BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 19:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 45
Moje BMW: 3 x 3er
Kod silnika: m50b20 i m50b25
Garaż: obecnie trzy czarnule e36 320i qp / e36 320i sedan / e36 325i qp
Tomek napisał(a):
Poczytaj najpierw trochę więcej o teorii silników doładowanych, pooglądaj inne podobne projekty (turbobmw.pl), dozbieraj kasy i za rok/dwa przemyśl sprawę jeszcze raz.

I popracuj nad ortografią.

zerkne, może tam sie dowiem czegoś ciekawego.
pisalem juz, że niechce pakowac w to kasy ile wejdzie, tylko tak aby sie oplacalo, w innym przypadku robie swap..
ortografia to nie jest moja mocna strona, pozatym co kogo tu obchodzą błędy ort? to jest chyba forum o tematyce "BMW" a nie "gramatyka.."


Benyy napisał(a):
3000zł to kosztuje swap na M52B28 a i tak często brakuje :rotfl:

są tacy któży zmieszczą się z tym w 2tys..


k_urczak napisał(a):
Benyy napisał(a):
3000zł to kosztuje swap na M52B28 a i tak często brakuje :rotfl:

Chyba Beny u Ciebie pod chałupą...

Jakoś mnie nie dziwi, że znowu wyszły bajki i bajeczki za 3k pln :P Nie ta kasa, nie te doświadczenie, a i tak albo skończy się na ślimaku albo na S50Bxx, bo okaże się, że się po prostu nie opłaca.

ja niewiem z kąd wy takie kosmiczne ceny bierzecie, przecież jak by to tyle kosztowalo to nikt by tego nie robil tylko robil swap na jakiś większy motor.
uturbianie to zgodze sie że jest dużo kosztowniejsze, odprężanie, inny wał,korby, tloki, przerubki głowicy, inne wałki itd
ale przecież przy doładowaniu kompressorem max0.5bara nietrzeba ruszać środka, więc niewiem co jest tak kolosalnie kosztowne???


Lukasz_S napisał(a):
Daniel-ptb napisał(a):
czujnik AFR, on jest do pomiaru doładowania?

A po tym pytaniu wiadomo, że nie masz wogóle pojęcia o co chodzi, więc lepiej dozbieraj kasy i oddaj do przeróbki
komuś kto to ogarnia ;)

AFR (Air fuel ratio) stosunek paliwa do powietrza


nierobilem jeszcze nigdy takiej przerubki więc chce sie tu czegoś na ten temat dowiedzieć,
dzięki za rade ale chyba nie skorzystam z takiej opcji bo jak bym oddał do kogoś kto sie tym trudni to pewnie 20tys by braklo.


Tomek-E46 napisał(a):
Daniel-ptb napisał(a):
niechce tak bardzo drogo bo jak bym mial wywalić na tą przeróbke ze 6 czy 7 tys to wolał bym zrobić swap na s50b32 i miałbym ponad 300km


że to przeoczyłem !! :rotfl:

Daniel-ptb,
Wiek: 19
:oczami:


Wrzucenie kompresora to koszt sporo niż 7 tysięcy, za które chciałbyś zrobić swapa na s50b32 :rotfl:
Gdyby to kosztowało 3 tysie, to każdy na forum miałby kompresor w aucie...

a Swap na b32 to też nie jest koszt 7 tysięcy, bo wtedy co drugi na forum by mial taki silnik wrzucony....


sam silnik s50b30 + osprzet kosztuje tyle:
http://allegro.pl/silnik-bmw-e36-m3-3-0 ... 83450.html
dodaj do tego robocizne...

nie sugeruj sie wiekiem bo konto jest mojego mlodszego brata...
to uzasadnij swoją wypowiedz chociaż, co będzie mnie tyle kosztowalo że wyjdzie sporo ponad 7tys???


Adam_94 napisał(a):
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Eaton 1400 na allegro,
Ecumaster 700,
Jak stroi jakiś spec to około 1000zł albo samemu to plus lc1 za 700zł,
Jakaś tam używka IC za 100pare złotych,
Blow off,
Stado rurek do poskładania dolotu, mocowanie kompresora i pasek... Grosze...
No i wtryski, z m3 bez sensu przy takich mocach, nie wiem czy seryjne uciągną to ale z m52b28 na pewno a sporo tańsze. W 3 tys ciężko ale będzie blisko :D
Nie słuchaj ekspertów i działaj, zobaczymy kto będzie śmiał się ostatni na światłach ;)
Wysadzisz silnik... Trudno się mówi, będziesz miał większa wiedzę przy następnym :D
W sumie to wejdź na turbobmw.pl przeczytaj od deski do deski i już masz jako taką wiedzę. Pytań nie musisz zadawać bo w zasadzie zostało tam wszystko napisane :)

no i chyba bede zmuszony tak zrobić,
dzięki, zerkne tam


Szczurek1986 napisał(a):
Za te trzy kółka ma być tanio i solidnie...

jak niemasz nic do napisania na temat to lepiej wgl nie pisz.


edit: ost za SPAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 20:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Edytuj posty a nie piszesz jeden po drugim a po drugim trzeci...


Swap za 3 koła już zaczyna brzmieć poważniej :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 45
Moje BMW: 3 x 3er
Kod silnika: m50b20 i m50b25
Garaż: obecnie trzy czarnule e36 320i qp / e36 320i sedan / e36 325i qp
forest napisał(a):
Za 3000 tys to kup sobie lepiej fajne zawieszenie a nie kompresor. Widze ze nie masz o tym pojecia ile to wszystko kosztuje. Bez minimum 10 tys nie podchodz do tematu no i oczywiscie jezeli sam tego nie bedziesz umial serwisowac i naprawiac to dolicz worek pieniedzy co miesiac na ewentualne naprawy , itp

niby co bedzie mnie kosztowalo 10 kafli zeby podniesc moc o 50km?

jak bym mial wlożyc 10tys zeby mieć 240km a nie 190, to za to 10 tys mam s50b32 i 321km pod machą.

to moze tak,
nie patrzcie na budrzet jak mamna to przeznaczony tylko piszcie wszystko pokolei co bede potrzebowal, licze na przydatne informacje, no chyba że nikt na tym forum nie robił czegoś takiego i sie na tym niezna, no to trudno.
jak bedzie wszystko co potrzebne to wtedy policzymy ile wyjdzie,
ps.dzielic odrazu na to co jest niezbedne do tej przerubki, a co by sie przydalo ale mozna bez tego jeżdzic,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 20:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Daniel-ptb, wejdz do galeri Foresta. On wrzucił kompresor do swojej Bawary, i napewno nie zamknął się projekt w 3 tys. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 20:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Jak by to sie dało to zrobic za ta kase to naprawdę bym kupił 328i i za 10tys miałbym takiego killera ze szok.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 20:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
Tylu postów pod żond to chyba jeszcze nikt nie napisał :przestraszony:


k_urczak napisał(a):
Benyy napisał(a):
3000zł to kosztuje swap na M52B28 a i tak często brakuje :rotfl:

Chyba Beny u Ciebie pod chałupą...
No 3000zł... razy dwa plus jeszcze trochę :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 21:41 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
kolejny temat o zwiększaniu mocy ;) kup sobie przyczepkę, skuter i będzie kilka KM więcej na pokładzie. Dajcie żyć przecież i tak nic z tego nie będzie. Że jeszcze to w koszu nie wylądowało :dobani: :zakrecony: :szok: :przestraszony:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 22:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Trochę przesadnie się czepiacie tych cen. Wiadomo, można od razu złożyć silnik na kutych gratach, nówka kompresor a w zasadzie to oddać na to wszystko do czegoś w pokroju vtg i faktycznie wydacie z 20tys.
Ale bez odprężania z niską mocą gdzie zniesie to bez problemu seryjny silnik na używanych częściach da się to zrobić tanio, oczywiście robiąc to samemu co raczej na chwile obecną jest niewykonalne dla autora tematu.
Od dawna chodzi mi po głowie uturbienie mojego m52, choćby dla zabawy na skromne KM aby pokazać, że się da. Wszystko podliczane kilka razy i zawsze wychodzi około 5tys i to bez druciarstwa (no może tam gdzieniegdzie ciut :rotfl: ) , z tym, że czuje się na siłach aby wszystko wykonać samemu co mocno kurczy koszta :) Oczywiście zaraz znajdzie się ktoś kto wie lepiej ale prawda jest taka, że trochę jeździ takich składaków za grosze.
Nie czekaj na odpowiedzi tu bo ich nie dostaniesz. No chyba, że zapytasz jakie felgi kupić to temat na 10 stron pewny ;) Przeczytaj całe forum o którym wspomniałem i jak będziesz cos tam wiedział to działaj :ok:
A, ogarnij się z tą pisownią :mur:

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 22:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
A może My nie zrozumieliśmy autora ? I te 3 tysiące to jest pierwsza rata ? :D


Koledzy piszą Ci o kosztach z tego względu byś wiedział w co wchodzisz na co dokładnie się piszesz tak abyś miał świadomość że to nie takie hop siup i nie kończy się to na samych kosztach osprzętu i robocizny...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 11:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 45
Moje BMW: 3 x 3er
Kod silnika: m50b20 i m50b25
Garaż: obecnie trzy czarnule e36 320i qp / e36 320i sedan / e36 325i qp
temat uwazam za zamknięty, bo widze ze itak sie tu zawiele ciekawych zeczy na temat nie dowiem, ale zrobie to co chce i jeszcze zobaczymy kto sie bedzie smial ostatni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 12:04 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Obrazek

Z niecierpliwością czekamy na rozwój sytuacji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 12:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
Daniel-ptb na tym forum jak nie masz na wydanie worka pieniędzy to nie masz o czym pisać chłopie ;)
Adam_94 bardzo ładnie Ci to wszystko wyjaśnił.


deejeys napisał(a):
Jak by to sie dało to zrobic za ta kase to naprawdę bym kupił 328i i za 10tys miałbym takiego killera ze szok.

A dlaczego ma się nie dać. Wszystko zależy od tego w jakim gronie się obracasz, jaką wiedzą dysponujesz, czy robisz sam czy po prostu oddajesz komuś do roboty i becalujesz na koniec.
Rozumiem że większość projektów to "forumowe igły" modzone za gruby hajc, ale już nie raz widziałem jak takie perełki są objeżdzane przez 30 letnie auto zrobione z głową za kwotę kilkukrotnie mniejszą.
Chłopak po prostu trafił nie na to forum :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 12:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Zacznijmy od tego ze eaton taki jak chcesz zalozyc byl montowany w silniczkach 4cyl, bedzie brakowac mu wydajnosci
Do przerobki bedziesz potrzebowac

kompresor
flansze mocujaca
dlugi pasek
zawor DV lub Blow off
dodatkowe rolki ustalajace pasek
relokacja zbiorniczka na plyn wspomagania
przydaly by sie swieze swieczki
wtryski
intercooler
silikony
orurowanie
stozek
przerobka podcisnien
mocniejsze sprzeglo
pompe paliwa+ewentualny regulator cisnienia
Piggyback np det3
zegary optymalnie 3szt egt boost i oil temp ewentulanie cisnienie paliwa

cen nie pisze bo sam sobie mozesz sprawdzic, jesli nie robisz tego sam to dolicz okolo 2k za robote i okolo tysiaka za strojenie, hamownie srownie etc i finalnie i tak uzyskasz te swoje 250-260KM

IMO lepiej ladowac swap na S50 i to kazdy oganiety w temacie doladowania Ci powie, no chyba ze pojdziesz w turbo i zaczniesz pompowac okolo 1bara to wtedy inna sprawa.

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 13:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Barzini, zaplecze mam, umiejętności tez, ale wg mnie ta kasa nie wystarczy. Sam chyba nie popełnił bym tego błędu i wsadzil pierw mocniejszy motor n/a bo na pewno będzie to mniej awaryjne niż to 323 sc. Mały miał kompresor w 330i i z tego co pamietam kosztowało go to sporo, auto spalilo wiecej od m3 a jechało i tak gorzej.

Sprzęgło może szybko sie skończyć bo dostanie nm to automatycznie koszty rosną...

Do tego trzeba by zadbać o bezpieczeństwo czyli poprawienie hamulców i zawieszenia co juz kosztuje...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 14:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
No i wydech wypadałoby zmienić do tego co koledzy wyżej napisali.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 14:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
W 8-10tyś jak się wyrobisz to będzie min na używanych gratach i działając bardzo oszczędnie.
Miałem założony kompresor i wiem ile to kosztuje.
A co do swapu na s50 za 10k widzę,że wszystko dla Ciebie jest proste i tanie ;)
Za 10k jak będziesz miał szczęście kupisz silnik ze skrzynia i osprzętem do tego włożenie około 2k + wał+most itd
Min żeby jakoś to było to 15k + wypadało by zmienić też hamulce i zawieszenie a to kolejne kilka tyś.
Tak naprawdę,żeby to miało ręce i nogi było zrobione porządnie trzeba myśleć o granicach 18-20tyś i nie wierz się za te przeróbki z mniejszym budżetem bo zostaniesz z palcem w du... i rozebranym lub niekompletnym/niesprawnym autem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 14:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Daniel-ptb napisał(a):
temat uwazam za zamknięty, bo widze ze itak sie tu zawiele ciekawych zeczy na temat nie dowiem, ale zrobie to co chce i jeszcze zobaczymy kto sie bedzie smial ostatni

Tyle błędów w jednym prostym zdaniu :wstyd: Tak kaleczyć język jeszcze do tego na publicznym forum :kwasny:
Może ta trójkę lepiej zainwestować w jakiś kurs ortografii czy coś, bo za taki pieniądz to do tego silnika nic się nie nadmucha, rozgrzebiesz auto trójka szybko się skończy i ani kasy ani auta nie będzie...

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 15:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Jak można wogule myśleć o turbo z budżetem 3tys :szok:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 15:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
kup turbinke kowalskiego wyjdzie z 30zł i będzie ładnie syczeća pozostałe 2970zł zainwestuj w stan swojej buni i będzie gites majones ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m50b25]wyposażanie w kompressor
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 16:12 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
włóż pieniążek a --==Mały==--, Ci prawde powie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL