BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 2 września 2008, 22:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
Temat zapożyczony z innego forum !!

Z sukcesem dokonałem swapu/przekładki z 11-przyciskowego obc na 18-to przyciskowy w moim M3 z 1998 roku, i to wcale nie było takie trudne. Wszystkie funkcje działają, włącznie z tymi ukrytymi (dołączając te ukryte). Każdy z umiarkowanymi umiejętnościami mechanicznymi w zupełności poradzi sobie z tą konwersją/przekładką. Daje 2,5 na 5 w skali trudności. Jest szybsze i łatwiejsze niż montaż wskaźników/zegarów VDO. Jestem idiotą i nie potrafię być cierpliwy/wytrwały. Wyrazy uznania należą się "BiMmEr JoN”, który zrobił/umieścił jako pierwszy post o konwersji OBC na http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... conversion i przy współpracy którego wykonanie przekładki stało się możliwe.

Konwersja nie jest specjalnie dedykowana tylko do nowszych E36. Fakt, część funkcji nie chciała działać w E36 sprzed 1994 roku, ponieważ nie posiadają one systemu zabezpieczenia typu ZKE. 18 przyciskowy OBC był dostępny w opcji we wszystkich latach produkcji dla większości E36, ale nie dla wszystkich, na prośbę kupującego. Konwersja kierowana jest do BMW, które nie posiadały tej opcji.

Chciałem pełny OBC kiedy kupowałem M3. Kiedy w końcu znalazłem, co nie było trudne /found a used one that wasn’t thrashed – nie wiem czy dobrze przetłumaczyłem, to może być jakiś idiom/ , byłem bardzo rozczarowany gdyż posiadało tylko rozszerzony OBC z zegarem. Co powiedziałem? Kocham gadżety. Kiedy zacząłem szukać możliwości konwersji na pełne OBC w mojej Beemce, każdy mówił: “swap nie jest możliwy, kup auto z zainstalowanym już takim OBC” albo “możesz zrobić przekładkę na 18 przyciskowy OBC ale będzie wymagało od ciebie rozebrania wnętrza, montażu czujników i pociągnięcia dużej ilości kabla... to nie jest warte tego wysiłku (można po naszemu powiedzieć nie warte zachodu).

Na początku wspomnę o kilku założeniach:

1.Ta instrukcja/procedura zadziałała w moim M3 z 1998r. Nie ma żadnych gwarancji, że zadziała w twoim BMW. Podręcznik Bentley'a zawiera dwa diagramy dla OBC: 1992-1997 (non-318ti) i 1998 (non-318ti). Diagram 1992-1997 różni się nieznacznie. Również ZKE IV nie było dostępne do roku 1994. Nie mniej jednak powinieneś umieć zmodyfikować te instrukcje tak, aby zadziałały w twoim BMW.

2.Pokrótce, zakładam że wiesz jak albo możesz zdobyć instrukcje jak zdemontować:

1 – OBC,

2 - Airbag i kierownicę (możesz zranić się jeśli nie będziesz przestrzegał procedur bezpieczeństwa)

3 - Zegary

4 – Schowek na rękawiczki.

Zakładam również, że powinieneś wiedzieć o licznych podprocedurach, o których nie wspomniałem a są oczywiste.

Jak pisze/wspomina "BiMmEr JoN” w swoim poście, potrzebujesz działającego 18-przyciskowego OBC i białą wtyczkę X1071, której 11-przyciskowy OBC nie posiada. Zdobądź również nowy przełącznik kierunkowskazów z przyciskiem do OBC jeśli chcesz za jego pomocą kontrolować OBC. Zamówiłem mój OBC i wtyczki przez telefon w firmie importującej złom/lepiej użyć chyba że wziął to ze szrotu :) Silnie zalecam korzystanie z podręcznika Bentley'a. Choć część diagramów elektrycznych nie jest perfekcyjna, to pozwoli zaoszczędzić wiele czasu.

Musisz być obeznany w nazewnictwie wtyczek których będziesz używał przy przekładce. Nowe OBC używa dwóch wtyczek. Czarna nazywana jest X1070. To jest wtyczka, z której korzysta stare 11-przyciskowe OBC. Biała wtyczka nazywana jest X1071. To jest nowa wtyczka, którą powinieneś otrzymać/zdobyć z nowym OBC. Zegary mają dwie wtyczki. Biała ma oznaczenie X16 a niebieska X17.

To są kroki do przekładki OBC. Kolejność nie jest istotna. Odsyłam do załączonego diagramu o nazwie “18-Button OBC Retrofit Wiring Diagram”.

1.Zdemontuj stary OBC, kierownicę, zegary i deskę rozdzielczą.

2.Zdemontuj dwie wtyczki z tyłu zegarów.

3.Wepnij nowy kabel w przewód biało/szary (WHT/GRY) będący w PIN-ie 10 wtyczki X17 i pociągnij go do kabla biało/szarego wychodzącego z PIN-a 9 wtyczki X1071.

4.Wepnij nowy kabel do przewodu biało/fioletowy (WHT/VIO) wtyczki X16 i pociągnij go do biało/fioletowego przewodu wychodzącego z Pin-a 5 wtyczki X1071.
Wepnij nowy kabel do przewodu biało/żółtego (WHT/YEL) wtyczki 16 i pociągnij go do biało/żółtego przewodu wychodzącego z Pin-a 7 wtyczki X1071.

5.Zdemontuj obudowę wtyczki X16 aby odkryć metalowe piny wtyczki. Musisz umieć zamontować nowy Pin w wolnym slocie PIN-u 21-szego. Udałem się do dealera BMW i przejrzałem wszystkie złączki dopóki nie znalazłem właściwego męskiego pinu. Do pinu przymontowałem nowy kabel i włożyłem go w slot PIN-u 21-szego wtyczki X16. Następnie kabel ten podłączyłem do biało/czarnego przewodu wychodzącego z Pin-a 6 wtyczki X1071.

6.Odszukaj moduł ZKE IV znajdujący się za schowkiem na rękawiczki. Pomoże ci w tym podręcznik Bentley'a. Sfabrykuj Pin pasujący do wolnego slotu Pin-u 15-tego tej wtyczki. Ja zrobiłem ten Pin z niebieskiej Butt wtyczki. Pociągnij nowy kabel z Pin-u 15-tego wtyczki/modułu ZKE IV który przed chwilą dołożyłeś i wepnij go do przewodu czarno/zielonego (BLK/GRN) wychodzącego z PIN-u 1 wtyczki X1071.

7.Zainstaluj nowy przełącznik kierunkowskazów. Dołóż do brązowo/czerwonego przewodu nowego przełącznika kierunkowskazów kabel i pociągnij go do brązowo/czerwonego przewodu wychodzącego z Pin-u 4 wtyczki X1071.

8.Wepnij nowy kabel do przewodu brązowego (BRN) będący w Pin-ie 17 wtyczki X1070 i pociągnij go do brązowego przewodu Pin-u 13 wtyczki X1071.

9.Wepnij nowy kabel do przewodu czerwono/żółtego (RED/YEL) będący w Pin-ie 18 wtyczki X1070 i pociągnij go do czerwono/żółtego przewodu Pin-u 8 wtyczki X1071.

10.Poskładaj wszystko z powrotem. Podłącz wie wtyczki do twojego nowego OBC. Skrzyżuj palce, wszystko powinno działać.

18-Button OBC Retrofit Wiring Diagram:


Co robią nowe kable? Dokładnie nie wiem, bazując jednak na diagramach Bentley'a, moje przypuszczenia znajdują się poniżej. Tak jak powiedziałem, jestem idiotą, zaufaj swojemu rozsądkowi i dobremu diagramowi kabli.

- kabel biało/szary: podłącza OBC do czujnika prędkości

- kable biało/fioletowy i biało/żółty: podłączają OBC do data link system. Ten system skupia w sobie większość elektronicznych modułów jak ABS, Cruise Control, EWS, ZKE, DME, OBC, etc.

- biało/czarny: podłącza OBC do czujnika paliwa

- czarno/zielony: podłącza OBC do systemu AWS – system alarmowy/przeciw-złodziejom

- brązowo/czerwony: sterowanie OBC za pomocą przycisku przy przełączniku kierunkowskazów

- brązowy: masa

- czerwono/żółty: napięcie

Powodzenia. I nie słuchaj ludzi, którzy mówią że to niemożliwe. On nie wiedzą co mówią.

Powodzenia!!!

Źródło:
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... onvert.htm





jestem ciekaw czy ktoś próbował robić tym sposobem i jak efekty ??
bo z postu wynika że podłączenie jest banalnie proste !!

zamierzam się zabrać za przekładkę ;)
jak ktoś zna inny sposób to czekam na opis !!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 302
Lokalizacja: GoÂłdap/Warszawa
Może tu mi ktoś w końcu odpowie......Mam najbiedniejszą wersje kompa a chce wymienic na najbogatszą......jest to wykonalne? , da rade to zrobić? (komp + manetka )

_________________
KieÂłbie we ÂŁbie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: obc
PostNapisane: 30 października 2008, 17:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: WoÂłomin
kolego jest to mozliwe i wykonalne. ponizej daje Ci linka z innego forum na ktorym jest to opisane wszystko. ja tez zamierzam to wykonac tylko czekam na kaske na pelen komplecik (obc full + wtyczki + manetka)

http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.p ... t=lucas_m3

_________________
________________________________________
ZwyciĂŞzcy nie oszukujÂą, a oszukaĂący nie zostajÂą zwyciĂŞzcami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 20:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Witam, odświerzę troszke temat, gdyż zakładam właśnie OBC 18 do mojej 318is. Pierwszy etap zakończony, ale mam pytanie bo w czarnej wtyczce komputera pozostają 2 kable pin 1 oraz pin2, wyczytałem że są to czujniki światła stopu ale gdzie je podłączyć?? Pozdrawiam.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 16:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 38
Posty: 4
Lokalizacja: poland
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Witam, mam takie pytanie a co jak ktoś nie ma w swojej wersji kabla biało szarego który jest odpowiedzialny za przysyłanie do obc sygnału z aktualną prędkościa.
Z innych schematów wiem że powinien on znajdować się w pinie 10 niebieskiej kostki zegarów ale ja ten pin mam wolny.A jak wepne w puste miejsce pin i podłącze go do obc to i tak nic się nie dzieje.Na stan dzisiejszy obc pokazuje zasięg i temperature czyli dobrze mam podłączone zasilanie i kabel odpowiedzialny za poziom paliwa i chyba od obrotów. Pozostaje mi podłączenie tego odpowiedzialnego za prędkość. I tu moje pytanie który pin w kostce niebieskiej jest odpowiedzialny za podawanie sygnału prędkości do zegarów . Mój silnik1.6 M43 1994. wersja sedan. :zdegustowany:


Dobra już sobie poradziłem przepiołem jeszcze raz wszystko i jakoś poszło. :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 16:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 288
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E36 x2
jest możliwość zamontowania OBC do BMki która nie miała go wcześniej wogóle?

edit
już znalazłem odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 26 lutego 2010, 18:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 786
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b35tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 81&start=0
Wie ktoś może gdzie znajduję się gong od dużego komputera w e36?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 3 marca 2010, 17:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Z tego co pamiętam to A15(czarna kostka) PIN10 & A15 PIN 11

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 20 lipca 2010, 21:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
2 poprawki do autora

Nie trzeba dodawać pinu 21 ponieważ on zwykle jest w kostce niebieskiej
kabel brązowo/czerwony z białej kostki X1071 należy podłączyć do kabla żółto/czerwonego i wtedy będzie działało sterowanie z manetki

Pozdrawiam

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 4 sierpnia 2010, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E36
tak to prawda u mnie pin 21 juz byl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 4 sierpnia 2010, 22:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Koledzy a czy działa wam przewietrzanie na postoju?? bo już założyłem 5 Pełnych OBC lecz tylko w 3 działa to przewietrzanie a kable zawsze tak samo podłączam...

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E36
kolego timi-91 moze te 3 komputery były nowsze ponieważ starsze modele obc chyba przed 94 nie miały takiej funkcji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E36
nie wiem co sie dzieje
przyciskam 1000 i 10 razem i nic mi sie nie pojawia żaden test jest pusty ekran za to jak przycisnę reichw pisze range 248km jak wcisne verbr pojawia sie consum1--.-1/100km
DISTANZ TO pojawia sieDIST---KM---;-- GESCHW -SPEED WIECIE O CO CHODZI JA NIE BARDZO nie powinno np na consum odrazu pokazac spalania??obc podlaczylem tak :do zegarów podłączyłem dwa kabelki bialo szary pin10 x17 do pinu9 x1071 i z x16 z pinu 21(który niby musiałem włożyć ale on juz tam byl nie wiem czemu wiec tylko sie podpiolem) i podłączyłem go pod pin 6 x1071 reszta kabelków jest połączona miedzy kostkami x1070 i x1071 a nie podłączyłem tylko przewodów odpowiedzialnych za skupianie większości elektronicznych modułów takich jak abs.cruise control,ews.zke.dme ale to chyba trzeba miec check sa to przewody koloru bialo fioletowy ibialo żółty możne pomyliłem przewody???czy cos zrobilem nie tak??prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 18:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Consum jest to Średnie spalanie, Distanz jest to dystans do pokonania jak wpiszesz sobie jakieś kilometry to komputer obliczy w jakim czasie te kilometry zrobisz, Speed to jest średnia prędkoś dzięki której komputer oblicza średnie spalanie. Jeżeli ci nie pokazuje testów to znaczy ze OBC masz zablokowane.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 22:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 398
Może ktoś wie co trzeba zrobić, żeby komp w 318is pokazywał realne spalanie, bo z obliczeń wychodzi mi 10l/100km a komp pokazuje między 20 a 30l/100km - wartość średnia!
Montowałem go sam, urządzenie pochodzi ze starego 325.

_________________
.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 13:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
is ma 4 gary a 2,5 ten stary ile?? chyba 6... więc stąd to zawyżenie. Gdzieś na forum jest jak skorygować spalanie.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 21:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Prześledziłem cały temat o obc na innym forum, aż 16 stron.... i znalazłem to: Napewno się przyda:)

Wrzucam opis podłączenia modułu check control jako, że nigdzie indziej nigdy na inny opis nie trafiłem mam nadzieje, że się komuś przyda.
Opis pochodzi z forum www.bmw-klub.pl zamieszczony przez Pro_EXtremE z wielkimi podziekowaniami z mojej strony


X109 – Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy - trzeba dokupić i zamontować w przetłoczeniu z boku zbiorniczka, albo najlepiej zainstalować kompletny zbiorniczek z czujnikiem np. ze szrotu.
X112 – Czujnik poziomu płynu chłodzącego - zainstalować w miejsce niebieskiej (tak bylo u mnie) zaślepki w chłodnicy.
X503 – przełącznik świateł (12pin) bialy
X630 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim czarny
Check Control Module - kupić/wymontować z samochodu które mialo pełny OBC od nowości - znajduje się za przekażnikami pod kierownicą w górnym lewym rogu
X1074 – Białe złącze Check Control Module (15pin)
X1075 – Czarne złącze Check Control Module (15pin)


Check Control Module

X1074/1 z X109/2 czujnik poziomu płynu spryskiwaczy (brązowo/fioletowy) a drugi do masy
X1074/2 z X112/2 (brązowo/biały) Czujnik poziomu płynu chłodzącego, a drugi do masy
X1074/3 z X1070/5 (bialo/zielony)
X1074/5 z X1070/3 (bialo/niebieski)
X1074/6 z bezpiecznikiem F45 – 7,5A (X10018/30)
X1074/7 z X1070/4 (biało/zielony)
X1074/8 z bezpiecznikiem F11 - 7,5A (X10016/2)
X1074/9 z czujnik naciśniecia sie pedału chamulca pin 2 (niebiesko/czerwony)
X1074/10 z X503/6 (szaro/fioletowy) przełącznik światel głównych
X1074/11 z X503/2 (szaro/żółty) przełącznik światel głównych
X1074/12 z X130/3 (żółto/zielony) Lewe światła przednie
X1074/13 x X135/3 (żółto/niebieski) Prawe światło przednie
X1074/14 z X503/1 (szaro/czarny) przełącznik światel głównych
X1074/15 z bezpiecznikiem F12 – 7,5A (X10016/4)


X1075/1 (szaro/czarno/żółty) z prawe światło podświetlania tabl. rejestracyjnej
X1075/2 (szaro/czarny) z lewe światło podświetlania tabl. rejestracyjnej
X1075/3 (szaro/żółty) z X630/5 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim
X1075/4 (szaro/bialo/zółty) z X318/5 tylne światło pozycyjne prawe
X1075/5 (szaro/fioletowy) z X630/7 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim
X1075/6 (szaro/fioletowo/żółty) z X319/2 – tylne światło pozycyjne lewe
X1075/7 (niebiesko/czerwony) z X630/6 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim
X1075/8 (niebiesko/czerwone) z tylne światlo stopu Prawe
X1075/9 z masą
X1075/10 (szaro/niebiesko/żółty) z X318/7 tylne światło pozycyjne prawe
X1075/11 - ??
X1075/12 (szaro/zielono/żółty) z X319/3 – tylne światło pozycyjne lewe
X1075/13 - ??
X1075/14 (niebiesko/czerwone) z dodatkowym światłem stopu (3-cie)
X1075/15 (niebiesko/brązowe) z tylne światlo stopu Lewe

W moim przypadku we wtyczkach od modułu check control troche przewodów miało inny kolor niz w instalacji w samochodzie ale wystarczy patrzec na wtyczke i numer pinu a nie kolory pozdrawiam

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 21 października 2010, 18:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 23
Lokalizacja: ELBLĄG / UK LONDON
Moje BMW: e46 330i sedan
Kod silnika: m54b30
Może wiecie po jakim kablu idzie poziom paliwa w baku w teście 07.
Wszystko podłączone a mam cały czas 0,0 zmiana była z obc11 na 18 , nie podłączałem tylko biała wtyczka pin 5 i 7 ale to jest do diagnozy rxd i txd .
bmw 96r 328 po lifcie

_________________
https://www.facebook.com/WLBMWcode


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 21 października 2010, 19:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
biało czarny kabel z X1071 pin 6 do pinu 21 wtyczki X16. w niektórych autach działa na postoju a w niektórych na załączonym silniku.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 11 grudnia 2010, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa - Śródmieście
Moje BMW: 320i
Witam.
W dniu wczorajszym podłączałem 18 OBC w miejsce 11.
W 11 miałem datę, godzinę i check.
Mam kilka pytań więc zacznijmy od początku:

Wtyczki:
X1070 czarna OBC
X1071 Biała OBC
X16 Biała Zegary
X17 Niebieska Zegary
X1659 Moduł ZKE IV

A teraz pytanie:

Wtyczka X1071
Pin 1 (czarny/Fiolet): Pin15 EWS-Komp pod schowkiem (X1659);; Gdzie dokładnie jest X1659?
Pin 2 (fiolet/zielony/zolty) : kontakt alarmu,strony kierowcy na dole;; Gdzie jest i co robi?
Pin 3 (czarny/niebieski) syrena alarmu;; Gdzie jest i co robi?
Pin 4 (brazowy/czerwony) Wajcha kirunkowskazow Pin 10 przy kolumnie kierowniczej;; Rozumiem że chodzi o sterowanie z manetki?
Pin 5 (bialy/fiolet) wtyczka serwisowa,postr kierowcy na dole;; Wyczytałem że może być też biało/fiolet X17 niebieska zegary??
Pin 6 (bialy/czarny) sygnal zuzycia paliwa,z tylu licznika sie podpiac trzeba;; W białej X16 pin 21 Mam tam już przewód, mam się w niego wpiąć?
Pin 7 (bialy/zolty) wtyczka serwisowa, po stronie kierowcy na dole ;;Gdzie?
Pin 8 (czerwony/zolty) (ten z X1070 pin 17 podlaczyc);; OK
Pin 9 (bialy/szary) Niebieska wtyczka Pin 10 Licznik X17;; OK
pin 13 (brazowy) ten z X1070 pin 18 podlaczyc;; OK
Pin 14 (czarny/bialy/zolty) wntylacja postojowa,dodatkowe czesci (przekazniki itd.);; Ktoś to robił? Co i jak?

Tam gdzie napisane jest „gdzie?” prosił bym o wklejenie zdjęć z zaznaczeniem miejsc wpięć.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL