BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, 23:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 45
Moje BMW: 3 x 3er
Kod silnika: m50b20 i m50b25
Garaż: obecnie trzy czarnule e36 320i qp / e36 320i sedan / e36 325i qp
Witam wszystkich Forumowiczy.
Planuje doładowac swoje seryjne "m50b25 bez vanosa" kompresorem (Eaton m62) do tego intercooler i jakiś sportowy filtr powietrza, to wszystko połaczone ze sobą aluminiowymi rórami +60mm i sylikonowymi złaczkami.
Co będe potrzebowal koniecznie do tego modu?a co by sie przydalo ale nie jest konieczne?oczywiście poza(kompressorem,intercoolerem,filtrem powietrza i rórami do polączenia tego wszystkiego)
po tym wszystkim planuje jeszcze zmienić wtryskiwacze na wieksze, a dokladniej to na takie od e36 m3 3.0, i zamontować blow off-a, no i pewnie będzie trzeba coś z elektroniki,,
moc jaką chciał bym osiągnąć, to taka która będzie wmiare bezpieczna dla mojego m50(tak żebym po miesiacu jazdy nie musial zmieniac silnika bo korba wyjdzie bokiem itp)wiadomo że przy zwiększaniu mocy silnik jest narażony na szybsze zużycie, ale myśle że jak bym mial jakieś 50-max70km więcej to chyba tragedii z nim nie bedzie, zwłaszcza przy mojej jeżdzie która ewidentnie zalicza sie do spokojnej, ale chyba jak każdy, lubie czasami troszke poszaleć
celuje tak w 240-260km, czytalem gdzieś w necie, jak z takiego samego silnika wydusili 290km przy użyciu kompressora eaton tylko niepamiętam dokladnie czy był to eaton m62 czy m90.
Z tego co sie dowiedzialem to bezpieczne doladowanie tego silnika bez koniecznosci odprezania wynosi 0.5bara, i narazie w moich planach bylo by max 0.5 nie więcej.
Ogulnie to byłby narazie tuning samego ukladu dolotowego, niechce bynajmniej na dzień dzisiajszy nic ruszac w srodku.
Poszukuje kogoś kto sie na tym dobrze zna, aby sie poradzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 09:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
M62 moze nie dać rady przy 2,5L i na wyższych obrotach będzie spadać doładowanie, celował bym raczej w M90 którego minusem jest jego rozmiar.
Musisz jeszcze kupić przynajmniej czujnik AFR + wskaźnik
EcuMastera którym podlejesz więcej paliwa i jak wtryskiwacze nie dadzą rady to wydajniejsze wtryski + ktoś musi to wystroić.
Nie wiem czy chcesz przepustnice umieścić przed kompresorem czy za.
Dla łatwości konstrukcji dał bym kompresor przed przepustnicą aby jej nie ruszać i dołożył dobry blow-off którego ujście podpiął bym przed kompresor + drugi dla efektu dźwiękowego. Muszą być dwa bo stosując jeden z ujściem w powietrze by ci cały czas syczał po zamknięciu przepustnicy.
Można to wystroić tak że podczas spokojnej jazdy kompresor stoi w miejscu a jak depniesz to zaczyna ładować :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 10:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Jaki masz budżet na to wszystko ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 10:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 45
Moje BMW: 3 x 3er
Kod silnika: m50b20 i m50b25
Garaż: obecnie trzy czarnule e36 320i qp / e36 320i sedan / e36 325i qp
czytalem opis m62 i pisalo ze jest od 2.0l do 4.0l, więc wywnioskowalem z tego ze do mojego 2.5l podejdzie w sam raz.
chyba wiekszym minusem m90 jest dostepność, nigdzie niemoge go znaleść..
czujnik AFR, on jest do pomiaru doładowania?
no włąśnie, jeśli chodzi o wystrojenie tego wszystkiego, znacie kogoś kto sie tym trudni? najlepiej z łodzkiego.
jeśli chodzi o przepustnice, to niemam pojęcia, jak będzie lepiej,
może jakieś plusy i minusy umieszczenie przed i za?
aa i jeszcze co z przeplywką i sondą?
jakie blow off-y zakupić?na co zwrucić uwagę?

zainteresowała mnie tez taka fajna sprawa o ktorej czytalem gdzies w necie, mianowicie wyczytalem ze eatony wystepowaly z kułkiem na elektromagnesie przy pomocy którego można sobie włanczac i wyłanczac kompresa kiedy sie chce. np.na codzien wylączony, a jak by chciał troche poszaleć to włanczasz, (tylko jak to by trzeba było z tym zrobic? po odłączeniu napędu kompressora, z kad silnik bedzie ciągnoł powietrze??)

jaki filtr powietrza do tego polecacie? bo ja myśle o czymś takim http://moto.allegro.pl/filtr-stozkowy-s ... 31633.html bedzie dobry czy macie w podobnej cenie cos lepszego?
jakiej średnicy minimum zastosowac rury?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 10:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 45
Moje BMW: 3 x 3er
Kod silnika: m50b20 i m50b25
Garaż: obecnie trzy czarnule e36 320i qp / e36 320i sedan / e36 325i qp
Bobby Vintage napisał(a):
Jaki masz budżet na to wszystko ?

niewiem dokładnie, tak na oko to myśle ze w 3tys to sie zmieszcze..
najlepiej jaknajtaniej ale jednocześnie solidnie, niechce tak bardzo drogo bo jak bym mial wywalić na tą przeróbke ze 6 czy 7 tys to wolał bym zrobić swap na s50b32 i miałbym ponad 300km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 12:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Daniel-ptb napisał(a):
Bobby Vintage napisał(a):
Jaki masz budżet na to wszystko ?

tak na oko to myśle ze w 3tys to sie zmieszcze..

Czuje w kościach, że mało.

Tak po za tym to

Darek napisał(a):
na oko to chłop umarł jak mawi moj ojciec:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 12:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Poczytaj najpierw trochę więcej o teorii silników doładowanych, pooglądaj inne podobne projekty (turbobmw.pl), dozbieraj kasy i za rok/dwa przemyśl sprawę jeszcze raz.

I popracuj nad ortografią.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 13:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
3000zł to kosztuje swap na M52B28 a i tak często brakuje :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 13:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
Benyy napisał(a):
3000zł to kosztuje swap na M52B28 a i tak często brakuje :rotfl:

Chyba Beny u Ciebie pod chałupą...

Jakoś mnie nie dziwi, że znowu wyszły bajki i bajeczki za 3k pln :P Nie ta kasa, nie te doświadczenie, a i tak albo skończy się na ślimaku albo na S50Bxx, bo okaże się, że się po prostu nie opłaca.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 13:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Daniel-ptb napisał(a):
czujnik AFR, on jest do pomiaru doładowania?

A po tym pytaniu wiadomo, że nie masz wogóle pojęcia o co chodzi, więc lepiej dozbieraj kasy i oddaj do przeróbki
komuś kto to ogarnia ;)

AFR (Air fuel ratio) stosunek paliwa do powietrza

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 13:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Swap na M52b28 to 3 tysie = kompletny silnik z osprzętem :) gdzie tam robocizna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 14:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Za 3tys to zbyt nie poszalejesz

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 14:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Daniel-ptb napisał(a):
tak na oko to myśle ze w 3tys to sie zmieszcze..


Wiedziałem :rotfl:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 14:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Daniel-ptb napisał(a):
niechce tak bardzo drogo bo jak bym mial wywalić na tą przeróbke ze 6 czy 7 tys to wolał bym zrobić swap na s50b32 i miałbym ponad 300km


że to przeoczyłem !! :rotfl:

Daniel-ptb,
Wiek: 19
:oczami:


Wrzucenie kompresora to koszt sporo niż 7 tysięcy, za które chciałbyś zrobić swapa na s50b32 :rotfl:
Gdyby to kosztowało 3 tysie, to każdy na forum miałby kompresor w aucie...

a Swap na b32 to też nie jest koszt 7 tysięcy, bo wtedy co drugi na forum by mial taki silnik wrzucony....


sam silnik s50b30 + osprzet kosztuje tyle:
http://allegro.pl/silnik-bmw-e36-m3-3-0 ... 83450.html
dodaj do tego robocizne...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 15:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Eaton 1400 na allegro,
Ecumaster 700,
Jak stroi jakiś spec to około 1000zł albo samemu to plus lc1 za 700zł,
Jakaś tam używka IC za 100pare złotych,
Blow off,
Stado rurek do poskładania dolotu, mocowanie kompresora i pasek... Grosze...
No i wtryski, z m3 bez sensu przy takich mocach, nie wiem czy seryjne uciągną to ale z m52b28 na pewno a sporo tańsze. W 3 tys ciężko ale będzie blisko :D
Nie słuchaj ekspertów i działaj, zobaczymy kto będzie śmiał się ostatni na światłach ;)
Wysadzisz silnik... Trudno się mówi, będziesz miał większa wiedzę przy następnym :D
W sumie to wejdź na turbobmw.pl przeczytaj od deski do deski i już masz jako taką wiedzę. Pytań nie musisz zadawać bo w zasadzie zostało tam wszystko napisane :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 15:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Za te trzy kółka ma być tanio i solidnie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 17:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
To ja już to uwzględniłem :rotfl:
Można pominąć strojenie, intercooler i zawór upustowy :D Za kompressor po co płacić 1400 jak na allegro jest i za 600zł. Wtedy mieścimy się w 1000zł.
Trochę silnik wytrzyma :D

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 17:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Zacznij od tego tematu http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=51841

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 17:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Za 3000 tys to kup sobie lepiej fajne zawieszenie a nie kompresor. Widze ze nie masz o tym pojecia ile to wszystko kosztuje. Bez minimum 10 tys nie podchodz do tematu no i oczywiscie jezeli sam tego nie bedziesz umial serwisowac i naprawiac to dolicz worek pieniedzy co miesiac na ewentualne naprawy , itp

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 17:58 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Kolego albo tanio albo solidnie to nie idzie w parze ;) no chyba że nieszczęścia chodzą parami ... a jak tak to już widzę kupę Twoich tematów
Cytuj:
m50b25 bez vanosa" kompresorem (Eaton m62)
grzeje się , nie chodzi równo , nie odpala , pali sto/sto itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL