BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 22:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 5 listopada 2012, 21:06 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
A np. Catcams, Kentcams i Pipercams to niby sroce spod ogona wyleciały? Nie ma co klapek na oczy zakładać.

Barzini, ja również bałbym się obróbki, bo może się to skończyć niezłą demolką silnika :D Ale dbilas to nie jakiś TA-Technix, jakbym miał s50 pod maską to bałbym się spróbować, ale w m52b28 kusi - koszt remontu, tudzież swapu na kolejny egzemplarz, relatywnie niewielki :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 5 listopada 2012, 21:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28 TU ++
mafafo napisał(a):
do silnika M52b28TU kolektor od M54b30

Rozwinie ktos to dalej ??
3. może ktoś ma gotowy do sprzedania , a może wie kto ma
4. no i ile doda optymalnie mocy sama wymiana
5. czy trzeba stroić po samej wymianie kolektora

_________________
W Polsce mamy dwa rodzaje aut:
Bezwypadkowe i te które dopiero będą bezwypadkowe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 5 listopada 2012, 21:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kolego, wszystko to, o co pytasz, było na forum. Łącznie z tym, jak podłączyć kolektor ssący od m54b30 do m52tub28 :kwasny:
A czy kolektor od m50 podejdzie do mm52tu - wystarczy porównać kształt portów w głowicy, choćby pod tym adresem: bmwfans.info .

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 5 listopada 2012, 21:18 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
maaaad napisał(a):
A np. Catcams, Kentcams i Pipercams to niby sroce spod ogona wyleciały? Nie ma co klapek na oczy zakładać.

Moze i tak ale ja wole kupowac sprawdzone produkty niz eksperymentowac. Wogole odnosnie walkow w 328 to jak wkladac to tylko walki wyczynowe tylko auto bedzie nierowno pracowac na wolnych , tych walkow troche ostrzejszych kolega nie polecal. Twierdzi ze za maly efekt do poniesionych kosztow. Bez walkow mozna ze zdrowej jednostki wyciagnac okolo 260hp spokojnie przy niewielkim nakladzie finansowym wiec moze nie ma sensu kombinowac i zostac przy serii ewentualnie walki z s52

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 5 listopada 2012, 21:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28 TU ++
maaaad napisał(a):
Kolego, wszystko to, o co pytasz, było na forum. Łącznie z tym, jak podłączyć kolektor ssący od m54b30 do m52tub28 :kwasny:
.

no cały dzień przesiedziałem na kompie, ale nie mogę nic znaleźć dlatego tutaj pytam
można by było link do tego ??

_________________
W Polsce mamy dwa rodzaje aut:
Bezwypadkowe i te które dopiero będą bezwypadkowe...


Ostatnio edytowano 5 listopada 2012, 21:31 przez Sobek24, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 5 listopada 2012, 21:30 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No właśnie chodzi mi o wałki o podobnych do s52 parametrach. A te 3 firmy z powyższych są sprawdzone. I jest pewnie jeszcze kilka, o których mało ludzi wie.
O wyczynowych wałkach nie ma mowy, wiem, jak silnik na takich pracuje.
Co do 260 KM z 328 - no cóż, nawet Alpina zwiększała pojemność do 3.2, żeby taką moc uzyskać z tego silnika. A nie była to jedyna modyfikacja. Więc siłą rzeczy nasuwa się myśl - nie uwierzę, póki nie zobaczę.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 5 listopada 2012, 21:35 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
wal z tlokami z m54b30 + dolot , brak katow program kolektor m50 dlubnac glowice wstawic wiatrak elektryczny dla lepszego chlodzenia i mamy 260hp lekkim dydem. Mam znajomego ktory taka bawara bedzie latal w nowym sezonie wiec zdam relacje.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 6 listopada 2012, 19:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
co do wałków to można zrobić jeszcze taki patent: na wydech daje sie wałek ssący z m50b25nv a na dolot wałek ssący z m54b30(trzeba tylko przerobić łoże bo wałek jest grubszy) trzeba tez odpowiednio ustawić rozrząd.są w PL auta które jeżdżą z takimi zestawami wałków.
seryjne wałki m52b28:
s 228/9
w 228/9
wałki m50b25nv i m54b30:
s 240/9.7
w 240/9.7

choć nie ma rewelacji to zawsze jest to jakaś tańsza alternatywa dla wałków s52b32,schricka,cat camsa itd. bo koszt zakupu obu to jakieś 300-400zł, tylko coraz mniej tych wałków z m54b30 można znaleźć.podobnie bardzo ciężko jest o klamoty na strokera na 3.0(korby i wał z m54b30) i tez trzeba się liczyć z wydatkiem 600-1000zł

co do tych 260KM bez wałków to też nie uwierzę jak nie zobaczę ;) bo naprawdę razem z wałkami ciężko jest uzyskać 250KM.podobno z tego co czytałem to wtryskiwacze starczają tylko do 250-260KM... m3 USA(s52b32-240KM) ma takie same wtryski

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 19 listopada 2012, 01:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 358
Lokalizacja: Czaplinek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M57n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136134
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072
Były sedan
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123225
Pierwsze 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91224
Witam kolegów. Piszę w tym wątku ponieważ jest on chyba najbardziej odpowiedni do mojego pytania a nie chcę zakładać nowych. Miałem kiedyś białą e36 coupe m52b28 i planowałem zrobić swap kolektora ssącego z m50. Operacja nie doszła do skutku ponieważ auto sprzedałem. Rok czasu modziłem z m50 w e30 ale jakoś te mody były bardziej kosztowne niż zadowalające i teraz stałem się posiadaczem e36 sedan znów m52b28 ;P Do rzeczy:
Kolektor ssący w drodze wraz z całym osprzętem m50b25 (listwa wtryskowa, przepustnica, węże gumy itp.)
Teraz zagadnienie:
U kolegi w b28 przeprowadziłem swap kolektora bez cięcia i spawania tzn.
Dorobiłem nowe mocowanie separatora odmy, gumę przepływomierza zastosowałem z m50b25, po czym połączyłem wylot z separatora z jednym otworem gumy. Krokowy z m52b28 połączyłem ori wężem m50 w ori miejsce m50 czyli z tyłu kolektora. Listwę zastosowałem też z m50 z wtryskiwaczami b28. Jedynie czujnik w kolektorze przerobiłem na ten z m52 (wcisk na klej).

Auto chodziło równo nie falowało oraz odpychało się. Niestety silnik nie był już pierwszej młodości (palił olej itp.) a w dodatku kolega po niedługim czasie miał ciężki wypadek autem i nie zdążyłem zaobserwować czy są jakieś złe objawy tej przeróbki.

Jak uważacie czy taka przeróbka mogła źle wpływać na silnik? Jedyne czego nie zastosowałem to płytki w kolektorze z m52 i przeniosłem odmę przed przepustnice. Czy może mieć to zły wpływ na silnik i lepiej przespawać płytkę itp. Pytam ponieważ chcę zrobić to z jak najmniejszą rzeźbą no a niestety to spawanie jest moim zdaniem nie pewna sprawa (tłuszcze w kolektorze, ciśnienie itp). Będę wdzięczny za odpowiedzi. Pozdrawiam

_________________
Oceń moje śmigło ;)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072

Było: e30 320i, e36 325tds, e36 coupe 320i, swap 328i e36, e39 m57d30, e30 m50b25nv, e36 sedan m52b28, e30 s50b30US
Jest: e32 740iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 19 listopada 2012, 17:41 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kolego, jeśli chcesz robić bez cięcia/klejenia, to jest jeszcze jeden patent wykonania tego tak, żeby nie przenosić odpowietrzania skrzyni korbowej przed przepustnicę (swoją drogą - nie powodowało Ci to nieszczelności dolotu? :zdziwko: ).
Zerknij tutaj:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 269/a.html
i tutaj:
http://m50manifold.com/
I będziesz wiedział, o co chodzi :D

W skrócie - dorabiasz adaptery do kolektora ssącego (prosta sprawa), do nich dokręcasz cały stelaż, na którym trzyma się odma i krokowiec (podobno trzeba obciąć kawałek tego stelażu, ale to niesprawdzone info). Montujesz wszystko tak, jak do oryginalnego kolektora. Z otworu kolektora m50 wyprowadzasz rurkę, dajesz trójnik (plastikowy, do kupienia na allegro, średnica 20 albo 22 mm, nie pamiętam), parę kolanek/rurek (powinieneś uzyskać coś takieg, tylko można to zrobić bardziej estetycznie: http://img44.imageshack.us/img44/852/img0033ph.jpg :rotfl: ) i podłączasz od trójnika krokowiec i odmę.
W kolektorze m50 siedzi taki króciec:
http://www.bmwpartsweb.com/images/produ ... enuine.jpg
- to od niego podłączasz trójnik, o którym wyżej. Ale z tego kroćca odchodzi mniejszy króciec (na foto skierowany przodem) - pod niego podłączasz, O ILE DOBRZE PAMIĘTAM, przewód prowadzący do zaworu oparów paliwa.
Co do czujnika temperatury - kupujesz gumę przepływki od e36 m50b25, ma ona 2 otwory - jedno na doprowadzenie powietrza do krokowca, a drugie nadaje się dość dobrze na umieszczenie czujnika.

Mam zamiar zrobić coś takiego na wiosnę, bez cięcia kolektora. Zobaczymy, czy się uda :) Patent sprawdzony m. in. za oceanem, przy czym oni robią tam jeszcze jedno rozgałęzienie na "małe" podciśnienia, bo mają jakieś proekologiczne zawory czy cuś :zdziwko: No i czujnik temperatury często montują w ori gumie z 328, nacinając ją i wklejając czujnik.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 20 listopada 2012, 00:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 358
Lokalizacja: Czaplinek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M57n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136134
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072
Były sedan
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123225
Pierwsze 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91224
O taki trójnik fajna sprawa :D Jeśli chodzi o moją przeróbkę nie było nieszczelności. Guma przepływomierza była z m50 z dwoma otworami bo przecież właśnie m50 miało odpowietrzenie właśnie wyprowadzone w gumę. Połączyłem tylko separator do gumy i było wszystko cacy. Lecz tak jak mówiłem auto nie jeździło długo (wypadek) i do końca było ok ale nie wiadomo jakby zachowało się to przy dalszej eksploatacji. Głównie chodzi o to że w m52 odma wprowadzona jest bezpośrednio w kolektor a w m50 przed przepustnicą. Teraz w którym rozwiązaniu odpowietrzenie było lepsze? Kiedy gazujemy autem można zaobserwować że gdy przepustnica się zamknie a obroty spadają kolektor jakby puchnie czyli gromadzi się ciśnienie w nim. Jest to chwilowe i krótkie zjawisko ale jeśli odma jest wpięta bezpośrednio w kolektor a ciśnienie w kolektorze będzie większe (chwilowo) to czy nie może nastąpić efekt wsteczny czyli nieprofesjonalnie zwąc przytkanie odmy :niepewny: ? Bo jeśli odma jest przed przepustnicą to odpowietrzenie będzie słabsze w momencie zamknięcia przepustnicy ale żadne ciśnienie wsteczne nie może dostać się do odmy ponieważ go tam nie ma. Mogę się oczywiście mylić ale myślę że ta sprawa jest warta rozważenia ponieważ odpowietrzenie skrzyni korbowej to ważna rzecz i lepiej byłoby zrobić to lepiej niż gorzej :) Myślę że kolektor na dniach przyjdzie i będę modził :rotfl: Zobaczymy co tam po tym wyhamuje :P

_________________
Oceń moje śmigło ;)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072

Było: e30 320i, e36 325tds, e36 coupe 320i, swap 328i e36, e39 m57d30, e30 m50b25nv, e36 sedan m52b28, e30 s50b30US
Jest: e32 740iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 2 czerwca 2013, 19:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 358
Lokalizacja: Czaplinek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M57n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136134
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072
Były sedan
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123225
Pierwsze 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91224
Witam wszystkich, odświeżę trochę temat bo przygasł ;) Mianowicie w celu zwiększenia możliwości sterowania silnika m52b28 przymierzam się do zmiany wiązki na tą z m50tub25, końcówka numeru sterownika 413. Mam wiązkę, przepływkę, czujniki spalania stukowego, czujniki temperatury, wału, wałka, elektrozawór vanosa, sondę lambdę i początek wydechu. Przyszedł mi też europom ze zmienionymi mapami pod silnik m52b28 z kolektorem m50 i teraz jak już mam to wszystko zacząłem się wahać :kwasny: Czy jest tu na forum ktoś taki co przerabiał taki temat bądź miał z tym styczność ? Teoretycznie wydaje się że nie powinno być komplikacji ale w praktyce różnie bywa :) Może są jakieś niespodziewane problemy w czasie przekładki lub już po niej. Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi :) Pozdrawiam

_________________
Oceń moje śmigło ;)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072

Było: e30 320i, e36 325tds, e36 coupe 320i, swap 328i e36, e39 m57d30, e30 m50b25nv, e36 sedan m52b28, e30 s50b30US
Jest: e32 740iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 26 czerwca 2013, 14:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 358
Lokalizacja: Czaplinek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M57n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136134
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072
Były sedan
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123225
Pierwsze 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91224
Witam, przełożyłem wiązkę na Bosch w moim m52 i mam problem... Bardzo ciężko odpala, jak postoi całą noc to potrzeba 4-10 sekund aż ospali a jak się nagrzeje to i 20-30 :zdziwko: Jak kręcę czuć świeżą benzynę z wydechu i jak odpalę kopci na czarno. Przyznam że jak odpali oprócz przydymiania chodzi niesamowicie :rotfl: Ale co z tego jak rozrusznik prawie wychodzi spod maski :wstyd: Zacząłem szukać przyczyny, większość ludzi na forum miało problem z czujnikiem wału lub wałka. Zmieniłem oba i zero różnicy, sonda nowa sprawdzona działa, czujnik niebieski już chyba piąty i dalej to samo. Więc sprawdziłem przejścia z czujników do DME i masy, oraz zasilania czujników, wszystko gra. Dziś wyciągnąłem listwę z wtryskami, kręcenie, patrzę, wszystkie podają idealną mgiełkę ale w tym samym momencie ??? :zdziwko: Wydaje mi się że powinny pracować osobno i chyba tu jest pies pogrzebany. Miał ktoś podobny problem?? Komp też był podmieniany. Dodam że w wiązkę był kiedyś wpięty chyba jakiś gaz ale nie wiem czy może mieć to coś wspólnego? Pozdrawiam

_________________
Oceń moje śmigło ;)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072

Było: e30 320i, e36 325tds, e36 coupe 320i, swap 328i e36, e39 m57d30, e30 m50b25nv, e36 sedan m52b28, e30 s50b30US
Jest: e32 740iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 28 lipca 2013, 20:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 141
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46 Coupe Z3 3.0i
Kod silnika: m50b32,M54B30
Nie rozumiem po co zmieniać dobrego Siemensa na dużo starszego Boscha?
Ms41 ma większe możliwości od Motronica.

_________________
GG 9597379


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 28 lipca 2013, 23:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 358
Lokalizacja: Czaplinek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M57n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136134
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072
Były sedan
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123225
Pierwsze 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91224
Starszy nie znaczy gorszy ;) Myślę że gdyby siemens był dużo bardziej rozwojowy to na pewno znalazłby zastosowanie np w projektach turbo ;) Nie wiem w każdym bądź razie ja zastosowałem boscha 3.3.1 bo uważam że to bardzo dobry sterownik ;)

_________________
Oceń moje śmigło ;)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072

Było: e30 320i, e36 325tds, e36 coupe 320i, swap 328i e36, e39 m57d30, e30 m50b25nv, e36 sedan m52b28, e30 s50b30US
Jest: e32 740iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 6 lipca 2019, 13:10 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Ma ktoś jakieś info na temat wydechu z alpiny b3 e36 w M52B28? (środek + końcowy)
Obrazek

https://thealpinaregister.com/yphpBB3/v ... 1&start=75

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 7 lipca 2019, 11:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 84
Lokalizacja: Radziejów/Piaseczno
Moje BMW: e36, e91, e92
Kod silnika: M52b28 N46b20 N43b20
Ja mam sam końcowy z Alpiny B3, ale nie wiem czy daje coś więcej niż tylko fajny dźwięk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL