BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 11:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 8 lutego 2014, 20:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 440
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E46 330d+ E60 530xd+
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896
trzpień 23317502165
sprężynka 23311224935
sprężynka 23311224817
Pierścień 23317531374
zaślepka 23311224825

do 330d M57

nie wiem czy trzeba wszystko wymieniać (w sensie pierscienie i zaślepki) ale ja zamówiłem wsio zeby mieć spokój

_________________
ObrazekObrazek
było E36 1,8IS ...........................................................................................jest E46 330D
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106436.........http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 13 lutego 2014, 10:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Traktorzysta789, czy dobrze rozumiem, że należy wyciągać skrzynię, żeby zrobić ten zabieg? Nie da rady na tego załatwić na zamontowanej skrzyni?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 13 lutego 2014, 13:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Skrzynie trzeba zdemontować..! Nie ma opcji wbicia tulejki prosto,za mało miejsca.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 1 marca 2014, 09:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: -
Kod silnika: -
A czy ten zestaw z pierwszego posta podejdzie pod e39 m52 touring ? I pytanie http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ ... -naciskowa czy kupujac np ta czesc dostajemy w paczce 25 sztuk ? -_- i drugie pytanie czy http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ ... lozyskowej trzeba zamowic 2 razy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 2 marca 2014, 11:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Idz normalnie do ASO i tam Ci sprzedadzą na sztuki. Co do drugiego linku to jak chcesz robić tylko piątkę to jeden zestaw naprawczy wystarczy, lepiej wziąć 2 i od razu
tulejke we wstecznym wymienić.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 7 marca 2014, 20:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 263
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G21 Touring
Podczepie sie pod temat... mam po czesci takie objawy, ze lewarek z biegu 5 zostaje, nie wraca do pozycji wyjsciowej, latwo pomylic z 3 itp., ale tylko na zimny silniku. Jak wszystko sie nagrzeje, Lewarek dziala poprawnie. Czy u Was tez tak bylo/jest? czy po zmianie tych czesci te obiawy ustapią?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 9 marca 2014, 08:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
a co wymienic jezeli lewarek wraca normalnie ale piatke ciezko jest wbic ,ma duzy opor i czasami ciezko znalezc.Czy te tuleje ze sprezynkami załatwia sprawe ?

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 12 marca 2014, 14:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 393
Lokalizacja: POLSKA
Konop, tak, objawy występują głównie zanim auto się w pełni nagrzeje.
polecam robic tak jak Lukasz_S, napisał bo koszt jest mały a roboty z tym dużo więc robić naraz i nie marudzić :hyhy:
Skrzynię ja miałem wyciągniętą i wtedy wszystko było jak na dłoni:) kilka minut roboty. Przy samym poluzowaniu skrzyni może być to albo niewykonalne albo trudne i czasochłonne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 28 maja 2014, 19:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nie powraca mi lewar po wybiciu z piatki na srodek sam nie powraca.
nie ma tez tego oporu jak go daje ze srodka na prawo z luzu...
w lewo jak daje z luzu tak zebym chcial 1 wrzucic czy wsteczny czuje opór, a w prawo nie czuje wcale
nie chce niepotrzebnie kupować pol samochodu
ktore to beda elementy z poniszych... ? ---->

http://www.etk.cc/bmw/PL/search/selectC ... 3/23_0874/

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 29 maja 2014, 09:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Obrazek
Obrazek

Zestaw naprawczy 23 11 7 542 726 zawiera tulejkę, zaślepkę i zabezpieczenie. Wymiana tego wystarczy by piątka działała poprawnie i wracała.
Taki sam zestaw jest do wstecznego. Ja dokupiłem jeszcze sprężynę i sworzeń w ASO. Koszt niewielki a jest wszystko nowe.
Sprężyna do wstecznego jest inna niż do piątki!

Problem z niepowracającym drążkiem jest przez tulejka w której sworzeń się blokuje i dlatego drążek lata luźno.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 29 maja 2014, 21:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
dzieki za pomoc, czy ktos jest w stanie powiedziec ktora sprezynka, tulejka, sworzeń, zabezpieczenie i zaslepka to bedzie?
ponizej w linku lista czesci:
http://www.etk.cc/bmw/PL/search/selectC ... 3/23_0874/

Lukasz_S na tym zdjeciu powyzej co zamieściłeś to ktora zaslepka jest od piątki?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 29 maja 2014, 21:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
pawelos666 napisał(a):
Lukasz_S na tym zdjeciu powyzej co zamieściłeś to ktora zaslepka jest od piątki?

Z mojego zdjęcia ta zaślepka niżej to piątka

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 2 października 2020, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: E46 330xi
Kod silnika: M54B30
Witam
U mnie jest całkiem inaczej, lewarek pracuje jak należy lecz ciężko wchodzi wsteczny bieg jak auto jest zimne (naprawdę dużej siły trzeba użyć by włączyć wsteczny),później jakoś łatwiej "przełamać" I wbić wsteczny. Olej raczej oka. Jakieś sugestie, porady? E46 330xi. Czy zestaw naprawczy do wstecznego zniweluje ten problem?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 3 października 2020, 12:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
sintofluid do skrzyni 75w80 (sprawdz dla 330xi wg katalogu FUCHS dla tego typu skrzyni) i zestaw do wstecznego

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 3 października 2020, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: E46 330xi
Kod silnika: M54B30
Dzięki
Olej zamierzam wymienić (pisząc ok miałem na myśli ze nie ma ubytkow, lecz od kad mam auto nie wymienialem).
Muszę dopytać mech który zestaw wymienił chodź dałem mu 5ke i wsteczny gdy skrzynia była na zewnątrz (wymiana sprzegla). :cenzura:
Gdyby wymiana oleju i zestaw do wstecznego nie pomogły to...?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 6 grudnia 2021, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: E46 330xi
Kod silnika: M54B30
pawelos666 napisał(a):
sintofluid do skrzyni 75w80 (sprawdz dla 330xi wg katalogu FUCHS dla tego typu skrzyni) i zestaw do wstecznego

Olej wymieniony, zestaw naprawczy dalej w planach gdyż mówią że trzeba skrzynię ściągać :(
Objawy hmmmm nie ustąpiły a nawet jest gorzej (za to czuć jak każdy bieg wchodzi w swoje tryby :) :rotfl: )
Poz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 3 września 2022, 12:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 163
Lokalizacja: Kęty
Moje BMW: E46 320d
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142735
Temat założony w 2013r. ale mega potrzebny - gratulacje dla autora za zdjęcia i nr części.

Kilka spostrzeżeń z naprawy nie powracającego lewarka do pozycji centralnej po wrzuceniu 5 biegu.

Jeżeli chcesz naprawić tylko 5 bieg, potrzebujemy kilka części, jednak nie wszystkie wymieniane we wcześniejszych postach musimy mieć.

BMW nr 23117542726
(Zestaw naprawczy piątego biegu)
Obrazek
Przykładowe miejsce gdzie możemy to kupić:
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/prod ... lozyskowej

Sprężynka którą jest wspominana w wielu postach (ZAKUP OPCJONALNY)
może się przydać, ale może się okazać, że stara którą mamy w skrzyni będzie wciąż w dobrym stanie.

BMW nr 23 31 1 224 935
Obrazek
Przykładowe miejsce gdzie możemy to kupić:
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/prod ... -naciskowa

To wystarczy do naprawy 5 biegu.

Sworzeń który jest wspominany w wielu postach (NIE JEST KONIECZNY)
BMW nr 23 31 7 502 165
Obrazek
przykładowe miejsce gdzie możemy to kupić:
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/prod ... -blokujacy

Osobiście uważam, że naprawa tej usterki jest bardzo ważna, ale koszt tego sworznia jest TOTALNIE przesadzony, a na prawdę jego zakup nie jest konieczny.
Obrazek

:szok: :szok: :szok:

Dlaczego sworzeń blokujący jest więc polecany przez serwis ?
Serwis tak na prawdę go nie zaleca (nie ma go w zestawie naprawczym) bo ma specjalny tool do wyciągnięcia go bez uszkodzenia, a jeżeli już zapytasz ich o ten sworzeń to chętnie Ci go sprzedadzą bo tani nie jest.
Poza tym na oryginalnych zdjęciach serwisowych mamy wyraźną informację, by uważać i go nie uszkodzić przy wymianie tulejki.
Obrazek
Obrazek

Dlaczego jest więc polecany przez użytkowników?
Może się zdarzyć, że po wyciągnięciu skrzyni tulejka jest zapieczona i istnieje ryzyko uszkodzenia sworznia.

Poza tym jedno ze zdjęć serwisowych wprowadza w błąd.
Skoro serwis nie zaleca jego wymiany i zaznacza w opisie by go nie uszkodzić a jednocześnie na jednym zdjęciu serwisowym jest on uszkadzany :zdziwko:
Opis wskazuje Nam by uwolnić tuleję zaciskową, tak zgadza się, ale na zdjęciu jest przerywany sworzeń :zdziwko: !
Obrazek


Niestety musimy mieć na uwadze, że od starości zarówno tuleja jak i sam sworzeń będzie tak zapieczony, że nie wyjdzie to tak łatwo i mimo wyciągniętej z auta skrzyni wykonanie tej pracy będzie bardzo trudne.

Wiele osób wspomina o tym, że 5 bieg zaczyna gorzej chodzić pod wpływem zimna i ma to też związek z tym, że auta i jego elementy się starzeją.

Jest też dodatkowe spostrzeżenie, jeżeli ktoś ma auto na dojazdy 5-7km - jadąc zgodnie z przepisami co chwilę ograniczenie do 50km/h ciężko używać 5 bieg, bo byśmy męczyli auto.
Po naprawie warto mieć na uwadze to by wrzucić 5 bieg częściej tak by sworzeń mógł swobodnie ruszać się w tulejce a problem nie wrócił :)

Podziękowania dla brata za naprawę w moim aucie :padam:
Mimo EKSTREMALNIE zapieczonego sworznia i tulejki praca wykonana, a po wrzuceniu 5 biegu lewarek wraca na swoje miejsce jak by auto dziś wyjechało z fabryki :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 28 września 2022, 13:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Od siebie dodam, że nie ma konieczności wymiany tulejek czy innych części. Wystarczy papierem ściernym przetrzeć te tulejki i po sprawie, podejrzewam że spokój do końca życia skrzyni. Skrzynię obracamy tak by tulejki były skierowane w dół, czyścimy papierem ściernym a na koniec przez korek wlewu oleju przepłukujemy benzyną , tak by wypłukać ewentualne opiłki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 1 października 2022, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: E46 330xi
Kod silnika: M54B30
A co z mega ciężko wchodzącym wstecznym...? 5tka wchodzi idealnie a wsteczny porażka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Jak pozbyć się zjawiska zostawania lewarka w pozycji 5
PostNapisane: 14 sierpnia 2023, 22:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 163
Lokalizacja: Kęty
Moje BMW: E46 320d
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142735
piotr520 napisał(a):
Od siebie dodam, że nie ma konieczności wymiany tulejek czy innych części. Wystarczy papierem ściernym przetrzeć te tulejki i po sprawie, podejrzewam że spokój do końca życia skrzyni. Skrzynię obracamy tak by tulejki były skierowane w dół, czyścimy papierem ściernym a na koniec przez korek wlewu oleju przepłukujemy benzyną , tak by wypłukać ewentualne opiłki.


Wiem, że Piotr520 pisał o tym prawie rok temu..., musiałeś mieć kolego dużo szczęścia z tulejką skoro ją wyciągnąłeś i tylko przeszlifowałeś. U Mnie była tak zapieczona, że po jej wyciągnięciu do niczego się nie nadawała, więc dobrze mieć nową pod ręka nim przystąpimy do naprawy :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL