BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 11:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 4 lipca 2011, 21:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
KOSTEK_SLU napisał(a):
stroker- Jest to zmiana skoku tłoka . tak???

Przepraszam ze się wcinam, ale małe pytanko ….

To tak myślę ze jak mam m43 1,6 to niewielkim kosztem, bo prawdopodobnie tylko wymianą korbowodów (lub wał) od 1,8 m43 zwiększę sobie trochę koni …. No i inna mapą wtrysków …

Dobrze myślę???

To, co wiem to ze silniki te są prawie takie same tylko maja inne sterowanie i inne korby(lub wał).
1,8 ma większy skok tłoka ….

Czy się mylę???


w 1,8 is stosuje się wał od m47 i tłoki z s52
wychodzi 2,0

co do m50b30 to:
racicracing napisał(a):
Witam składam silnik m50b25 z walem z m54b30 i korbami m50b25nv i niestety napotkałem następujący problem, wykorbienie jest tak duże ze korbowody od m50 się nie mieszczą w bloku. I teraz pytanie do was czy delikatnie podszlifować oryginalne nacięcia w bloku na korbowody czy montować seryjne korby od m54 ? (takie same jak m52b28)



I'm building M50 3.0 liter storker for my E30.
Have a lot of work done choosing differrent pistons and rods and finally here's it is:
M54B30 crankshaft
135mm rods
M42B18 84mm pistons
Iron M50B25 block

I'm getting:
89.6mm stroke divide by 2 + 135mm rod + M42 piston 31.65 compression height and I'm 0.45mm over deck and with stock 1.7mm headgasket and piston dish somwhere 5-7cc getting 12.0-11.6:1 compression ratio. al this will be managed by siemens MS40.0. Why? Because I have non Vanos head but really need knock sensors with such a high compression, so the MS40.0 is the only non-vanos management with knock sensors.

http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=102484


Można jeszcze zastosować rozwiert jak kolega z innego forum
Cytuj:
Silnik:
-całkowita odbudowa silnika
-wał korbowy m52b28
-planowanie głowicy
-śruby głowicy VictorReinz
-panewki korbowe typu SPUTER
-obróbka bloku (szlif i honowanie na 86,00 pasowanie 0,10)
-obróbka korbowodów
-tłoki WOSSNER
Pojemnośc wzrosła do ok 2950cc
Silnik zbudował oczywscie KORONA i wielkie dzięki mu za to!

Mam nadzieję że pomogłem.
Jeśli chodzi o silniki BMW to większość rzeczy pasuje zamiennie (oczywiście r4 do r4 a r6 do r6)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 17:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E30
Witam,
ja mam właśnie takie 3.0: blok od m50b25, głowica m52b28 i wał z korbami od m54b30,
tak więc to na pewno pasuje z tym że mam inny problem, mianowicie oporowo kopci z wydechu, tak każdy powie uszczelka ale nie ma masła poza tym po zdjęciu była ok..
uszczelka nowa, głowica ok 2 razy sprawdzana , planowana, blok też sprawdzany, złożyłem i znowu to samo.. ma ktoś jakiś pomysł??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 17:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
A co dokładniej się dzieje?
Sprawdzałeś prowadnice zaworów? sprawdź czy nie dymi z odmy bo jeśli tak to zapewne prowadnice.
Jakie masz założone wtryski?
Sprawdź kompresję dla pewności.
P.S. Uszczelka seryjna? powinna być gróbsza bo zmieniło się CR (skok tłoka) i teraz masz pewnie koło 14:1 (prawie wysokoprężny :rotfl: )
Trzeba zrobić kanapkę albo uszczelka MLS

*kanapka 2 uszczelki z przekładką dla nie wiedzących

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 4 sierpnia 2011, 14:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E30
Dokładnie to aż kapie z wydechu, jak dodam gazu to się mega chmura unosi
na drugiej głowicy było to samo
szczelność zaworów sprawdzałem, prowadnic nie..
możliwe że pierścień któryś pękł, a z odmy trochę leci dym..
wtryski od m52b28
tłoki od m54b30, są niższe od tych od 2.8 i nie trzeba robić kanapki
m52 ma wys tłoka 31,82 a m54 coś kolo 28, 29?..
ciśnienie 11-12 równe na każdym nie pamiętam dokładnie ile było jak mierzyłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 4 sierpnia 2011, 20:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Artur E30 napisał(a):
Dokładnie to aż kapie z wydechu, jak dodam gazu to się mega chmura unosi

A jak tam ze stanem oleju? szybko go ubywa?

Artur E30 napisał(a):
szczelność zaworów sprawdzałem, prowadnic nie..

No i tu masz zapewne rozwiązanie. leje Ci na którymś wydechowym

Artur E30 napisał(a):
możliwe że pierścień któryś pękł, a z odmy trochę leci dym..

Patrz wyżej. prowadnice na złom. zdejmij kolektor wydechowy i sprawdź z którego się leje
(zakręć silnikiem ale odłącz paliwo żebi nie odpalił. będziesz wiedział skąd leci)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 11:36 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 33
Posty: 3149
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=2982080879


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 11:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Dobra kasa w sumie za taki gotowy silnik chyba co ? Bardzo fajnie wygląda przebieg mocy praktycznie płaskie 230-240hp :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 23:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Ciekawe jak z jego faktyczną kondycją :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 30 stycznia 2013, 00:51 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No całkiem ładnie wykręcił, ale ciekaw jestem, czy coś jeszcze by ugrał, gdyby miał kolektor od m50.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 31 stycznia 2013, 11:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
na pewno by ugrał,skoro przy 2.8 daje bardzo dobre efekty to przy 3.0 powinien być podobny efekt jak nie lepszy
ciekawe czy strojenie ecumastrem spowodowało takie przyrosty,szkoda ze na wykresie nie ma strat...
widać ze ma jakieś barany,ciekawe jakiej firmy i co z resztą wydechu... za podobną cenę można kupić m54b30,zmiana wydechu,remap i mamy realne 250-260km i 320Nm,ale jeśli wynik na hamowni jest prawdziwy to chyba pokusiłbym się raczej na tego strokera :)
ciekawi mnie ten dołek w momencie i mocy przy 3000-3500obr,u mnie(m52b28 z kolektorem m50) w momencie był podobny i trochę większy w mocy, było to odczuwalne podczas jazdy(auto nagle dostawało kopa przy 3500-4000obr),dostałem info od osób ogarniętych w temacie ze to najprawdopodobniej niedziałający już prawidłowo vanos, zregenerowałem go profesjonalnie i teraz nie ma tego dołka-nie czuć go auto ciągnie cały czas równo, będę musiał to jeszcze zweryfikować na hamowni

edit: na innym forum doczytałem ze silnik ma kolektor z m50b25(na zdjęciach ma jeszcze m52b28) i wałek ssący z m54b30 wiec te 244km i 316nm jest raczej prawdziwe :)

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 29 października 2015, 17:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
Witam.
Odświeżam temat ponieważ jest bardzo dużo postów podobnych, ale nie można z nich nic konkretnego się dowiedzieć. Co forum to inna opinia...

Mam w aucie już wysłużone 2,0 m52 S3 i nie chcę pakować w to kasy.
Stoi też na palecie 2.5 m52 S3 170km. mam pewne plany co do tego silnika. Myślałem nad upchaniem tam gratów od M54B30. Wał, Korby z tłokami i wałek ssący. Do tego wałek ssący z M50B25nv na miejsce wydechowego. Kolektor ssący M50B25, wydechowy to barany, ale produkcji mojego kolegi. ZASTANAWIAM się nad wtryskami komputerem i przeplywka z m52b28.
Nie wiem jaki dać komputer do tego. Czy zostawić z 2.0 bo podobno się adoptuje do 2.5, ale dobrze by było dać wtryski z 2.8 i już tu mam zgryz.
Co mogę zrobić sensownego z tego m52b25 oprócz złożenia go na nowych częściach??? idę w dobrym kierunku?

Teraz wytłumaczę dlaczego akurat M52b25. Jak pisałem mam już 2.0 m52 i chce iść w M52 ponieważ cala wiązka zostaję, wszystkie czujniki wałka, wału i stukowy zostają. Przepływka do 2.5 podobno też pasuje z 2.0. i pewnie coś jeszcze. Jest po prostu łatwiej iść w M52 niż zmieniać na M50.

Jak to wystroić, czy się w ogóle da... Czy graty od B30 zdadzą egzamin. Czy może leprze będą od M52B28? W jaki stopień sprężania celować żeby nie powstała z tego mielonka???
Lada dzień otwieramy silnik i muszę podjąć decyzje. Co możecie powiedzieć o tym projekcie? ma sens? czy poprostu robić zwykły remont b25 i dać sobie spokój? proszę o podpowiedzi w tym temacie. sensowne wklejki z innych postów też będą pomocne.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 30 października 2015, 11:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
ryszard86,
Czesc. jestem nowy na forum, ale troche poczytałem i zdecydowałem sie napisać. Mam sprawę. Miał byś chwilę żeby opisać, lub coś podpowiedzieć w temacie strokera m52b25 170 km na coś większego? tzn graty od m52b28 lub m54b30/ co tam mozna wsadzić i co lepiej wystroic lub zgrać żeby to mialo ręce i nogi.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 30 października 2015, 14:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
kamilR6 to dość mało poczytałeś ponieważ na większość Twoich pytań są odpowiedzi na forum ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 30 października 2015, 15:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
Potrzebuje to wszystko dograć. od głowicy po sam dół przez elektronikę. Jak już pisałem jest wiele opinii, ludzie się sprzeczają, jeden zrobił tak drugi siak. Nie mam czasu na gdybanie, na błędy i pisanie na każdym forum postów co i jak w tym temacie zrobić, dlatego napisałem. Jeżeli ktoś jest w stanie pomóc to z góry dziękuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] stroker z 2.5 na 3.0
PostNapisane: 23 listopada 2020, 17:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
ryszard86, siemka chcialem zapytac jaki byl efekt koncowy jakich czesci urzyles i ile udalo sie wyciagnac z tych modow?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL