BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lutego 2023, 21:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 486 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 27 kwietnia 2018, 20:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
Witam, wszystkich, myślę że czas najwyższy aby powstał taki temat jak forum.e46fanatics :P

Czas najwyższy aby chętni podzielili się doświadczeniami i spostrzeżeniami co do modów softów ms43. Znalazłem na Wiki fajny opis i paluszki swędzą aby trochę pogrzebać. Najwyżej sterownik padnie :dobani:
http://ms43wiki.com/index.php/Main_Page

Mamy tam ciekawe opis modów Vanosów , map paliwa, zapłonu, potrzebne linki programów itp.
Dorwałem kabelek Galletto1260 i oczywiście już mam zonk bo mam soft z końcówką ....66 :dontgetit:

Żeby nie za bardzo popeprać pokombinuje sobie mapę trybu alphaN czyli tryb w jaki przechodzi sterownik po odłączeniu czy awarii przepływomierza. Mając sondę afr już widzę że ta mapa jakaś na odwrót jest w niektórych miejscach. Przy małych uchyleniach przepustnicy czas wtrysku do zwiększanych obrotów maleje zamiast rosnąć :szok: Mierząc afr na wolnych jest 12,5 a dodając lekko gazu aby minimalnie przepustnica się otworzyła afr jest już 15,5 :szok:
Obrazek

Z tego co już się dowiedziałem map paliwa w ms43 to mamy ich 6szt + 2mapy paliwa krokowca silnika ciepłego i zimnego( jak na razie tyle znalazłem )

- Vanos ssący silnik zimny
- Vanos wydechowy silnik zimny
- Vanos ssący silnik ciepły
- Vanos wydechowy silnik ciepły
- Podstawowa mapa paliwa ( mapa która jest używana jeżeli Vanos ulegnie awarii)
- AlphaN (mapa kiedy przepływomierz ulegnie awarii)
Mamy jeszcze mapę WOT a raczej współczynnik czasu wtrysku czyli wzbogacenia mieszanki przy klepnięciu w podłogę. Jeżeli dobrze myśle i liczę czas wtrysku jest mnożony przez współczynnik
Co do map paliwa Vanosów to sterownik wylicza sobie średni czas wtrysku z mapy ssącej i wydechowej.

Program TunerPro jakoś tam rozpracowałem ( no jest tego tam ) ale zastanawiają mnie tylko negatywne skutki bo takich informacji nie znalazłem. Plik modyfikowany jest w wersji 64kb więc mapy chyba mogę sobie modyfikować. Tylko znajomy mnie przestraszył o jakiejś sumie kontrolnej i EWS żeby się nie rozsypało. Czy to się tyczy plików 64kb ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 27 kwietnia 2018, 21:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Jakieś pół roku temu też zagaiłem temat, ale nikt nic nie rozwinął i myślę, że tym razem będzie podobnie. Niektórym jest to zapewne na rękę, żeby nie dzielić się pewnymi informacjami. Jak dla mnie temat powinien zaistnieć, można się sporo dowiedzieć i przy okazji coś poprawić w sterowniku. Kupiłem nawet galetto 1260, ale mam jakieś złe stery i nie czyta mi flasha.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 27 kwietnia 2018, 21:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
ja kupiłem drugi kabel bo pierwszy też mi nie działał i ten drugi kabel zadziałał ze sterami z pierwszego kabla :rotfl:

Mam na dzieje że temat się rozwinie bo to aż wstyd że na zagranicznym forum temat jest rozwijany od lipca 2015 na 254 STRONACH !!!!
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1082287


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 6 maja 2018, 10:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
U nas w Polsce niestety janusze biznesu robią kasę na czyjejś darmowej pracy :wstyd:

Znam temat ms43 dość dobrze i jak coś potrzebujecie to pytajcie. Co do sum kontrolnych to najprościej wgrać
pełny flash 512kb z usuniętym ews i wyłączoną sumą kontrolną.
Możecie wtedy modzić do woli bez obawy o sumy

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 6 maja 2018, 21:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Lukasz_S napisał(a):
U nas w Polsce niestety janusze biznesu robią kasę na czyjejś darmowej pracy :wstyd:

Znam temat ms43 dość dobrze i jak coś potrzebujecie to pytajcie. Co do sum kontrolnych to najprościej wgrać
pełny flash 512kb z usuniętym ews i wyłączoną sumą kontrolną.
Możecie wtedy modzić do woli bez obawy o sumy

W takim razie czym można ściągnąć i wgrać pełny flash, bo linki do programów z tej http://ms43wiki.com/index.php/Main_Page stronki są jakieś felerne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 7 maja 2018, 09:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
kaczorek79 napisał(a):
W takim razie czym można ściągnąć i wgrać pełny flash, bo linki do programów z tej http://ms43wiki.com/index.php/Main_Page stronki są jakieś felerne.


Siemens MSS5x Flasher

https://drive.google.com/file/d/0B-ZLzx ... ZxNTQ/view

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 7 maja 2018, 17:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Lukasz_S napisał(a):
kaczorek79 napisał(a):
W takim razie czym można ściągnąć i wgrać pełny flash, bo linki do programów z tej http://ms43wiki.com/index.php/Main_Page stronki są jakieś felerne.


Siemens MSS5x Flasher

https://drive.google.com/file/d/0B-ZLzx ... ZxNTQ/view


Windows 10 nie chce mi tego puścić, wyskakuje komunikat o wirusach. Tak ma być i trzeba kontynuować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 7 maja 2018, 19:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
kaczorek79 napisał(a):
Windows 10 nie chce mi tego puścić, wyskakuje komunikat o wirusach. Tak ma być i trzeba kontynuować?

U mnie również antywirus to kasuje od razu po pobraniu.
Musisz go wyłączyć na chwilę i wtedy pobrać plik.
Nie ma tam żadnego wirusa

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 8 maja 2018, 11:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2577
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
EWS z MS42 trzeba usuwać fizycznie coś ze sterownika czy tylko programowo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 17 maja 2018, 06:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 894
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Mam nadzieję że powoli z pomocą innych ruszymy ten temat. Tu jest wszystko co potrzebne żeby zacząć zabawę z ms43.

https://www.ms4x.net/index.php?title=Siemens_MS43

RafalR32 najpierw wypadałoby uaktualnić soft w sterowniku do tego ms430056 bo w linku który podałem jest finalna definicja dla tego właśnie softu. Na tunerpro jest wersja finalna pod twój soft 066.
Zakupiłem sterownik do testów i zobaczymy co z tego wyjdzie :) .

Więcej możecie poczytać tu
https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1082287

Autorem tematu jak i ms4x wiki jest niejaki Daniel f.

Jeśli coś pomyliłem ,przekręciłem to proszę mnie poprawić. Są tu na forum ludzie którzy ms43 mają w jednym palcu. Wcześniej nie dłubałem w ms43 tylko w swoim e34 m50b25v 413 a to całkiem inna bajka i przeskok o epokę. Te paczkę ściągnąłem raptem tydzień temu i rozgryzam, wczoraj doszedł sterownik na testy a dziś udało się odczytać i wgrać pełny wsad i auto pali :) . Potem odczyt i wgranie samych map, czyli się da :).

Wchodzimy na stronę https://www.ms4x.net/index.php?title=Siemens_MS43
Macie tu opisany sam sterownik, i kilka przydatnych funkcji.

Klikamy w lewy górny róg strony, na zakładkę „ Navigation”. Po rozwinięciu najważniejszy dział to Downloads, mamy tam do pobrania wsady do sterowników, definicje pod konkretne wsady, listy poprawek i udogodnień (Patchlist) dla ms42 i ms43 oraz programy potrzebne do wgrywania i modyfikacji.

Z programów polecam

JMGarage Flasher- polecam w przypadku klonowania sterownika lub wgrywania czystego wsadu tzw virgin gdy chcemy mieć w aucie sprawny EWS. Odczyt i zapis tylko przez opcję bootowania. Jest to pełny odczyt sterownika 512kb.

MS4X Def Group Flascher- tego programu sam używam najczęściej ze względu, że jest uniwersalny. Odczyt pełnego wsadu 512kb jak i częściowego 64kb przez złącze OBD bez konieczności rozkręcania i wyciągania sterownika. Przy wgrywaniu automatycznie liczy sumy kontrolne, także nie ma obaw że silnik nie odpali. Współpracuje z interfejsem inpy, więc nie potrzeba jakiś specjalnych interfejsów typu Galetto.

Przydatny i darmowy program do edycji wsadu toHxD, choćby podejrzeć jaką mamy wersję softu.
Na dzień dzisiejszy wsady dla ms43 są tylko dla softu 430069 i na takim polecam operować, jest najnowszy, ma najlepiej opisany plik xdf oraz lista poprawek współpracuje tylko z tą wersją softu.

Na wszelki wypadek podaję link do sterownika interfejsu Inpy jeśli ktoś ma czysty system
https://ftdichip.com/drivers/d2xx-drivers/


Ostatnio edytowano 16 listopada 2021, 22:23 przez piotr520, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 22 maja 2018, 10:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
waskii napisał(a):
EWS z MS42 trzeba usuwać fizycznie coś ze sterownika czy tylko programowo?


Tylko programowo

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 27 maja 2018, 21:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 894
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Widzę że temat ruszył pełną parą :) :wstyd: .

Na początek instalacja sterowników interfejsu do Inpy oraz jego ustawienia.
W menedżerze urządzeń ma wyglądać to tak:
Ja zawsze ustawiam port na com1

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Program JMGarage Flascher- używamy go tylko do klonowania sterowników.
Sterownik do odczytu lub zapisu pełnego wsadu musimy rozkręcić, ponieważ trzeba go wprowadzić w stan bootowania podając masę na odpowiedni pin procesora.

Potrzebujemy
-interfejs usb do inpy lub vaga
-zasilacz lub akumulator
-parę kabli
-i oczywiście sterownik
Ja używam zasilacza ze starego peceta, ale wystarczy np. taki
http://allegro.pl/zasilacz-14v-4-29a-60 ... 26599.html


Nabazgrałem mały schemat jak u mnie jest to podłączone do interfejsu, zwróćcie uwagę że, u góry jest szersza strona wtyczki interfejsu
Obrazek
Sterownik, gniazdo nr 1
-pin 7 stałe 12 volt
-pin 4 masa
gniazdo nr 4
-pin 26 12volt po stacyjce, musimy sobie zamontować włącznik
-pin 32 K-line

Interfejs
-pin 5 masa
-pin 7 K-line biegnie do 32 pinu sterownika silnika
-pin 16 stałe 12volt

A tutaj bootpin , znajduje się przy procesorze obok tranzystorów cewek.
Obrazek

Procedura odczytu i zapisu
-podłączamy interfejs do komputera
-podajemy napięcie i masę jak na schemacie na sterownik i interfejs
-uruchamiamy program JMGarageFlasher
-podajemy masę na bootpin, tu należy zachować szczególną ostrożność żeby nie zrobić jakiegoś zwarcia bo sterownik powie pa pa :cisza:
-podajemy napięcie na 26 pin sterownika silnika
-po około 6 sekundach od podania napięcia na 26 pin sterownika odejmujemy masę z bootpinu.
Sterownik od tej pory znajduje się w trybie bootowania. Możemy zapisać i odczytać pełny wsad.
Program sam w sobie jest intuicyjny.
Obrazek
Najpierw naciskamy Connect a po pomyślnym połączeniu ze sterownikiem Write (zapisz wsad) Read (odczytaj wsad).
W ten sposób możemy klonować swój sterownik.
Odczytujemy pełny wsad ze swojego sterownika.
Zapisujemy go do nowego sterownika.
Wkładamy do auta, robimy synchronizację EWS DME inpą i auto pali.

Program MS4X Dev Flascher- tego i tylko tego programu będziecie głownie używać.
Należy ściągnąć program, następnie klucz do programu, który zapisze się pod nazwą licence.lis i umieścić w tym samym folderze co Ms4x flascher. Program powinien już działać. Po podłączeniu interfejsu w lewym dolnym rogu powinniście mieć strzałki podświetlone na zielono.

Obrazek


Ok, wiemy już jak sczytać i wgrać pełny oraz częściowy wsad.
Jeżeli macie drugi sterownik to wgrywamy pełny wsad 512kb do naszego ms43 pod odpowiednią pojemność. Jeśli nie macie drugiego sterownika, to najpierw trzeba zgrać pełny wsad 512kb ze swojego oryginalnego sterownika programem JMGarageFlasher żeby w razie czego mieć oryginalny soft i było do czego powrócić.
Jeżeli wasz sterownik jest na sofcie 430069 to nie musicie nic wgrywać, tylko działać już na swoim wsadzie. No chyba że ktoś chce przejść na niższy soft.
Jaki macie soft można sprawdzić np. w programie HxD, zgrywamy częściowy wsad, przeciągamy do okna programu i w adresie 042 mam wersję softu

Obrazek

Mamy wszystko co potrzebne żeby zacząć zabawę w tunera oprócz programu do edycji wsadu.
Jest kilka programów do edycji wsadów.
TunerPro który można pobrać tutaj (pierwszy od góry 16,4MB)
i o jego obsłudze napiszę kilka słów.
http://www.tunerpro.net/downloadApp.htm

Ze znanych mi programów jest jeszcze RomRaider którego nie miałem okazji bliżej poznać. RomRaider posiada swój program i swoje definicje.
http://www.romraider.com/

Jest jeszcze Winols ale potrzeba do niego licencji z tego co się orientuję.

Pobieramy TunerPro i instalujemy jak każdy inny program

Po instalacji musimy załadować do programu nasz częściowy wsad 64kb czyli plik bin oraz definicję.

Należy pamiętać że tylko odpowiedni plik xdf pasuje do odpowiedniego softu, jeżeli mamy soft 430056 to pasuje do niego tylko xdf056, żaden inny, bo narobicie głupot.
Ważna rzecz, jeżeli chcecie korzystać z poprawek do softu (Patchlist) to musicie użyć softu 430069 z ms4x wiki i zmiany przeprowadzić na pełnym wsadzie, czyli 512kb i dopiero wtedy wgrać do sterownika. Resztę zmian robimy na małym wsadzie 64kb.

Żeby załadować plik bin klikamy File a następnie Open bin

Obrazek



Podobnie plik definicji , klikamy XDF a następnie Selekt XDF

Obrazek



Żeby mieć ład i porządek pliku XDF najlepiej ustawić go na Parametr Category.
Obrazek


Otwieramy przykładowo Injection (czas wtrysku paliwa) i powiedzmy bazową mapę czasu wtrysku.
Wartości po lewej stronie mapy to obroty natomiast u góry to obciążenie silnika. Im dalej w prawo tym większe obciążenie.
Interesuje nas ramka zaznaczona na zdjęciu
Function
Offset (+/-) czyli dodaj lub odejmij wpisaną wartość w oknie Value
Multiply czyli mnożnik
oraz Execute zatwierdź.
Jest jeszcze parę funkcji ale mnie wystarczają te dwie.
Do podniesienie lub zmniejszenia czasu wtrysku najlepiej używać funkcji mnożnika
Przykładowo chcemy zwiększyć czas wtrysku w całej mapie o 2%
Zaznaczamy całą mapę myszką, wybieramy Multiply, w okno Value wpisujemy 1.02 i zatwierdzamy Execute.
Jeżeli chcemy zmniejszyć czas wtrysku o 2% postępujemy tak samo tylko w oknie Value wpisujemy 0.98.
Jeżeli chcemy zmienić tylko część mapy to zaznaczamy tylko wybrany obszar mapy myszką.

Obrazek



Zmiana kąta zapłonu.(Ignition)
Tu najlepiej użyć funkcji Offset.
Jeżeli chcemy przyspieszyć zapłon o 2 stopnie dla np. zaznaczonego obszaru lub opóźnić o 2 stopnie to w oknie Value wpisujemy odpowiednio 2 lub -2 i zatwierdzamy Execute.
Obrazek


Wolne obroty (IdleSpeed)
• IP_N_SP_IS__TCO: Nominalna prędkość obrotowa biegu jałowego bez dodatkowego obciążenia silnika.
• IP_DRI_N_SP_IS__TCO: Nominalna prędkość obrotowa biegu jałowego z włączonym napędem dla przekładni AT.(skrzynia automat)
• IP_ACIN_N_SP_IS__TCO: Nominalna prędkość biegu jałowego z włączonym klimatyzatorem.
• IP_DRI_ACIN_N_SP_IS__TCO: Nominalna prędkość obrotowa biegu jałowego z włączonym klimatyzatorem i włączonym napędem dla przekładni AT.(skrzynia automat)
Możemy wartości wpisywać również ręcznie. Zaznaczamy odpowiednią kratkę myszką ,kasujemy wartość klawiszem Backspace i wpisujemy odpowiednią wartość.
Jeżeli chcemy mieć wolne obroty np. 800 zamiast 700 czy 620 to w odpowiednich kratkach wpisujemy 800
Mapy przed zmianą
Obrazek
Mapy po zmianie
Obrazek


Po każdej zmianie przy zamykaniu mapy program i tak zawsze zapyta czy zapisać zmiany.
Więc jeżeli nie jesteście pewni swojej zmiany klikamy nie i mapa nie zostanie zmieniona, nie ma obaw że coś się stanie z naszym softem nie tak.

Następnie wgrywamy zmodyfikowany wsad i sprawdzamy na drodze swoje mody :)



To chyba tyle. Mam nadzieję że trochę wyjaśniłem i co niektórym będzie łatwiej zabrać się do jakichś modów i temat się rozwinie.


Ostatnio edytowano 15 listopada 2021, 23:20 przez piotr520, łącznie edytowano 8 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 10 lipca 2018, 19:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Cześć :)
Cieszę się, że powstał ten temat, może wspólnie dojdziemy do pewnych modyfikacji, które poprawią pracę silnika ;)

Daniel_f - autor tematu o sterowniku ms43 na e46fanatics napisał wiadomość pod jednym z moich filmów na YT. Było to już dosyć dawno temu, a odnosiło się do reakcji na gaz, o której pisałem na równoległym forum. Wtedy właśnie zaproponował mi rozwiązanie, które poprawia tę reakcję, a polega na fizycznym usunięciu zaworu wolnych obrotów (ICV) i zaprogramowaniu przepustnicy tak aby przejęła rolę zaworu. Zacząłem wtedy czytać o tym sposobie, ale trochę się przeraziłem objętością tamtego tematu, skomplikowaniem całej procedury i konieczności rezygnacji z EWS... skutek był taki, że temat się oddalił...

Ale teraz dorosłem już do rezygnacji z EWS :D i myślę, że warto poeksperymentować, tym bardziej, że tak wiele rzeczy próbowałem i głupio byłoby poddać się na końcu i nie zrobić rzeczy, która pomaga :wstyd:

Tu jest link do informacji o usuwaniu ICV, o tym co należy zrobić i jakie będą skutki. Ale konkretnych danych, czy map, które trzeba zmodyfikować nie ma wyszczególnionych w tekście... chyba, że wszystko co trzeba zrobić jest widoczne na screenie...? Czy ktoś z Was może to potwierdzić? http://ms43wiki.com/index.php/Main_Page#Idle_Control_Valve_Delete

ICV jest dławikiem i to właśnie z powodu jego małego przekroju mamy słabą reakcję na lekkie dodawanie gazu, bo przepustnica jest wtedy całkowicie zamknięta, i po prostu więcej powietrza do silnika nie popłynie przez taki mały otwór - to był przebłysk geniuszu, kiedy po raz enty oglądałem jeden z moich filmów o pracy zaworu i przepustnicy :hurra: Daniel_f napisał, że reakcja na gaz po usunięciu ICV jest taka jak w aucie gdzie przepustnica jest na linkę. https://youtu.be/FYBaJAF0o14

piotr520 - dzięki za opis, jest świetny, dałeś mi impuls, żeby znowu zainteresować się tematem :) Poczytam, przemyślę i wrócę z pytaniami :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 10 lipca 2018, 23:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16886
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci
Jest: E92 325Xi, F32 428i
Bardzo dobry temat Panowie! Pochwalam inicjatywę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 12 lipca 2018, 16:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Fajny temat. Można troszkę pokombinować z różnymi parametrami aby dostroić n/a pod własne preferencje

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 12 lipca 2018, 18:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 894
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Buckey napisał(a):


Tu jest link do informacji o usuwaniu ICV, o tym co należy zrobić i jakie będą skutki. Ale konkretnych danych, czy map, które trzeba zmodyfikować nie ma wyszczególnionych w tekście... chyba, że wszystko co trzeba zrobić jest widoczne na screenie...? Czy ktoś z Was może to potwierdzić? http://ms43wiki.com/index.php/Main_Page#Idle_Control_Valve_Delete


Witam.
Zgadza się, to są wszystkie ustawienia które są potrzebne do usunięcia zaworu wolnych obrotów.
Co prawda pod m54b30 ale tylko jeden parametr jak w opisie należy dostroić pod b22 lub b25.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 12 lipca 2018, 20:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Dobry temat. Będę śledził.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 17 lipca 2018, 18:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54b30
Witam.
Czy przy wgrywaniu softów z wyłączonym ews mieliście błędy ?
Umnie po wgraniu zgodnie z instrukcją mam błąd 100 self test error.
Sprawdzałem sumę kontrolną jest ok.
Po wgraniu softu w wersji virgin błędu nie ma.
Czy ktoś miał podobny problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 17 lipca 2018, 19:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 894
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Wgrywałem pod m54b22 i żadnego błędu nie było, silnik palił normalnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 17 lipca 2018, 19:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54b30
Umnie po wgraniu fullflasha m54b30 inpa pokazuje błąd bez numeru jak na screenie
Obrazek
Dis z kolei wyświetla błąd 100 (64) DME selftest module error.
Auto nie odpala.
Po wgraniu oryginalnego wsadu lub virgin wszystko jest ok.
Próbowałem też wgrywać inne wsady m54b30 w wersji usa ale z ews-em, i tego błędu nie było.
Na innych plikach z tej paczki też mam ten sam błąd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 486 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL