BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 10:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Przepustnice ITB do m54 montował ktoś?
PostNapisane: 16 listopada 2020, 00:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
piotr520, z góry uprzedzam: nie chcę uchodzić za wyrocznię, to co napiszę jest oparte na moim niewielkim doświadczeniu i paru przeczytanych książkach.

W przypadku kolektorów wydechowych masz równoodległościowe i nie. Służy to temu, że wylicza się je na dany przedział RPM, czyli robiąc równoodległościowe(wszystkie rury przed złączeniem się mają identyczną długość) osiągamy maksymalną wydajność np. dla przedziału 6500-7500 kosztem reszty zakresu. Stosując różnoodległościowe(w większości te się montuje) uzyskujemy mniejszy przyrost w tym wąskim zakresie, ale w szerszym zakresie obrotów otrzymamy przyrosty. Domyślam się więc, że w przypadku trąbek chodzi o to samo, bo doloty masz tak samo liczone pod dane RPM. Dlatego zmienna geometria dolotu w wolnossaku jest cholernie ciekawa. Kończę właśnie studia i jak znajdę czasu, to chcę się tym tematem zająć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przepustnice ITB do m54 montował ktoś?
PostNapisane: 16 listopada 2020, 18:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Każda sugestia w temacie mile widziana. Ludzie do długości tych trąbek przywiązują dużą wagę, a oglądałem filmik na youtube, gdzie facet robił test dla itb z długością tych trąbek bodajże od 2 do 10 cali i powiedzmy przy długości od 5 do 10 cali różnica taka, że mieści się w granicach błędu pomiaru hamowni. Najgorszy wynik był dla 2 cali. Jak znajdę temat to wrzucę linka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przepustnice ITB do m54 montował ktoś?
PostNapisane: 16 listopada 2020, 18:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
piotr520, oglądałem. Przejrzyj w tej książce działy o dolocie i wydechu. Sporo jest informacji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przepustnice ITB do m54 montował ktoś?
PostNapisane: 19 listopada 2020, 20:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
https://www.youtube.com/user/slostar

Na tym kanale znajdziesz filmy, gdzie gość porównuje różne konstrukcje dolotu. Nawet absurdalne.

A na racingforum.pl w temacie o kolektorze ssącym jeden z użytkowników wrzucił taki rysunek:
Obrazek

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przepustnice ITB do m54 montował ktoś?
PostNapisane: 19 listopada 2020, 22:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
LPS505, ot i cała filozofia. +1.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przepustnice ITB do m54 montował ktoś?
PostNapisane: 24 listopada 2020, 20:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Chłopaki wszystko wyjdzie w praniu, więc nie przejmuję się na zapas.
Między czasie pierwsze przymiarki osi głównej i wodzików.Sorki za fotki bo wszystko telefonem i przy trochę słabym świetle, ale to nie żaden DIY tylko takie moje dłubanie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przepustnice ITB do m54 montował ktoś?
PostNapisane: 4 lutego 2021, 16:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Siemka.
Chłopaki temat trochę słabo idzie, ale ciężko się zmotywować do roboty w nieogrzewanym blaszaku :/ . Udało mi się w dobrej kasie wyrwać na olx kolektor ssący zs54b32.Idealnie pasuje pod średnice przepustnic, ale gabarytowo jest on naprawdę spory i wszystko musi być wymierzone na styk. Ciężko go będzie upchać w komplecie z gaźnikami i kawałkiem oryginalnego kolektora przykręcanego do głowicy. Musiałbym zamiast tego kawałka kolektora dorobić jakąś flanszę z alu, z wejściem pod wtryskiwacze. Także jest to do przemyślenia. W ostateczności wykorzystam gotowe trąbki z nowego kolektora.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przepustnice ITB do m54 montował ktoś?
PostNapisane: 6 lutego 2021, 18:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
piotr520, Kończę studia na mechanice i budowie maszyn, więc jak masz jakieś wątpliwości, pytania, czy szukasz kogoś, kto Ci coś dorobi, to możesz się odzywać. Mam trochę kontaktów. Mam na myśli CNC i inne obróbki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przepustnice ITB do m54 montował ktoś?
PostNapisane: 7 lutego 2021, 07:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Dzięki za zainteresowanie i oferowaną pomoc. Powiem Ci, że dorobienie flanszy to już ostateczność (dołożenie kilku stówek), z założenia projekt ma być niskobudżetowy (dla mas :D ), żeby się nie okazało że wystarczyło dołożyć 200-300zł i byłby gotowy zestaw.
Na razie całość kosztowała łącznie niecałe 1200zł więc jest dobrze, a miejmy nadzieję że nie przekroczy 1500zł, a to byłby dobry wynik jak za ITB do m50-m54.
Może niektórych rozczarowałem gotowym kolektorem, ale za 400zł żal było nie wziąć, nawet gdybym miał go nie wykorzystać w tym projekcie.
Wczoraj robiłem dokładne pomiary na słupku silnika, i upchnięcie kolektora nie wygląda tak źle. We wtorek mam nadzieję dojdzie podstawa filtra oleju, bo brakuje mi jej przy słupku i będę już na 100% widział jak to się mieści.

Dodam tylko że na olx jest jeszcze kolektor z s54b32 za 600zł, może by coś urwał, a to deficytowy towar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przepustnice ITB do m54 montował ktoś?
PostNapisane: 7 marca 2021, 14:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Co Ty, myślę, że kolektor z S54 to dobry zakup. W bardzo dobrej cenie kupiłeś, a masz coś, co zostało policzone i jego budowa ma jakiś sens. Poza tym jak się wszystko zmieści, to będzie ładnie uporządkowane.

Aukcji już chyba nie ma... Powiem Ci, że zainteresowałeś mnie jeszcze bardziej po tym jak podsumowałeś ile wydałeś... Głupi kolektor z M50 to 600-800 zł, a wkrótce będę składał e36 z M52B28 po remoncie. Póki co w planach mam wrzucenie wałka ssącego z M52B30, kolektora M50B25, przepustnicy rozwierconej z M50 i póki co tyle. Z czasem wydech własnej produkcji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przepustnice ITB do m54 montował ktoś?
PostNapisane: 7 marca 2021, 18:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Aukcja jeszcze jest, przerzuca na otomoto,
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-m3-e4 ... Dqiij.html?

Gaźnik idzie kupić za około 130zł-150zł, trzeba cierpliwie czekać aż się coś pojawi, najlepiej z wersji ST, bo z innych wersji jest problem żeby je zwęzić o te 6mm, inne mocowania. Trzeba by przemyśleć jak to zrobić. Mam dwa gaźniki z wersji GT oddam oba za 200zł :) .
A do tego sporo własnej roboty, szkoda że ciągle czasu brak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL