BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 17:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 495 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 5 grudnia 2020, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
jeśli się bawi kto w turbo :D ;) ;) tu jest ciekawy temat dostrajanie auta https://www.romraider.com/forum/viewtop ... 58&t=13969
w zwykłym też można dostroić też tak np. po zmianie wałków czy kolektora ssącego czy wydechowego, :)
tu jest drugi też ciekawy temat jak koś ma Excel z2003
http://www.romraider.com/forum/topic957.html


Ostatnio edytowano 7 grudnia 2020, 19:52 przez radek12, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 6 grudnia 2020, 17:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
jak najbardziej. trzeba ro po AFR robic :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 14 grudnia 2020, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 11
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
piotr520 napisał(a):
Jak znajdę pełny plik xdf pod ten soft to wgram i zdam relację.

Siema wszystkim , czy lata ktoś na sofcie 69 czy lepiej załadować 56. Podzieli się ktoś wrażeniami między tymi dwoma softami ,jakie są zalety i wady. Potrzebuję sprawdzić jak silnik pracuje w trybie Alpha/n . Obecnie piec posiadam m54b30 i od kilku lat latam na sofcie z euro2 zasilane LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 14 grudnia 2020, 22:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 11
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
piotr520 napisał(a):
Siemka.
Jeździ ktoś z was na wyłączonych wszystkich sondach i instalacji lpg? Przymierzam się do przejścia na eu2 tylko mam obawy czy nie zajeżdżę silnika na lpg. Zakupiłem zestaw stag afr tylko czasu nie ma założyć, myślę że dałoby się w miarę ogarnąć lpg po afr.

Obecnie mam wyłączone wszystkie sondy i LPG było ustawiane na czasy wtrysku ale lepiej by było zastosować sondę afr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 15:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
JackDaniels napisał(a):
piotr520 napisał(a):
Siemka.
Jeździ ktoś z was na wyłączonych wszystkich sondach i instalacji lpg? Przymierzam się do przejścia na eu2 tylko mam obawy czy nie zajeżdżę silnika na lpg. Zakupiłem zestaw stag afr tylko czasu nie ma założyć, myślę że dałoby się w miarę ogarnąć lpg po afr.

Obecnie mam wyłączone wszystkie sondy i LPG było ustawiane na czasy wtrysku ale lepiej by było zastosować sondę afr.

Soft 56 już nie będzie rozwijany, na 69 na listę i tak dalej, różnicy w softach nie ma, tylko 69 ma więcej opcji na start. Sam użytkuje 69, przedtem miałem 56 i nie zauważyłem różnicy, teraz ma 69 i turbo :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 11
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Dzisiaj z czytałem jaki mam wsad i widnieje z numerem ms430056 ale mam drugi sterownik i mam zamiar na ms430069. Czy to jest normalne że po załadowaniu pliku bin z numerem 69 oraz xdf 69 wyskakuje mało opcji do zmian a prawie wszystko co w nim jest jest na zasadzie bajpasu. Jak otwieram z numerem 56 to dużo więcej możliwości no chyba że mam nie odpowiednią wersje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 17 grudnia 2020, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
JackDaniels napisał(a):
Dzisiaj z czytałem jaki mam wsad i widnieje z numerem ms430056 ale mam drugi sterownik i mam zamiar na ms430069. Czy to jest normalne że po załadowaniu pliku bin z numerem 69 oraz xdf 69 wyskakuje mało opcji do zmian a prawie wszystko co w nim jest jest na zasadzie bajpasu. Jak otwieram z numerem 56 to dużo więcej możliwości no chyba że mam nie odpowiednią wersje.


Ma tyle samo ocji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 18 stycznia 2021, 21:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Temat bardzo mnie zaintrygował.
Chce wgrać do swojej 530i wsad 069 i się trochę pobawić, ale że dopiero raczkuje i nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe to mam do was parę pytań.
1. Z tego co rozumiem do do softu 069 korzysta się z pliku definicji i z pliku z patchami. Czyli powiedzmy coś zmienia się najpierw patchem w pełnym wsadzie, trzeba wgrać taki wsad do ECU i następnie odczytać z ECU wsad częściowy i wtedy zmieniać resztę opcji (zapewne można to również zrobić na pełnym wsadzie ale pewnie będzie więcej opcji)?
2. Skąd wiecie co jak zmieniać ? (Czy wprowadzacie take same dane jakie podają na ms4x czy sami się bawicie?)
3. Rozumiem że jeśli wgram pełny wsad bez bootowania ECU to ten sektor bootload się nie nadpiszę i moje dane VIN. EWS zostaną zachowane (czy lepiej z mojego wsadu wyłuskać te dane i zaimplementować do 069 i wgrać w bootmode, ?)
4. Nie ruszając patcha od EWS zachowane zostaną moje dane i wystarczy zrobić synchronizacje?
5. Czy LC działa na skrzyniach automatycznych (dodatkowo co do skrzyń czy ktoś ma na dysku i jest skłonny podzielić się plikiem do 5hp19 z alpiny B3 tuningdb.info nie chodzi od jakiegoś czasu)?
6. Z racji tego ze ms4x jest utworzone głównie przez użytkowników e46 to mam takie pytanie czy mapy/parametry różnią się bardzo w softach pod e46 a e39 z tym samym silnikiem?

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 19 stycznia 2021, 09:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Siemka.

1 Możesz zmienić wszystko na pełnym wsadzie i po prostu wgrać gotowca, pliki XDF pod mały i duży wsad mają te same funkcje.

2 Głównie z wiki, są rzeczy które muszą być ustawione na sztywno jak np LC, bo inaczej nie będzie działać, a np kąt zapłonu, dawkę paliwa możesz ustawić po swojemu, zwiększając lub zmniejszając w danym obrębie mapy.

3,4 Nic nie zostanie zachowane. Dopisz swój vin, jest pokazane na wcześniejszej stronie. Potem w patchlist wejdź w EWS, i wyczyść dane z pliku, funkcja Clear Immobilizer Data, wgraj i zrób synchronizację.

5 Raczej nie ma możliwości by LC działało w automacie :)

6 Jakoś nie spotkałem różnic w mapach paliwa czy zapłonu, jeśli gdzieś są to naprawdę minimalne. Nawet byłoby, to trochę dziwne żeby te same silniki pracowały na zupełnie różnych mapach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 19 stycznia 2021, 17:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
piotr520 napisał(a):
Siemka.

1 Możesz zmienić wszystko na pełnym wsadzie i po prostu wgrać gotowca, pliki XDF pod mały i duży wsad mają te same funkcje.

2 Głównie z wiki, są rzeczy które muszą być ustawione na sztywno jak np LC, bo inaczej nie będzie działać, a np kąt zapłonu, dawkę paliwa możesz ustawić po swojemu, zwiększając lub zmniejszając w danym obrębie mapy.

3,4 Nic nie zostanie zachowane. Dopisz swój vin, jest pokazane na wcześniejszej stronie. Potem w patchlist wejdź w EWS, i wyczyść dane z pliku, funkcja Clear Immobilizer Data, wgraj i zrób synchronizację.

5 Raczej nie ma możliwości by LC działało w automacie :)

6 Jakoś nie spotkałem różnic w mapach paliwa czy zapłonu, jeśli gdzieś są to naprawdę minimalne. Nawet byłoby, to trochę dziwne żeby te same silniki pracowały na zupełnie różnych mapach.


Dzięki za szybką odpowiedź.
Właściwie to zanim mi napisałeś to podmieniłem VIN do pełnego wsadu. Tak samo z mojego wsadu przeniosłem Date produkcji oraz ISN. Czy ECU number też mam zmienić na swój? Bo wersje oprogramowania nie mają znaczenia jeśli nie zamierzam aktualizować oprogramowania przez WINKFP.

Chciałem się zapytać jak ustawić e-termostat? Nie mam problemu z chłodzeniem, E-termostat przy wyższych obrotach wcześniej otwiera termostat, ale wiadomo w m54 jest termostat 97C (otwiera się w okolicach 97 czyli moze się otworzyć przy 98C) i teraz jak zmieniacie ten parametry żeby wcześniej się otwierał (dogrzewał) czy modyfikujecie tylko żeby wcześniej załączał się wentylator klimy?
Czy nie ma problemu z niedogrzaniem silnika? (że jeździ się dużo częściej na obiegu otwartym niż zamkniętym). Czy nie zauważyliście wzrostu spalania?

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 19 stycznia 2021, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 141
Lokalizacja: Murowana Goślina
Moje BMW: E61 530D E36 316
Kod silnika: M57 M43
piotr520 napisał(a):
Witam.
Zaczęły się chłodniejsze poranki i problem misfire na zimnym silniku może dać o sobie znać albo znacznie się nasilać. Jeżeli mamy już wszystko sprawdzone, zdiagnozowane a mimo to silnik szatkuje po rozruchu na zimnym i brak już pomysłu na rozwiązanie problemu takie ustawienia w tunerpro powinny to załatwić

W pierwszej kolejności proponuję minimalnie podnieść wolne obroty (IdleSpeed)

Obrazek


Wyzerować tabelę id_t_ch_ti_cat_var_tco_st w zakładce injection

Obrazek


Wyzerować tabelę id_t_iga_ch_cat_var_tco_st w zakładce ignition

Obrazek


W zakładce WarmUp wyzerować lub ustawić tabelę ip_t_ch_2_tco_st_km_ctr następująco

Obrazek


Takie ustawienia powinny w pełni usunąć problem.

Jeżeli nadal efekt jest niezadowalający możemy w zakładce WarmUp tabelę injectiom time correction during engine warm-up ustawić następująco.

Obrazek

Mam nadzieję że pomoże :ok: , u mnie całkowicie rozwiązało problem :)



Czy jest jakieś sprawdzone rozwiązanie by pozbyć się falowania na zimnym ale w MS42?

_________________
Obrazek BMW E36 316i M43
Obrazek BMW E61 530D M57N


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 20 stycznia 2021, 07:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Co do ustawienia termostatu, to kilka stron do tyłu była tabela i według niej możesz ustawić. Silnik u mnie trzymał na tych ustawieniach około 87stopni, podwyższonego spalania nie zauważyłem, obecnie jeżdżę na oryginalnej mapie.
Pamiętaj że jeżeli chcesz mieć aktywny EWS to musisz wgrać program przez bootowanie.

Tomkoff raczej trzeba rozwiązać problem, ale nie w zmianie wsadu sterownika. Największa bolączka ms42 to przepustnica, nawet jak nie masz jeszcze jej błędów to silnik w losowych sytuacjach potrafi falować, przeważnie odpuszczenie gazu na niskich obrotach i wciśnięcie sprzęgła wywołuje falowanie.
Ustawienia które podałem odnośnie wypadania zapłonu dla ms43 na zimnym pomagają, ale też nie wyeliminują problemu całkowicie, przekonałem się jak przyszły większe mrozy. Raz jest idealnie innym razem kuleje, na 99% głowica do roboty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 20 stycznia 2021, 10:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Działa wam ms43wiki? Strona padła?

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 20 stycznia 2021, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Od długiego czasu właściwsza stała się strona http://www.ms4x.net ze sterownikami od MS42 do MS45, ta działa nadal, jest bardziej aktualna. Dosyć dawno czytałem gdzieś, że strona na wiki mogła być chyba edytowana przez niepowołane osoby i stała się niekompetentna, dlatego treści zostały przeniesione.

_________________
BMW 325ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 22 stycznia 2021, 17:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
Witam mam pytanko odnośnie MS43, tak naprawdę potrzebuję jedynie wgrać pop moda do wydechu. Muszę zgrywać cały wsad? Czy wystarczy że zgram mały wsad 64kb zmienię wartości pod pop moda i wyłączę sprawdzanie sum kontrolnych, po wgraniu auto odpali? Dla pewności po zgraniu małego wsadu zrobię sobie jego backup. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 22 stycznia 2021, 17:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Jeśli masz oryginalny soft z fabryki, to musisz najpierw wgrać zmodyfikowany pełny wsad pod przeróbki, a dopiero potem możesz wgrywać tylko mały wsad z parametrami wg uznania i testów.

Jeśli o to pytasz, to nie można wgrać samego małego wsadu do niemodyfikowanego oryginalnego softu, w ten sposób raczej na pewno pozbawisz się kompa (chyba się nie mylę?) :)

_________________
BMW 325ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 22 stycznia 2021, 20:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Opcja pop mode jest raczej bez konieczności wgrywania nowego wsadu. Zgraj swój mały wsad, otwórz go odpowiednim plikiem xdf pod numer softu i jeżeli masz wszystkie tabele pod pop mode, to zmień co trzeba i wgraj. Nie ma gwarancji że po wyłączeniu sumy kontrolnej auto odpali. Jednym pali, drugim wywala błędy, chyba zależyto od numeru sterownika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 23 stycznia 2021, 10:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
piotr520 napisał(a):
Opcja pop mode jest raczej bez konieczności wgrywania nowego wsadu. Zgraj swój mały wsad, otwórz go odpowiednim plikiem xdf pod numer softu i jeżeli masz wszystkie tabele pod pop mode, to zmień co trzeba i wgraj. Nie ma gwarancji że po wyłączeniu sumy kontrolnej auto odpali. Jednym pali, drugim wywala błędy, chyba zależyto od numeru sterownika


Jako iż jest to auto Daily, potrzebne do dojazdu do pracy. Zakupię drugi sterownik do zabawy i wtedy będę się bawić w przeróbki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 23 stycznia 2021, 10:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 835
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 M3/2xE46 Touring
Kod silnika: S50B32/M54B30SC/M57N
Garaż: E36 M3 Evo Saloon
E46 Touring M54B30 Supercharged
E46 Touring M57ND30 400HP+
Buckey napisał(a):
Jeśli masz oryginalny soft z fabryki, to musisz najpierw wgrać zmodyfikowany pełny wsad pod przeróbki, a dopiero potem możesz wgrywać tylko mały wsad z parametrami wg uznania i testów.

Jeśli o to pytasz, to nie można wgrać samego małego wsadu do niemodyfikowanego oryginalnego softu, w ten sposób raczej na pewno pozbawisz się kompa (chyba się nie mylę?) :)


Mylisz sie i to od poczatku, do konca swojego postu ;)
Modyfikowany soft (bazowy) potrzebny jest tylko do dodatkowych 'fjuczerow" jak LC, czy shiftlight na liczniku m3

Mozna zgrac i modyfikowac maly ori wsad, przed wgraniem wystarczy przeliczyc sumy kontrolne dedykowanym do tego softem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 23 stycznia 2021, 15:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
Broder napisał(a):
Buckey napisał(a):
Jeśli masz oryginalny soft z fabryki, to musisz najpierw wgrać zmodyfikowany pełny wsad pod przeróbki, a dopiero potem możesz wgrywać tylko mały wsad z parametrami wg uznania i testów.

Jeśli o to pytasz, to nie można wgrać samego małego wsadu do niemodyfikowanego oryginalnego softu, w ten sposób raczej na pewno pozbawisz się kompa (chyba się nie mylę?) :)


Mylisz sie i to od poczatku, do konca swojego postu ;)
Modyfikowany soft (bazowy) potrzebny jest tylko do dodatkowych 'fjuczerow" jak LC, czy shiftlight na liczniku m3

Mozna zgrac i modyfikowac maly ori wsad, przed wgraniem wystarczy przeliczyc sumy kontrolne dedykowanym do tego softem.


Czyli rozumiem że nie ma potrzeby zgrywania całego wsadu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 495 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 25  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL