BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 20:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 18 października 2009, 23:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Witam, mam u siebie w aucie silnik m52b25, zastanawiałęm się nad czymś takim jak stroker na 3.0 przy uzyciu korbowodów, tłoków i wału korbowego od m54b30. Czy takie coś miałoby sens powodzenia? Z tego co mi wiadomo średnica tłoka jest taka sama w m52b25 oraz w m54b30. Co z wtryskami? Czy te z m52b28 dałyby rade, bo z tego co wiedze to wtryski od m54b30 to cięzki temat, aby dostac takowe. Słyszał ktoś z was kiedys o takim strokerze? A moze ktos sam się w to bawił? Z góry dzięki za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 07:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 22
Lokalizacja: krakĂłw
Moje BMW: e46 coupe
Kod silnika: m52
z wtryskami nie będzie problemu http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=60131 co do reszty nie wiem :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 08:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
longerooo napisał(a):
z wtryskami nie będzie problemu http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=60131 co do reszty nie wiem :]

Coś chyba link nie działa...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 09:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Właśnie link coś nie działa. O co dokładnie chodzi? Ktoś sprzedawał takie wtryski? Czy może podejdą od czegoś innego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 14:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
pomysl ciekawy

dawaj dawaj - ja mam m54b25 jak ci wyjdzie to tez o tym pomysle ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 16:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Na poczatku myślałęm o strokerze na m52b28, ale skoro średnica tłoka w m54b30 jest taka sama...?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 19:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
a na pewno jest taka sama ??

jutro chyba wezme katalog i sprawdze pierscienie, jezeli sa takie same, to roznica jest tylko w wale i korbowodach, a to juz jest cos ;)

tylko ze po takiej modyfikacji, trzeba by bylo podjechac zrobic nowa mape w sterowniku.

Jakiej wydajnosci sa wtryskiwacze w m54b30 ??

ma ktos moze taka rozpiske ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 23:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Tłoki sa 84 mm średnicy z tego co mi wiadomo zarówno w m52b25, m50b25, m52b28, m54b30. Problemem bedą napewno wtryski bo te od m52b28, któreto mozna wyrwac za 150 PLN chyba nie będa wystarczajace. No i oczywiście ECU.
Powiem tak, niestety nie spię na gotówce, dlatego miałem zamiar to robic stopniowo. Poczatkowo pomysłem był stroker mojego m52b25 na m52b28. Ja liczyłem tak:
stroker kit (korby, wał, tłoki) ok. 800 PLN (w sensie za tyle moge to miec z w miare pewnego źródła), ECU od m52b28 350-400 PLN, wtryski od m52b28 ok 150 PLN, robocizna mam człowieka który mi to za te 1500 PLN złoży + 500 na płyny, olej itp.
Do tego myslałem, że jezeli i tak silnik będzie na stole rozebrany to możnaby sie pokusic o malą obróbkę głowicy, troszke poszerzyc kanały dolotowe i wylotowe (to kolejne 500-700 PLN). Tu liczyłem na 220-225 KM (kolektor ssący od m50 już mam)
Takie miałem plany, jednak w głowie zamącił mi troche pomysł, że skoro średnica tłoka i tak jest taka sama to czemu by nie spróbowac stroker na 3.0 przy użyciu gratów z m54b30, z tym ze tu jestem bardziej zielony. Nie wiem co z wtryskami, ECU, nie wiem tez czy stosunek nakładów do wyników będzie lepszy niż przy m52b28.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 08:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
rozumujesz dobrze, ale wlasnei wtryski wtryskami, komp kompem, ale co z immobiliserem ?

przelozysz koma potrzebujesz tez nowy kluczyk i immo zeby to odpalic.



juz lepiej przeprogramowac oryginalnego kompa.



co do wtryskow to te od 2.8 i te co ja mam u siebie m54b25 to sa te same wtryski natomiast m54b30 ma juz inne wtryskiwacze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 09:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 449
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e60 3.0d
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: było e36 i e46 a jest e60 :)
stroker- Jest to zmiana skoku tłoka . tak??? :wstyd:

Przepraszam ze się wcinam, ale małe pytanko …. :niepewny:

To tak myślę ze jak mam m43 1,6 to niewielkim kosztem, bo prawdopodobnie tylko wymianą korbowodów (lub wał) od 1,8 m43 zwiększę sobie trochę koni …. No i inna mapą wtrysków …

Dobrze myślę???

To, co wiem to ze silniki te są prawie takie same tylko maja inne sterowanie i inne korby(lub wał).
1,8 ma większy skok tłoka ….

Czy się mylę??? :kwasny:

_________________
Obrazek
Jest e60 2004r 3.0d 218hp.......................BYŁO e46 i e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 11:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
przemek_byd napisał(a):
rozumujesz dobrze, ale wlasnei wtryski wtryskami, komp kompem, ale co z immobiliserem ?

przelozysz koma potrzebujesz tez nowy kluczyk i immo zeby to odpalic.



juz lepiej przeprogramowac oryginalnego kompa.



co do wtryskow to te od 2.8 i te co ja mam u siebie m54b25 to sa te same wtryski natomiast m54b30 ma juz inne wtryskiwacze.


Mozna bez problemu dostac cały zestaw ECU+EWS na swapa do np 2.8 Ceny są 350-400 PLN, wiec do przełkniecia, tu nie powinno byc problemu w przypadku m52b28. Przeprogramowanie Siemensa z m52 to niestety ponoć bardzo cięzki temat, z tego co wiem nikt tego nie ogarnia, komp ponoc cały czas powraca do poprzednich ustawien. Pytanie czy nie dałoby się jakiegos innego kompa tam wsadzić? Ja tego nie wiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 22
Lokalizacja: krakĂłw
Moje BMW: e46 coupe
Kod silnika: m52
silnik m54b30 ma wyższy blok więc nie da sie wrzucić od niego wału i tłoków bo w bloku m52 będą one wystawać :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 20:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
ale jak wyzszy... przeciez silniki m54b25 i m54b30 maja podobna wysokosc...

mozesz to jakos pokazac, przedstawic bo bardzo mnei to zainteresowalo ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 20:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
longerooo napisał(a):
silnik m54b30 ma wyższy blok więc nie da sie wrzucić od niego wału i tłoków bo w bloku m52 będą one wystawać :]


Czy blok jest wyzszy tego nie wiem, ale w takim wypadku montujesz poprostu krotsze korbowody (nie wiem czy jest tak w przypadku M52B25) i nizsze tloki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 21:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Ja osobiscie raczej w tej chwili przychylam sie jednak ku strokerowi na m52b28. Powinno po paru modach dawac rade jako tako. Gratów od 3.0 jest znacznie mniej a jak już są to są znacznie droższe, pozatym jednak m52b25 i m52b28 to bardzo podobne silniki i powinno byc sporo prościej. Aha, korbowody w m52b25, m52b28, m54b30 mają tę samą długośc (135mm).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 14 grudnia 2010, 13:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
ryszard86 napisał(a):
Ja osobiscie raczej w tej chwili przychylam sie jednak ku strokerowi na m52b28. Powinno po paru modach dawac rade jako tako. Gratów od 3.0 jest znacznie mniej a jak już są to są znacznie droższe, pozatym jednak m52b25 i m52b28 to bardzo podobne silniki i powinno byc sporo prościej. Aha, korbowody w m52b25, m52b28, m54b30 mają tę samą długośc (135mm).


Nie chce zakładać nowego tematu ale bardzo mnie ciekawi czy wal z m54b30 będzie pasował do m50b25 non vanos i tym samym czy w oparciu o ten wal da się zrobić stroker na m50b30 ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 4 lipca 2011, 18:32 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
A mnie interesuje co potrzebuje do zrobienia strokera z mojego m54b25 na 3.0 ??? i jaki koszt takiej operacji?

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 4 lipca 2011, 19:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
forest napisał(a):
A mnie interesuje co potrzebuje do zrobienia strokera z mojego m54b25 na 3.0 ??? i jaki koszt takiej operacji?

najlepiej kup kompletny blok bez głowicy z m54b30 i tyle

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 4 lipca 2011, 19:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
blok hmmm takie cos :
http://allegro.pl/bmw-3-e46-330-5-e60-5 ... 16674.html
Czy cos jeszcze potrzebuje?? uprzedzam ze jestem zielony w temacie.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 4 lipca 2011, 20:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
potrzebujesz korbowodow i walu ale najwygodniej by bylo kupic caly dol silnika b30

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL