BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 15:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 2 lutego 2011, 23:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
u ciebie tylko zawór AGR i jego elektrozawór.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 27 lutego 2011, 15:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Panowie jak w m47 ściągnąć kolektor dolotowy?
Odkręciłem wszystkie możliwe śrubki ciągnę do góry z każdej strony i ani drgnie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 27 lutego 2011, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 59
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E46 320d 2002r.
Kod silnika: M47N 150KM
kuruś napisał(a):
Panowie jak w m47 ściągnąć kolektor dolotowy?
Odkręciłem wszystkie możliwe śrubki ciągnę do góry z każdej strony i ani drgnie...
najwidoczniej nie wszystko odkręciłeś
powiedz ile odkręciłeś śrub i ile nakrętek :?:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 27 lutego 2011, 22:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
8 od góry i 2 po bokach nico niżej...
Do tego 3 które trzymają tą osłonę po prawej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 16 marca 2011, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 2x E46
Kod silnika: M57TU/S54
hmm wkleje jeszcze do tego tematu bo chyba napisalem w zlym miejscu poprzednio

"zakupiłem ok roku temu e46 3,0d z roku 2001 automat, i od jakiegos czasu (ok 2-3 miesiecy) mam spalanie jak M3-tki (czyli ok 15l moze nawet ciut wiecej)

przegladalem forum i zrobilem jak bylo napisane, czyli na poczatku przeczyscilem EGR byl bardzoooo brudny, zlozylem do kupy wlalem praktycznie na pusty bak 25 litrow i po samym miescie zrobilem dokladnie do tego samego stanu paliwa co przed wlaniem 175km wiec chyba dalej jest cos nie teges, wychodzi grubo ponad 13 litrow

nie wiem co dalej robic z tym? elektrozawor? wezyki podcisnienia?"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 17 marca 2011, 02:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 32
Posty: 516
Lokalizacja: Poznań/Śrem/Puszczykowo
Moje BMW: brak
Niech się wypowiedzą mądrzejsi koledzy z forum ale z tego co ja wiem przyczyną takich odchyleń spalania od normalnego może być wiele ale najczęściej jest/są to sondy lambda. A tak nawiasem mówiąc to w trochę złym temacie napisałeś posta.

Poczekaj może ktoś mądrzejszy napisze a jak nie będzie odpowiedzi to pisz pw np. do Roger-Nysa on dobrze ogarnia diesla.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 17 marca 2011, 14:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 2x E46
Kod silnika: M57TU/S54
ok dzieki za odpowiedz i jak cos to prosze moda o przeniesienie postow :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 31 marca 2011, 23:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Lębork
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Witam.Samochód którym jeżdżę to e46 150KM 250 tyś. Mam problem,po wymianie turbiny auto straciło na mocy na niskich obrotach.5 bieg 80km/g gaz do podłogi a on się zastanawia o co mi chodzi spalanie pokazuje 10l,90km/g spalanie 12l,110km/g spalanie 15 i jest prawie dobrze.Wcześniej nie musiałem redukować po prostu wciskał.Turbina padła nagle.Dojeżdżam do samochodu poprzedzającego na puszczonym gazie ok 110km/g wciskam gaz,strata mocy na 2 sekundy i dalej wszystko gra 2km dalej wciskam gaz i rezygnacja z wyprzedzania ,dziwne chrobotanie pod maską ,brak mocy i problem.Przejechałem tak 20km do domu.Znajomy zajrzał pod maskę i stwierdził luz na turbo.Wymiana turbiny u mechanika.Nowy olej,filtr oleju i powietrza.Filtr odmy tak zapchany że nie mógł go przemyć a wymieni mi jak sprowadzą.Z katalizatora wylał 0,5 l oleju.Teraz pytanko?Co mogło być przyczyną awarii,czy mechanik powinien wyczyścić egr, kolektor i resztę a może to katalizator?Myślę że podłączając turbinę nic nie mógł schrzanić?Boję się że turbina znowu padnie.Z góry dziękuje za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 1 kwietnia 2011, 18:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
filipas napisał(a):
Witam.Samochód którym jeżdżę to e46 150KM 250 tyś. Mam problem,po wymianie turbiny auto straciło na mocy na niskich obrotach.5 bieg 80km/g gaz do podłogi a on się zastanawia o co mi chodzi spalanie pokazuje 10l,90km/g spalanie 12l,110km/g spalanie 15 i jest prawie dobrze.Wcześniej nie musiałem redukować po prostu wciskał.Turbina padła nagle.Dojeżdżam do samochodu poprzedzającego na puszczonym gazie ok 110km/g wciskam gaz,strata mocy na 2 sekundy i dalej wszystko gra 2km dalej wciskam gaz i rezygnacja z wyprzedzania ,dziwne chrobotanie pod maską ,brak mocy i problem.Przejechałem tak 20km do domu.Znajomy zajrzał pod maskę i stwierdził luz na turbo.Wymiana turbiny u mechanika.Nowy olej,filtr oleju i powietrza.Filtr odmy tak zapchany że nie mógł go przemyć a wymieni mi jak sprowadzą.Z katalizatora wylał 0,5 l oleju.Teraz pytanko?Co mogło być przyczyną awarii,czy mechanik powinien wyczyścić egr, kolektor i resztę a może to katalizator?Myślę że podłączając turbinę nic nie mógł schrzanić?Boję się że turbina znowu padnie.Z góry dziękuje
za odpowiedzi.


Myślę, że nie zajrzał do zaworu i kolektora wymienił turbo złożył i tyle mechanicy sobie sporo liczą za taki zabieg czyszczenia dolotu chyba, że to znajomy mechanik i przejrzał Ci auto to co innego, jeśli nie masz pewności odkręć rurę która biegnie od zaworu do IC i zobacz jeśli jest syf to wyczyść dolot jeśli pomorze problem masz rozwiązany jeśli nie to podepnij pod kompa, problemów może być kilka może jakaś nieszczelność dolotu, albo wina elektrozawru trzeba wyczyścić lub wymienić, może to przepływka. Turbo wsadzałeś nowe czy regenerowałeś? i czy wcześniej słyszałeś dźwięk pracy turba i jak jest po wymianie słyszysz je? Jak wciskasz pedał w podłogę czujesz ze zaczyna ciągnąć?

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 1 kwietnia 2011, 21:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Lębork
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Dzięki za odpowiedz.Turbina po regeneracji.Od trzech lat mam samochód,zrobiłem 70 tyś km a turbina zawsze gwizdała na zimnym silniku w obrotach 1300 do 2000.Nowa jest cicho.Na niskich biegach nie czuję dużej różnicy mocy ale na piątce od 1500 do 2000 jest mulasty,powyżej jest już prawie dobrze ale to nie to co było przed zmianą.Jutro wszystko wyczyszczę i sprawdzę węże.Odpisze czy jest poprawa.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 2 kwietnia 2011, 21:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46320d
Witam fanów bawary czy ktos z was ma moze foty i moze włozyc bo nie wiem gdzie dokładnie znajduje sie ten elektrozawów od turbo w e46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 08:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
kobra041181 napisał(a):
Witam fanów bawary czy ktos z was ma moze foty i moze włozyc bo nie wiem gdzie dokładnie znajduje sie ten elektrozawów od turbo w e46 320d


Znajduje się po tej samej stronie co turbo, turbinę masz niżej, a elektrozaworek troszkę wyżej na lewym kielichu przykręcony do blaszki, która go dobrze maskuje. Żeby mieć lepszy dostęp odkręć ten łącznik od filtra powietrza na jedną śrubkę imbus, a foty masz na samym początku w tym temacie.

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 14:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46320d
No własnie patrzyłem tak jak na zdjeciu i ja tam nic nie mam bmw jest z 2005r i ponoc nie ma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 11 kwietnia 2011, 10:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Bardzo dobry opis niby wszystyko ok ale i tak je przeczyscze EGR juz czyscilem ale tych lektrozaworkow nie ruszalem:)

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 18 kwietnia 2011, 19:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Witam! :)
od tygodnia byłem szczęśliwym posiadaczem bmw e46 2.0D 99 rok 136 Koni ;) piszę byłem ponieważ przez tydzień jeździlem tylko po mieście osiągając nie duze prędkości tj. do 100-110 Km/h, wczoraj postanowilem wybrać się w dłuższą trasę gdzie zamierzałem sprawdzić faktyczną moc i prędkość jaką moze osiągnąć moja bunia :) byłem jednak niemile zaskoczony ponieważ po osiągnięciu prędkości ok 140 Km/h auto słabło nie było mowy o wyprzedzaniu.. Bunia ogolnie do prędkości 100-110 km/h jest dość zrywne ale poźniej traci swoją moc.. drugą rzeczą jaka mnie zastanawia to świst turbiny, który wg. mnie nie jest naturalny tj. jest za głośny, świst jest w przedziale od ok 1200-2500 obr/min, poźniej znika. Chciałem też powiedzieć że auto nie kopci, tzn jeśli depnie się mu do 6 tys obr to puści delikatną czarną chmure ale to chyba jest rzecz normnalna w dieslach.
Czy wyczyszczenie EGR i elektrozaworów powinno zlikwidować problem problem z mocą a raczej z jej brakiem? :) no i co z tym świstem..
Proszę kolegów o radę.. pozdrawiam i Milego Wieczoru życzę.. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 18 kwietnia 2011, 21:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
kobra041181 napisał(a):
No własnie patrzyłem tak jak na zdjeciu i ja tam nic nie mam bmw jest z 2005r i ponoc nie ma


Powinien być elektrozaworek zobacz w okolicy turbiny mniej więcej na jej wysokości.

galim napisał(a):
Witam! :)
od tygodnia byłem szczęśliwym posiadaczem bmw e46 2.0D 99 rok 136 Koni ;) piszę byłem ponieważ przez tydzień jeździlem tylko po mieście osiągając nie duze prędkości tj. do 100-110 Km/h, wczoraj postanowilem wybrać się w dłuższą trasę gdzie zamierzałem sprawdzić faktyczną moc i prędkość jaką moze osiągnąć moja bunia :) byłem jednak niemile zaskoczony ponieważ po osiągnięciu prędkości ok 140 Km/h auto słabło nie było mowy o wyprzedzaniu.. Bunia ogolnie do prędkości 100-110 km/h jest dość zrywne ale poźniej traci swoją moc.. drugą rzeczą jaka mnie zastanawia to świst turbiny, który wg. mnie nie jest naturalny tj. jest za głośny, świst jest w przedziale od ok 1200-2500 obr/min, poźniej znika. Chciałem też powiedzieć że auto nie kopci, tzn jeśli depnie się mu do 6 tys obr to puści delikatną czarną chmure ale to chyba jest rzecz normnalna w dieslach.
Czy wyczyszczenie EGR i elektrozaworów powinno zlikwidować problem problem z mocą a raczej z jej brakiem? :) no i co z tym świstem..
Proszę kolegów o radę.. pozdrawiam i Milego Wieczoru życzę.. :)


Auto masz tydzień więć zrób mu delikatny przegląd, przyczyn braku mocy może być kilka zacznij od tych banalnych, a zarazem standardowych typu olej filtry, o filterku odmy nie zapomnij, przeczyść EGR ,a najlepiej cały dolot łącznie z elektrozaworkami i obserwuj. Skoro auto nie dymi niepokojąco (czarna hmurka o której wspominasz jest standardowa) co do świstu turba nie słyszę go ale jeśli to nie jest jakiś przeraźliwy nieprzyjemny świst to jest ok i tak być powinno ma świstać.

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 11:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Auto masz tydzień więć zrób mu delikatny przegląd, przyczyn braku mocy może być kilka zacznij od tych banalnych, a zarazem standardowych typu olej filtry, o filterku odmy nie zapomnij, przeczyść EGR ,a najlepiej cały dolot łącznie z elektrozaworkami i obserwuj.


Witam! :)
Olej, filtr oleju, filtr paliwa i filtr powietrza wymienilem zaraz po zakupie samochodu.
EGR juz wyczyszczony.. :) troche syfu sie tam nazbierało, elektrozawory postaram sie wyczyścic jutro bo zaraz do pracy :)

Milego Dnia wszystkim :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46320d
Szukam tego elektrozaworka i nie widze go nawet nie widze tych weżyków od cisnienia ponoć one mają gruche bo weszło euro 4 tak czytałem ale ja tam nie jestem mechanikiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 28 kwietnia 2011, 12:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
kobra041181 napisał(a):
zukam tego elektrozaworka i nie widze go nawet nie widze tych weżyków od cisnienia


W tym roczniku sterowanie turbiną było realizowane przez silniczek krokowy. Nie masz zaworu.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 17:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Witam!
I jak właśnie dzisiaj przeczyściłem u siebie elektrozaworki w 320d 136ps.
Zrobiłem to czysto profilaktycznie auto nie było zamulone... chodz po przeczyszczeniu jest zmiana na +
Jakoś tak szybciej reaguje na wciśnięcie pedału gazu :)
Zaworki czyściłem tek że ściągnąłem z nich tą plastykową osłonkę przeczyściłem tą siateczkę i to wsio, dobrze?
Jak już ktoś pisał ten od turbo był bardziej zabrudzony.

Przy okazji ściągnąłem wąż który idzie od przepływki do turbo i sprawdziłem wirnik i ma on minimalny luz lewo prawo, to normalne?

Egr'a nie czyściłem bo był czyszczony jakieś 2, 3 tys. km temu..
ale zajrzałem do niego i znów był zawalony i coś mi się wydaje że on w ogóle nie działa...
Idzie to jakoś sprawdzić podczas pracy silnika?
Można zdjąć tą rurę co do niego idzie, włączyć silnik i obserwować czy tam coś się dzieje???

Zaraz dodam filmik jak autko przyspiesza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL