BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2024, 23:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] turbo w 330i
PostNapisane: 21 marca 2008, 11:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Marki
Witam
czy ktoś zna firmę potrafiącą założyć turbo (lub sprężarkę mechaniczną) do E90 330i

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 14:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Czesc,
Jaka wersje silnika masz 258 KM czy 272 KM? Mysle ze nie ma co bawic sie w turbo, a jezeli brakuje ci mocy ;) to pomysl nad wydechem i programem, 20 KM spokojnie dojdzie :ok:

P.S. Le Mans Blue w E90 z tymi 18" co masz, to dla mnie idealna konfiguracja :padam: Naprawde piekne auto :ok:

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Marki
Hej

258, samochód jest z początku 2006r, co do mocy do zawsze jej za mało, za jakieś 2000k PLN można podnieść do 276 KM i 325 Nm, czyli jak nowsza wersja, zmieniając filtr, układ dolotowy i wydech może jeszcze coś się wykręci i jak nie znajdę możliwości doładowania to może pójdę tą drogą. Albo na jesień pójdzie pod młotek i zmienię na M3 E46. Felgi są śliczne ale rozmiar z tyłu 255 powoduje że ciągle walczę z kierownicą na podłużnych wybojach, obiecałem sobie że na lato zapodam komplet 17 ( mam zimowy komplet na 17 właśnie) ale oczywiście złamałem obietnicę i zamówiłem już nowe 18 na przód :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 14:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Samiec Beta napisał(a):
Hej

258, samochód jest z początku 2006r, co do mocy do zawsze jej za mało, za jakieś 2000k PLN można podnieść do 276 KM i 325 Nm, czyli jak nowsza wersja, zmieniając filtr, układ dolotowy i wydech może jeszcze coś się wykręci i jak nie znajdę możliwości doładowania to może pójdę tą drogą. Albo na jesień pójdzie pod młotek i zmienię na M3 E46. Felgi są śliczne ale rozmiar z tyłu 255 powoduje że ciągle walczę z kierownicą na podłużnych wybojach, obiecałem sobie że na lato zapodam komplet 17 ( mam zimowy komplet na 17 właśnie) ale oczywiście złamałem obietnicę i zamówiłem już nowe 18 na przód :kwasny:


Spytaj się w VTG co ci zaoferują... Felgi nie mają wpływu na zachowanie samochodu w koleinach tylko opony.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 14:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Marki
Pytałem, to automat więc coś kręcili nosem, na mój gust nie chcieli eksperymentować z nieznaną konstrukcją. Swoją drogą ciekawe czy mój automat to taki sam jak na przykład w 550i, jeśli tak to powinien wytrzymać większy moment obrotowy.
Z tą felgą to skrót myślowy, na tył 18 wchodzą opony 255, ponoć mniejsze nie chcą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 15:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Samiec Beta napisał(a):
Pytałem, to automat więc coś kręcili nosem, na mój gust nie chcieli eksperymentować z nieznaną konstrukcją. Swoją drogą ciekawe czy mój automat to taki sam jak na przykład w 550i, jeśli tak to powinien wytrzymać większy moment obrotowy.
Z tą felgą to skrót myślowy, na tył 18 wchodzą opony 255, ponoć mniejsze nie chcą.


Z automatem to lekka lipa jak na tuning... A co to za szerokośc tych felg że węższe opony nie wejdą 11 cali :zdziwko: ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 15:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Marki
No właśnie, niby lipa, z drugiej zaś strony znów, jeśli to taki sam automat jak w 550i to wytrzyma 370 km i 500 Nm, przynajmniej logika tak mówi.
Co do felg, to nie zgłębiłem tematu, bo tyłu na razie nie wymieniam, w BMW koleś twierdzi że mniejsze nie wejdą ale jak mówię, nie wchodziłem w szczegóły


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 15:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
A może ktoś pamięta te sprężarki co jakiś czas temu było o nich na forum? Pokazywali jakieś e46 doładowane. Kosztr chyba nie więcej jak 12k PLN.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 15:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Marki
z e46 nie ma problemu, są gotowe zestawy, w różnych cenach, z e90 sprawa ma się inaczej, może to kwestia czasu, w końcu zarówno samo BMW jak i Alpina wzięły te silniki 3 litrowe i wstawiły turbiny, czyli technicznie to nie problem, nawet z automatem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 20:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Automat nie jest zadnym problemem. A Hartge czy Breyton nie maja w ofercie doladowania do tego silnika?
Ja bym na twoim miejscu najpierw zrobil wydech, program, moze dolot, i wtedy zastanowilbym sie na doladowaniem, poniewaz dla mnie, wlasnie caly urok tkwi w tym, ze silnik jest wolnossacy, czyli moc z pojemnosci :ok:
W sprawie szerokosci opon, to sprawa wyglada tak ze musza byc 255, bo jak beda mniejsze, to predkosciomierz bedzie zle wartosci wskazywal. Pozatym szerokosc felgi jest przewidziana na opony 255, wiec nie ma co kombinowac. A ze nosi w koleinach, to niestety taki juz urok polskich drog :(

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Marki
Urok jest ale mocy trochę brak :kwasny:

Kto robi chip tuning do niego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 20:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Samiec Beta napisał(a):
Urok jest ale mocy trochę brak :kwasny:

Kto robi chip tuning do niego?


VTG, Masters itd


Cytuj:
W sprawie szerokosci opon, to sprawa wyglada tak ze musza byc 255, bo jak beda mniejsze, to predkosciomierz bedzie zle wartosci wskazywal.


Jeżeli sie założy zły romziar opon to tak ale po to są tabelki zamienników żeby takiej sytuacji uniknąc... Poza tym przekłamanie na poziomie 2% chyba nikomu różnicy nie robi.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 20:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Samiec Beta napisał(a):
Kto robi chip tuning do niego?

MAJSU_WuWuA napisał(a):
VTG, Masters itd


Tak jak kolega napisal, zapytaj Mastersa i VTG. Oprocz tego HAMANN oferuje gotowe programy http://www.hamann-motorsport.de/282.0.html

MAJSU_WuWuA napisał(a):
Jeżeli sie założy zły romziar opon to tak ale po to są tabelki zamienników żeby takiej sytuacji uniknąc.


Ale BMW wlasnie nie przewiduje innego rozmiaru opon w przypadku 18", zreszta sprawdze jutro w aucie na slupku co tam jest napisane, ale jestem na 99% pewny ze jest tak jak pisze, czyli 225/40R18 przod i 255/35R18 tyl.

[ Dodano: 21 Marzec 2008, 21:55 ]
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Poza tym przekłamanie na poziomie 2% chyba nikomu różnicy nie robi.


Felga z tylu ma wymiar 8,5 x 18, i zamiennikiem na taka szerokosc felgi, bedzie opona 245/40R18, ale tu przeklamanie licznika bedzie dosyc duze, przy 100 km/h bedzie rzeczywiste 102 km/h, natomaist przy 150 km/h bedzie to 154 km/h.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 21:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
///M_ichał napisał(a):
Ale BMW wlasnie nie przewiduje innego rozmiaru opon w przypadku 18", zreszta sprawdze jutro w aucie na slupku co tam jest napisane, ale jestem na 99% pewny ze jest tak jak pisze, czyli 225/40R18 przod i 255/35R18 tyl.


Szerokośc opony się dobiera do szerokości felgi a nie osi na którą jest zakładana. Dla rozmiaru 255/35/18 zamienniki z przekłamaniem nie większym niż 2% to:

205/45R18 -0,9 %
215/40R18 1 %
225/40R18 -0,2 %
235/40R18 -1,5 %
245/35R18 1,1 %
255/35R18 0 %
265/35R18 -1,1 %
285/30R18 1,2 %
295/30R18 0,2 %
315/30R18 -1,7 %

///M_ichał napisał(a):
ale tu przeklamanie licznika bedzie dosyc duze, przy 100 km/h bedzie rzeczywiste 102 km/h, natomaist przy 150 km/h bedzie to 154 km/h.


4km przy 150 to "dosy duże" przekłamanie :zdziwko: ??

///M_ichał napisał(a):
Felga z tylu ma wymiar 8,5 x 18


No tego chyba nie wiemy bo kolega napisał że się nie orientuje w tej sprawie...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Marki
Ech, widzę że dyskusję zaanimowałem

jest oczywiste że oponę dobiera się do felgi ale za to felgę często do osi, jest coś w tym że dają na tył szerszą by poprawić trakcję, choć mam zimówki 225 na obu osiach i tez się jedzie.
IMHO 245 niewiele da w stosunku do 255 ( w kwestii kolein) ale jest to jakaś opcja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 22:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Samiec Beta napisał(a):
Ech, widzę że dyskusję zaanimowałem

jest oczywiste że oponę dobiera się do felgi ale za to felgę często do osi, jest coś w tym że dają na tył szerszą by poprawić trakcję, choć mam zimówki 225 na obu osiach i tez się jedzie.
IMHO 245 niewiele da w stosunku do 255 ( w kwestii kolein) ale jest to jakaś opcja


No niestety na Polskich drogach wszytskie opony szersze niż 195 prowadzą się nie najlepiej :/ Ja mam 205/50/17 i też na koleinach muszę się mocowac z kierownicą...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 22:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
MAJSU_WuWuA napisał(a):
No niestety na Polskich drogach wszytskie opony szersze niż 195 prowadzą się nie najlepiej Ja mam 205/50/17 i też na koleinach muszę się mocowac z kierownicą...


To juz raczej kwestia samochodu. W E90 z oponami 205/55R16 nie ma problemow z koleinami, a np. Octavie II z oponami 195/65R15 strasznie rzuca w koleinach, tam gdzie w BMW sie tego nie czuje.
Jezeli chodzi rozmiar na tyl, to mozna byc dac 225/40R18, tylko wtedy najlepiej byloby miec taka felge jak z przodu, czyli 8 x 18. Ale skoro BMW fabrycznie nie przewiduje takiej konfiguracji w 18", to lepiej tak nie robic, w koncu z czegos to wynika. Mozliwe nawet, ze DSC bedzie mialo blad w takiej konfiguracji kol.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 23:31 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15751
Samiec Beta napisał(a):
Urok jest ale mocy trochę brak :kwasny:

Kto robi chip tuning do niego?


Tuning mechaniczny Kelleners'a. Zwiekszona pojemnosc na 3200, przyrost mocy o 48KM na 306KM, 341Nm, obnizone zawieszenie, 8,5x19 235/35/19 z przodu i 9,5x19 265/30/19 z tyłu, 278 km/h.
http://www.zercustoms.com/news/2007-Kel ... s-E90.html

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL