BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 maja 2022, 18:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 18 listopada 2010, 22:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 83
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: E90
Kod silnika: N52 B30
Witam .

Mam pytanko czy jest mozliwosc zmiany silnika z e46 316i bodajze, na jakiegos szesciocylindrowca?
Jak tak to co trzeba wymienic, duzo roboty,oplacalne. Czy tak samo by wyglądała sprawa gdyby juz tam bylo 6 garow itp.
Z Gory dzieki za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przekładka "SWAP" Z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ? ?
PostNapisane: 18 listopada 2010, 22:08 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 3737
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
możliwość zmiany oczywiście jest, ale silnik to nie wszystko, dochodzi reszta typu hamulce, zawieszenie, wał, dyfer etc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przekładka "SWAP" Z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ? ?
PostNapisane: 18 listopada 2010, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 83
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: E90
Kod silnika: N52 B30
rafal_13 napisał(a):
możliwość zmiany oczywiście jest, ale silnik to nie wszystko, dochodzi reszta typu hamulce, zawieszenie, wał, dyfer etc.


A orientujesz sie możne jaki koszt tego wszystkiego możne wynieść ? Z Robocizna i bez ??

Z Gory dzieki za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przekładka "SWAP" Z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ? ?
PostNapisane: 18 listopada 2010, 22:17 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 3737
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
zależy za ile dorwiesz silnik, i jaki chcesz czy 2.0 czy 2.5, 2.8 czy jeszcze coś innego
według mnie nie warto się pchać w 2.0 lepiej już od razu wrzucić 2.8 ewentualnie 2.5

robocizną to też różnie, i zależy czy wszystko robi mechanik czy część np hamulce zawias robisz sam, a mechanik zajmuje się resztą

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przekładka "SWAP" Z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ? ?
PostNapisane: 18 listopada 2010, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 83
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: E90
Kod silnika: N52 B30
rafal_13 napisał(a):
zależy za ile dorwiesz silnik, i jaki chcesz czy 2.0 czy 2.5, 2.8 czy jeszcze coś innego
według mnie nie warto się pchać w 2.0 lepiej już od razu wrzucić 2.8 ewentualnie 2.5

robocizną to też różnie, i zależy czy wszystko robi mechanik czy część np hamulce zawias robisz sam, a mechanik zajmuje się resztą


Powiedzmy ze mechanik przeklada tylko silnik, i skrzynie bo chyba tezm trzeba, treszte czy zawias, hamulce robie sam.
A Silnik to 2.5 Benzyna. Silnik za 2000 mozna juz wyrwac slyszlaem. ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przekładka "SWAP" Z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ? ?
PostNapisane: 18 listopada 2010, 22:37 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 3737
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
kolega za przekładkę silnika, kompa i ewentualne nie duże ingerencję w elektrykę/elektronikę bierze 500-1000, zależy od tego jak skomplikowany jest swap (co innego wepchać 2,5 do e36, a co innego upchnąć tam v8), za 2,5 podejrzewam że wziąłby 500 pln, tylko że trzeba długo czekać

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 26 listopada 2010, 17:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 455
Lokalizacja: Ino
Moje BMW: Brak
wiem z doświadczenia ze koszt wszystkich części to ok 3 tys zl bo sie orientowałem w tym temacie a przekładka na gotowo z elektryka od 1 tys zl w gore zależy u kogo. podejrzewam ze w 5 tys to max za wszystko.
oczywiście nie mowie tu o warsztatach które robią głownie SWAPy bo one wołają dużo więcej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 27 listopada 2010, 03:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
Zostan hardcorem - skrzynie i dyfer zostaw z 316i ;-)
Zestaw w sam raz na zime.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 27 listopada 2010, 09:24 
Jeżeli przekładka z R4 na R6, należy wymienić:

- kompletny układ napędowy (skrzynia, wybierak, wał, półosie, dyfer, sprzęgło, łapa skrzyni
- hamulce
- cały osprzęt silnika R4 jest inny niż R6
- wymiana EWSa, komputera silnika


Jeżeli z R6 na R6:
- kompletny układ napędowy
- wymiana bądź przeprogramowanie komputera silnika, to samo tyczy się EWSa.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 27 listopada 2010, 09:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1901
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: F25 E38
Kod silnika: N47T M60B30
Garaż: Porządny :)
Tak...z r4 na r6 to wpitkom roboty jest...jezeli juz chcesz bardzo swapowac to polecam zlecic to profesjonalnej firmie...ponizej przykladowo dwie firmy zajmujace sie swapami:

http://www.puz.com.pl/

http://www.rcarpower.com/

Koszt takiego swapu...tzn. wstawiasz 316i...po kilku dniach odbierasz 328i i nic Cie nie interere...ma dzialac...to jakies 5000-8000 zl...rozwaz jeszcze inna opcje...puscic 316 do zyda i kupic 328i...ori to ori a swap to swap...zawsze cos pozniej moze sie je :cenzura: ac

_________________
Jest:
X3 F25 '12r. --->>
Było:
E46 '01r. --->>E39 '01r. --->> E36 '94r. --->> E46 '01r. --->> E46 '98r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 27 listopada 2010, 14:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 21988
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Sprzedaż i kupno to by było najlepszym rozwiązaniem bo jednak przy swapie koszta nie małe, oczywiście cena trochę spadnie jak posprzedajesz swoje graty jakie Ci zostaną wyjęte przy swapie :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 27 listopada 2010, 14:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1901
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: F25 E38
Kod silnika: N47T M60B30
Garaż: Porządny :)
Ale z drugiej strony auto po swapie przy odsprzedazy tez nie bedzie trzymac ceny pelnoprawnej 328i... :kwasny:

_________________
Jest:
X3 F25 '12r. --->>
Było:
E46 '01r. --->>E39 '01r. --->> E36 '94r. --->> E46 '01r. --->> E46 '98r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 27 listopada 2010, 15:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 602
Lokalizacja: Ilawa
Moje BMW: e32
Dokładnie Jest troche roboty z tym
i jeśli masz te 3-4 tysiace na swap to dołóż to poprostu do orginalnej 328
ale wiem ze ten pomysł nie przejdzie bo własciciel jest zapewne przywiązany do auta
troche duży skok z 1.6 na 2.8 i tak jak ktoś wyżej napisał może sie coś babrać
a dobrze wiesz ze to zabiera frajde z jazdy :|

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 27 listopada 2010, 16:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1901
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: F25 E38
Kod silnika: N47T M60B30
Garaż: Porządny :)
Nie zrobi z 316 na 328 za 3-4 tys...chyba, ze sam wszystko bedzie robil..a 4 kola przeznaczy na silnik, skrzynie i inne...

_________________
Jest:
X3 F25 '12r. --->>
Było:
E46 '01r. --->>E39 '01r. --->> E36 '94r. --->> E46 '01r. --->> E46 '98r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 27 listopada 2010, 22:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
Skok dosyc spory, znajomy po takim swapie polatal chwile na dyfrze i gratach z 316 a serducho m52tub28... Po tej chwili dalej sklada fure ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 28 listopada 2010, 13:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 21988
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jasne że jak jest kaska na taki zabieg to oczywiście warto ale pamiętaj o tym że przy od sprzedaży nie wyciągniesz nic więcej kaski abyś mniej stracił...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 28 listopada 2010, 14:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Wlkp
pamietaj ze klamoty które zostana po swapie tez reprezentuja jakas wartosc, mysle ze 2 tys by sie uzbieralo jak nie lepiej

jak juz szalec to na max i isc w m54b30

argumentem za swapem jest to iz ciezko o bezwypadkowa 328/330, a jak juz są to wlasciciele wysoko cenia takie zabawki

_________________
zamiast dziĂŞkowaĂŚ kliknij pomĂłgÂł ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 28 listopada 2010, 20:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
jeszcze pamiętaj o wydechu

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 29 listopada 2010, 13:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
Na Twoim miejscu staral bym sie o powypadkowego automata, a reszte gratow dokupil samemu. Sprawdzaj francuskie,brytyjskie i irlandzkie aukcje. Napewno taniej wyjdzie cos sciagnac na lawecie niz kupowac w kraju.
Moj silnik m54b30 razem z cala potrzaskana 330ci z 2004 roku kosztowal 1700€, a jak patrze po ile sprzedaja sam goly silnik na allelujadrogowch..ja.pl to chce mi sie smiac...
Przy rozbitku masz juz wszystko, wydech, kolektory, potencjometr. Rzeczy ktore i tak musisz potem dokupic. Jak swapowac to z glowa. Dla przykladu dodam jeszcze ze na wyspach np. sprawna, oplacona i zarejestrowana i wycackana 330ci z poczatku produkcji kosztuje okolo 4000€ przy silniku m52 i modelu e36 jest o wiele taniej. Caly jezdzacy, sprawny samochod z m50b25 (e36,e34) kosztuje okolo 500-1000. Koszt lawety tez nie powala na kolana...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 18 października 2013, 22:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
Panowie odświeżę bo mój temat o swapie n42 na m54 został usunięty, a mam kupę technicznych pytań
z tego co widzę to będę potrzebował
silnik z osprzętem
wał
cięgna lewarka zmiany biegów
komputer silnika
wydech
ews + kluczyki
wiązkę
i co do wiązki mam najwięcej pytań, gdzie co i jak wypinać, rozumiem, że w e46 komputer jest w tym czarnym pudełku pod szybą od strony kierowcy
ale gdzie znajdę ews, słyszałem że jest koło podstopnicy czy wiązkę do ewsu też musze pruć czy to to samo
kolejny mój problem to to że widzę, że kluczyk e46 jest nie rozbieralny, jak wygląda sprawa z kluczykiem, jak przełożyć pastylkę o ile jest pastylka


tematy gdzie chce się poruszać wątki techniczne usuwacie, zamiast rozbudowywać wiedzę forum,
na całym forum nie znalazłem gotowej recepty na swap z 4cyl na 6 w e46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
./cache/ is NOT writable.