ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 14:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: M52B28TU, M50B25
A jak sprawdzic czy zawor disa jest sprawny ? I czy posiada ktos moze do m54b30 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 19 sierpnia 2015, 21:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Jeżeli jest na wierzchu, to wystarczy zamknąć klapkę, zatkać taki mały otworek przy elektrozaworze i puścić klapkę. Jeżeli się nie otworzy sama przez w ciągu kilkunastu sekund, to można uznać, że jest sprawna. Najlepiej jednak jak jest zamontowana w kolektorze, bo może tak być, iż zatarła się klapka w obudowie i podciśnienie nie daje rady jej zamykać. Do sprawdzenia działania najlepiej poprosić drugą osobę, która będzie odpalała i gasiła auto. Ty wtedy musisz obserwować czy cięgno DISY się przesuwa, ponieważ auto na obrotach jałowych ma DISĘ zamkniętą, a po zgaszeniu brak podciśnienia w kolektorze powoduje jej otwarcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 7 października 2015, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: elw
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tu28
witam Panowie, ktoś wie gdzie dostane ten adapter przepustnicy z m52tu do m54b30? pisalem do pietresa ale milczy... ma ktos jakies linki do aukcji? z gory dzieki. a i ma ktos moze z Was taki kolektor z m54b30 na sprzedaz z disa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 25 października 2015, 00:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28
Witam Panowie.

Mam podobne pytanie gdzie dostanę adapter z m52tub28 do m54b30?
Ogólnie lepiej zmienić na b25 czy b30? Gdzie będzie większy przysrost?
Zmiana przepływki i przepustnicy coś da na większą np od b30? Tylko nie wiem czy (od b30) tam przepustnica nie są elektroniczne, więc pewnie nie podejdzie?
A Poszerzenie np tej gumowej rury od dolotu dużo da? Myślę o wyspawaniu większej jeżeli będzie efekt będzie współmierny z przyrostem?
Doradźcie mi jak najlepiej puścić filter i jaki wybrać? Wybrać stożek i dorobić do niego osłonę od strony silnika żeby nie zasysał ciepłego powietrza i zostawić go w miejscu starego filtra? Czy może przenieść go pod zderzak z filtrem stożkowym żeby łapał zimne powietrze, ale wtedy jest kolejna rzecz do zmiany w mapie, mam racje? Czy jaki filter najlepiej wybrać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 25 października 2015, 07:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
A czytać to bozia nauczyła ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 25 października 2015, 11:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Zalezy czego chcesz po tych modach.
Zarzuc wkladke filtra k&n albo inna przelotowa do ori puchy, zrob cos takiego


Obrazek

Do tego dorob dolot do zderzaka jak m3 csl najlepiej albo m3 do puchy

Obrazek

Obrazek

Sprobuj zamontowac wydech od 330 i zrob chipsa gdzies w dobrej firmie.
Masz gwarantowane ponad 200KM i kolo 300Nm po tym wszystkim. Ktos tu na poczatku wrzucal wykresy przy poszczegolnych modach. Poszukaj, co ile daje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 25 października 2015, 13:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
Zalezy czego chcesz po tych modach.
Zarzuc wkladke filtra k&n albo inna przelotowa do ori puchy, zrob cos takiego


Obrazek

Do tego dorob dolot do zderzaka jak m3 csl najlepiej albo m3 do puchy

Obrazek

Obrazek


Więc mówisz że lepszy jest ori pucha niż stożek ?;-). Bo mam ori puche więc z tą modyfikacją nie będzie problemu.

Chciał bym jak najwięcej wyciągnąć hp i nm.

Podpowiesz gdzie dostanie adaptery pod kolektory, bo ciężko z tym. Jak nikt już tego nie posiada to będę musiał dorobić na własną rękę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 25 października 2015, 16:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Seba944, przeczytaj cały temat to znajdziesz odpowiedzi na większość pytań.
Rury dolotowe nic nie pomogą, gardłem jest przepustnica, ale nie wymienisz jej, bo B30 ma elektroniczną + potencjometr przy pedale gazu.
Adapter możesz dorobić samemu z kawałka blachy duraluminiowej o grubości około 10 mm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 25 października 2015, 16:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Elvis90 napisał(a):
Seba944
Rury dolotowe nic nie pomogą

Oj mylisz się :) Niedługo wkleję wykresy m52tub25 na seryjnym dolocie i takim moim. Przepustnica wielce istotnym elementem nie jest :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 25 października 2015, 19:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Dokladnie tak jak napisal Adamo
Podstawa w tuningu to dolot zimnego powietrza z filtrem o wiekszym przeplywie, wydech z kolektorami lub bez, najlepiej bez katow oraz program lub chip w zaleznosci jaki jest rocznik samochodu.
Tu na forum bylo 330ci e46 z wydechem,dolotem na stozku i chip. Z 220km skoczyl na chyba 260-270km i moment obrotowy powyzej 300Nm. Do setki mial chyba 6 sekund, wiec bardzo ladnie.


O budowe dolotu to bardziej chodzilo mi o prostote montazu. Stozek trzeba dorabiac do przepustnicy jesli jest uniwersalny i zrobic obudowe, ktora izoluje od cieplego powietrza. Ja mialem wnetrze wyklejone folia aluminiowa za grosze i w puszce bylo o wiele zimniej niz przedtem.
Dorzucisz filtr i dolot ze zderzaka, a bedziesz mial powyzej 110km/h o wiele zimniej. Spadek temperatury w dolocie o ok 20st. celcjusza to przyrost mocy o ok 10KM jak sie nie myle, dlatego sa takie przyrosty.
Widzialem wiekszosc bmw, ktore sa zldawione dolotem, aby nie bylo slychac zasysanego powietrza.
Ja po wrzuceniu tylko wkladki bmc do 325d od razu slysze jak turbo zasysa i lepiej oddycha, a na papierze tego nie bylo i byl dol troche gorszy, ze o koncowych obrotach nie wspomne. To samo mialem w e46 323ci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 26 października 2015, 01:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28
W tej chwili mam założony zwykły stożek o sr70mm i przy niskich obrotach słychać świst powietrza przelatującego przez układ więc robi robotę za 40 zł, ogólnie poprawiła się akustyka wydechu. A teraz pora zabrać się za resztę.

Wczoraj mając folię aluminiową obkleiłem całą rurę dolotową ale to początek modyfikacji ;-).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 26 października 2015, 10:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Ta folia to w formie wizualnych modyfikacji? :D Akustyka wydechu się nie zmieniła, silnik lepiej słychać od strony dolotu bo jest odetkany, stożki za 40zł może i dobrze przepuszczają powietrze ale i wszelki syf ;)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 26 października 2015, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28
Taśma termoizolacyjna obniży temperaturę w dolocie? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 26 października 2015, 16:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Nie obniży bo nie ma co obniżać. Podczas przyśpieszania przepływ powietrza jest tak duży, że nie ma opcji aby zdążyło się rozgrzać. Jeśli na zewnątrz masz 15* to na przepustnicy będziesz miał tyle samo przy doprowadzonym powietrzu do filtra :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 27  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL