BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 15:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 16 lipca 2010, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E39 520d 2003
No rozumiem to. W moim e39 w sumie awarii to nie było oprócz tego spadku mocy...ale BMW należy docenić i trzymać w idealnym stanie -pasja :).

Szerokości koledzy. Miłego weekendu

_________________
Mobilki mobilki jak ścieżka na...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 17 lipca 2010, 09:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Sprężynka jest.
Jak znajdę stary zaworek to zrobię fotki.
Kolega ma rację.
W tym roku wsadziłem w zawieszenie i układ hamulcowy dużo ponad 8tyś.
Nawet nie chce mi się liczyć dokładnie ile.
Jedyne za co zapłaciłem to wymiana tulei ramy z tyłu i ustawianie zbieżności - reszta roboty własnoręcznie.
A w ciągu dwóch lat 15tyś w ten samochód.
Za samochód dałem 39tyś.
Tak wiec nie była to " okazja " ale dobrze przemyślany wybór.
I w końcu zrobię " igłę "
viewtopic.php?f=6&t=64885

Sprzęt też mam bo pracuje w serwisie fabryki VW , ale i tak uważam że w tym przypadku lepiej dać 150zł za nowy a przyoszczędzić w inny sposób.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 24 lipca 2010, 12:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Tak jak obiecałem


Sprężynka jest pod tym czarnym zaworkiem w środku - strzałka.
Zaworek uszczelnia dostanie się powietrza z zewnątrz.
W ten sposób podciśnienie jest skierowane od pompy Vacum do gruchy zmiennej geometrii lub zaworka EGR.


Obrazek

Natomiast rozprężenie układu ( cofnięcie się cięgna gruchy ) następuje przez te otworki jak wskazują strzałki.
Ciśnienie z zewnątrz dochodzi do tych dziurek poprzez ten prostokątny zewnętrzny filterek o którym mowa.
W momencie podania napięcia na cewkę wychodzi do góry sworzeń - ten z dziurkami zapierając ( uszczelniając ) rurkę od pompy Vacum ( dociska właśnie ten czarny zaworek ze sprężynką od spodu - to od tej sprężynki zależy odcięcie/szczelność podciśnienia ) a rozszczelniając drogę od filterka z zewnątrz w stronę gruchy czy zaworka EGR

Obok widać dodatkowy okrągły filterek ze środka zaworka o którym wspominałem.

Obrazek

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 30 lipca 2010, 10:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 560
Lokalizacja: Wieden (Austria)
Moje BMW: x4 f26
Kod silnika: N57
Serdecznie witam wszystkich na tym forum. Jest to moj pierwszy post na tym forum.

Troche do mojej bawarki: mam 320d 150km Facelift i od kupna samochodu byl deaktywowany AGR (sam musialem do tego dojsc).

Od jakiegos czasu sprawdzalem olej i troszke musialem dolac okolo 100-150ml, a od kupna nie bral NIC! Kupilem przy 120tkm teraz ma 145tkm.
Wczoraj chcialem wyczyscic oba elektrozawory, dosc czyste ale i tak to zrobilem, sprawdzilem turbine ma 0mm luzu :) byla przeciez wymieniana przy 110km, wiec jak nowa.

Zaniepokoilo mnie troche narzygane olejem przy i dookola zawora AGR (bo chcialem go wyczyscic), w rurkach od intercoolera delikatnie bylo troche ojelu na sciankach (dlaczego!?)

Troche sie tym martwie bo przeciez nie powinno tak byc gdzies ten olej musial pojsc. Dodam ze AGR byl dosc zabrudzony olejem i od jakiegos czasu gdy wjezdzam na autostrade przy pelym przyspieszeniu autko troszke dymi, po kilkiset km autostrady (duzo jezdze w trasie, dymienie jest po wyjezdzie z miasta) juz wogle nie kopci pewnie bo sie dobrze przepalila :) :)

Prosilbym o jakies porady, z gory wielkie dzieki i pozdro z Wiednia.

_________________
zobacz moje BMW - E92 335i White beast

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148486&p=1953856#p1953856


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 30 lipca 2010, 11:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
mafiemek napisał(a):
Zaniepokoilo mnie troche narzygane olejem przy i dookola zawora AGR (bo chcialem go wyczyscic), w rurkach od intercoolera delikatnie bylo troche ojelu na sciankach (dlaczego!?)

Witaj wśród użytkowników NAJLEPSZYCH i NAJPIĘKNIEJSZYCH aut świata! :super: "Problem" który Cię niepokoi to objaw prawidłowo pracującego odpowietrznika skrzyni korbowej. Olej ten to tzw ODMA i w dolocie zawsze będzie jej śladowa ilość. Nie masz czym się martwić :ok: Pozdrawiam!

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 31 lipca 2010, 18:56 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 560
Lokalizacja: Wieden (Austria)
Moje BMW: x4 f26
Kod silnika: N57
hej, yoshimura. dzieki, teraz wiem ze wszystko okej :)

odnosnie tematu czyszczenia elektrozaworow i egr => polecam. silnik duzo zwawszy i lepsza elastycznosc na wiekrzych biegach.

musze jeszcze jedynie wywalic klapki zawirowan w kolektorze ssacym, czy wylaczenie wezyka podcisnienia do kollektora tez deaktywuje klapki? ktory to ten wezyk bo chcialbym sprobowac?

dzieki

_________________
zobacz moje BMW - E92 335i White beast

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148486&p=1953856#p1953856


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 31 lipca 2010, 19:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
mafiemek napisał(a):
musze jeszcze jedynie wywalic klapki zawirowan w kolektorze ssacym, czy wylaczenie wezyka podcisnienia do kollektora tez deaktywuje klapki? ktory to ten wezyk bo chcialbym sprobowac?

Przeklejam wątek:
http://forum.samnaprawiam.com/nadwozie- ... w=previous
pozdrawiam!

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 4 sierpnia 2010, 22:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 257
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
ja zauważyłem przy prędkości 130, 140 spadek mocy jakby auto przestało ciągnąc trwa to jakieś 5-10 sek. i zaraz daje gazu i idzie dalej ..

czy przyczyna mogą być elektrozawory oraz Egr ?

czy przeczyszczenie coś da?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 12:42 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
krzych181 napisał(a):
ja zauważyłem przy prędkości 130, 140 spadek mocy jakby auto przestało ciągnąc trwa to jakieś 5-10 sek. i zaraz daje gazu i idzie dalej ..

czy przyczyna mogą być elektrozawory oraz Egr ?

czy przeczyszczenie coś da?



możliwe że w tym jest problem.. :zdegustowany:
ale przeczyścić nigdy nie zaszkodzi.. :ok:

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 17:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 257
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
racja tak tez zrobię :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 16 września 2010, 09:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: ZS
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Szybkie pytanie - szybka odpowiedź :)

Czy do elektrozaworów sterujących egr i dmuchawką lepiej dostać się od góry, czy z dołu ?
EGR wyczyściłem wczoraj, ale do elektrozaworu niestety się nie dokopałem :( Wszystko zasłania wąż od chłodnicy.

Help.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 16 września 2010, 09:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 560
Lokalizacja: Wieden (Austria)
Moje BMW: x4 f26
Kod silnika: N57
hej soda,

od dolu nie trzeba grzebac. dasz spokojnie rade od gory przy kolumny kielicha. owszem jest tam malo miejsca ale wezyki mozna leciutko ponaciagac i da rade odkrecic ten zawor, radze uwazac i pamietac jak byly podloczone wezyki podcisnienia!

ja mechanikiem nie jestem i tez dalem rade, ponoc dobry mechanik wszedzie wejdzie :hyhy:

_________________
zobacz moje BMW - E92 335i White beast

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148486&p=1953856#p1953856


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 17 października 2010, 07:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 24
Posty: 666
Lokalizacja: Poland
LEGO- jestes wielki :) przeczyscilem dzisiaj zaworki i auto jeszcze na 3 piszczy a normalnie to potrafil nawet zgasnac na 1 przy ostrym ruszeniu.
mialme chyba z 5mm nagaru na dolocie i zasyfione filterki, saplanie na 4 biegu nie dochodziloi do max wiec myslalem ze to przeplywka:/ po czyszczeniu jest wszystko super i nie musze wymieniac przeplywki chociaz i tak wczesniej zrobilem w niej dziurke. dzieki za intrukcje :D :D :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 1 listopada 2010, 22:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Ja mam 318d m47, 116 koni i jak z miejsca np cofam autko i puszcze szybko sprzeglo auto potrafi zgasnac, nie wiem czy to norma ale trudno.
Zajrzałem do egr-a szok nagaru mialem sporo sporo pewnie od 2002 r nikt tam nie zagladał, wydaje mi sie ze płynniej auto sie rozpedza, jeszcze musze zajrzec do elektro zaworów i dokonczyc czyszczenie egr od strony kolektora.
Jak spr prace egr czy jest sprawny? nagaru mialem ok 0.4 cm i zastanawiam sie czy kolektora nie wyczyscic odrazu i nie wymienic swiec poniewaz mam bład

nr.8 glow device - czyli jakas swieca do wymiany z tego co czytalem

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 2 listopada 2010, 01:44 
pytanie do właścicieli 330, czy żeby dostać się do elektrozaworu od egr trzeba ściągać kolektor? i jak dostać się do zaworu do turbo, bo z góry widzę, że zasłania rura, trzeba ją odłączyć, czy jakoś z innej strony? może od dołu byłoby wygodniej?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 listopada 2010, 13:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Dzisiaj chciałem wyczyścić u siebie egr i jak zobaczyłem ile tam mam syfu to masakra nie sądzilem że to takie brudne bedzie...
Ale niestety poległem bo nie dałem rady odkręcic tej czwartej śrubki na dole po prawej...
Myślełem że odkręcę te trzy i odwrócę cały zawór i odkręcę tą czwartę ale lipa...
Bede musiał chyba jechać z tym do mechanika bo sam nie dam rady...

Tak u mnie wygląda egr:

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 listopada 2010, 13:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 196
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e90 LCI
Kod silnika: N47D20C
pięknie wygląda !!! zarezerwuj więcej czasu o za jednym zamachem wyczyść kolektor na pewno tam też będzie sporo syfu :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 listopada 2010, 14:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: ZS
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
kuruś musisz zaopatrzyć się w odpowiednie, specjalistyczne narzędzia :)
Obrazek

Według mnie tę śrubkę właśnie najprościej odkręcić ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 listopada 2010, 18:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
soda napisał(a):
kuruś musisz zaopatrzyć się w odpowiednie, specjalistyczne narzędzia :)
Obrazek

Według mnie tę śrubkę właśnie najprościej odkręcić ;)

popieram najlepiej zwykła nasadka 10 i pokrętka z przedłużką :D

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 2 lutego 2011, 22:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 219
Lokalizacja: Rychtal(wielkopolska)
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: n54
Witam , mam pytanie, posiadam e90 z 2008r silnik 2.0d 177km przebieg nie duzo ponad 170tyś czy jest potrzeba czyszczenia tego wszytskiego? :znudzony: :przestraszony: :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL