BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Custom dolot M54B30
PostNapisane: 22 maja 2021, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Cześć,
ostatnio w swojej E46 zmodyfikowałem dolot w postaci usunięcia przepływomierza, zmiany kolektora na ten z M50B25 i dorzucenie stożka. Po mapie ma 260/330, ale oczywiście dopóki stożek nie zacznie zasysać ciepłego powietrza z komory silnika.

Biorąc pod uwagę, że za jakiś miesiąc wlatuje przepustnica od V8 i większy stożek + strojenie na 280-290 koni, to pytanie do was - czy ktoś z was sprzedaje lub robi custom doloty do tych silników? Potrzebuje dopływ zimnego powietrza, żeby nie słabł w raz ze zwiększaniem się temperatury w komorze silnika.

Pozdrawiam :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Custom dolot M54B30
PostNapisane: 22 maja 2021, 15:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
Ile miał przed 1 etapem modów? Silnik seria, jakiś remont, pierscienie, wzmocniona ośka pompy oleju?

Ściana grodziowa + dopływ od dołu, od wlotu w przednim zderzaku (hamulców).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Custom dolot M54B30
PostNapisane: 22 maja 2021, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Silnik miał 196 koni, a na tysiąc kilometrów żarł litr olej i zdecydowałem się na remont kompletny. Po remoncie od razu już miał nowy kolektor i po wstępnym dotarciu wypluł 235 koni bez mapy. Po dotarciu właściwym (ok. 5 tys km) , jak się wszystko ułoży, dochodzi ok. 5% mocy samoczynnie. Pierścienie są założone marki PRIMA, pompa oleju jest nowa ori.

Właśnie chodzi mi o gotowy komplet plug&play do tego, bo nie chce mi się bawić w majstrowanie.
Masz może kogoś kto mi takie coś wykona?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Custom dolot M54B30
PostNapisane: 22 maja 2021, 19:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Na stocku bym nie liczył na 250ps które sugerujesz po dotarciu

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Custom dolot M54B30
PostNapisane: 22 maja 2021, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Nikt tego nie mówił. On już jest po mapie z kolektorem od M50B25 i ma 260km 325Nm. Po dotarciu jest ok 270 ;)

Wykres tutaj
zapodaj.net/a207f42ac375c.jpg.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Custom dolot M54B30
PostNapisane: 22 maja 2021, 20:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 141
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46 Coupe Z3 3.0i
Kod silnika: m50b32,M54B30
Najlepiej zmodyfikować seryjną puszkę.Sprawdzone.

_________________
GG 9597379


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Custom dolot M54B30
PostNapisane: 22 maja 2021, 21:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Sprawdź podcisnienie w kolektorze po otwarciu przepustnicy bo może się okazać że wieksza przepusnica nic nie zmieni.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Custom dolot M54B30
PostNapisane: 22 maja 2021, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Seryjna puszka odpada, bo stożek 100mm nie wejdzie.

Wiem, że przepustnica coś da, bo wszystkie mody ustalam z moim tunerem, który już to robił i głównie zajmuje się strojeniem wolnossacych bmw. Wąskim gardłem po wyrzuceniem przeplywki jest przepustnica, przez którą brakuje powietrza w górnych partiach obrotów. Widać po wykresie, że do 7 tys się już nic nie dzieje za bardzo. Odcinka przesunięta na 7k.

Racemode, jakby ktoś chciał sprawdzić ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Custom dolot M54B30
PostNapisane: 22 maja 2021, 21:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
skoro racemode to czemu nie kolektor z N54? :luka:

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Custom dolot M54B30
PostNapisane: 23 maja 2021, 10:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Z bardzo prostego powodu - żeby ograniczyć koszty, bo różnica w przyroście nie jest warta różnicy ceny.

Kolektor z M50B25 podchodzi plug&play, a do kolektora z N54 potrzebny jest adapter za 2,5 tys. zł. Nie mówiąc już o samym zakupie kolektora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Custom dolot M54B30
PostNapisane: 23 maja 2021, 10:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
viewtopic.php?f=6&t=171078&start=100

Ciekawe czy u Ciebie też będą takie przypały w normalnym, codziennym użytkowaniu samochodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Custom dolot M54B30
PostNapisane: 23 maja 2021, 12:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Fajne odniesienie.do projektu Podi'ego, który tworzył defacto ten sam tuner. Widać tu doskonale że "there is no replacement for displacement". W 2,8 modow sporo, a i tak niut w 3,0L robi swoje.
SelectoSK napisał(a):
Ciekawe czy u Ciebie też będą takie przypały w normalnym, codziennym użytkowaniu samochodu.

O to to...

Soullavie napisał(a):
Właśnie chodzi mi o gotowy komplet plug&play do tego, bo nie chce mi się bawić w majstrowanie.
Masz może kogoś kto mi takie coś wykona?

P@P i tuning to chyba dwa przeciwstawne wyrażenia :D
Niestety ale jak nie wyciągniesz tego stożka gdzies na dół. Przykładowo w okolice kratki zderzaka czy wlotow na hamulce to sie ciepła nie pozbędziesz. Z drugiej strony nie wiem czy wydłużenie dolotu nie popsuje wykresu. Tak czy siak czeka cie rzeźba. Najprościej zabudować, odgrodzić solidnie całą prawa stronę od kielicha po lampy i doprowadzić osobno powietrzem z dołu + od nerek. Powinno to pomoc w cxasiet jazdy. Na dłuższym postoju nie unikniesz całkowicie tego problemu,. chyba że naprawdę sie postarasz o dobrego boxa.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL