BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 13:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 17 września 2019, 05:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: E46
witam znajomy ma e39 3l d i chce tam wsadzic turbo od scani i kompresor jest to mozliwe .. Kompresor to eaton 62


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 17 września 2019, 08:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
o [cenzura]

ja proponuję turbo od scani, plus 2 kompresory i na koniec drugi silnik pod kanapę z tyłu jakieś v8 też z turbo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 17 września 2019, 08:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 17 września 2019, 08:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8230
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
A po co i turbo i kompresor?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 17 września 2019, 09:55 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
alduwiel napisał(a):
A po co i turbo i kompresor?



Bo to ma być coś oryginalnego niepowtarzalnego :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 17 września 2019, 13:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 91
Posty: 1344
Lokalizacja: Betonowy Las, 3 Stawy ;P
Moje BMW: Sej 1.1
Kod silnika: Sporting?
Ma to byc poprostu pionierski projekt, czy myśli że zbuduje w ten sposób mocniejsze auto? 3 litrówki już są w każdą stronę rozkminione bez dziwnych, dziwactw pod maską.

_________________
Forumowiczu drogi wpadaj na spoty w Katowicach wszystko w dziale:
Spoty & Zloty-[Katowice]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 17 września 2019, 17:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 680
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
ja bym proponował dmuchawę do liści, a najlepiej kilka sztuk żeby była wydajność odpowiednia i skleić taśmą do rury PCV z bagażnika. Lepsze jak kompresor bo nie obciąża silnika

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 17 września 2019, 17:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8230
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
No własnie i będzie mniej palil :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 17 września 2019, 19:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Dmuchnąć mozna wpyte i czym się chce. Ale w e39 bariera to układ wtryskowy. I kilka mniejszych problemów.
Rozkminione to może?

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 17 września 2019, 19:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 91
Posty: 1344
Lokalizacja: Betonowy Las, 3 Stawy ;P
Moje BMW: Sej 1.1
Kod silnika: Sporting?
No tak CR1 a CR2 spora różnica i zabawa ale nie większa niż kompresor koledze radzę np GT2260 większy intercooler, map sensor 3-4 bar? wydech strojenie i dziękuje(potem zaraz sprzęgło itd :rotfl: ) ale to temat i tak raczej humorystyczny więc nie ma co się rozpisywać.

Kripek
Masz gdzes opis auta swojego tutaj? tez kiedys bawiłem się tuningiem 2.5 tylko w 523 e39 :)

_________________
Forumowiczu drogi wpadaj na spoty w Katowicach wszystko w dziale:
Spoty & Zloty-[Katowice]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 17 września 2019, 20:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
To chyba jako projekt hobby :P
Było już kiedyś gdzieś robione np tutaj w skandynawii

Team Black Smoke Racing kiedyś walczyli z silnikiem om606 turbo+kompressor ale zrezygnowali z tego co pamiętam z powodu braku stabilnej kontroli boostu.
Wiadomo że silnik 184 nie jest tak łatwy w tuningu jak 204 (chodzi o układ paliwowy) ale tez można 400+ zrobić i to chyba nawet na dwa sposoby


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 17 września 2019, 20:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Świetny pomysł, kompresor będzie robił super robotę! Turbo bez zmiennej geometrii to wspaniały pomysł, nic nie będzie blokować spalin więc EGT spadnie. Obstawiam jakieś 130koni po tej modyfikacji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 17 września 2019, 21:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 91
Posty: 1344
Lokalizacja: Betonowy Las, 3 Stawy ;P
Moje BMW: Sej 1.1
Kod silnika: Sporting?
Deejeys gt2260 nie ma zmiennej geometri chyba ma :looka: ? i dosc prosto i tanio sie ją dostosowuje do e39 coś przy intercoolerze trzeba pokombinać z tego co kojaże a tak to ok setup na jakąś zabawe.

Edit:
Dobra chodziło Ci pewnie o turbo od Scani że pewnie nie ma zmienne,j zapomniałem że prócz kompresora ma być turbo z tira :zdrowko:

_________________
Forumowiczu drogi wpadaj na spoty w Katowicach wszystko w dziale:
Spoty & Zloty-[Katowice]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 18 września 2019, 16:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Grucha89, GT2260 czy tam oryginalnie wychodzące GT2556/GT2256 mają VNT. 2260 oczywiście ma lepszą, bo jest nowsza. A takie turbo z scanii jakiekolwiek czy to 10 litrów, czy 17 litrów jak sama wartość pojemności wskazuje przeznaczenie. Są ludzie którzy wkładają turbo z wielkich diesli do mniejszych benzyn - i tu się to akurat potrafi sprawdzić, choć charakterystyka absolutnie nie jest podobna do jakiegokolwiek seryjnego auta :D I to też nie każda się nadaje, preferowane jest małe żeliwo. Np. dużo osób wsadzało Holsety HX35/HX40 na małym żeliwie. Albo KKK z koparek... Ale nie do 3.0 diesla jakieś pomysły na dwa doładowania, gdzie tu sterowanie tym, gdzie paliwo...

PS. Są 325tds i te OM606 mercedesowskie na holsetach jak się poszuka na YT to widać fajnie jak je wkręcają... Pierw dużo czarnego dymu a później siwego z kół xD

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 19 września 2019, 16:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 91
Posty: 1344
Lokalizacja: Betonowy Las, 3 Stawy ;P
Moje BMW: Sej 1.1
Kod silnika: Sporting?
Hehe no dają rade "dieselmania" :ok: Merole głównie. Takie wkładanie jakiś dziwnych turbin( a bo akurat w piwnicy leży) chęć przecierania szlaku w czyms co jest dość rozkminione trochę bez sensu i proszenie się o uziemnienie auta na lata. :) Kolega autora niech racingforum poczyta tam były takie pomysły opisywane , zresztą gdzieś wyparował więc fejk temat kolejny. :wsciekly:

_________________
Forumowiczu drogi wpadaj na spoty w Katowicach wszystko w dziale:
Spoty & Zloty-[Katowice]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 20 września 2019, 18:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: E46
To jest projekt kumpa nie moj ja zapytałem czy to ma sens. Bo przy takim dużym turbie lag bd spory znajomy robi w borgwargner tam ogarnia cos z ta turbina..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 20 września 2019, 19:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: E46
Z tego co widze to zdania sa 50/50


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 11 listopada 2019, 16:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: E46
Panowie jak to polaczyc ze soba to turbo z kompresorem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d turbo + kompresor
PostNapisane: 11 listopada 2019, 17:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8230
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Rurami stalowymi, najlepiej z nierdzewki :P Trudne to będzie zadanie. Łatwiej Ci już chyba by było przerobić te r6 z 3,0d na v8 w zupie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL