BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 07:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 149 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 19:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 2464
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
ja miałem stożek w 325i i zmieniłem na ori.dolot i jest dużo lepiej.Równo rozwija moc na każdej prędkości obrotowej a ze stożkiem było różnie no i z niskich obrotów była zmulona.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 20:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
ja dzisiaj sprawdzalem swoje auto na stozku i na ori filtrze.
no i wnioski sa nastepujace:

*max moc w obu przypadkach byla identyczna no ale srednia na stozku byla o 5km mniejsza
*moment na ori filtrze byl w calym zakresie o jakies 10Nm wiekszy

takie male roznice byly tylko dlatego ze stozek nie byl zamontowany odrazu za przeplywomierzem tylko rura spiro doprowadzony az do wlotu kolo lampy. wlasciciel hamowni (kreator mocy) powiedzial ze jak jeszcze troche zwieksze odleglosc miedzy filtrem a przeplywka to osiagi beda identyczne i bede mogl sie rozkoszowac dzwiekiem stozka bez zadnych strat mocy :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2009, 10:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
to ja juz nie czaje :zakrecony: wszedzie mówią ze w bmw im stożek(airbox) dalej od przeplywki tym gorzej,wiec masz jeszcze zwiekszac odległosc stozka od przepływki?chyba zmniejszac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2009, 16:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 86
Lokalizacja: Poznan
Siemanko.
Dnia dzisiejszego otrzymałem paczkę:)
Zainstalowałem stożek w miejsce ori, ale spodu puczki nie usuwałem aby powietrze mogło się dostawać tak jak wcześniej.
Dodam ze mam e36 M44B19 i muszę powiedzieć że zmiany są w 4 garach na plus.
pozdrawiam

_________________
-->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=40414 <<--


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 13:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Ja niestety mam problem ponieważ mam LPG i nie da rady nic zmienić na lepeiej już chyba ;-(, zapraszam tu : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=40119 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 18:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam szanownych kolegow.Mam takie pytanko odnosnie stozka.Tak +/- jaka jest strata mocy w 2,8i (seria)z ori a ze stozkiem.

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 18:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam szanownych kolegow.Mam takie pytanko odnosnie stozka.Tak +/- jaka jest strata mocy w 2,8i (seria)z ori a ze stozkiem.

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 18:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
U mnie w 2,5 porownanie na stozku i na fabrycznym filtrze wygladalo tak
Obrazek

z tym ze pomiar robiony byl bez czolowego nawiewu powietrza. mysle ze jak by byl nawiew to oba wykresy byly by takie same, bo tak to stozek stojac w miejscu zaciagal troche cieplego powietrza choc jest umiejscowiony za lampa gdzie fabryczny filtr zaciagal powietrze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Witam! Mam 316 ti z 2004 roku i od jakiegoś czasu zastanawiam się nad założeniem stożka. Poczytałem troche w internecie (strona Chojnackiego, forum, itd..)co mnie jednak mocno zniechęciło. Znalazłem na stronie K&N stożek dedykowany do mojej beatki: http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-0538
W związku z tym że jest to zestaw przeznaczony do silnika N46B18 to czy wciąż istnieje ryzyko że filtr więcej zaszkodzi niż pomoże? Alternatywnie mógłbym kupić wkładke sportową, ale tak szczerze... :wstyd: stożek jednak bardziej "rasowo" wygląda (i podobno brzmi) :] Jak uważacie jest sens to zamawiać czy lepsza wkładka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 12:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1192
Lokalizacja: z CSW
Moje BMW: W poszukiwaniu :]
Poczytaj trochę wszystko tu jest,ja nie polecam stożka tylko wkład,
fakt faktem stożek ładnie brzmi pod maską ale czy warto go zakładać kosztem osiągów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 17:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Tylko, że właśnie się zastanawiam (biorąc pod uwagę to co pisano wcześniej o stożkach na forum) jeśli ten filtr jest dedykowany do mojego silnik to czy może jednak nie spowoduje obiecywanego wzrostu mocy i momentu. Z tego co czytałem kwestią złego działania stożka było albo złe umiejscowienie (za ciepłe powietrze, za krótka rura dolotowa, itp) albo jakieś niewydolność ECU. Już w sumie i tak jestem zdecydowany na wkładkę, ale chciałbym mieć całkowitą pewność (stożka trzeba by sprowadzać ze stanów więc mogę go kupić teraz albo nigdy :D)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 00:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: Torun - Kilkenny
Kod silnika: m54b25
Tak to jest jak sie zezbi samemu. Niby jest dolot, niby stozek oddzielony a jednak jakos to nie dziala. W moim M52b25 caly czas jezdzilem na stozku zalozonym "pozadnie" samemu. Dla porownania zalozylem ori i nie czulem zadnych zmian. Dostalem jednak do przetestowania model K & N FPIK 57-1000 i powiem tylko tyle. Orginalny zestaw zrobiony pod konkretny samochod WYMIATA. Roznica byla odczuwalna. Niestety zestaw jest bardzo drogi koszt ok 1000zl.

_________________
Ride or Die, you talk it we live it...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 23:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: P-Ăą
To Ja mam pytanie z innej beczki. Jak to jest z montażem stożka w aucie z automatyczną skrzynią biegów (step) ??? Moje autko to 318 CI coupe 2.0 l (147 koników) z 2004 roku. Ma ktoś pojęcie na ten temat ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 23:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 213
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
ja dziś założyłem wkładkę simota za 90pln, bo po przeczytanych tu opiniach wydawał mi się to lepszy wybór niż zakładanie stożka i lekko odczuwalna różnica jest :] Nie wiem jak jest ze stożkami ale ta wkładka w porównaniu do starej oryginalnej wydaje mi się lepsza :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: stożek w e 34 m20
PostNapisane: 15 lipca 2009, 07:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: warszawa
jak zamontować filtr stożkowy w e34 m20 525???????
wydaje mi się że należy w tym celu odłączyć przepływomierz?
mam zamontowany również blos i czy ten filtr należy zamontować właśnie na nim ?

_________________
pol


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 19:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
W kwestii stożków proponuje prześledzic ten temat są tam wykresy z hamowni zrobione przeze mnie gdzie widac że niektóry filtry stożkowe dają przyrost i to nie mały, test robiony tego samego dnia w tych samych warunkach. ciśnienie, temperatura, siła docisku do rolek:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=516968#516968

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 11:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Praktycznie każdemu stożek obcina moc.
Nie wiem jaki w ogóle jest sens sobie tym gitarę zawracać i robić w aucie rzeźby i patenty.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 11:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Kyokushin, b duzo zalezy, jak sie ten stozek zamontuje. np -grzechu-, ma zalozony stozek ITB i ma potwierdzony przyrost mocy wykresem przed i po zaloezniu

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] STOŻEK W BMW
PostNapisane: 16 września 2010, 11:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1520
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: było E36 320i coupe
Garaż: moja była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=63374
nie chce zakladac nowego tematu, a ten taki ogolny chyba pasuje do mojego pytania.
otoz mam airbox carbon simoty ten najwiekszy a moje pytanie brzmi czy ten stozek powinien byc nasaczany olejkiem przed zalozeniem?jedni zakladaja normalnie bez nasaczania, znowu tu na aukcji http://allegro.pl/simota-filtr-stozkowy ... 41826.html pisza aby przed uzyciem nasaczyc.....ja osobiscie uwazam ze powinienem go nasaczyc ale chce jeszcze poznac wasze zdanie i ewentualne doswiadczenia na ten temat

_________________
Zobacz mojego byłego germańca viewtopic.php?f=6&t=63374


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] STOŻEK W BMW
PostNapisane: 16 września 2010, 12:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 710
Lokalizacja: Znienadzka
Kod silnika: M50 M52 aa i M20
Temat ze stożkiem nigdy się nie skończy :P

Sprawa jest prosta idę do sklepu kupuje stożek za 40zł zakładam i i po chwili jazdy już wiem czy chce tak jeździć czy nie :D

Można też blachą oddzielić jak się nie kupi z airboxem.

Sprawa wiadoma obcina moc nie daje zbyt wiele ale za to ten piękny dźwięk to najbardziej kusi :D :D :D

oj Panowie :D :D

Dedykowany dolot pod konkretne auto i silnik pewnie za wiele nie zaszkodzi ;) ;) ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2230 >> 318i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=1771 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=10133 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=45445 >> 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=76576 >>320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 149 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL