BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 11:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 1 czerwca 2020, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: F31 335dX
Kod silnika: N57Z
Witam szanownych kolegów :).

Chciałbym dowiedzieć się ile doładowania można bezpiecznie ustawić na seryjnej turbosprężarce GTB2260V, która fabrycznie występuje w silniku N57 245ps.
W tej chwili w moim E91 330D mam 1.8 bara doładowania przy dawce wtrysku 80mg.
Generuje to +/- 300 koni i 640Nm.

Chciałbym zwiększyć dawkę do 83-84mg i wymienić intercooler na replikę Wagnera.
Co za tym idzie przydałoby się także większe doładowanie :).

O ile mogę jeszcze podnieść doładowanie, żeby nie ukręcić wirnika w turbinie ?


Pozdrawiam,
Łukasz


Ostatnio edytowano 8 grudnia 2020, 17:02 przez lukaszlublin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbina GTB2260V z N57 245ps - jakie bezpieczne ciśnienie ?
PostNapisane: 1 czerwca 2020, 20:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Moje BMW: F10 535iX
Kod silnika: N55
Nie kręciłbym jej już wyżej. Jak chcesz zwiększyć dawkę o zaledwie 3-4 mg to zejdź niżej z lambdą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie ?
PostNapisane: 8 grudnia 2020, 16:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: F31 335dX
Kod silnika: N57Z
Trochę się zmieniło i obecnie jeżdzę z dawką 83mg z intercoolerem TurboWorks na pokładzie.

Jako, że turbinę mam oryginalną od nowości to myślę powoli, żeby ktoś do niej zajrzał mimo braku wycieków.
Przy okazji można zrobić hybrydę, tzn dać minimalnie większe koło kompresji CNC.
Nie chcę niewiadomo jak wysokiego ciśnienia, wystarczy mi, żeby ładowała 1.9-2.0 bara bez wysiłku, wstawała równie szybko i pracowała bezawaryjnie.

Znalazłem w necie takie koło kompresji: http://gotboost.pl/product/kolo-kompres ... t22-gtb22/
Jest ciut większe od seryjnego, czyli muszla do przetoczenia + regeneracja w warsztacie świadczącym takie usługi i powinno być ok.

Ew. znacie kogoś kto ma gotowe hybrydy na sprzedaż ?
Wtedy oryginalne turbo zostawiłbym sobie jako zapasowe :).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 9 grudnia 2020, 10:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1484
Uderzaj po kolei do np: TC, Perun, Vtec, Turbo-technik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 9 grudnia 2020, 14:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: F31 335dX
Kod silnika: N57Z
Ok, turbo zamówione w TC-Turbo :).
Wybrałem hybrydę Stage v1 z większym kołem kompresji CNC.
Nie będę jej kręcił więcej niż 1.9-2.0 bara więc będzie dużo mniej wysilona niż fabryczna GTB2260V na 1.8 bara.
Przy okazji spadną obroty na kole kompresji, spodziewam się obniżenia temp w dolocie o kilka stopni.
Jak wszystko pójdzie sprawnie to w przyszłym tyg będzie montaż i korekta programu.
Dawkę wtrysku planuję dać na razie 85mg, doładowanie 1.9 bara.
Powinno przybyć ok 10koni mocy i 20Nm.
Ale nie o moc mi chodzi a głównie o święty spokój z turbiną :) .
Poczucie, że nawet przy pełnej mocy auta turbo pracuje lajtowo, z dużą rezerwą będzie bezcenne :ok:

Oryginalne turbo zostawiam sobie jako zapasowe w razie ew. problemów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: F31 335dX
Kod silnika: N57Z
Zamówiona hybryda dzisiaj dotarła, montaż w poniedziałek :).
Zgodnie z zapewnieniami na 2.0 bara będzie pracować jeszcze z dużym zapasem wydajności.
Tak więc zapadła decyzja, że ciśnienie doładowania zwiększam z 1.8 na 2.0 bara.

Zastanawiam się jeszcze o ile zwiększyć dawkę wtrysku.
W tej chwili mam 83mg dawki wtrysku i 1.8 bara.
Względem serii jest to 24% więcej dawki i 12,5% więcej doładowania.
Czyli ubyło powietrza w stosunku do paliwa.
Kilka razy w lecie przy dynamicznym ruszaniu dało się zobaczyć minimalny dymek mimo DPF-a na pokładzie, pewnie stąd się to wzięło.

Chcę teraz dodać więcej powietrza niż paliwa, żeby w ogóle nie kopcił.
Wstępnie myślę, żeby dać 88mg dawki i 2.0bara doładowania (31% więcej paliwa i 25% więcej powietrza w stosunku do serii).
Co o tym sądzicie, będzie ok ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 21:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Moje BMW: F10 535iX
Kod silnika: N55
Jeśli dasz 88 mg to będzie pewnie na granicy. AFR 17 przy 2 barach doładowania. Teoretycznie bez dymu i w miarę bezpiecznie dla dpf. Przy obecnych warunkach atmosferycznych teoria pokryje się z praktyką, a nawet może być bonus. Te ustawienia zapewnią ci 700 Nm, z groszem może . To, że latem pojawia się bąk przy nagłym dodaniu gazu wynika między innymi z bezwładności układu i w pewnym stopniu można to skorygować programem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 16 grudnia 2020, 14:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: F31 335dX
Kod silnika: N57Z
Syzypor napisał(a):
Jeśli dasz 88 mg to będzie pewnie na granicy. AFR 17 przy 2 barach doładowania. Teoretycznie bez dymu i w miarę bezpiecznie dla dpf. Przy obecnych warunkach atmosferycznych teoria pokryje się z praktyką, a nawet może być bonus. Te ustawienia zapewnią ci 700 Nm, z groszem może . To, że latem pojawia się bąk przy nagłym dodaniu gazu wynika między innymi z bezwładności układu i w pewnym stopniu można to skorygować programem.

Czyli jak rozumiem, bezpieczniej będzie dać 87mg dawki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 16 grudnia 2020, 20:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Moje BMW: F10 535iX
Kod silnika: N55
Tak, będzie bezpieczniej :D ale czy bardzo? Sam oceń:
88mg afr 17
87mg afr 17,2
86mg afr 17,4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 16 grudnia 2020, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: F31 335dX
Kod silnika: N57Z
Syzypor napisał(a):
Tak, będzie bezpieczniej :D ale czy bardzo? Sam oceń:
88mg afr 17
87mg afr 17,2
86mg afr 17,4

Zastanawiałem się jak kolega liczy to Air Flow Ratio :hyhy:
Wyszedł mi wzór (masa powiertrza w mg + 1000mg atmosferycznego) / (2 * dawka wtrysku w mg).
Czyli obecnie mam AFR (1800mg + 1000mg) / (2 * 83mg) = 16,86

Jeżeli dobrze policzyłem, to i tak nawet przy 2.0bar i 88mg będzie lepiej niż obecnie :ok: .
Dla pewności dam 86mg, nie ma sensu walczyć o każdy koń mocy a później kopcić jak stary kadet :wstyd: .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 24 grudnia 2020, 12:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: F31 335dX
Kod silnika: N57Z
Hybryda już zamontowana.
Jeszcze nie robiłem korekty programu u mojego tunera.

Całkowicie zmieniła się charakterystyka silnika, bardziej teraz przypomina benzynę.
Na ori turbo miałem bardzo mocny dół i środek ale góra obrotów była słaba.
Ori turbo puchło już przy 3500rpm a powyżej 4000rpm już było tylko 1.5 bara i malało.

Teraz jest słaby dół, turbo wstaje wyraźnie później ale za to jest bardzo mocny środek i góra, ciągnie do samego końca.

Czas przyśpieszenia 100-200 zmalał z 12,2s do 11,2s licznikowo i to na zimowych kapciach 265mm z tyłu :ok: .

Zrobiłem dokładne logi na 4 biegu: obroty, ciśnienie doładowania, ciśnienie na railu, dawka wtrysku, wysterowanie turbo i egr (wartości aktualne i oczekiwane).

logi -> https://drive.google.com/file/d/1g1dLXq ... sp=sharing

Jak widać turbo zaczyna w miarę wstawać przy ok 2000rpm a zdrowo pompuje od 2500rpm do samego końca.

PIerwsze co chciałbym zrobić to trochę ożywić turbo, żeby wstawało wcześniej.
Ciśnienie na railu jest całkowicie fabryczne, wypadałoby chyba zwiększyć je o 100bar od 1400rpm do końca obrotów z ograniczeniem na 1850bar na samej górze.
To powinno pomóc turbinie lepiej się rozbujać z dołu.
Co myślicie ?

Zwiększanie ciśnienia doładowania i robienie większych mocy będzie drugim etapem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 24 grudnia 2020, 15:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
W jaką moc / moment celujesz po tych modach z zachowanym dpf i korekcie programu ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 24 grudnia 2020, 16:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: F31 335dX
Kod silnika: N57Z
///david napisał(a):
W jaką moc / moment celujesz po tych modach z zachowanym dpf i korekcie programu ?

Ta hybryda bez problemu dmucha 2.4bara.
Ja chcę ustawić bezpieczne 2.0 bara podczas korekty.
Trzeba będzie trochę podziałać z ciśnieniem na szynie i dawką wtrysku, żeby turbo szybko dobiło do tych 2.0 bara.
Jakby wyszło 350 koni i 700Nm to byłoby dobrze, ale nie mam parcia na cyferki.
Setup ma być przede wszystkim bezawaryjny.

Czekam na podpowiedzi dotyczące korekty, gdyby ktoś zerknął na logi :).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 26 grudnia 2020, 17:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Moje BMW: F10 535iX
Kod silnika: N55
Przede wszystkim źle zlogowany pojazd. Z ciśnieniem na szynie jak i dawką nie podziałasz zbyt wiele w kwestii o której piszesz. Masz jeszcze miejsce na poprawę wysterowania turbo jak i przepracowanie tych map po całości zakresów, bo charakterystyka doładowanie powietrzem zmieniła się mocno. Niektórych rzeczy nie przeskoczysz i nie będzie dmuchania od dołu tak jak było wcześniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 11 stycznia 2021, 14:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: F31 335dX
Kod silnika: N57Z
Jestem już po pierwszej korekcie programu.
Tuner zmienił wysterowanie turbo i zdecydowanie wcześniej wstaje.
Boost na razie ustawiony na 2.0 bara.
Została zwiekszona dawka i ciśnienie na railu.
Obecnie dawka wtrysku to 91mg/skok.

Korzystając z wyjazdu do naszych zachodnich sąsiadów udało mi się nagrać przyśpieszenie 100-200.
Wyszło 10.5s licznikowo na szerokich zimowych kapciach :hurra:
https://www.youtube.com/watch?v=nA7NSAgvZes

Ile to ma teraz koni to ciężko mi powiedzieć.

Nie wiem czy tuner trochę nie zaszalał z dawką bo AFR teoretycznie jest tylko 16,48.
Ale za to większe turbo mniej się grzeje niż fabryczne i ma dużo większy przepływ.
Także realnie AFR powinno być dużo lepsze, tym bardziej , że nic nie kopci.
Dla pewności pojadę jeszcze na korektę i damy 2.05 bara doładowania.
Kolega KrisC ładuje na identycznej turbinie 2.4 bara także jest jeszcze spory zapas :) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 11 stycznia 2021, 15:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
10.5 to to na pewno nie ma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 11 stycznia 2021, 15:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: F31 335dX
Kod silnika: N57Z
Kunio napisał(a):
10.5 to to na pewno nie ma

Licznikowo 10.5s. Z racelogic na pewno wyjdzie 1-2s więcej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 24 lutego 2021, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: F31 335dX
Kod silnika: N57Z
Jestem po kolejnej korekcie programu.
Ciśnienie doładowania zwiększone do 2.05bara i dopieszczone do perfekcji wysterowanie turbo.
BMW odpycha się pięknie :hurra: .

Zaczynam myśleć o zmianie końcowego tłumika na 2 przelotowe a'la 335d.

Na logikę spaliny powinny mieć trochę mniejszy opór na końcu.
Nie bardzo uśmiecha mi się wywalać DPF a chciałbym lekko udrożnić wydech, żeby turbo miało lżej.
Jak myślicie, czy zmiana oryginalnego tłumika na 2 przelotowe obniży trochę backpressure ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 25 lutego 2021, 08:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Jeśli już do dpf blokuje a nie końcowe tłumiki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] turbo GTB2260V z N57 245ps - jakie ciśnienie? hybryda?
PostNapisane: 26 lutego 2021, 16:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1484
Jeśli masz dpf nic to nie zmieni. Kumpel w 335d wywalil koncowe, a zostawil dpf. Mial pomiar przed i po, roznica w granicy bledu pomiarowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL