BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 05:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 13 marca 2012, 19:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
Powitać :) A więc od początku. Kupiłem swoją e39 528i z sekwencyjną instalacją gazową. Reduktor zavoli zeta N (przynajmniej tak jest wbite w gwarancje, wiem że to mało, choć podobno jest identyczny jak S i ogarnia do ok 180KM), sterownik STAG 300-6, wtryski jakieś dziwne, czarne z naklejką AC GAZ.
Tak więc jak widać przydałoby się to partactwo ogarnąć.
Sterownik planuje zostawić jak jest.
Zavoli wyleci i jako nowy reduktor Scorpion ST 250. Póki co słyszałem na jego temat same dobre opinie. Moze ktoś z Was przetestował ów wynalazek? Albo jakieś propozycje z konkurencyjnych modeli? Nasuwa mi się alternatywa magic jet.
Co do wtrysków nie mam pojęcia, co powinienem wybrać w przystępnej cenie... Też póki co na celowniku Magic Jet-y
Za wszelkie sugestie i opinie z góry dziękuję!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 15 marca 2012, 09:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Reduktor AC R01
Wtryski najlepiej Hana H2000
jak ma być tanio to załóż REG FASTY

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 15 marca 2012, 13:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Najważniejszym elementem dobrej układanki to znający się na rzeczy gazownik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 17 marca 2012, 11:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
A reduktor AC R01 nie jest czasem do 150km?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 17 marca 2012, 14:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
kosmos1990 napisał(a):
A reduktor AC R01 nie jest czasem do 150km?

Niby jest ale ogarnia spokojnie ok 200 km, zostało to sprawdzone wielkrotnie
Jest już teraz chyba dostępny również ACR01 do 250km

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 19 marca 2012, 13:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Mam setup jak napisal Lukasz_S i moge szczerze polecic. Wtryski sa istotniejsze niz reduktor, szczegolnie jak nie poganiesz auta bardzo intensywnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 25 marca 2012, 10:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 156
Lokalizacja: Mikołów
Moje BMW: E61 520d
Podepnę się pod ten temat :)

Planuję montaż instalacji gazowej. Zbieram narazie oferty różnych serwisów :) Poniżej podaję przykładowe instalacje, jakie proponują mi instalatorzy. Instalki mniej więcej w tej samej cenie. Proszę jakiegoś "fachowca", żeby rzucił na to okiem i pomógł mi wybrać:

1. stag 300 ISA2
reduktor KME
wtryskiwacze LOVATO FAST

2. stag 300 ISA2
reduktor AC
wtryskiwacze AC

3. stag 300
Reduktor AC R01
Wtryskiwacze Hana

4. stag 300 ISA2
reduktor Magic III
wtryskiwacze Magic Jet


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 25 marca 2012, 12:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Czemu wszystkie opcje to sterownik STAG ????

Najrozsądniejsza jest opcje nr 3. następnie 1. pozostałe radzę sobie odpuścić.
Poza tym jakie ceny i co wchodzi w skład instalacji (zasilanie miedź czy faro, jaki przekrój, jaki wielozawór, gdzie wlew, jaki zbiornik), do czego w ogóle Chcesz montować tę instalację.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 25 marca 2012, 15:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 156
Lokalizacja: Mikołów
Moje BMW: E61 520d
Toudi napisał(a):
Czemu wszystkie opcje to sterownik STAG ????


Toudi, takie gotowe konfiguracje dostałem od serwisów montujących :]

Zbiornik w kole, wlew pod klapką obok wlewu benzyny (na temat rurek nie wiem jakie)

Instalacja do E39 520i Touring. Ceny tak jak mowię, wszystkie podobne na poziomie 3400-3700


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 25 marca 2012, 17:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
takie gotowe konfiguracje dostałem od serwisów montujących


Mnie się wydaje że poprostu innych zestawów nie brałeś pod uwagę, pytając o Staga Dostałeś propozycje zestawów.

Stag, przestał być tą niezawodną konstrukcją z przed 2 lat, inni posuwają się do przodu, a AC kombinuje jak obniżyć koszta produkcji urządzeń ;) Wprowadzają nowy produkt który nie działa,albo raczej sami nie wiedzą jak będzie działał. Kierownicy działów tracą pracę po tegorocznych targach :(

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 25 marca 2012, 23:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
a ja do tego auta proponuje LR Omegas lub Stag na hanach


co do staga i kme jednemu i drugiemu można tyle samo zarzucić , zaleta główna nad kme jest gwarancja (3 lata od daty produkcji i ogólna polska gwarancja)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 28 marca 2012, 20:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
KME Nevo już niewiele można zarzucić ;) Nawet Nowotczyńscy, zagorzali wielbiciele Staga, przekonali się do nowego KME :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 29 marca 2012, 00:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
zamiast KME Nevo - można spróbować LPGTECHa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 16:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nikodem napisał(a):
zamiast KME Nevo - można spróbować LPGTECHa


Wszystko byleby nie KME ;)

W czym TECH przewyższa Nevo???

Nevo pozwala na dowolne korygowanie czego tylko Ci się podoba (po ciśnieniu też, chociaż obecna, oficjalna wersja programu niema takiej funkcji), możesz dać własne korekty wedle doświadczenia i potrzeby.
Sam algorytm swoim zaawansowaniem sprawia że system spełnia normę Euro 5, jest autoa-daptacyjny, oraz korygowany przez OBD.
TECH dopiero powstaje i do NEVO jeszcze sporo mu brakuje (LPGTECH zaczyna w branży, KME ma dwudziestoletnie zapleczem doświadczenia, młodą i do edukowaną kadrę).
Przy prostych autach Techowi niema co zarzucić, jednak w przypadku zaawansowanych konstrukcji Nevo oferuje mnóstwo dodatkowych funkcji pozwalających na "dopieszczenie" ustawień aby auto zachowywało się na LPG lepiej niż na PB ;) Można wprowadzać korekty podczas zmiany rodzaju układu wtryskowego, podczas agresywnego przyspieszania, czy też w przypadku starszych aut wzbogacania Cut-off. Kiedy w układzie następuje gwałtowny przyrost możemy upuszczać gaz.
Czasami trafiają się rożne usterki układów wtryskowych benzyny, które objawiają się tylko podczas zasilania LPG i jest problem z ich zlokalizowaniem czy usunięciem. W takich przypadkach KME pozwala na stosowanie szeregu strategi polegających na dodawaniu benzyny, czy typowym powrocie do zasilania PB, tak aby kierowca nie czuł dyskomfortu jeżdżąc na gazie, a silnik samochodu nie uległ uszkodzeniu.

Pomijam fakt że nie trzeba mieć wybitnej wiedzy aby prawidłowo skonfigurować instalację do pracy, a samo mapowanie może ograniczyć się do wybrania dwóch parametrów i kilku kliknięć w okienka Auto-Setup i Ustaw model.
Oczywiście prawidłowe mapowanie ma zapewnić AFR odpowiedni dla danego auta tak jak przewidział to producent, a tu już potrzeba trochę wiedzy i umiejętności.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 17:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Toudi lepiej dopij tą flaszkę i idź spać , jak wytrzeźwiejesz to dopiero napisz :

Podpieranie się benzyną - nie wydolne wtryskiwacze lub reduktor - Drut
Pilotowanie cut offa po przeroście - kiepski reduktor - Drut
itp

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 17:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nikodem napisał(a):
Toudi lepiej dopij tą flaszkę i idź spać , jak wytrzeźwiejesz to dopiero napisz


Są takie funkcje nie oznacza że trzeba z nich korzystać.
Poza tym długo gazuje różne samochody i wiem że czym starszy tym więcej główkowania żeby chodził prawidłowo i takie funkcje bywają potrzebne.

Mam dla Ciebie inną przykładową wyliczankę:

Toudi - napisał "coś"
Nikodem - ma na to gotową ripostę bo wiem lepiej i więcej
Toudi - ripostuje
Nikodem - Zgnoić dziada, Ja się nie mylę musi wyjść na Moje
:hyhy:

Szkoda gadać, Jesteś anty jakiejś instalacji to napiszesz wszystko byle by zniechęcić do niej bezpodstawnie innych. Twój Stag Kolego idzie w niewłaściwym kierunku i to jest fakt, tną koszty pracownicy odchodzą, produkt staje się niestabilny. Coś tu chyba nie gara. Teraz zaczynają iść po rozum do głowy, gdy tegoroczne targi były dla nich zimnym prysznicem.

To nie jest jakiś wyścig w stadzie o pozycję "samca alfa". Wydaje mi się że obj mamy sporo wiedzy i nie musimy tego udowadniać. Od dawna byłeś jedynym fachowcem od LPG na tym forum, pojawiłem się ja, a dla Ciebie dwóch to o jednego za dużo ;)
Teraz jest jeszcze Łukasz z którym niema jakiś zatargów, chłopak ma wiedzę i chociaż czasami napisze coś nie do końca zgodnego z prawdą i zdarzy mi się to sprostować, to nie wali focha i nie kieruje pocisków w moją stronę.

Mam wrażenie że od jakiegoś roku w 90% wypowiadasz się w postach w których ja zabierałem głos, tylko po to by mi "przypiąć łatę" ;)

To forum ma pomagać innym, a nie być źródłem utrzymania dla własnej osoby. Ja zawsze staram się pomóc zarówno przez PW jaki i telefonicznie. Wizyty na warsztacie są ostatecznością, lub dobrowolnym wyborem forumowiczów. ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 17:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Cytuj:
Szkoda gadać, Jesteś anty jakiejś instalacji to napiszesz wszystko byle by zniechęcić do niej bezpodstawnie innych.


tergo nie napisałem - po prostu nie uznaje pół środków - uważam , że funkcje podpierania się benzyną to drut i tyle

a prawidłowy rozwiązaniem jest nie wykorzystania druciarskich opcji - tylko rozwiązanie problemu

Cytuj:
Twój Stag Kolego idzie w niewłaściwym kierunku i to jest fakt, tną koszty pracownicy odchodzą, produkt staje się niestabilny. Coś tu chyba nie gara.


po pierwsze nie mój Stag - dla mnie moim ulubionym produktem jest LR Omegas a nie Stag
po drugie masz rację Stag wg mnie idzie nie tą droga co potrzeba - a dokładnie to stoi w miejscu
nie wiem czy pamiętasz KME też tak miało Diego , Ego , Akme , Pierwsze G3 - żadnych korekt po temp i ciśnieniu stag nawet modelem 200 był lepszy od tego też stali w miejscu

Cytuj:
Teraz zaczynają iść po rozum do głowy, gdy tegoroczne targi były dla nich zimnym prysznicem

Jak nie pójdą to KME Nevo i LPGTECH wygryzie ich :)

Cytuj:
To forum ma pomagać innym, a nie być źródłem utrzymania dla własnej osoby. Ja zawsze staram się pomóc zarówno przez PW jaki i telefonicznie. Wizyty na warsztacie są ostatecznością, lub dobrowolnym wyborem forumowiczów. ;)


zgadza się - po to tu jesteśmy :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 18:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
po prostu nie uznaje pół środków - uważam , że funkcje podpierania się benzyną to drut i tyle

a prawidłowy rozwiązaniem jest nie wykorzystania druciarskich opcji - tylko rozwiązanie problemu


Tak jak ja, ale gdy ktoś uznaje to lepiej jak podeprze się taką funkcją niż jego wypociny maj zniszczyć silnik.
Poza tym grupa tych funkcji jest niewidoczna z poziomu programu dopóki świadomie się ich nie aktywuje.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] kompletowanie nowych gratów instalacji lpg
PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 10:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B25
Witam!
Ja u siebie ostatnio zamontowałem Stag 300 isa2, reduktor Scorpion ST i wtryski Hana 2001 czerwone (pojedyńczo nie w listwie), samochód w którym to jeździ to e39 523i. Z instalacją nie ma najmniejszych problemów, wszystko pięknie chodzi nic nie szarpie i ciągnie do odcinki na gazie. Mogę szczerze polecić taki zestaw, za cały komplet pod maskę bez węży zapłaciłem ok 1400zl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL